וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחיד שיכול לעשות סדר: מיאמי מחכה להכרעה של פט ריילי

27.11.2010 / 12:00

מיאמי נראית רע, המאמן ספולסטרה לא שולט בעסק וגם לאובמה יש דעה בעניין. יחזור, או לא? כולם מחכים להחלטה של פט ריילי

זאת לא כתבה על כדורסל. זאת כתבה על מיאמי. אפשר לנסות להתייחס להיבטים מקצועיים, זה אפילו יקרה מדי פעם, אבל בסופו של דבר כרגע מדובר בסיפור על מאבקי כוח, פוליטיקה והתרחשויות שיש או אין מאחורי הקלעים. אפשר גם לנסות להתעלם, לתת להיט יחס של קבוצת מרכז הטבלה שהיא כרגע, אבל זה לא יהיה פייר. הם הסיפור המעניין הכמעט יחיד בעונה הרגילה, והרוויחו ביושר את הסימפוזיון שמייצר כל פיפס שקשור אליהם.

"לא חשוב כמה שחקן טוב, לא חשוב כמה קבוצת שחקנים טובה, אם הם לא שיחקו ביחד לפני כן הם לא יהיו טובים כמו קבוצה שמשחקת ביחד הרבה זמן". פרשנות טובה, עם פרספקטיבה בריאה, אחת משלוש הדרכים המרכזיות להתייחס למיאמי ולפתיחת ה-7:9 שלה כרגע. הבעיה היא עם זהות הפרשן - אחד, ברק אובמה. אם הנשיא האמריקאי מוצא לנכון להתייחס למשבר של מיאמי, קצת קשה להתייחס אליה רק בתור קבוצה שצריכה עוד זמן להתחבר. התוצאה היא בדיוק הגישה ההפוכה - היסטריה, עכשיו.

'מיאמי' ו-'היסטריה' הן קיצור של 'המון שמועות על כך שפט ריילי הולך להחליף את אריק ספולסטרה ולאמן את הקבוצה במקומו'. ריילי כבר עשה דבר דומה לסטן ואן גנדי לפני חמש שנים והוביל את מיאמי לאליפות. פיל ג'קסון, בתמימותו האינסופית, דאג להזכיר את זה בראיון ולטעון שאופציית השחזור קיימת, ואן גנדי בלע את הפיתיון והגיב בזעם, ומאז זה הדבר היחיד שמדברים עליו ב-NBA. הבדיחה הכי טובה שקראתי עד כה בנושא היא שספולסטרה יודיע בקרוב שהוא לוקח חופש כדי שיהיה לו זמן לבלות עם המשפחה של סטן ואן גנדי.

ריילי עצמו מחריש, לכן כמו בכל כתבה פוליטית טובה יש כרגע מעט עובדות והרבה ספקולציות. בנסיון לעשות סדר בבליל המילים חילקתי את השאלה לשתיים - מה ריילי רוצה ומה הוא צריך.

אופציה א': ריילי לא רוצה

לא מעט פרשנים, מהיותר מקושרים בליגה, טוענים שאין לפט ריילי כל כוונה לחזור לאמן, בטח לא את הקבוצה הנוכחית. במעט שהמאמן האגדי עצמו כן דיבר, הוא טען שבגיל 65 אין לו מספיק כוחות כדי לחזור לאמן. לא צריך לפסול את האפשרות שזו גם התשובה האמיתית ביותר - הוא עשה את שלו, הוא לקח חמש אליפויות (כולל אחת בלי השואו-טיים לייקרס) ועכשיו הוא מעדיף להישאר מאחורי הקלעים.

אפשרות אחרת היא שהוא לא רוצה שהכישלון של הקבוצה הנוכחית יהיה רשום על שמו. בגרסה הזאת, ריילי כבר הבין שהסגל שיש לו ביד כרגע עמוס בבעיות ולא יספיק לכלום, כך שיש לו רק מה להפסיד בקבוצה שכל דבר חוץ מאליפות ייחשב עבורה לכישלון. אדריאן ווג'נרובסקי (ווג'), הפרשן הבכיר של יאהו, סיכם זאת כך: "כרגע ריילי יכול עדיין להאשים בכישלון העונה את הפציעות ואת המאמן הצעיר ספולסטרה. לאף אחד אין אגו גדול יותר מריילי, אבל אנחנו לא ב-2005 וזה לא יהיה נוביצקי שיחכה לו בגמר". זה יהיה פאו גאסול.

אם ריילי אכן לא רוצה לאמן, זה אומר שלספולסטרה יש זמן. גם אם ריילי הגיע למסקנה שהפיליפיני שלו לא מתאים, רוב הסיכויים הם שהוא יחכה לקיץ כדי לנסות להחתים מאמן בכיר במקום לבצע מהלך שמשדר פאניקה ולהחליף מאמן באמצע העונה. השם הבולט שווג' מציע - נייט מקמילן.

אופציה ב': ריילי רוצה

פיל ג'קסון מכיר את זה מצוין, ואולי על זה הוא ניסה לרמוז - מאמנים בכירים הם קצת כמו מאפיונרים בכירים, גם כשהם חושבים שהם בחוץ, מישהו ידאג למשוך אותם חזרה פנימה. בפרשנות הפסיכולוגית למשפט המפורסם, המישהו הזה נמצא בפנים, חלק שלא יהיה מוכן לוותר על הצ'אנס לחזור לטירוף של אימון קבוצה גדולה. הטענה שלריילי יש רק מה להפסיד רחוקה מלהיות מדויקת - אם הוא יצליח לממש את הפוטנציאל העצום של מיאמי ולהוביל אותה לכמה אליפויות, הוא יעמיד את עצמו באותה שורה עם ג'קסון ורד אאורבך כאחד משלושת המאמנים הגדולים אי פעם.

רבים רואים בשקט של ריילי כרגע הוכחה לכך שהוא אכן מחכה להזדמנות הנכונה להחליף את ספולסטרה. כך, למשל, מאמין ג'ייסון וויטלוק מפוקס: "ריילי יודע שהמאמן הצעיר שלו מתקשה להעביר את המסר שלו לג'יימס ובוש. ריילי יודע שהוא יכול לסייע לספולסטרה בכך שיקרא באופן פומבי לג'יימס ולבוש להתבגר כבר". אז למה הוא לא עושה את זה? כי יכול להיות ש-"ריילי מקווה שהמצב יהיה רע כדי שהוא יוכל להיכנס, להציל את היום ולזכות ברוב התהילה". אם להמשיך את הקו הזה - ריילי מודע לביקורת שהוא יקבל אם הוא ישחזר את מקרה ואן גנדי (שבעצמו זכה לביקורת רבה), לכן הוא מחכה שהכישלון יהיה גדול מספיק כדי שתהיה קריאה ציבורית אליו לקחת את הקבוצה והוא "ייאלץ" לעשות מעשה.

אופציה ב' 1: ריילי רוצה אבל לא צריך

בגישה הזאת, אם ריילי אכן בוחש בשקט מאחורי הקלעים ומחכה לצ'אנס להחליף את ספולסטרה בלי לצאת רע מדי מהסיפור הזה - הוא רק מייצר נזק. בסופו של דבר, יש גבול כמה אפשר להפיל על מאמן אחד. כל סימן שאלה שקשור למיאמי קיבל עד כה תשובה שלילית - וויד ולברון לא מסתדרים אחד עם השני, בוש רק מתחיל להבין איפה הוא נמצא, שני השחקנים החשובים ביותר לקבוצה פרט לשלושת הגדולים - מייק מילר ויודוניס האסלם, נפצעו ואף אחד מהסנטרים לא מצליח להתעלות. כשמוסיפים לזה את הטענה של אובמה בדבר הצורך בזמן כדי להתגבש, את לוח המשחקים הקשה ואת המוטיבציה המיוחדת של כל קבוצה שפוגשת את מיאמי, החלק של ספולסטרה במצב הנוכחי לא נראה גדול במיוחד.

וגם אם ריילי מרגיש שכן צריך שינוי על הקווים, זה בטח לא הזמן. אם הוא יחליף את ספולסטרה עכשיו הוא בעצם ייכנע להיסטריה סביב הקבוצה וייתן להמולה התקשורתית להכתיב לו את סדר היום. זה לא המסר שהוא רוצה להעביר לשחקנים. הוא בנה פרויקט לשש שנים, אין לו שום סיבה להיכנס לפאניקה אחרי חודש. ווג' מחזיק בדעה הזאת: "בינתיים, ריילי לא צריך מאמן חדש. הוא צריך לתמוך בספולסטרה אחרי שאפשר ללברון ובוש להביך אותו בפומבי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אופציה ב' 2: ריילי רוצה וצריך

אחרי שנגמרים התירוצים, מיאמי נשארת עם מאמן שבאופן ברור זה גדול עליו. בוש הספיק לבקש ממנו להרגיע עם האימונים הקשים ולברון סיפר שהוא משחק יותר מדי דקות. עם וויד יש לספולסטרה מערכת יחסים טובה, אבל שני הסופרסטארים האחרים לא סופרים אותו כרגע (וזה עוד בלי להיכנס לטעויות האחרות שלו, כמו הייבוש התמוה של מריו צ'אלמרס בזמן שכל פוינט גארד סביר חוגג על קרלוס ארויו). כאשר ריילי החליף את ואן גנדי, לדרישה של שאקיל אוניל להיפטר מההוא עם השפם היה חלק מכריע בכך. אין ספק שגם הפעם לא תהיה לו אפשרות להתעלם מרצון השחקנים.

לברון הוא הסיפור המרכזי כאן. הוא עבר ממאמן צעיר ומבוהל אחד לשני בזמן שברור לכולם שהוא זקוק למאמן דומיננטי ומצליח, כזה שהוא יהיה חייב לספור ולהעריך (זה נכון גם לבוש, אבל למי אכפת). מי מבין המאמנים בליגה יכול לבוא ללברון ולהגיד לו שהוא יודע איך זוכים באליפויות, איך מאמנים קבוצה גדולה, איך מסתדרים עם שלישייה יותר גדולה מזו שיש במיאמי כרגע? רק פט ריילי. ויותר מזה - יכול להיות שמה שהאגו של לברון צריך זה אגו עוד יותר גדול על הקווים. עם כמות הלחץ הבלתי אפשרית שיש כרגע במיאמי, קשה יהיה לצפות מהמקמילן התורן לאחד את השורות.

ובנימה אישית

מכיוון שלכל אחד יש דעה בנושא, מצאתי לנכון להביע גם את שלי: ריילי צריך להחליט, ואם הוא הגיע להחלטה - שיכריז עליה. האופציה הגרועה ביותר עבור מיאמי היא שהוא ימשיך לשבת בשקט ולאפשר לשמועות להתרוצץ, לחוסר הוודאות להתקיים ולהיסטריה לשלוט. אם ריילי מתכוון להחליף את ספולסטרה שיעשה את זה עכשיו, אם אין לו כוונה כזאת כדאי שיגיד את זה בצורה שתגרום לכולם להבין ועל הדרך יתחיל לעזור לספולסטרה להשתלט על הכוכבים. ברגע שהסיפור הזה ירד מהכותרות, יישארו הרבה פחות דברים לדבר עליהם בקשר למיאמי וההמולה תדעך.

ספולסטרה, כנראה, לא מסוגל לנהל מערכת כזאת. בעולם מושלם מגיע לו צ'אנס אמיתי של לפחות עונה, אבל בעולם של מיאמי חודש הוא כמו שנתיים. בכל אופן, ספולסטרה הוא לא הסיפור המשמעותי כרגע. כדי לצאת מהמשבר הנוכחי ולהתחיל לנצח יותר מחצי מהמשחקים שלה מיאמי לא צריכה מאמן גדול, היא צריכה קצת שקט. ריילי הוא היחיד שיכול לייצר קצת שקט, הגיע הזמן שהוא יעשה משהו בנידון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully