וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג 81 הכדורסלנים הישראלים בליגת העל: חמשת הגדולים

הקאמבק של פניני, המהפך של מכבי תל אביב, ההפתעה של הפועל תל אביב והמנצח הגדול החדש. פרויקט וואלה! ספורט לפתיחת העונה מגיע לסיומו עם חמשת הישראלים הכי טובים בליגה, כפי שנבחרו על ידי צוות שופטים רחב. בעונה שעברה ליאור אליהו קיבל מהם את הכתר. רמז: הפעם לא

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
ישמור על מקומו הראשון מאשתקד? ליאור אליהו/מגד גוזני

שריקת הפתיחה של עונת 2014/15 כבר נשמעה השבוע, אך המחזור הראשון טרם שוחק, ואנחנו בוואלה! ספורט גאים להציג את דירוש השחקנים הישראלים בליגת העל השני. כזכור, בשנה שעברה דירגנו את 106 השחקנים הישראלים בליגת העל (ליאור אליהו הוכתר במקום הראשון). השנה הלכנו על דירוג מצומצם יותר, ובסופו של דבר דורגו 81 שחקנים ישראלים.

אז מי נכנס לדירוג? כל שחקן ישראלי ששיחק דקות משמעותיות בבוגרים בליגת העל או בליגה הלאומית, וחתום בליגת העל, או בוגר נבחרות צעירות של ישראל שחתום בליגת העל. כמו כן נכנסו לרשימה שלושה שחקנים ישראלים ששיחקו בשנים האחרונות בליגת העל ועדיין לא חתמו בקבוצה חדשה. כמו כן דורג בן רייס, שאמנם כבר גמר את העונה בשל פציעה בברך, אבל חתום בקבוצה.

את השחקנים דירגו מאמני ליגת העל, עיתונאים ואנשי מקצוע נוספים. לרשימת המדרגים המלאה, וכיצד התבצע הדירוג, לחצו כאן.

הדירוג שלפניכם מציג את השחקנים שבמקומות 1-5, השחקנים הגדולים בכדורסל הישראלי לקראת פתיחת עונת 2014/15. אז את מי אנחנו מוצאים ברשימה? רק שלושה שחקני נבחרת ישראל, כולל שחקן שהמקום שלו בנבחרת היה בספק בקיץ האחרון, שחקן שסיים את העונה שעברה עם פציעה, אחד אחר שמעולם לא שיחק במדים הלאומיים, סנטר שהבריז מהמדים הלאומיים וגארד שהיה נחשב לפוטנציאל עד העונה האחרונה בה פרץ. קבלו את חמשת הגדולים.

גיא פניני קפטן מכבי תל אביב בנחיתה עם גביע אירופה. צילום: לירון לוי, עריכה: יאיר דניאל, ברני ארדוב
הרים כל תואר אפשרי בעונה שעברה, ונכנס לחמישייה. גיא פניני/ברני ארדוב, צילום: לירון לוי, עריכה: יאיר דניאל

דירוג הכדורסלנים המלא

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מקום 5 - גיא פניני (מכבי תל אביב) - פורורד בן 31, גובה 2.00. דירוג בשנה שעברה: 13. ציון ממוצע: 8.22.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 6.8 נקודות, 2.8 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים ב-21.7 דקות. ביורוליג: 5.6 נקודות, 1.8 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים ב-18 דקות. בנבחרת: 10.2 נקודות, 4.2 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-29.7 דקות.

בכמה מילים: פריצה גדולה בדירוג לקפטן מכבי תל אביב, שנשאר בשנה שעברה מחוץ לעשירייה. גיא פניני הרים בעונה שעברה את צלחת האליפות, גביע המדינה וגביע היורוליג, למרות שבפיינל פור היה פחות טוב. ובכל זאת פניני מגיע לעונה הנוכחית אחרי עונה מצוינת במכבי תל אביב, עונה אותה פתח מחוץ לרוטציה של מכבי תל אביב וסיים כמנצח הגדול. בקיץ, בנבחרת ישראל, הוא רשם את הקמפיין המוצלח ביותר שלו, וחתם סופית את מקומו בחמשת הגדולים.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. מגד גוזני
הפציעה בסיום העונה השפיעה. ליאור אליהו/מגד גוזני

מקום 4 - ליאור אליהו (הפועל ירושלים) - פורוורד בן 29, גובה 2.05. דירוג בשנה שעברה: 1. ציון ממוצע: 8.31.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 12 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים ב-29.3 דקות. ביורוקאפ: 9.6 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים ב-24.8 דקות. בנבחרת: 9.2 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים ב-23 דקות.

בכמה מילים: בעת הדירוג של העונה שעברה ליאור אליהו היה ללא קבוצה, ובכל הזאת מדרגי וואלה! ספורט בחרו למקמו במקום הראשון. במהלך העונה הוא הצטרף להפועל ירושלים והפך את הציפיות מהקבוצה מגבוהות לעצומות, ובהחלט לאורך רוב העונה הוא היה טוב מאוד. במאני טיים של העונה, בחצי גמר הפלייאוף, אליהו נפצע ולא שיחק, והמשימה הייתה כבדה מאוד על החברים של אליהו, עד כדי כך שהיא הודחה על ידי מכבי חיפה. בקיץ בנבחרת, הוא התאושש מעט, אבל עדיין היכולת האמיתית מהעונה שעברה עוד לא שם. כמו הלפרין, שנשאר מחוץ לחמישייה, רק תואר בהפועל ירושלים יחזיר את אליהו למיקום גבוה יותר, והעונה נראה שזה אפשרי מתמיד.

רביב לימונד, הפועל תל אביב. מגד גוזני
המצטיין בליגת העל בעונה שעברה. רביב לימונד/מגד גוזני

מקום 3 - רביב לימונד (הפועל תל אביב) - גארד בן 30, גובה 1.91. דירוג בשנה שעברה: 8. ציון ממוצע: 8.46.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 18.2 נקודות, 4.3 אסיסטים ו-4.1 ריבאונדים ב-34.9 דקות. בנבחרת: 8.2 נקודות, 1.7 אסיסטים ו-1.7 ריבאונדים ב-21.5 דקות.

בכמה מילים: את העונה הקודמת פתח רביב לימונד עם רעב גדול מאוד ורצון גדול להוכיח, והוא סיים אותה כישראלי הטוב ביותר בליגה. הגארד של הפועל תל אביב שמר על רצף מדהים של קליעה בספרות כפולות מהמחזור הראשון ועד המשחק השלישי ברבע הגמר הפלייאוף נגד הפועל אילת. תוך כדי הוא סחף את הפועל תל אביב למקום הרביעי ביחד עם קרלון בראון, וגרם לכל הפרשנים להלל ולפאר אותו. אחרי קמפיין סביר בנבחרת ישראל, הוא מגיע לעונה הנוכחית כשחקן הישראלי הטוב מחוץ למכבי תל אביב, ומעלה את הציפיות מהקבוצה של עודד קטש.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ההבטחה של העונה תממש את עצמה? סילבן לנדסברג/ברני ארדוב

מקום 2 - סילבן לנדסברג (מכבי תל אביב) - גארד-פורוורד בן 24, גובה 1.98. דירוג בשנה שעברה: 6. ציון ממוצע: 8.59.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 7.8 נקודות ו-2.5 ריבאונדים ב-17 דקות. ביורוליג: 3.2 נקודות ו-1.2 ריבאונדים ב-8 דקות.

בכמה מילים: הגארד המוכשר שהגיע למכבי תל אביב לפני שנתיים היה מועמד לעזיבה במהלך העונה שעברה לפני שדיוויד בלאט עזב לקליבלנד. כשגיא גודס, שנחשב לאחד האנשים במערכת שיותר מאמינים בלנדסברג, מונה למאמן הקבוצה, לפתע מעמדו של השחקן פרח בצורה משמעותית. במשחקי ההכנה בגרמניה, ובגביע ווינר, היה לנדסברג השחקן המוביל של מכבי תל אביב, והדירוג הגבוה שלו מושפע לא מעט מהשדרוג במעמדו וביכולת הראשונית העונה. אם התחזיות על העונה של לנדסברג יתממשו, בעונה הבאה הוא צפוי להיות מקום אחד גבוה יותר.

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מקום ראשון בדירוג וואלה! ספורט. אלכס טיוס/ברני ארדוב

מקום 1 - אלכס טיוס (מכבי תל אביב) - סנטר בן 26, גובה 2.03. דירוג בשנה שעברה: 4. ציון ממוצע: 8.76.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 9.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-1.6 חסימות ב-22 דקות. ביורוליג: 7.7 נקודות, 5 ריבאונדים ו-1.1 חסימות ב-17.7 דקות.

בכמה מילים: הפציעה של שון ג'יימס בעונה שעברה הפכה את העונה של הסנטר שהגיע מקאנטו לטובה בצורה מפתיעה. טיוס היה מצוין משלב הטופ 16 של העונה שעברה, דרך משחקי ההצלבה נגד מילאנו ולבסוף הוסיף שני משחקים טובים מאוד בפיינל פור נגד ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה. התדמית של טיוס התקלקלה מעט במהלך הקיץ כשלא הגיע לנבחרת ישראל למרות הבטחות סוכניו, והוא יפתח את העונה הנוכחית מחוץ לפרקט לאחר שהושעה לשלושה משחקים. ואחרי כל זה אלכס טיוס הוא השחקן הישראלי הטוב ביותר כיום בליגה, כזה שקשה מאוד לעצור אותו בשל האתלטיות והשיפור שהציג במשחק שלו בשנה האחרונה. למרות שפתח בצורה צולעת את ההכנה לעונה, צפויה לו עדיין עונה גדולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully