וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפיס עלתה לחצי גמר המערב

ממפיס גריזליס ניצחה את הספרס 91:99, השלימה 2:4 והייתה לשנייה בהיסטוריה שמדיחה מדורגת 1 בסדרה של 7 משחקים

ביי ביי סן אנטוניו, שלום לך אוקלהומה סיטי. יש פלייוף מצוין ב-NBA, ועכשיו אפשר לומר שיש בו גם ממד היסטורי, שרק הופך אותו למרתק יותר. ממפיס גריזליס ניצחה הלילה (בין שישי לשבת) את סן אנטוניו ספרס 91:99, השלימה 2:4 בסדרה ולראשונה בהיסטוריה המועדון המושמץ רשם סיבוב שני בפלייאוף.

לקח לגריזליס 10 עונות מאז עברו מוונקובר לממפיס כדי לרשום את ההישג הזה, ולהיות הקבוצה השנייה בהיסטוריה שמגיחה מהמקום השמיני ומדיחה את המדורגת ראשונה בקונפרנס בסדרה של הטוב משבעה משחקים.

ממפיס, הקבוצה שטענו כי אינה מסוגלת למלא את אולמה, הקבוצה שמאזן הפלייאוף שלה עד לפלייאוף הנוכחי היה 12:0, היא כיום קבוצה עם כבוד וגאווה, קבוצה שכיף לאהוב, חבורה של לוחמים עם כישרון אשר מנו?וטת בחוכמה על ידי מאמנה המצוין ליונל הולינס. הגריליס ממשיכים לשב הבא שם תחכה להם עוד קבוצה מלהיבה, קבוצה הנחשבת לכזו שתשלוט בשנים הקרובות במערב - אוקלהומה סיטי ת'אנדר. חברים, העתיד כבר כאן.

"לא ידעו עלינו הרבה, אבל עשינו רעש וגרמנו לכמה אנשים לסובב את הראש", אמר המאמן החוגג ליונל הולינס, "אנחנו מקבלים תשומת לב שלא היינו מקבלים אם היינו מפסידים בסדרה, כי אז זה היה עוד מדורגת שמינית שמודחת על ידי מדורגת ראשונה".

ממפיס - סן אנטוניו 91:99 (הגריזליס ניצחו 2:4 בסדרה)

לאורך הסדרה הספרס נראו כמו הכל חוץ מהקבוצה ששלטה בליגה לאורך העונה הסדירה. פתיחת המשחק לא הייתה שונה במובן זה. הספרס שוב נראו בהלם, כל הניסיון העצום של טים דאנקן ושות' היה כלא היה כשממפיס הלוחמנית טסה ל-2:12 בדקות הראשונות. הדובים טרפו את הפרקט, כלומר את היריבה, כשהם רצים בכל הזדמנות. הרבע הראשון נגמר ב-16:24 למארחים.

ברבע השני הספרס התעשתו. הספסל, עם גארי ניל, טיאגו ספליטר ומאט בונר, נגס בהפרש, אולם נקודות של זאק רנדולף, טוני אלן וסם יאנג השאירו את היתרון בצד של האלביסים, שהוליכו 43:46 במחצית. הרבע השלישי נפתח בסל של טים דאנקן, אבל ממפיס השיבה ב-0:6. טוני פארקר החל להתחמם, אנטוניו מקדייס נתן את שלו וממפיס שמרה על יתרון קטן בסוף הרבע, 66:70.

ברבע הרביעי סן אנטוניו הצליחה לעלות ליתרון בפעם השנייה במשחק (הראשונה הייתה 0:2 בפתיחה), כשסל של מקדייס העלה אותה ל-79:80. פתאום ממפיס נראתה פגיעה, המומנטום היה בצד של הספרס, ושחקניו של הולינס עמדו למבחן - היה עליהם להתמודד עם הלחץ העצום בפדקס פורום, שכן משחק שביעי בסן אנטוניו הוא מתכון לכישלון. אבל ממפיס של העונה היא לא אותה לוזרית שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות. רנדולף, מייק ונלי ושוב רנדולף סידרו ריצת 2:12 ששברה את סן אנטוניו וסידרה לגריליס ערב היסטורי בתולדות הפרנצ'ייז עם 91:99 במשחק, 2:4 בסדרה וכרטיס טיסה לאוקלהומה סיטי.

זאק רנדולף, כמובן, הוליך את הגריזליס עם 31 נקודות (12 מ-22 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, ואין ספק ש-Z-Bo יכול להיות גאה בסדרה המצוינת שנתן מול דאנקן והספרס. מארק גאסול שוב היה יעיל בצבע עם משחק טוב של 12 נקודות (6 מ-9 מהשדה) ו-13 כדורים חוזרים, טוני אלן תרם בשני צדי המגרש וסיים עם 11 נקודות ו-4 חטיפות, גריוויס ואסקז, שגריר ונצואלה בליגה הטובה בעולם, היה מצוין כשעלה מהספסל ותרם 11, סם יאנג הוסיף 9 ב-4 מ-6 מהשדה.

טוני פארקר הוליך את סן אנטוניו עם 23 נקודות (10 מ-17 מהשדה) ו-4 אסיסטים, מאנו ג'ינובילי הוסיף 16, טים דאנקן, שחגג השבוע 35, ירצה לשכוח את הסדרה הזאת מבחינת היכולת שהציג, ובמשחק ההדחה של קבוצתו תרם 12 נקודות (5 מ-13 מהשדה) ו-10 ריבאונדים. אנטוניו מקדייס קלע 10 וריצ'רד ג'פרסון רשם עוד משחק עם 0 נקודות בסדרה, וגרם לכולם לשכוח שפעם הוא היה חקן שסחב קבוצה על הגב.

פורוורד ממפיס גריזליס דרל ארתור (מרכז) חוגג ניצחון על סן אנטוניו ספרס. רויטרס
ממפיס הפכה לקבוצה שאוהבים לאהוב. דרל ארתור שולח את הספרס לצפות בו משחק כדורסל דרך הטלוויזיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully