וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה זה כואב: היחסים בין קווין לאב למינסוטה

אסף רביץ

15.12.2012 / 8:30

כיום יש ב-NBA הרבה יותר קבוצות מכוכבים, כך שאם מינסוטה רוצה להפוך לכוח משמעותי במערב, כדאי שתכיל ותפנים את הביקורת הנוקבת של קווין לאב

העובדה היא כזו: ביום שלישי התפרסמה באתר "יאהו!" כתבה שכללה ציטוטים רבים בהם קווין לאב, שנבחר לשחקן השישי בטיבו ב-NBA בעונה שעברה (לפי דירוג ה-MVP), יצא נגד שני האנשים החזקים בקבוצתו - הבעלים גלן טיילור והג'נרל מנג'ר דיוויד קאהן. הביקורת כוונה נגד היחס שלהם כלפיו - שהם לא מתייחסים אליו כסופרסטאר; שלא הציעו לו חוזה מקסימום לחמש שנים, שלפי ההסכם החדש מותר להציע רק לשחקן אחד, כדי לשמור אותו לריקי רוביו; שלא האמינו לו כשנפצע לפני פתיחת העונה. אך הייתה גם ביקורת מקצועית כללית כלפי יכולתו של קאהן לבנות סביבו סגל ראוי שניתן להגיע איתו לפלייאוף, כולל השאלה אם יש לו בכלל תוכנית. לאב רמז שהוא שוקל להשתמש באופציית היציאה מהחוזה שיש לו בעוד שנתיים (אופציה עליה התעקש לאחר שלא קיבל חוזה לחמש שנים).

למרות שלנתון הגולמי יכול כל אחד להגיע בכמה לחיצות עכבר, כמה ימים עברו ועדיין לא ממש ברור מה קרה. כי השאלה "מה קרה" תלויה בפרשנות של הגורמים הרלוונטיים לאירוע. היא כוללת את השאלות הבאות: מה קווין לאב התכוון לעשות? מה הבינו טיילור וקאהן? איך הכתבה התקבלה בליגה ואצל הקהל הרחב? יהיה הכי נוח להתייחס לשלושת הגורמים האלה לחוד בעזרת שאלת מפתח אחת לכל גורם.

קווין לאב שחקן מינסוטה טימברוולבס. Tony Gutierrez, AP
מספרים של סופרסטאר, אבל את חוזה המקסימום כנראה שומרים לרוביו. לאב/AP, Tony Gutierrez

השחקן

השאלה המעניינת כאן תהיה האם קווין לאב התכוון לשבור את הכלים. במבט ראשון נדמה היה שכן. הכתבה שהתפרסמה לא נבעה מפליטת פה בעקבות רגע אחד של עצבים או שיחה פרטית שהודלפה, זה היה מהלך מחושב לחלוטין. לאב ערך ראיון ארוך, כנה ונוקב עם אדריאן ווג'נרובסקי (ווג' מכאן והלאה, לטובת כולנו), מהבכירים שבכתבי ה-NBA בארה"ב. הכתבה התפרסמה, ואני מניח שלא במקרה, אחרי המשחק הטוב ביותר של לאב העונה (ברוב המשחקים הידית שלו עדיין לא מאופסת). מכיוון שלאב נחשב לאדם נוח ואינטליגנטי, קשה היה להבין את המהלך הזה אחרת מניסיון שלו לפוצץ את העסק ולהכריח את מינסוטה להתחיל לחשוב ברצינות על להעביר אותו קבוצה.

יום לאחר מכן הסיפור כבר נראה שונה. לאב דיבר עם קאהן וסיפק הצהרות מרגיעות - אמר שהוא לא מתחרט על הדברים שאמר, אך כן על כך שנאמרו בפומבי, טען שהיו לו גם דברים טובים להגיד שווג' לא הכניס לכתבה, הצהיר שישמח לסיים את הקריירה במינסוטה ובאופן כללי ניסה להעביר מסר של שחקן צעיר שצריך ללמוד להתנהל טוב יותר מול התקשורת. מבט מעמיק יותר בכתבה עצמה מראה שגם ווג' תיאר את המצב ככזה שידרוש מקאהן וטיילור לשנות את היחס כלפי הכוכב שלהם כדי שיהיה מרוצה יותר, לא משהו מעבר לכך.

נקודה נוספת שקשה להתעלם ממנה היא שהביקורת המקצועית הגיעה בטיימינג תמוה. בעוד שקאהן ביצע כמה מהלכים גרועים בשנים שלו בקבוצה ואכן החליף חלק משמעותי מהסגל כל שנה כפי שלאב טען, יש קונצנזוס בליגה שהקיץ של מינסוטה היה אחד הטובים והמעניינים בליגה ושהפעם קאהן בנה קבוצה ראויה. זה עדיין לא בא לידי ביטוי בגלל מכת פציעות, כולל של לאב עצמו, אבל זה הולך להשתנות. ריקי רוביו אוטוטו חוזר לשחק לראשונה העונה, ברנדון רוי חזר להתאמן אחרי ניתוח שעבר והם יצטרפו לסגל מגוון ויעיל (אנדריי קירילנקו נפלא השנה) שמדורג שביעי במערב בינתיים למרות הפציעות. דווקא בתקופה האופטימית ביותר של הוולבס זה שנים רבות לאב החליט לערער את היסודות. ההנחה המתבקשת היא שהפגיעה האישית היא שהניעה את המהלך שלו, שהתחושה שלו שהוא לא מקבל את היחס הראוי לשחקן במעמדו היא הדבר החשוב כאן.

הבעלים והמנהל

השאלה הבאה היא האם גלן טיילור ודיוויד קאהן ראו במהלך של לאב שבירת כלים. טיילור נמנע מכל סוג של תגובה על דבריו של השחקן הבכיר שלו, קאהן נפגש איתו אך סירב לדבר עם התקשורת. השניים לא הפריעו ללאב בניסיונו להנמיך את אש הלהבות יום אחרי הכתבה, אך גם לא הביעו כל תמיכה פומבית בו. בינתיים הם שומרים את הקלפים צמוד לחזה.

נדמה שלאב הכניס אותם למלכוד. איך אמורים להגיב בעלים וג'נרל מנג'ר שהכוכב הגדול של הקבוצה יוצא נגדם באופן אישי, וגם בניסיון לרדת מהעץ ממשיך לטעון שהוא לא מתחרט על הדברים ושזוהי האמת שלו? הרי אם הם יגיבו בכל צורה - משימוש במקורבים שיבקרו את לאב, דרך קנס ועד השעיה ומחשבה רצינית על טרייד, הם בעיקר יפגעו בקבוצה שלהם דווקא בזמן בו הם הצליחו, אחרי מאמצים רבים, להפוך את הוולבס לקבוצה מעניינת ואיכותית. באופן אירוני ואולי מכוון, לאב הכניס את הבוסים שלו לסיטואציה בה האופציה ההגיונית ביותר עבורם תהיה למחול על כבודם, בדיוק כפי שהוא טוען שהוא עשה בשנה האחרונה מול ההתבטאויות שלהם.

אך האם זו מערכת יחסים ראויה בין שחקן לבעלים ומנהל? בדרך כלל לא, אבל אולי הפעם, כשמדובר בכוכב שרוב הזמן נוח, בקבוצה ששווה לבדוק את הפוטנציאל שלה ובסיטואציה בה אין למינסוטה סיכוי להשיג שחקן בקליבר של לאב על חוזה לטווח ארוך, אין לטיילור וקאהן יותר מדי ברירות. אם בעוד שנתיים יתברר שהסגל הנוכחי לא מסוגל להגיע לצמרת, אז לשני הצדדים עדיף לדעת שלאב לא מתכנן להמשיך לחכות, שהקווין הזה לא יישאר במינסוטה 12 שנים כמו גארנט. בקיצור, השאלה המרכזית קשורה להצלחת הקבוצה - אם היא לא תצליח בשנתיים הקרובות כדאי לחפש טרייד על לאב, אם היא כן תצליח אף אחד חוץ מקאהן וטיילור לא יזכור את האמירות של לאב, לכן עדיף גם להם לשכוח אותן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עולם ה-NBA

הגענו לשאלה הכללית יותר - האם לקראת סוף 2012 אמירות בוטות של כוכב נגד הנהלת הקבוצה שלו מתקבלות כשבירת כלים. כאן דווקא יש תשובה די חד משמעית - לא. הסיפור הזה דעך הרבה יותר מהר מהצפוי וגם בשיאו לא עשה את הרעש שניתן היה לצפות כששחקן צעיר שהיה אחד הטובים בעולם בעונה שעברה אומר מה שקווין לאב אמר. האווירה הכללית הייתה בסגנון - אה, עוד אחד. התרגלנו לכוכבים שיוצאים נגד הקבוצה ונשארים, לאחרים שעושים זאת ועוזבים ולאחרים שמתנדנדים שנים.

אפשר לנסות להאשים בכך את כוכבי מיאמי או דוויט הווארד, אבל גם הם רק סימפטומים של התופעה. המציאות היא שיש כיום ב-NBA הרבה יותר קבוצות מכוכבים, הרבה יותר מערכות שזקוקות לפרנצ'ייז פלייר אמיתי מאשר פרנצ'ייז פליירס. יהיה למינסוטה הרבה יותר קל להחליף ג'נרל מנג'ר ואפילו להחליף בעלות מאשר למצוא תחליף ללאב שישאיר את הקבוצה עם פוטנציאל להיות בצמרת הגבוהה שנים ארוכות. אפשר לא לאהוב את המציאות הזאת, אבל אי אפשר להתכחש לה - הסופרסטארים הם המצרך החשוב והנדיר יותר בקבוצת NBA כיום, לכל השאר יש תחליפים. הלקח מהסיפור הנוכחי עשוי להיות כזה - אם יש לך כוכב בקבוצה, המינימום הוא לתת לו להרגיש כוכב. יהיה חבל אם על זה ייפול העסק, בטח עסק מרתק במיוחד כמו מינסוטה הנוכחית.

בריאנט רודף אחרי ג'ורדן, ורדוף על ידי לברון
אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully