וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים יש רק בשמיים: בחירות דראפט 2013 ב-NBA

אסף רביץ

29.6.2013 / 7:39

מה עושה אנתוני בנט בבחירה הראשונה? האם יוטה היא המרוויחה הגדולה? הדראפט הנוכחי התאפיין בכך שכל הקבוצות חיפשו את הקאווי לאונרד שלהן - שחקן שהן מאמינות בסיכויים שלו להשתפר בכל שנה. אסף רביץ על הבחירות

למרות שגמר ה-NBA השנה היה מפגש בין קבוצות שנבנו סביב שתי בחירות ראשונות מדוברות עוד לפני שהגיעו לליגה, הפלייאוף הזה הבהיר עד כמה ניתן לבנות קבוצות מצליחות בעזרת בחירות נמוכות. שימו לב לסדרת המספרים הבאה: 15, 21, 28, 28, 46, 57 - אלה המקומות בהם נבחרו שחקני הרוטציה של הספרס בגמר פרט לטים דאנקן וגארי ניל שבכלל לא נבחר בדראפט. או למיקומי הדראפט של החמישייה של אינדיאנה שעשתה את המוות למיאמי: 10, 17, 18, 26, 40, כאשר ביציע חיכה דני גריינג'ר הפצוע, בעצמו אולסטאר מהבחירה ה-17. התחושה היא שבשנים האחרונות, יותר מתמיד, קשה לדעת מי מהכישרונות העצומים העומדים לבחירה יהפוך לשחקן NBA משמעותי. באופן פרדוקסלי, ככל שמערכי הסקאוטינג נהיים מתוחכמים יותר וכוללים יותר נתונים על כל שחקן, נדמה שיותר שחקנים גדולים עוברים מתחת לרדאר.

הפתעה בדראפט ה-NBA: אנתוני בנט נבחר ראשון

אנתוני בנט: ”אין מילים, אני מופתע כמו כולם”

לברון ג'יימס, מיאמי היט, מול קאווי לאונרד, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
לשחקנים חרוצים ואינטליגנטיים יש כיום אפשרות לשפר יותר ויותר אלמנטים במשחק שלהם. לאונרד ולברון ג'יימס/רויטרס

הסיבה שאני מזהה לכך היא שגם המשחק נהיה מתוחכם יותר. לשחקנים חרוצים ואינטליגנטיים יש כיום אפשרות לשפר יותר ויותר אלמנטים במשחק שלהם. שחקנים כמו קאווי לאונרד, שלאחר שנבחר על ידי הספרס קיבל שיעורי בית לשיפור טכניקת הקליעה וחזר מהקיץ עם יכולת קליעה משלוש שלא הייתה לו לפני כן. שחקנים כמו רוי היברט, שבעזרת משמעת, עבודה קשה ורצון ללמוד הפך את עצמו לשחקן ההגנה החשוב ביותר בפלייאוף האחרון למרות שאין לו נתוני אתלטיות מהסוג שיש לסנטרים שנבחרים הרבה יותר גבוה.

הדראפט הנוכחי, נטול סופרסטארים ודאיים, התאפיין בכך שכל הקבוצות, מהבחירה הראשונה, חיפשו את הקאווי לאונרד שלהן - שחקן שמתאים לצרכים שלהן והן מאמינות בסיכויים שלו להשתפר ולהשתדרג כל שנה יותר מאשר בנתונים הראשוניים. רוב הקבוצות באו עם בחירה מהבית ולא שינו אותה גם כשהדראפט התפתח אחרת לגמרי מהצפוי. אז בזמן שעכשיו נתמקד, כרגיל, בבחירות הגבוהות, מאוד יכול להיות שיתברר שהשחקנים החשובים ביותר בדראפט הזה נמצאים בעשירייה השנייה והשלישית. מומחי הקולג'ים יכולים לנסות להמר מי הם, אני מוותר על התענוג.

הנה השאלות הבולטות בעקבות הדראפט (אל דאגה, בקרוב תהיה התייחסות גם לטרייד שהעביר את פול פירס וקווין גארנט לברוקלין):

מי אתה אנתוני בנט ומה אתה עושה בבחירה הראשונה?

קליבלנד אוהבת להפתיע בבחירות שלה והפעם הכינה הפתעה גדולה מהרגיל. ההחלטה לבחור לפי צרכים מובנת בדראפט בו אין בחירה ראשונה מובהקת, אבל הג'נרל מנג'ר כריס גרנט עשה יותר מזה - הוא בחר בפאוור פורוורד במטרה להשתמש בו בעיקר כסמול פורוורד. בנט הוא טווינר קלאסי - שחקן פנים עם יכולת לשחק בחוץ, קצת נמוך לפאוור וקצת כבד לסמול. גרנט, כנראה, מאמין שעבור ליגה שהופכת לנמוכה יותר עם שחקנים כמו לברון ג'יימס וכרמלו אנתוני שמתפקדים כפאוור פורוורדים, בנט יהווה התאמה מושלמת ויוכל לשחק גם בהרכב גבוה וגם בנמוך.

השאלה היא אם בנט בנוי לציפיות של בחירה ראשונה בדראפט. הוא סקורר יעיל ומגוון מאוד שעשוי להתברר ככינור שני התקפי מוצלח לקיירי אירווינג, אבל ישנם סימני שאלה משמעותיים בכל מה שקשור להגנה ולרצון שלו. האפשרות שהוא לא ירגיש ממש בנוח באף אחת מעמדות הפורוורד קיימת, בטח כששמים לב לכך שמספרי הקולג' שלו כמעט זהים לשחקן עם נתונים דומים - דריק וויליאמס, הבחירה השנייה מלפני שנתיים שעד כה לא ממש מוצא את מקומו במינסוטה.

שחקן קליבלנד קאבלירס אנתוני בנט. GettyImages
בקליבלנד מקווים שיוכל לשחק גם בהרכב גבוה וגם בנמוך, אבל יכול להיות שלא ירגיש ממש בנוח באף אחת מעמדות הפורוורד/GettyImages

איך נרלנס נואל נפל עד למקום השישי?

אורלנדו ו-וושינגטון לא זקוקות לסנטר ובחרו בהתאם לצרכים שלהן את ויקטור אולדיפו ואוטו פורטר, שניים שמומחי הדראפט צופים שיהיו שחקני כנף סולידיים. שארלוט חיה בעולם משלה, קודי זלר הוא בחירה שהם באו איתה מבית שלא התעדכן בשנה האחרונה (אוהדי שיקגו - נותרו רק עוד שלוש שנים לבחירה הלא מוגנת שאתם מקבלים ממייקל). פיניקס הייתה הראשונה שהגיבה להתפתחויות, ובין שני הסנטרים הבכירים העדיפה את הגיוון של אלכס לן על הפוטנציאל הלא מלוטש של נואל. לן מגיע לקבוצה שכבר יש לה את מרצ'ין גורטאט, אני מקווה שפיניקס מתכננת טרייד על הסנטר שלה כדי לא להצית מחדש את המתיחות בגבול פולין-אוקראינה. כך, ניו אורלינס (הפליקנס בשמם החדש), מצאה את עצמה עם שחקן שדומה מדי לשחקן שהיא בחרה בשנה שעברה, מה שהוביל ל:

מה יצא לפילדלפיה ולפליקנס מהטרייד שלהן?

במהלך המעניין ביותר שלא כלל קבוצות שמתחילות ב-ב', פילדלפיה השיגה את הסנטר שהיה אמור להיבחר ראשון וויתרה על השחקן הטוב ביותר שלה - ג'רו הולידיי. נואל יצטרף לפוינט גארד המסקרן מייקל קרטר-וויליאמס כדי ליצור קבוצה צעירה ואתלטית מאוד שבעונה הקרובה תסתער על הלוטורי (יחד עם בחירה מוגנת טופ 5 של ניו אורלינס שהיא קיבלה בטרייד הזה). הטרייד הזה כנראה סוגר את הסיפור של אנדרו ביינום בפילי, מה שיכריח את אחת מהקבוצות שלא יזכו בדוויט הווארד להמר על הברכיים של ביינום.

הפליקנס הביאו את הולידיי שיצטרף לאריק גורדון ואנתוני דיוויס כדי ליצור בסיס מעניין מאוד לבנות סביבו קבוצה ראויה. הנפגע המרכזי הוא סגן השחקן המשתפר של העונה שעברה גריוויס ואסקז, הולידיי מהווה שיפור קודם כל בהגנה. האם ניו אורלינס תחפש טרייד על ואסקז או תשתמש בו כחלק מספסל איכותי יחד עם ראיין אנדרסון? שתי האופציות מעניינות. בכלל, מדובר באחת הקבוצות שיהיה שווה לעקוב אחריהן בעונות הקרובות.

נרלנס נואל נבחר בדראפט. רויטרס
הטרייד סוגר כנראה את הסיפור של אנדרו ביינום בפילי. נואל/רויטרס

איך יוטה השיגה את טריי ברק?

יוטה לא אוהבת להיות יותר מדי זמן ללא פוינט גארד מוביל, מאוד יכול להיות ששלשום היא מצאה את הרכז שלה לשנים הקרובות. לאחר שסקרמנטו ודטרויט ויתרו על ההזדמנות להשיג פוינט גארד טהור, מינסוטה השתמשה בבחירה התשיעית כדי לבחור בברק ולהעביר אותו ליוטה תמורת שתי בחירות מאוחרות יותר. הג'אז עשויים להתברר כמרוויחים הגדולים של הדראפט הזה, יש להם עכשיו צעיר מאוד מבטיח בארבע עמדות. הוולבס השתמשו בבחירות כדי להמר על שבאז מוחמד וגורגי דיינג, שניים עם פוטנציאל להתפתח לשחקני NBA טובים. על הנייר, מהלך טוב של שני הצדדים.

האם סם פרסטי הולך להיכשל עם עוד סנטר לבן?

OKC היא הקבוצה הבכירה ביותר שבחרה בלוטורי, זכר לטרייד על הארדן, והשתמשה בבחירה ה-12 שלה כדי להמר על הסנטר הניו זילנדי סטיבן אדאמס - מומחה הגנה שנחשב פרויקט לטווח ארוך ולא אמור להיות מה שקבוצה שחושבת על ההווה בוחרת. פרסטי לא ממש הצליח עם ביירון מאלנס ונכשל עם קול אולדריץ', כך שהרוקרד שלו עם סנטרים לבנים לא הכי מוצלח. אבל אדאמס הוא סנטר אתלטי מאוד ונראה כמו הדור החדש של הסנטרים ההגנתיים בליגה, כאלה שמסוגלים לשמור על כל סוג של סנטר ששמים מולם. פרסטי השתמש גם בבחירת הסיבוב הראשון השנייה שלו כדי להביא שחקן פנים הגנתי - אנדרה רוברסון. האם זה אומר משהו על שילוב בין קנדריק פרקינס לאמנסטי?

איך יש כל כך הרבה בינלאומיים בסיבוב הראשון?

12 מתוך ה-30 אינם אמריקאיים, אך חשוב לדייק - חמישה מהם שיחקו בעונה החולפת במכללות. כך שהתופעה הבולטת היא של שחקנים בינלאומיים משמעותיים שמוותרים על קריירה מקומית והולכים לקולג' אמריקאי כדי להגיע דרכו ל-NBA, זה תהליך טבעי והגיוני. הבינלאומיים האמיתיים נבחרו בין מקומות 15-30, רובם ילדים שעוד לא ממש הוכיחו כלום. זה כנראה הדראפט החלש שגרם להרבה מאוד קבוצות להמר על כשרון טהור באיזורים בדראפט שהניבו לא מעט בחירות טובות של שחקני מכללות בשנים האחרונות. יהיה מעניין לבדוק כמה מהשמות הקשים להגייה האלה באמת ישתלבו ב-NBA וכמה יתבררו כבחירות מבוזבזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully