וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 74:93 את זאדאר ביורוקאפ

הפועל ירושלים התאוששה מההפסד במחזור הקודם ביורוקאפ, והביסה בקלילות את זאדאר במלחה 74:93. תומפסון קלע 20 נקודות

במחזור הקודם של היורוקאפ, חזרה הפועל ירושלים עם הפסד מסלוניקי לאריס המקומית, בעיקר בגלל נפילת מתח במחצית השניה, מה שהפך את המשחק שלה הערב (שלישי) מול זאדאר הקרואטית, לקריטי. אלא שהפעם שחקניו של גיא גודס לא חיכו לרבע האחרון כדי להציג את מלוא הפוטנציאל שלהם, ובנו יתרון 20 הפרש כבר במחצית הראשונה, כדי להבטיח לעצמם את המשחק, אותו ניצחו 74:93. ההפרש נותן לירושלים דחיפה מצויינת לקראת המפגש מול הקרואטים במחזור הבא, ותפיסת אחד משני המקומות הראשונים בבית, שישלחו אותה לשלב הבתים השני של היורוקאפ.

שחקן הפועל ירושלים, דיז'ון תומפסון, מטביע. מגד גוזני
השתלט על המשחק ברבע השני. תומפסון/מגד גוזני

זאדאר הגיעה לאחר שהשיגה ניצחון חוץ מול שאלואי הליטאית, מה שגרם לירושלמים להיות מודעים מאוד לכוחה של היריבה, אבל כבר בפתיחה נטלו שחקניו של גודס את השליטה על המשחק. תומפסון היה דומיננטי בצבע ומחוצה לו, נעימי הריץ את ההתקפה מצויין, והגארד החדש של הקבוצה, פו ג'טר המשיך להראות שהוא עשוי להיות גניבה של ממש, עם 18 נקודות, בדרך ליתרון 20 במחצית לזכות המקומיים.

כשהם יודעים שההפרש במשחק עשוי להיות משמעותי במקרה ויסיימו ירושלים וזאדאר באותו מאזן, המשיכו שחקניו של גודס לרוץ גם במחצית השניה, כשיוגב אוחיון נוטל את המושכות, ומפעיל מצויין את ג'טר, תומפסון ואפילו אורי קוקיה, שבמשחק שיא שלו (10 נקודות, 12 ריבאונדים) הוליך את קבוצתו ליתרון 24. זאדאר פשוט הרימה ידיים ברבע האחרון, המשיכה להטיח שלשות מחוץ לקשת ללא הצלחה, ואיפשרה לשחקניו של גודס להקפיץ את הקהל המקומי מבלי להתאמץ יתר על המידה, בדרך לניצחון החשוב, ואולי, בדרך לשלב הבא.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם יובל נעימי, טרה סימונס, ליאו ליונס, קווין פינקני ודיז'ון תומפסון.

זאדאר העלתה בחמישייה את הרווייה פריץ, רוק סטיפצ'ביץ', ולאדימיר בויסה, טומיסלאב רוזיץ' ומרקו קאר.

ירושלים פתחה מצויין את המשחק, כשליאו ליונס וסימונס העלו ל-0:4, וחמש נקודות רצופות של קווין פינקני העלו את המארחים ל-2:9. בויסה התעורר אצל זאדאר, הורד את היתרון ל-3, והאורחים נהנהו בעיקר מעבירה שלישית מוקדמת מאוד של סימונס, שהורידה אותו לספסל כבר אחרי 4 דקות. נעימי לקח את המושכות וצלף שלשה שהעלתה ל-8:15, אבל בויסה החזיר באחת משלו. ירושלים התקשתה מאוד מול ההגנה האגרסיבית של האורחים, ואיפשרה לזאדאר לחזור עד 14:16, אבל דאנק נהדר של פינקני, וסל בשניה האחרונה של ג'טר שמרו את ירושלים מלפנים, 16:18 בסיום הרבע הראשון.

ג'טר המשיך את המומנטום פתיחת הרבע השני עם שלשה גדולה, ודאנק מצויין של דיז'ון תומפסון העלה את ירושלים ל-16:25, וגרם לקרואטים להזמין פסק זמן מהיר. פריץ' ורוזיץ' החלו בקאמבק של האורחים, ושלשה של סטיפצ'ביץ' הורידה את ההפרש ל-5 בלבד. גודס זרק לפרקט את יוגב אוחיון שהכניס הרבה אנרגיה בהתקפה, קלע במתפרצת, ושלח את תומפסון שהעלה את האדומים ליתרון 27:38. הקרואטים המשיכו לאבד את הראשון, ושלשה של תומפסון קבעה יתרון 15. ראנצ'יץ' סוף סוף מצא את היד מבחוץ, אבל עוד דאנק ירושלמי של תומפסון, יחד עם שיתוף פעולה של אוחיון וקוקיה קבעו יתרון 20 במחצית, 32:52.

בויסה המשיך להיות האיש של הקרואטים ברבע השלישי עם נקודות מהירות, אבל שלשה של תומפסון, ונקודות של אוחיון קבעו יתרון 23. ירושלים המשיכה להסתבך בעבירות, כשליונס רשם את הרביעית שלו, וזאדאר ניצלה זאת כדי להוריד עם שלשה של דאוונס ל-59:42. המארחים שמרו על היתרון המאסיבי שלהם, בעיקר תודות להרצה מצויינת של אוחיון, שהפעיל היטב את חבריו. סימונס חזר למשחק והגיב בלייאפ נאה, ואוחיון בסל ועבירה נהדר, הוריד את המארחים ביתרון 50:73.

דאוונס וקאר מצאו נקודות בפתיחת הרבע האחרון והורידו ל-19, אבל ירושלים לא עמדה להוריד את הרגל מהגז. סימונס צלף עוד שלשה, אוחיון התעלל בהגנת האורחים, והיתרון עלה ל-56:80. זאדאר המשיכה לחפש את הנקודות שלה בעיקר מחוץ לקשת, וסטיפצ'ביץ' עוד מצא אחת תועה, אבל קוקייה המשיך להיות פעיל מאוד בצד ההתקפי ובריבאונד, ונקודות שלו שמרו את האדומים רחוק מאוד מהאורחים. בשתי הדקות האחרונות ניצלה זאדאר את הרפיון ההגנתי של ירושלים, ונגסה מעט בהפרש, אבל ספק אם זה יהיה משמעותי עבורה בהמשך הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: דיז'ון תומפסון 20 נקודות ו-5 אסיסטים, פו ג'טר 18 ו-4 אסיסטים, ליאו ליונס 12 ו-10 ריבאונדים, יוגב אוחיון (7 אסיסטים) וטרה סימונס 11 נקודות כל אחד, אורי קוקיה 10 ו-12 ריבאונדים, קווין פינקני 8, יובל נעימי 3.

קלעו לזאדאר: ולאדימיר בויסה 17 ו-8 ריבאונדים, הרווייה פריץ' 13, דאמיר ראנצ'יץ' 12, רוק סטיפצ'ביץ' 8, טומיסלאב רוזיץ' 7 ו-7 ריבאונדים, מיכא דאוונס ומרקו קאר 6 כל אחד, טרנט פלאייסטד 4, ורדן מורוביץ' 1.

אוהדי הפועל ירושלים. מגד גוזני
חגיגה באדום. אוהדי ירושלים/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully