וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יותר גדול, ג'ורדן או בריאנט? פיל ג'קסון עונה

הזן מאסטר חשף בספרו מי לדעתו מנהיג גדול יותר מבין השניים, מי טוב יותר בהתקפה ובהגנה, ומי השפיע יותר על חבריו לקבוצה

אז מי יותר גדול, מייקל ג'ורדן או קובי בריאנט? פיל ג'קסון היה לא מעט פעמים קצת מעורפל כשהתבקש לענות על כך, אבל בספרו החדש "11 טבעות: נשמת ההצלחה", שחלקים ממנו פורסמו ב"לוס אנג'לס טיימס", הזן מאסטר לא מתחמק ועונה באופן ברור. "אחד ההבדלים הגדולים ביניהם בעיני היה העליונות של מייקל כמנהיג", כתב ג'קסון, שאימן את שני הסופרסטארים, "היו תקופות בהן ג'ורדן היה קשה עם חבריו לקבוצה, הוא היה אמן בשליטה על האקלים הרגשי של הקבוצה בכוח הנוכחות שלו. קובי עבר דרך ארוכה לפני שהגיע למצב הזה. הוא היה צריך לחוות את האמת הקרה שיש במנהיגות בעצמות שלו כמו שמייקל הרגיש בעצמותיו".

1991: מייקל ג'ורדן חוגג זכייה באליפות. Ken Levine, GettyImages
"אחד ההבדלים הגדולים ביניהם בעיני היה העליונות של מייקל כמנהיג". ג'ורדן/GettyImages, Ken Levine

ג'קסון זכה עם מייקל ג'ורדן בשש אליפויות כמאמן שיקגו בולס, ואסף חמש טבעות אליפות נוספות כשאימן את קובי בריאנט בלוס אנג'לס לייקרס. גם כשהשווה ביכולות ההגנתיות של שני הכוכבים, עיקר המחמאות הלכו לג'ורדן. "אין שאלה, מייקל היה קשוח יותר, ושומר יותר מפחיד. הוא יכול היה לשתק כמעט כל שחקן בהגנה העוצמתית והמפוקסת שלו". על בריאנט כתב ג'קסון: "קובי סומך יותר על האתלטיות שלו, אבל הוא מהמר יותר בשמירה ולפעמים יש לזה מחיר".

גם בהתקפה השווה ג'קסון בין השניים. "ג'ורדן ידע לתת למשחק לבוא אליו ולא לנופף בידיים, קובי כופה מהלכים, במיוחד כשהמשחק לא הולך לכיוון שלו. כשהזריקות לא נכנסות לו, קובי ימשיך לנסות עד שמזלו ישתנה, מייקל, בניגוד אליו, יתרכז יותר בהגנה או במסירה, וינסה לעזור לקבוצה לנצח בדרך אחרת".

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
"ג'ורדן ידע לתת למשחק לבוא אליו ולא לנופף בידיים, קובי כופה מהלכים"/רויטרס

גם על האישיות של כל אחד מהם לג'קסון היה מה לומר. "מייקל יותר כריזמטי ומשתלב מקובי. הוא אהב לבלות עם חבריו לקבוצה, לשחק קלפים, לעשן סיגרים ולהתבדח. קובי שונה. הוא הגיע ללייקרס בגיל צעיר, ולא פיתח יכולות חברתיות בקולג'. כשהוא הגיע ללייקרס הוא נמנע מלהתייד עם השחקנים, וכשהתבגר הצליח לשנות את זה, הוא עשה מאמץ להכיר טוב את חבריו לקבוצה, במיוחד במסעות משחקי החוץ".

1990: מייקל ג'ורדן יושב על שחקן שיקגו בולס עם סקוטי פיפן. GettyImages
"ג'ורדן אהב להתבדח עם חבריו, ולשחק קלפים. קובי שונה. הוא הגיע ללייקרס בגיל צעיר, ולא פיתח יכולות חברתיות בקולג'". ג'ורדן עם פיפן/GettyImages

ג'קסון מתייחס גם לפרשת האונס בה הואשם קובי בריאנט ב-2003 כאל "פצע פתוח", וכמשהו שהעיב על יחסו לבריאנט, אולי משום שבתו של המאמן הותקפה מינית על ידי ספורטאי בקולג'. "הפרשה של קובי הציתה את הזעם שהיה בי ושינתה את התפישה שלי לגביו, זה הרס את היחס שלי אליו בעונת 2003/04. לא משנה מה עשיתי כדי לחנוק את ההרגשה הזאת, הזעם עדיין פעפע בי".

אגב, ג'קסון כותב בספר כי בקאמבק של ג'רדן ב-1995, אחרי שכשל בניסיון לפתח קריירת בייסבול, הוא אמר להוד אוויריותו כשה הופיע במשרדו: "ובכן, אני חושב שיש לנו פה מדים שיתאימו לך". ג'קסון הגדיר את הניצחון של הלייקרס על בוסטון במשחק מספר 7 של גמר 2010 "המשחק הכי מספק בקריירה שלי".

פיל ג'קסון עם קובי בריאנט. Kevork Djansezian, GettyImages
"הפרשה של קובי הציתה את הזעם שהיה בי ושינתה את התפישה שלי לגביו". בריאנט עם ג'קסון/GettyImages, Kevork Djansezian

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully