וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לפלייאוף, גירסת המזרח

עומר דיקמן

12.3.2008 / 11:48

להבדיל מהמערב האימתני, המתמודדות על המקומות הנותרים בפלייאוף המזרחי שוברות שיאים של מבוכה. עומר דיקמן מתקשה לפזר הערפל

לו היה קולומבוס יודע שהארץ החדשה שבה יעגון תשמש 500 שנה מאוחר יותר כקרקע לביזיון המכונה "המירוץ לפלייאוף בחוף המזרחי", ודאי היה מסובב את ההגה ומשיט את ספינתו לתוך איזה קרחון, הכל על מנת לחסוך מאיתנו את הזוועה המדוברת.

בעוד שבמערב מתחולל קרב איתנים חסר תקדים, מצליח בן הדוד הצולע מהמזרח להגיע לשיאים בלתי נתפסים של חוסר רלבנטיות. קבוצות שגירדו בקושי את 40 אחוזי ההצלחה גילו לפתע, תוך כדי אריזת המזוודות לחופשת הפסח, שהן נמצאות עמוק בתוך המאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף ועל הזכות לשעמם קצת את בוסטון ודטרויט בדרכן אל הסיבוב השני. על המערב כבר דיברנו די והותר, ולכן זהו הזמן לעבור לסיקורו של מחול הפיסחים והחיגרים שמתרחש בימים אלו בצד הלא נכון של אמריקה.

וושינגטון (מאזן 32:31)

וושינגטון וויזארדס מציגה: המקרה המוזר של קארון באטלר.

מה שהתחיל בתור שריטה בברך התפתח למשהו לא ברור, וכבר יותר מחודש שבאטלר אמור להיות כשיר למשחק הבא. בינתיים העמימות סביב היעלמותו מתחילה להזכיר את היחס לגרעין הישראלי, ומובילה למסקנה הבלתי נמנעת שבאטלר נחטף בידי חייזרים. מפה לשם זו כבר השנה השנייה ברציפות שהוא וארינאס מתנדפים להם ומשאירים את אנטואן ג'יימיסון להוביל לבדו חבורה של תמהונים מזוקנים ורוג'ר מייסון אחד. במזרח, כמה מפתיע, זה כמעט הרכב של אולסטארים. גורלה של וושינגטון תלוי בחזרתם של השבויים והנעדרים, שאם ישובו בקרוב המקום השישי נראה מובטח, כשאחרת קיימת האפשרות שוושינגטון תידרדר עד למאבק ממשי על המקום בפלייאוף.

מה יקרה בפלייאוף?

בדטרויט ובעיקר בבוסטון מחזיקים אצבעות לחזרה מהירה של באטלר וארינאס. פגישה עם וושינגטון בריאה בסיבוב הראשון יכולה להפוך בקלות לסיוט, בטח ובטח בשביל הסלטיקס שכבר חטפו מהם בראש פעמיים העונה.

פילדלפיה (34:30)

פילדלפיה סיקסרס מציגה: מים מן הסלע.

הסגל של פילי חלש משמעותית משל מרבית יריבותיה: החמישייה כוללת את ווילי גרין, כנראה השוטינג הפותח החלש בליגה; ואת ת'דאוס יאנג , רוקי דקיק שאמור להימחץ למוות בידי כל מספר 4 שמכבד את עצמו. שני שחקני הספסל הבכירים הם לו וויליאמס ורג'י אוואנס, וכל החבורה האומללה הזאת מובלת בידי שחקן שאפילו לא הגיע לאולסטאר, אנדרה איגודאלה. למרות זאת, ולמרות שלוח המשחקים שלה הוא הקשה ביותר מבין החבורה כולה, עושה רושם שפילי הולכת לעשות את הבלתי ייאמן ולהעפיל לפלייאוף.

מה יקרה בפלייאוף?

בהנחה שפילי לא תסיים שישית, הרי שאין לה שום סיכוי להפתיע את אחת משני הגדולות. פילי היא קבוצה עם כשרון מוגבל שחיה ממוטיבציה וממומנטום. זה יכול להספיק כדי לגנוב משחק או שניים בסיבוב הראשון, אבל לא יותר.

אטלנטה (37:26)

אטלנטה הוקס מציגה: אני לוזר?

הווינריות של מייק ביבי נמצאת בעימות עם הלוזריות המובנית של ההוקס. לאטלנטה את לוח המשחקים הקל ביותר בחבורה, עם לא פחות משישה באנקרים מול קבוצות שאיבדו כל עניין אי שם בספטמבר. והפעם, לשם שינוי, יש לה סגל לא רע בכלל. מאידך, בפעם האחרונה שאטלנטה היתה בפלייאוף כלי התחבורה הפופולרי ביותר היה הצפלין, וההימור שלי הוא שגם הפעם זה ייגמר כמו ההינדנבורג. לחלק מהיריבות שלה יש יותר נסיון, לחלק יש יותר כשרון, ומה שבטוח, לכולן יש קארמה יותר טובה. מילא, אולי בשנה הבאה.

מה יקרה בפלייאוף? BB+JJ הוא אחד הקווים האחוריים האימתניים והמנוסים בליגה, אבל שאר הקבוצה לא בנוייה למאבקי פלייאוף, הן מבחינת כשרון והן מבחינה מנטלית. אטלנטה הפסידה את כל המשחקים שלה העונה לבוסטון ולדטרויט, ותשמח לכבד כל אחת מהן בסוויפ קליל שישאיר אותן רעננות לקראת האביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ניו ג'רזי (38:26)

ניו ג'רזי נטס מציגה: ארבעה נגרים.

אל וויליאמס וג'וש בון הצטרפו לאחרונה סטרומייל סוויפט וסגאנה ג'ופ על מנת להשלים את הקו הקדמי הוורסטילי ביותר בליגה, בהנחה שמשמעות המילה "ורסטילי" היא להרים ידיים ולקפוץ במקום. עכשיו כשקיד כבר לא שם כדי לפטם אותם הם עלולים למצוא עצמם נדרשים לבצע פעולות מסובכות יותר מלייאפ ממילימטר, ואפשר רק לרחם על האוהד האומלל שיושב ללא קסדה מאחורי הסל בשעה שבון זורק עונשין. עם לוח משחקים מהגיהינום, ובניצוחו של המוטיבטור הדגול וינס קרטר, הגעתם של הנטס לפלייאוף השנה תהיה שערורייתית. מצד שני, לנטס יש יתרון אחד עצום על היריבות שלה והוא הנסיון, מה שהופך אותם, למרבה הזוועה, למועמדת רצינית לפוסט סיזן.

מה יקרה בפלייאוף? לפני הטרייד על קיד היתה ג'רזי מסוגלת לקחת משחק או שניים מבוסטון ודטרויט, אולם כעת זו הקבוצה הפופולרית ביותר בשתי הערים האלה - ללא מוטיבציה, וללא כשרון חבוי שמחכה להתפוצץ. גם במקרה הזה מדובר בסוויפ קליל.

שיקגו (38:26)

שיקגו בולס מציגה: תחזיקו אותנו, עוד שנייה אנחנו מתפוצצים.

אכזבת השנה היא עדיין הפייבוריטית הבכירה ביותר בעיני הפרשנים לזכות בכרטיס הנכסף. על אף היכולת האומללה של שיקגו לאורך העונה כולה, ההימור הפופוליסטי הזה הוא גם הבטוח יחסית. זה לא רק כמות הכשרון שעולה פי חמש על יריבותיה, כמו העובדה שרק בשנה שעברה הם היו שם, ובגדול. לוח המשחקים של השוורים קשה, וההתפוצצות הכי גדולה שהצליחו לייצר העונה היתה שני נצחונות רצופים, כך שאין סיבה אמיתית לחשוב שמשהו ישתנה בחודש שנשאר.

מה יקרה בפלייאוף? אין ספק שמבחינת עניין, האינטרס של כולנו הוא ששיקגו תהיה שם. הקבוצה שצריכה לפחד יותר מכל היא כמובן דטרויט, שהפסידה לשיקגו כבר שלוש פעמים העונה, ואם השתיים ייפגשו בפלייאוף את הכסף שלי אני שם על הבולס. לבוסטון לעומת זאת, היא לא תעשה בעיות מיוחדות.

שארלוט (39:24)

שארלוט בובקאטס מציגה: קשיים בהתבגרות.

על פניו, אין שום סיבה שבעולם ששלישייה שכוללת את ג'ראלד וואלאס, ג'יי ריץ' ומקה אוקאפור לא תעפיל לפלייאוף במזרח, בטח כשהם מגובים בריימונד "חכו דקה, אני כבר מממש את הפוטנציאל שלי" פלטון, ובנאצי מוחמד, שלאחר שיפרוש מכדורסל יוכל למצוא בקלות עבודה בתור צורר העם היהודי המושלם. להבדיל משיקגו, הבובקאטס ביצעו ריצות ארוכות מספרינט לשלושה מטרים, ולמעשה נמצאים בעיצומו של רצף נצחונות מרשים, וגם לוח המשחקים נראה נוח, כך שפוטנציאל להעפיל יש גם יש. עם זאת, שארלוט היא קבוצה מאד שברירית, והתסריט הסביר יותר הוא שרצף של 2-3 הפסדים ימוטט אותה סופית וישלח אותה ללוטרי בפעם האלף ברציפות.

מה יקרה בפלייאוף? קבוצה עם המון פוטנציאל לא ממומש ולכן לפגוש אותה בפלייאוף יכול להיות תענוג מפוקפק, ודאי עבור בוסטון, שנקודת התורפה הבולטת ביותר שלה היא בהתמודדות עם סקוררים אתלטיים בעמדות הסמול-פורוורד. אם רק יגיעו במוד הנכון, יכולים וואלאס וג'יי ריץ' לגרור את בוסטון לסדרה צמודה, ואולי אפילו לשידור חוזר של גולדן סטייט-דאלאס דאשתקד. גם כאן אני שם את הכסף על האנדרדוגית, אבל את הכסף שלכם.

אינדיאנה (39:24)

אינדיאנה פייסרס מציגה: העכבר ששאג.

זו ההוכחה החותכת לעליבותו של המזרח. בתחילת העונה זה עוד היה משעשע, אבל רבאק, מדובר פה בקבוצה שמייק דאנליבי הוא השחקן המוביל שלה! למרבה המזל, גם באינדיאנה הבינו כנראה שיש גבול לכל תעלול, ובכושר הנוכחי אין הרבה סיכוי שדווקא היא זו שתמצא את עצמה בפנים.


מה יקרה בפלייאוף? לא הרבה. אינדיאנה היא קבוצה של סקור גבוה ומשחק משוגע, כך שהיא לא יריבה אידאלית למשחק נתון. מאידך, מול בוסטון או דטרויט לא יהיה יותר מאחד כזה, מקסימום.

מילווקי (40:23)

מילווקי באקס מציגה: עידן התמימות.

אם נמשיל לרגע את המאבק על הפלייאוף במזרח ל"הישרדות", אז מילווקי היא שחר – נמצאת שם בעיקר בשביל החוויה וכדי להכיר חברים חדשים. על פניו מילווקי לא גרועה מהיריבות שלה למאבק, אבל אחרי שהצליחה להפסיד בבית ב-20 הפרש לפילדלפיה במאבק ישיר על המקום בפלייאוף, אפשר להכריז על המועמדות שלה כעל עניין פורמלי בלבד. בשביל לנצח צריך אישיות, ומילווקי עדיין מחפשת אחת כזו.

מה יקרה בפלייאוף? שום כלום בצבע חום, חבל על המקום בשרת.

ניו יורק (46:18)

ניו יורק ניקס מציגה: מרד הנפילים.

בהתחלה לא רציתי להכניס אותם, אבל אז נזכרתי שרנדולף הכריז לפני שבועיים שמעכשיו הם לא יפסידו יותר אף משחק, לרוע המזל הוא שכח כנראה להגיד "סטופ נגעתי באדום", כי מיד הגיעו שבעה L ברציפות. בכל אופן, אפשר להגיד על רנדולף הרבה דברים אבל שקרן הוא לא. לכן, בהנחה שהניקס ינצחו עכשיו את 18 המשחקים הנותרים, יש סיכוי לא רע שהם יהיו בפלייאוף. ומגיע להם, כי הם שמנים, וזאת אפלייה מתקנת.

מה יקרה בפלייאוף? הניקס יגיעו לוהטים וחדורי מוטיבציה מתמיד בעקבות רצף 18 הנצחונות שדנו בו כעת, יגנבו את המשחק הראשון בבוסטון, ינצחו שניים בבית בעזרת הרוח הגבית של הקהל הנפלא והתומך שלהם, ואז, יום לפני המשחק השביעי, יכריזו מוכרי הנקניקיות על שביתה כללית. עד הרבע האחרון יובילו הניקס בבטחה, אבל אז אדי קרי, שלא יצליח להתאפק עוד, ינגוס בקרסולו של ריי אלן והניקס יקבלו הפסד טכני. כמה קרוב, ככה רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully