וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקר: "מפתיע שהם עדיין משאירים את דני גרין חופשי"

גרין שובר שיאים, פופוביץ' עם נאום סוחף, ג'ינובילי חזר מהקבר, ספולסטרה זעם על חוסר היציבות, לברון מבטיח קאמבק. סיכום

גרג פופוביץ', מאמן סן אנטוניו ספרס. רויטרס
עוד נאום מעורר השראה. פופוביץ'/רויטרס

מספרי המשחק בין סן אנטוניו למיאמי (הספרס ניצחו 104:114 ועלו ל-2:3 בסדרה)

* נפתח בנתון הכי שחוק, אך עם זאת אולי הכי משמעותי: ב-20 מתוך 27 סדרות גמר כשהמצב היה 2:2, זו שניצחה את המשחק החמישי זכתה באליפות.

* מאז החל פורמט ה-2-3-2 בגמר ה-NBA, רק שלוש קבוצות ניצחו את משחקים 6 ו-7 בבית. עם זאת, זה קרה ממש לא מזמן, כשהלייקרס עשו זאת ב-2010 מול בוסטון.

* דני גרין שבר את שיא ה-NBA לשלשות בגמר. השיא הקודם, 22, היה של ריי אלן, גרין כבר עומד על 25 שלשות (מ-38 ניסיונות).

* לברון ג'יימס קלע רק 1 מ-8 מול בוריס דיאו, ו-7 מ-14 מול שאר השומרים.

* זו בסך הכל הפעם השנייה בקריירה שמאנו ג'ינובילי קולע 24 ומחלק 10 אסיסטים.

* ג'ינובילי הוא השחקן הראשון מאז מרקוס קמבי (ב-1999) שפותח בחמישייה בסדרת גמר אחרי שלא פתח לאורך כל העונה.

* סן אנטוניו סיימה את הרבע הראשון בריצת 2:15, ואת הרבע השלישי בריצת 1:12. הספרס קלעו בדקות האלה 10 מ-12 מהשדה, בעוד ההיט עם 1 מ-11 בלבד.

* מאז תחילת הסדרה מול אינדיאנה, מיאמי מנצחת משחק אחד ומיד מפסידה את המשחק הבא. אם הרצף לא ייקטע, האליפות תאבד.

* עדיין: סן אנטוניו מעולם לא פיגרה בסדרת גמר.

טוני פארקר, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
גורם לג'ינובילי להיראות טוב יותר. פארקר/רויטרס

לפני הכל, הסיפור של המשחק הוא ללא ספק מאנו ג'ינובילי. הכוכב הארגנטינאי, שכבר הוספד והושמץ אחרי המשחק הרביעי הנוראי שלו, סיפק תשובה מהירה ומוחצת, כשקלע 24 נקודות במשחק החמישי והקריטי, והצעיד את קבוצתו לניצחון חשוב, 104:114.

"כעסתי, הייתי מתוסכל ומאוכזב. אנחנו בגמר ה-NBA, במצב 2:2, והרגשתי שאני לא עוזר לקבוצה. אתמול המאמן אמר לי שאני עומד לפתוח, ופשוט ביקש ממני לשכוח מהכל ולשחק בלי לחשוב יותר מדי", אמר ג'ינובילי, "לא יודע מה השתנה הערב, כי זה מה שאני מנסה לעשות בכל משחק. פשוט שתי הזריקות הראשונות נכנסו, ומאז הרגשתי יותר ביטחון". הארגנטינאי סיפר ש"כשאני משחק הרבה ליד טוני, קל לי יותר", והודה ש"לא הייתי בהרבה סדרות שבה הפער בין משחק למשחק הוא כל כך גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאנו ג'ינובילי, סן אנטוניו ספרס, דווין וויד, מיאמי היט. רויטרס
לא פתח כל העונה, עד הגמר. ג'ינובילי/רויטרס

גם טוני פארקר יודע למי מגיעות המחמאות. "עם כל מה שהוא עשה למען הקבוצה, ג'ינובילי זכה ליחס נוקשה מדי. אנחנו יודעים כמה חשוב מאנו לקבוצה, והיינו זקוקים למשחק גדול ממנו, אבל נהיה חייבים לקבל ממנו אותה תרומה גם במשחק הבא", אמר הצרפתי, "גם דני משחק מצוין וקולע נהדר, ואני לא מאמין שבשלב הזה של הסדרה הוא עדיין נשאר פתוח. עליי ועל טימי עושים שמירות כפולות, אבל גרין נשאר פתוח". גם כריס בוש אמר על מי שמסתמן כרגע כ-MVP של סדרת הגמר ש"הוא השחיל כמה פצצוץ מרחוק, וגרם לנו לנענע בראשנו". ספולסטרה אמר ש"הוא קולע כמה זריקות קשות, אבל הזריקות החופשיות שלו הן אלה שהורגות אותנו".

אחד האלמנטים הבולטים במיאמי הוא חוסר היציבות. היא הפסידה חמישה משחקים ברציפות אחרי שניצחה את הקודם בהפרש דו ספרתי. אבל זה לא רק לאורך הסדרה והתקופה האחרונה (הקבוצה שרשמה 27 ניצחונות רצופים העונה, לא הצליחה לחבר שני ניצחונות כבר 12 משחקי פלייאוף), אלא גם במהלך המשחקים עצמם. בכל פעם שמיאמי הצליחה למחוק פיגור, היא חפרה לעצמה שוב בור. היא כבר חזרה פעמיים מפיגור דו ספרתי, אבל לא הצליחה להמשיך את המומנטום. "אחרי שצימקנו לנקודה אחת, הרגשנו שכבר התגברנו על הסערה", אמר מאמן האלופה אריק ספוסלטרה, שקבוצתו לא הובילה ולו לשנייה אחת במשחק, "אחר כך החטאנו כמה זריקות נוחות שבדרך כלל נכנסות, ומשם זה כבר היה כמו כדור שלג".

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
הקבוצה שניצחה 27 משחקים רצופים, לא הצליחה לנצח שניים רצופים בפלייאוף כבר תקופה ארוכה. מיאמי/AP

עכשיו מיאמי תקווה לנצל את יתרון הביתיות, עליו עמלה כל העונה. "אין לנו שום ברירה אחרת", הודה מייק מילר. ספולסטרה יודע שהגנה חדירה כזאת, שמאפשרת לסן אנטוניו לקלוע 114 נקודות ב-60 אחוז מהשדה, היא פשוט בלתי נסבלת. "במשחק הבא נהיה חייבים לתת תצוגה משכנעת משני צדי המגרש", אמר המאמן המפסיד, "אנחנו שמחים שאנחנו חוזרים הביתה, אבל נהיה חייבים לדעת לנצל את היתרון הזה".

ספולסטרה הודה ש"אנחנו חופרים לעצמנו בור עמוק מדי בתחילת המשחק, אסור לנו להתחיל כל כך רע". לברון ג'יימס סיכם ואמר "אסור לנו לחשוב בכלל על משחק מספר 7. נצטרך להעלות מלאי ביטחון למשחק הבא, ויש לנו את זה".

מנגד, סן אנטוניו הראתה הרבה ניסיון וקור רוח, ולא נבהלה מהקאמבקים של מיאמי. באחד מפסקי הזמן שוב גרג פופוביץ' נראה מספק נאום מוטיבציה מעורר השראה, שצווח בפני חניכיו "תנו לי קצב, קצב, קצב, תכו בסל, זה לא אמור להיות קל, זה הגמר למען השם. תראו להם מה זו נחישות, תוציאו להם את המיץ". טים דאנקן סיפר ש"אנחנו מנוסים, והעובדה שהיינו במצב הזה בעבר עוזרת, אבל עוד לא עשינו כלום, וננסה לסגור את הסיפור במשחק השישי, מוקדם ככל האפשר".

מה אומרים הפרשנים?

"ג'ינובילי מעולם לא נראה יותר מטורף לאחר סל שקלע, כמו לאחר הסל הראשון במשחק", כתב ג'יי.איי אדנדה מ-ESPN. "זה לא שהוא אנוכי - אין סיכוי לתייג כך שחקן שעולה מהספסל יותר מחצי מהקריירה שלו - זה שכל הזריקות הגדולות שהוא היה צריך לקחת, וקלע, היוו ניצחונות אישיים שלו על כל המפקפקים בו".

כריס מאניקס כתב בספורטס אילוסטרייטד: "כבר משחק שני ברציפות שההיט לא קיבלו שום דבר ממריו צ'אלמרס (שבע נקודות, אסיסט, שני איבודים) ונוריס קול (0, 0, 1). טוני פארקר תורם המון מאותה העמדה בצד השני, והעובדה שצ'אלמרס וקול אפילו לא יכולים לנטרל אותו באופן יחסי הופכת אותם לעול, ומכריחה את מאמן מיאמי אריק ספולסטרה לשחק בהרכב גבוה יותר מאשר שהוא צריך. אחד משני הפוינט גארדים של מיאמי חייב להשתדרג אם ההיט רוצים לחזור לסדרה".

צפו: טים דאנקן משחק עם הילדים בהפסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully