וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: "תהיה קבוצה הרבה יותר טובה בעונה הבאה"

3.6.2014 / 9:00

אורי אלון והפועל ירושלים מלקקים את הפצעים לאחר ההדחה: "נביא שחקנים שרוצים לאכול את הפרקט". שון דאוסן על הכוונת

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

1. היא נראתה מבטיחה מאוד לאורך לא מעט שלבים העונה, אך ברגעים המכריעים, הפועל ירושלים סיימה את העונה בקול ענות חלושה והודחה על ידי מכבי חיפה, כשהובסה בתוצאה 68:90. לא רק אכזבה מרה מהתוצאה הייתה כאן, אלא גם מבוכה: המשחק הקריטי הפך לגארבג' טיים עוד במחציתו הראשונה, כשירושלים פיגרו ביתרון דו ספרתי. בקבוצה קיימת אכזבה קשה מהדרך בה התנהל המשחק מול חיפה, וסבורים כי פוטנציאל הסגל העונה לא בא לידי ביטוי בלא מעט משחקים העונה. מי שישלם את המחיר על הכישלון הוא המאמן בראד גרינברג, שלא צפוי להמשיך בעונה הבאה. בירושלים יבדקו ארבעה מועמדים עיקריים: פיני גרשון, עודד קטש, דן שמיר ודני פרנקו, כשגם ארז אדלשטיין נמצא בתמונה.

הביקורת על דרכו של גרינברג נשמעה בחדרי חדרים הרבה לפני הפיאסקו הצורב של אמש, אשר קבר תחתיו את העונה כולה. בשבועות האחרונים הופרחו מאחורי הקלעים במועדון הסתייגויות רבות לגבי מדיניותו והתנהלותו של המאמן. ירושלים, כידוע, תשחק בעונה הבאה בארנה החדשה, ומעוניינת במאמן ברמה גבוהה המסוגל להביא את הקבוצה להישגים משמעותיים.

ומה המאמן גרינברג סבור? בסביבתו מעידים כי לגבי המשחקים האחרונים גרינברג טוען להגנתו כי "מצבת הפציעות פגעה מאוד בקבוצה", וכי הדרך של ירושלים נראתה העונה "יפה" – אך גם לו מתחיל להיות ברור כי הסדרה מול חיפה – כמו גם מול חולון - תעלה לו במשרתו. מקורביו מספרים כי נפגע לשמוע אמש על פרסום המועמדים להחליפו מיד בתום המשחק. בירושלים, מצידם, אין כוונה למשוך את הסאגה עימו ויודיעו לו על סיום דרכו כבר בימים הבאים.

מכבי חיפה הביסה את הפועל ירושלים 68:90 ועלתה לגמר

פיני גרשון ודן שמיר מועמדים להחליף את גרינברג בירושלים

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
גם הוא מתווסף לרשימת המועמדים. ארז אדלשטיין/מגד גוזני

2. שחקני ירושלים נראו עצובים מאוד בהישמע הבאזר. חלק מהשחקנים נצפו מוחים דמעה בסיום. "אין מה לעשות, מכבי חיפה היתה טובה יותר בסדרה בינינו", הודה יניב גרין בארשת נוגה. "לסיים את העונה זה כיף רק כשאתה לוקח את האליפות – אם לא לוקחים אליפות זה לא כיף. אין מה לעשות. לא רוצה להמציא תירוצים אך היו לנו הרבה פצועים שהעיבו על צורת המשחק שלנו, לא באנו בכושר משחק כמו שצריך בסדרה הזאת. היו לנו הרבה פצועים, שחקנים מרכזיים - שאין מה לעשות - בסייז ובעומק שיש למכבי חיפה אנחנו לא יכולנו להתחרות. מה קרה במשחק? אנחנו שבעה שחקנים בכירים ברוטציה קצרה והמאמן היה צריך לחשוב ארבע פעמים לפני כל חילוף שהוא עשה, היה לנו קשה נגדם, וככל שעברו הדקות הורגש שהם עדיין רעננים ואנחנו מאבדים את הכוחות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן הפועל ירושלים יניב גרין. אדריאן הרבשטיין
שחקני ירושלים נראו עצובים בסיום. גרין עם כדור/אדריאן הרבשטיין

3. מי שנשמע נחרץ הוא אורי אלון, מבעלי הקבוצה, שנחוש לשפר משמעותית את הסגל בעונה הבאה. אלון ימריא חזרה לניו יורק עוד השבוע, אך הספיק לומר לוואלה! ספורט: "נגיע לעונה הבאה ונחזק את הקבוצה בצורה משמעותית. יש דברים שלא עבדו ואותם נתקן. את הדברים שעבדו טוב נשאיר, כשבמקביל נשפר את מה שלא עבד. תהיה לנו קבוצה בעונה הבאה הרבה יותר טובה מהעונה הנוכחית".

אלון לא מסתיר את חוסר שביעות הרצון שלו מהיכולת הרעועה שהציגה הקבוצה ברגעים המכריעים של העונה: "זה לא רק המשחק האחרון שלנו. בסדרה חיפה הייתה קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו, כל הכבוד לחיפה. כל הקרדיט להם ולמאמן שלהם שעשה עבודת הכנה מצוינת. לא הגענו למאני טיים כפי שהיינו צריכים להגיע. אין סיבה לנסות 'לייפות' את המציאות, הם הגיעו יותר מוכנים ונחושים. אני אעשה כל מאמץ שהדבר הזה לא יחזור בעתיד ושנגיע למאני טיים עם הכנה נכונה ועם שחקנים שרוצים 'לאכול' את הפרקט. התוצאה בסדרה בינינו היא 3:1 לחיפה. אני חושב שקבוצה שהובילה את הליגה ב-90 אחוזים מהזמן, קבוצה שהשיגה ניצחונות גדולים גם בחיפה וגם בנוקיה מול מכבי, לא הגיעה לשיא שלה במאני טיים, וזה דבר שנצטרך לעבוד עליו".

לשאלה לגבי עמדת המאמן והאם בראד גרינברג ימשיך בעונה הבאה, השיב אלון: "אנחנו נחכה ונראה".

הבעלים מדגיש: "אנחנו רוצים להשתפר, הצבנו מטרה להגיע תוך 3 שנים ליורוליג. עברה שנה, הקהל מגיע למשחקים, נהנה וקונה מנויים לארנה. מגיע לכולם קבוצה שתכבד את העיר ירושלים, יש כאן את האוהדים הכי טובים בארץ ויהיה לנו את האולם הכי טוב בארץ. מגיעה להם קבוצה ברמה הכי גבוהה וזה מה שאנחנו הולכים לעשות".

הבעלים של הפועל ירושלים אורי אלון. ניב אהרונסון
נחוש לשפר את הסגל בעונה הבאה. אורי אלון/ניב אהרונסון

4. המטרה העיקרית שהמועדון הירושלמי מכוון אליה (זולת ניצחונות כמובן) היא המשכיות עם השלד העיקרי והישארותם של השחקנים הישראלים יותם הלפרין וליאור אליהו. שחקנים עיקריים עימם כבר פצחו במו"מ ובירושלים בטוחים שימשיכו הם ברייסי רייט וג'וש דאנקן. דרווין קיצ'ן, החתום לעונה הבאה, ימשיך גם הוא.

"כל שחקן ישראלי טוב מועמד", מדגישים בירושלים. זה כולל את שחקני-העל הישראלים שבחבורה, עומרי כספי וגל מקל. שניהם נמצאים על הכוונת של הפועל – בהנחה שיסכימו לא לשחק ב-NBA. לוואלה! ספורט נודע כי שון דאוסן מראשון לציון נמצא על הכוונת, גם סילבן לנדסברג מועמד, זאת אם האחרון יחליט לא להמשיך במכבי תל אביב. אלישי כדיר עשוי לחזור לאחר שסיים את העונה באילת. תקציב הקבוצה - העומד על כ-20 מיליון שקל - צפוי גם הוא לעלות.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן מול שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כבר נמצא על הכוונת. שון דאוסן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully