וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני רוצה MVP: החמישייה החמה ב-NBA

מתי ברסקי

15.2.2011 / 14:17

המספרים שמציגים לאחרונה דרק רוז ודוויט הווארד, מאותתים שלא רק הפלייאוף בראש שלהם. מתי ברסקי עם ההרכב החם ב-NBA

פוינט גארד – דרק רוז, שיקגו בולס

גארד שיקגו בולס דרק רוז. Jonathan Daniel, GettyImages
באטום אמר מה שאמר, הוא הגיב איך שהגיב. רוז/GettyImages, Jonathan Daniel

הבולס פתחו את חודש פברואר במסע משחקי חוץ שהתחיל בניצחון קל מול הקליפרס, שם רוז כיכב עם 32 נקודות, 61% מהשדה, 11 אסיסטים וארבע שלשות. הקשיים צצו בהפסד לגולדן סטייט, אולי המשחק הכי גרוע של רוז העונה עם 14 נקודות בלבד, 40% מהשדה, 0 מ-5 לשלוש, שתי גיחות לקו בלבד ו-9 איבודים. מולו כיכב סטפן קרי בתצוגת קליעה יעילה, ובהפסד לפורטלנד שבא לאחר מכן, 25 נקודות של אנדרה מילר גרמו לחברו לקבוצה ניקולה באטום להצהיר, "דרק רוז לא מסוגל לשמור". רוז הגיב למילים במעשים ומול שני יריבים ראויים. את דרון וויליאמס מיוטה הוא עצר על 5 מ-13 מהשדה, שתי גיחות לקו ו-5 איבודים, בזמן שרוז מוביל את הבולס לניצחון עם 29 נקודות, 7 אסיסטים ואיבוד אחד בלבד. הבא בתור היה כריס פול, שנעצר על 3 מ-10 מהשדה ו-6 אסיסטים – לעומת 23 נקודות לרוז בצד המנצח. המסע של רוז הסתיים במאזן 2:3 מכובד וממוצעים של 26.8 נקודות, 48.5% מהשדה, 8 אסיסטים. 2.8 ריבאונדים, 1.6 שלשות, 90.3% מהעונשין עם 6.2 גיחות למשחק – מספרים של מועמד מוביל במרוץ לתואר MVP של עונת 2010/11.

שוטינג גארד – טוני אלן, ממפיס גריזליס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
גארד ממפיס גריזליס טוני אלן. AP
סלאשר התקפי וסטופר הגנתי ברמה הגבוהה ביותר. אלן/AP

הגריזליס חזק בתמונת הפלייאוף ואם יחזרו לשם לראשונה מאז עונת 2005/06, חלק ניכר מהקרדיט צריך להיזקף לטובת הספסל המשופר שלהם. בהיעדרו של או. ג'יי. מאיו המושעה והמאכזב, השחקן השישי של הקבוצה הוא טוני אלן, שעד לאחרונה היה אחד מארבעת המתמודדים על משרת השוטינג גארד הפותח בחמישיית הקבוצה. אבל לאלן האנרגטי מתאים יותר לעלות מהספסל בתור סלאשר התקפי וסטופר הגנתי ברמה הגבוהה ביותר. בשבוע האחרון ממפיס יושבת על שלושה ניצחונות רצופים, כולל מול דנבר, שמתחרה עמה על משבצת בפלייאוף, ובחוץ מול אוקלהומה. היעדרותו של רודי גיי הפצוע מהניצחון על התאנדר, הזניקה את אלן בחזרה לחמישייה ושם הוא כיכב עם 27 נקודות, 9 מ-12 מהשדה וגם מהעונשין ו-5 חטיפות. הירידה לספסל ולממוצע של 26 דקות בניצחונות על מילווקי ודנבר, לא פגעה בתפוקה של אלן: 13.5 נקודות, 60% מהשדה, 7 גיחות לעונשין, 2.5 חטיפות למשחק ובעיקר שמירת לחץ אגרסיבית ותרומה מכרעת להטיית המומנטום לטובת ממפיס.

סמול פורוורד – כרמלו אנתוני, דנבר נאגטס

כרמלו אנתוני, דנבר נאגטס, מול לואיס סקולה, יוסטון רוקטס. AP
חמישה משחקים עם מספרים של מדע בדיוני. אנתוני/AP

אולי מדובר בימיו האחרונים של מלו בדנבר, ואם אכן כך - אי אפשר להתכחש שהוא יוצא משם בסטייל. מאז ההפסד ליוטה בתחילת החודש, שבו אנתוני קלע 31 נקודות באחוזי קוטג' של 33.3%, הוא חד מתמיד, ומעמיד מספרים כמו 9 מ-13 מול מינסוטה, 50 נקודות מול יוסטון עם 66.7% מהשדה, 42 נקודות מול דאלאס כולל 5 מ-7 מחוץ לקשת לצד 68% מהשדה. בלי לכלול את המפגש הנוסף והלא מחמיא מול יוסטון בלילה, מדובר ברצף של חמישה משחקים עם ממוצעים נדירים של 34.8 נקודות, 61% מהשדה, 81.8% מהעונשין עם 8.8 גיחות לקו, 2.4 שלשות בדיוק של 66.6%, 6.4 ריבאונדים ואפילו חסימה למשחק. המאזן של דנבר באותם משחקים הוא רק 3:2, מה שהופך את החוויה למתסכלת עוד יותר עבור אוהדי הנאגטס. נותר רק לתהות האם מקבלי ההחלטות ביוסטון ודאלאס טעמו מספיק מיכולותיו של מלו, בשביל להחליט במהלך השבוע שנותר עד הטרייד דד ליין, כי הם מוכנים לשכור את שירותיו של הסקורר עד לסוף העונה, בלי התחייבות להמשך?

פאוור פורוורד – אנטואן ג'יימיסון, קליבלנד קאבלירס

פורוורד קליבלנד קבאלירס אנטואן ג'יימיסון. רויטרס
שומר על ערך המניות שלו. ג'יימיסון/רויטרס

בשבוע שבו קליבלנד שוברת שני רצפים של 26 משחקים – האחד רצף הפסדי הקבוצה מאז אמצע דצמבר, השני רצף הפסדי החוץ של וושינגטון – אי אפשר שלא לציין את החוליה המקשרת בין שתי הקבוצות. ג'יימיסון אוטוטו חוגג שנה בקליבלנד, אם כי במקרה שלו סביר שהחגיגה תצוין ברוח "מן הפח אל הפחת". עד שתימצא קונה לחוזה היקר של ג'יימיסון, הוא ימשיך למלא ואקום בקליבלנד במטרה לשפר את ערכו בשיחות הטריידים. בשבעה משחקים עד כה בפברואר, הוא מעמיד ממוצעים של 22 נקודות, 7 ריבאונדים, 5.6 גיחות לעונשין, 2.4 שלשות, 1.3 חטיפות וחסימה למשחק. האחוזים לא משהו, אבל אפשר להאשים אותו עם חומר השחקנים שמסביבו? בניצחון המיוחל מול הקליפרס, ג'יימיסון קלע שלשה מכריעה 22 שניות לסיום, אחת מתוך ארבע שהיו לו באותו לילה כקלעי המוביל של הקאבס עם 35 נקודות, 55% מהשדה, 9 מ-13 מהעונשין, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושתי חטיפות. יש שמועות שבניו אורלינס שוקלים לרכוש את ג'יימיסון בתמורה לחוזים מסתיימים, נותר רק לקוות עבור כל הצדדים בעניין שהעסקה תצא לפועל.

סנטר – דווייט הווארד, אורלנדו מג'יק

סנטר אורלנדו מג'יק דוויט הווארד מול פורוורד לוס אנג'לס לייקרס פאו גאסול. רויטרס
השאיר אבק מהלייקרס, מהקליפס, מהסיקסרס, מכל העולם הזה. הווארד/רויטרס

וקצת מאחורי רוז במרוץ לתואר MVP של העונה נמצא סופרמן, עם סגל מוכשר ובריא יותר סביבו אבל מאזן פחות טוב. אין ויכוח שהווארד הוא זה שמחזיק את כל הגנת אורלנדו על כתפיו הרחבות, במיוחד לאחר השינויים בסגל. בתקופה האחרונה הווארד הפך גם למניה הבטוחה ביותר בהתקפת המג'יק. בהפסד החוץ לבוסטון הוא החזיק כמעט לבדו את אורלנדו במשחק עם 28 נקודות, 50% מהשדה, 8 מ-10 נדירים מהקו, 13 ריבאונדים ושלוש חטיפות, עד שצלפי השלשות בקבוצה התעוררו וכמעט חוללו קאמבק סנסציוני. אח"כ הוא טיפל בקליפרס ובסיקסרס עם תצוגות דאבל-דאבל מרשימות: 20-22, 17-30 בהתאמה. בהפסד הביתי להורנטס, הווארד סיים עם 4-12 מהעונשין, תזכורת כואבת לעקב האכילס של הגו-טו-גאי. אבל הוא תיקן את הרושם בניצחון החשוב מול הלייקרס, עם 5-6 מהעונשין לצד שלוש החטאות בלבד מהשדה, 31 נקודות, 13 ריבאונדים ו-3 חסימות, כל זה מול חוליית החיסול אודום-גאסול-ביינום, שאמללה את חייו בגמר פלייאוף 2009. הממוצעים לחמשת המשחקים הנ"ל: 26.2 נקודות, 62% מהשדה, 16 ריבאונדים כולל 4.8 בהתקפה, 1.8 חסימות, 1.6 חטיפות והכי חשוב, 12.2 גיחות לעונשין עם 64% סבירים.

יורדים לספסל

ג'מאל קרופורד, אטלנטה הוקס

השחקן השישי לעונת 2009/10 חימם את הידית בחודש ינואר ונראה כמועמד להחזיק בתואר. אבל החודש, למעט תצוגת-על של 34 נקודות ו-5 שלשות בניצחון הצמוד על הקליפרס, קרופורד פשוט מזעזע. בניצחונות על וושינגטון וטורונטו, הוא קלע במצטבר 5 מ-18 מהשדה, כולל 1 מ-6 מחוץ לקשת, אבל זה עוד נסבל הודות לחולשת היריבות ויכולת טובה מצד ג'ו ג'ונסון. אך בשני המפגשים הבאים מול הגנות חזקות יותר – פילדלפיה ושארלוט – ג'ונסון בעצמו נעצר על 7 מ-22 מצטבר מהשדה, כולל 22 דקות בלבד מול הסיקסרס בגלל עבירות. במשחקים כאלה קרופורד אמור להיכנס לנעליו, אבל הוא המשיך לאכזב עם 4 מ-17 מצטבר מהשדה. תזמון טוב להוקס בשביל לשקול האם לא עדיף להשתמש בחוזה המסתיים של קרופורד לקראת הטרייד דד ליין, מאשר להחתים מחדש בקיץ שחקן בן 31 על חוזה ארוך טווח.

וינס קרטר, פניקס סאנס

קרטר כבר הפגין כמה משחקים גרועים במדי פניקס, לצד כמה תצוגות יפות ובסך הכול - יכולת בינונית-משהו. אבל בשבוע האחרון, דווקא לאחר שהתפוצץ על אוקלהומה עם 33 נקודות כולל 6 מ-12 מחוץ לקשת, קרטר מדרדר ממשחק למשחק: 3 מ-12 מהשדה מול גולדן סטייט, 3 מ-6 ורק 16 דקות במפגש החוזר עם הלוחמים, 3 מ-8 בעשרים דקות מול יוטה והכי מעליב מבחינתו – פניקס ניצחה בשלושת המשחקים הללו. מול הקינגס הוא קיבל 15 דקות בלבד, קלע 3 מ-10 מהשדה והפעם הסאנס לא הצליחו "לנצח בלעדיו". יכול להיות שקרטר לא החלים לגמרי מהניתוח שעבר מיד אחרי המעבר לפניקס, יכול להיות שהביקורת של גרנט היל על הרגלי התזונה שלו מוצדקת, אבל כרגע מסתמן שהסאנס ינצלו את האופציה לפנות את רוב המשכורת של קרטר בקיץ, ואולי הוא ימציא את עצמו מחדש כשחקן שישי בקונטנדרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully