וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריילי התפטר מאימון מיאמי, יישאר בתפקיד הנשיא

המאמן שהוביל את ההיט למאזן מחפיר של 67:15 יפנה את הבמה לעוזרו אריק ספואלסטרה. טורקוגלו נבחר לשחקן המשתפר של העונה

פט ריילי התעקש לאורך כל העונה האומללה של מיאמי כי הוא מתכוון להישאר בתפקיד מאמן הקבוצה גם בשנים הבאות, אבל הערב (שני) עשה סיבוב של 180 מעלות והודיע כי לא יחזור לקווים בעונה הבאה, ויעביר את השרביט לאריק ספואלסטרה, ששימש העונה כעוזרו. ריילי מתכוון להישאר בתפקיד נשיא הקבוצה, ולפרוש סופית מאימון לאחר קריירה ארוכה בה רשם 1,210 ניצחונות (שלישי בכל הזמנים אחרי לני ווילקינס ודון נלסון) וזכה בחמש אליפויות.

ריילי הגיע למיאמי ב-1995 לאחר שנטש את הניו יורק ניקס, ומונה לתפקיד הכפול של מאמן ונשיא הקבוצה. בפלורידה הוא החזיק מעמד שמונה עונות בהן לא הצליח להביא את ההיט אפילו לגמר המזרח, וב-2003 התפטר לראשונה מתפקיד המאמן ומינה את סטן ואן גנדי למחליפו.

ואן גנדי חבר לדווין וויד הצעיר שהגיע מהדראפט ולשאקיל אוניל שהצטרף בטרייד מהלייקרס והוליך את הקבוצה למרחק נגיעה מסדרת הגמר לפני שהפסיד במשחק השביעי לדטרויט ב-2005. כמה שבועות בתוך העונה הבאה החליט ריילי לפטר את ואן גנדי ולמנות את עצמו לתפקיד, מהלך שגרר ביקורות רבות, אך התברר כמוצלח כשעוד באותה עונה זכתה מיאמי באליפות הראשונה בתולדותיה.

אבל ההמשך כבר היה אחר לחלוטין, כשעונת 2007 התקלקלה בעקבות פציעתו של וויד, ואחרי שגם העונה הנוכחית נפתחה בצליעה, שלח ריילי את שאקיל לפיניקס, ובעצם וויתר על העונה לחלוטין, בדרך למאזן עלוב של 67:15, שהקנה להיט את תואר הקבוצה הגרועה בליגה, יחד עם הסיכוי הטוב ביותר לזכות בבחירה הראשונה בדראפט הקרוב, בו יעמדו לבחירה שני כשרונות עצומים בדמותם של מייקל ביזלי ודרק רוז.

ספואלסטרה בן ה-37 נמצא במיאמי כבר 13 עונות, לאחר שהחל את דרכו בקבוצה במחלקת הוידאו, והתקדם לאט לאט בסולם הדרגות עד שמצא את עצמו כעוזרו של ריילי, וכעת כיורשו. ריילי לא חסך מחמאות מספאולסטרה: "אני מאמין שהוא אחד מהמאמנים הצעירים המוכשרים ביותר שהגיע לליגה מזה זמן רב".

טורקוגלו נבחר לשחקן המשתפר של העונה

תואר השחקן המשתפר של השנה מוענק בדרך כלל לשחקן צעיר שביצע פריצה משמעותית בשנתו השניה או השלישית בליגה, אבל העונה התואר היה כולו של הידו טורקוגלו. הפורוורד בן ה-29 התפוצץ באופן די בלתי מוסבר בשנתו השמינית בליגה, דווקא אחרי שנתיים בהם היה נדמה שהוא נמצא בדעיכה, ולאחר שהעביר את הקיץ האחרון במדי נבחרת טורקיה באליפות אירופה בספרד.

טורקוגלו פתח את העונה החמישית שלו במדי אורלנדו בטירוף, ולא נרגע עד לסיומה. הוא רשם שיאי קריירה בנקודות (19.5 בממוצע למשחק), ריבאונדים (5.7) ואסיסטים (5.0), והוביל את המג'יק למאזן מצוין של 30:52, ולמקום השלישי במזרח.

* הנהלת הליגה בחנה את קלטת המשחק הרביעי בין ניו אורלינס לדאלאס, בו הורחק ג'ייסון קיד אחרי עבירה קשה על ג'נארו פארגו, והחליטה שלא להשעות את הרכז הוותיק מהמשחק החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully