וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: מסתמן פתרון לשביתה בליגת העל

8.11.2011 / 18:03

השרה לבנת יזמה מסמך הבנות שהתקבל ע"י השחקניות, לפיו הליגה תשוחק השנה עם ארבע זרות, ובשנה הבאה תרד לשלוש

האם יש סיכוי שעונת 2011/12 לנשים תתקיים בסופו של דבר? משרד הספורט התערב בפרשה שמונעת את פתיחת הליגה ואף הביאה לביטולה, כאשר ארגון שחקני הכדורסל הסכים לחתום היום (שלישי) על מסמך הבנות שהציעה השרה לימור לבנת, מה שעשוי לסלול את סיום השביתה. למרות ההתפתחויות החיוביות, טרם הושגה הסכמה, כשקיימות מחלוקות סביב סעיפים משמעותיים, אך הצדדים מקיימים דיון בשעה זו בפגישה שצפויה להימשך עוד זמן רב. הנושא שסביבו ישנה חוסר הסכמה הוא סעיף הענישה כנגד השחקניות על תקופת השביתה, כאשר האיגוד אינו מוכן לוותר על אפשרות הענישה.

על פי מסמך ההבנות נקבע שהשחקניות יודיעו על סיום השביתה ואילו הנהלת האיגוד ומנהלת הליגה יחזרו בהן מביטול עונת המשחקים הנוכחית. השחקניות החליטו לכבד את בקשת השרה לבנת והסכימו כי בעונת המשחקים הקרובה תוכלנה לשחק ארבע שחקניות זרות על המגרש, אולם בשלוש העונות הבאות כל קבוצה תהיה חייבת לשתף לפחות שתי שחקניות ישראליות בכל זמן נתון של המשחק.

במהלך השעות האחרונות קיים ראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר מאמצים לתווך בין נציגות שחקניות הכדורסל לראשי האיגוד ומנהלת הליגה. נציגות השחקניות הודיעו כי הן מכבדות את בקשת השרה, ולאחר מכן התכנסה הנהלת האיגוד על מנת לאשרו. עוד סוכם כי לא תהיינה תביעות הדדיות בין הצדדים, והשחקניות לא תידרשנה לוועדות משמעת בשל שביתתן.

בנוסף סוכם כי מינהל הספורט ואיגוד הכדורסל יגבשו תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לכדורסל הנשים בישראל, ולשחקניות תהיה נציגות בצוות שיגבש את התוכנית. בנוסף האיגוד גם יתחייב במסגרת ההסכם לשתף את השחקניות בכל נושא שיהיה רלוונטי בנוגע למעמדן, עתידן והתפתחותן המקצועית. יצוין כי ההחלטה טעונה עדיין את אישור השחקניות שיתכנסו מאוחר יותר הערב בבית ההסתדרות בתל אביב.

השרה לימור לבנת אמרה: "כפי שהודעתי שלשום, ההחלטה על ביטול ליגת הנשים בכדורסל היתה החלטה נמהרת ובלתי אחראית. לכן הנחתי את ראש מנהל הספורט לנסות בימים האחרונים לפשר ולגשר על הפערים בין הצדדים כדי שהליגה תוכל להתחדש ולחזור לפעול. לנוכח הנסיבות שנוצרו והחוזים שנחתמו בין הקבוצות לשחקניות, לא היה מנוס מלאפשר בעונה הקרובה לקבוצות לשתף ארבע שחקניות זרות. אולם, זה רחוק מלהיות המצב האופטימאלי.

"מסמך ההבנות הוא בגדר פשרה שנועדה למנוע נזק בלתי הפיך לענף כדורסל הנשים ולאפשר את הפעלת הליגה בעונה הנוכחית. יחד עם זאת אני סבורה שמסמך ההבנות בהחלט יוצר את התנאים לחיזוק מעמדן של השחקניות הישראליות בעונות הבאות. אני מעריכה את החלטת השחקניות לגלות אחריות ולהסכים לחתום על מסמך ההבנות הזה. אני מצפה שהנהלת האיגוד שמתכנסת בשעה זו תאשר אותו גם היא, מה שיוביל באופן מיידי לחידוש ליגת הנשים בכדורסל וליציאה לדרך חדשה משותפת של כל הצדדים לטובת כדורסל הנשים".

איגוד הכדורסל פרסם הודעה רשמית בה נכתב: "הנהלת איגוד הכדורסל נתנה גיבוי מלא לשי שני וגדעון בריקמן והסמיכה רק אותם להמשיך לנהל מו"מ עם שחקניות ליגת העל. כמו כן, נתנה ההנהלה גיבוי מלא למנהלת הליגה לנשים לקבל כל החלטה, לרבות אי חידוש המשחקים".

רוב הקבוצות החליטו לשחרר את הזרות

ליגת הנשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully