וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בן 34, סנטר ב-NBA. אני שחור. ואני הומו"

ג'ייסון קולינס, שחקן וושינגטון וויזארדס, הפך לספורטאי הפעיל הראשון בספורט האמריקאי שיוצא מהארון: "לא ישנתי טוב"

האם אנו עומדים בפני עידן חדש בספורט האמריקאי ואולי אפילו בעולם הספורט בכלל? עידן ללא דעות קדומות ועם הרבה יותר פתיחות מחשבתית? בהחלט ייתכן שכן.

בגיליון הבא של 'ספורטס אילוסטרייטד', שייצא לאור בשבוע הבא בארצות הברית, חושף הסנטר ג'ייסון קולינס, ששיחק בעונה החולפת בבוסטון ובוושינגטון מה-NBA, כי הוא הומוסקסואל. בכך מצטרף קולינס בין היתר לרובי רוג'רס, כדורגלן הנבחרת האמריקאית, שיצא מהארון באמצע פברואר ופרש מכדורגל ולבריטני גריינר, כוכבת המכללות הגדולה מכולן, שנבחרה לאחרונה במקום הראשון בדראפט ה-WNBA על ידי פיניקס ומיד לאחר מכן חשפה את נטיותיה המיניות.

קולינס, אשר לרשותו 713 הופעות ב-12 עונות בליגה, נבחר במקום ה-18 של דראפט 2001 ושיחק שבע עונות בניו ג'רזי. לאחר מכן עבר בממפיס, מינסוטה ואטלנטה, עד שהגיע לסלטיקס, שם שיחק העונה 32 משחקים. בפברואר החולף הוא הועבר בטרייד לוויזארדס ושיחק שם שש פעמים נוספות.

ג'ייסון קולינס וושינגטון וויזארדס. Jonathan Daniel, GettyImages
מסר לבאים בתור. קולינס במדי הוויזארדס/GettyImages, Jonathan Daniel

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שחקן פעיל באחד מענפי הספורט הבכירים בארצות הברית יוצא מהארון ובהחלט ייתכן שמדובר בתקדים שיגרום לרבים אחרים ללכת בדרכו של השחקן בן ה-34.

ההתדוות במגזין מופיעה בתור טקסט ארוך אותו כתב קולינס עצמו ובו הוא אומר בין היתר: "אני בן 34, סנטר ב-NBA. אני שחור. ואני הומו".

"לא רציתי להיות הספורטאי הפעיל הראשון שיוצא מהארון, אבל אני שמח לפתוח את הדיון הזה. הלוואי ולא הייתי הילד שמרים את היד בכיתה ואומר 'אני שונה'. אף אחד אחר לא עשה זאת ולכן הרמתי את היד. שיחקתי בשש קבוצות מקצועניות ובשני גמרי NBA. עכשיו אני שחקן חופשי, מילולית וציורית. הגעתי לשלב בחיים בו אני יכול לעשות מה שאני רוצה ומה שאני רוצה זה להמשיך לשחק כדורסל".

"למה אני יוצא מהארון עכשיו? התחלתי לחשוב על זה במהלך השביתה ב-2011, ששינתה לי את ההרגלים. הסחת הדעת שהכדורסל תמיד סיפק לי לא הייתה שם".

"האירועים במרתון בוסטון האחרון גרמו לי להבין שאסור לי לחכות לרגע המושלם לצאת מהארון, כי הכול יכול להשתנות ברגע, אז למה לא לחיות בשלום עם עצמך?... אף אחד לא רוצה לחיות בפחד ואני תמיד חששתי להגיד את הדבר הלא נכון. מעולם לא ישנתי כמו שצריך, אבל בכל פעם שסיפרתי לעוד מישהו, המצב הזה השתפר".

ג'ייסון קולינס בוסטון סלטיקס. Bruce Bennett, GettyImages
האירועים במרתון בוסטון הובילו להחלטה. קולינס במדי הסלטיקס העונה/GettyImages, Bruce Bennett

מי שהגיב על ההודעה הוא נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שבתו צ'לסי למדה עם קולינס באוניברסיטת סטנפורד: "ההודעה של ג'ייסון היא רגע חשוב לספורט המקצועני ובהיסטוריית הקהילה ההומו-לסבית. זו הודעה של אדם שרק מבקש את מה שכולנו מבקשים - להיות כמו כולם".

קובי בריאנט צייץ בתמיכה: "גאה בג'ייסון קולינס. אל תסתיר את מי שאתה בגלל בורות של אחרים".

אגב, כעת מתברר שקולינס שיחק בשנים האחרונות עם הספרה 98 על חולצתו, כמחווה למת'יו שפרד, צעיר שנרצח בוויומינג ב-1998 אחרי שעונה קשות בשל היותו הומוסקסואל.

NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully