וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הכדורסל צ'אק דיילי הלך לעולמו

דיילי (78), שזכה עם דטרויט פיסטונס בשתי אליפויות NBA, ובמדליית זהב כמאמן "הדרים-טים" באולימפיאדת ברצלונה, נכנע למחלת הסרטן

מאמן הכדורסל האמריקאי צ'אק דיילי הלך לעולמו בגיל 78, אחרי מאבק במחלת הסרטן. בחודש מרץ השנה הודיעה משפחתו של דיילי כי הוא נאבק במחלה הקשה, ולאות הזדהות עם מאבקו, ענדו מאמני הקבוצות סיכה עם ראשי התיבות "CD" במשך הפלייאוף. היום (שבת) הודיעה משפחתו של דיילי כי הלך לעולמו בביתו שבפלורידה. "משפחתו של דיילי ומועדון דטרויט פיסטונס מרכינים ראש עם לכתו של צ'אק דיילי", אמר דובר המשפחה והקבוצה מט דובק, "צ'אק הותיר רושם אדיר על כל מי שהכיר אותו, הן כאדם והן כמאמן, רוחו ומורשתו ילוו אותנו תמיד".

דיילי החל את דרכו כמאמן בעולם הכדורסל בשנת 1963, כעוזר מאמן בדיוק וב-1969 מונה למאמן הראשי של בוסטון קולג'. ב-1978 החל דיילי את דרכו ב-NBA כעוזרו של בילי קאנינגהאם בפילדלפיה 76'. דיילי מזוהה יותר מכל כמאמן דטרויט פיסטונס, אותה אימן במשך 9 עונות, כשבכל עונה הוא מעפיל עמה לפלייאוף.

תחת דיילי שיחקו הפיסטונס כדורסל פיזי, הגנתי ואינטליגנטי, וזכו לכינוי "בד בויז". דיילי הוליך את כוכביו אייזיה תומאס, ג'ו דומארס וביל ליימביר לשתי אליפויות, בשנים 1989 ו-1990, כשהוא נעזר בצוות מסייע מצוין הכולל את ג'ון סאלי, דניס רודמן, ריק מהורן וג'יימס אדוארדס. את החותם לגדולתו כמאמן קיבל דיילי בתחילת שנות ה-90 כשמונה למאמן "הדרים-טים", נבחרת ארצות הברית לאולימפיאדת ברצלונה 1992, שמנתה אגדות כמייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון ולארי בירד. בתום הטורניר האולימפי זכה דיילי במדליית זהב אחרי ניצחון על קרואטיה בגמר.

דיילי הפך למאמן המצליח ביותר בתולדות הפיסטונס, כשהוא מחזיק בשיא הניצחונות בעונה רגילה (467) ופלייאוף (71). דיילי אימן 14 שנים ב-NBA (מאזן 437:638, 59.3% הצלחה) וב-1996 נכנס להיכל התהילה כאחד מעשרת המאמנים הגדולים בתולדות הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully