וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים דחו את ההצעה, עונת ה-NBA על סף ביטול

דייויד סטרן נאלץ להתמודד עם החדשות מהן חשש יותר מכל. ארגון השחקנים התפרק ויתבע את הליגה. העתיד מעורפל מתמיד

מאוכזבים? שמחים? בואו לדבר איתנו על זה בפייסבוק

עונת ה-NBA קרובה מתמיד להיות מבוטלת, לאחר שארגון השחקנים דחה הערב (שני) את ההצעה האחרונה של הליגה. 137 ימים חלפו מאז החל סכסוך העבודה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ואחרי אינספור פגישות בין הצדדים היתה ההצעה האחרונה שהגיש הבעלים דייויד סטרן לשחקנים סוג של הזדמנות אחרונה להשיג פשרה מהירה. אם היו מסכימים, עונת 2011/12 היתה יוצאת לדרך ב-15 בדצמבר וכוללת 72 משחקים. אלא שעונת ה-NBA הקרובה לא תכלול 72 משחקים. ייתכן והיא לא תכלול משחקים כלל.

צפו בהודעה הדרמטית של דרק פישר

מיד לאחר ההודעה על דחיית ההצעה הגיעה הדרמה הגדולה, כאשר ארגון השחקנים הודיע על שני הצעדים הבאים: התפרקות זמנית, והגשת תביעה נגד ה-NBA בטענה לקיום "קרטל". שחקני הליגה שכרו את עורכי הדין ג'פרי קסלר ודייויד בויס, שייצגו בקיץ החולף את שחקני הפוטבול האמריקאים במסגרת סכסוך העבודה שלהם עם ליגת ה-NFL. המשמעות: דרק פישר ובילי האנטר לא ינהלו יותר מגעים אל מול דייויד סטרן ואנשיו, ובמקום זאת עתיד הליגה ככל הנראה ייקבע בבית הדין לעבודה. לכל הפחות, ההליך המשפטי ייקח כחודש וחצי, מהמורה נוספת שככל הנראה תוביל לביטול העונה כולה.

"זוהי ההחלטה הטובה ביותר שניתן היה לקבל בשם השחקנים", הסביר יו"ר ארגון השחקנים דרק פישר. 43 שחקנים מ-29 קבוצות הגיעו הערב לניו יורק כדי להיות חלק מהפגישות המכריעות שארכו כחמש שעות וביניהם גם קובי בריאנט, כריס פול וכרמלו אנתוני. כולם תמכו ברכז הלייקרס, שהסביר: "אני רוצה שהאוהדים שלנו יבינו כי לא בחרנו להיות בעמדה הזאת. רצינו להמשיך במו"מ, אבל הוא נשבר. אנחנו מרגישים שזה קריטי לחתום על הסכם חדש ומתאים לא רק עבור השחקנים שנמצאים בליגה עכשיו, אלא גם עבור אלה שיגיעו בשנים הבאות".

סגן נשיא האיגוד בילי האנטר הוסיף בצער: "הגענו למסקנה שהמגעים התרסקו לחלוטין. עד עכשיו עשינו כל מה שמצופה מאיתנו, אבל השחקנים הרגישו שהם נתנו מספיק מעצמם לליגה, ולא היו מוכנים לנהל משא ומתן נוסף. היה ברור שהעניינים לא ישתפרו".

הקומישנר זועם

ההצעה האחרונה של סטרן כללה חלוקת רווחים של 50-50 בין השחקנים והליגה (לעומת 43-57 לזכות השחקנים בהסכם הקודם), וטען נחרצות כי זוהי הצעתו הטובה ביותר, והאחרונה. בימים האחרונים אף הבהיר הקומישנר לשחקני הליגה כי אם לא יסכימו, ההצעה הבא תהיה הרבה פחות אטרקטיבית וחלוקת הרווחים תהיה 47-53 לטובת הליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו בתגובתו של דייויד סטרן

"נראה שעונת 2011/12 בסכנה. אני חושב שזו החלטה חסרת אחריות, בטח בתאריך שכזה", הגיב דייויד סטרן להתפתחויות. "העונה חומקת מאיתנו, והשחקנים מאבדים את מה שהם עבדו כל כך קשה כדי להשיג. זה טראגי".

לאחר מכן פצח הקומישנר במתקפה גדולה נגד השחקנים ובילי האנטר העומד בראשם, כשהוסיף: "זו הצגה גדולה. הארגון מתפרק ומנסה להבהיל את בעלי הקבוצות או משהו כזה, וזה לא הולך לקרות. נראה כאילו הם נמצאים במצב של השמדה עצמית, וזה פשוט עצוב. אם אני הייתי שחקן, הייתי תוהה מה בדיוק בילי האנטר עשה כאן".

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

יו"ר ארגון השחקנים ב-NBA דרק פישר. Seth Wenig, AP
יום מכונן בהיסטוריית ה-NBA. שלל השחקנים שהגיעו לפגישה בניו יורק/AP, Seth Wenig

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully