וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: הבחירות לאיגוד הכדורסל - ללא ייפוי כוח

25.6.2012 / 14:36

רשם העמותות התערב בהחלטת היוע"ש של האיגוד והוציא הנחיה לבחירות אישיות. בסיעת עוז קוראים לאמץ את ההחלטה

שבוע לאחר שהיועץ המשפט של איגוד הכדורסל הודיע כי הבחירות שייערכו ב-11 ליולי ייערכו עם ייפוי כוח של עד 5 אחוז, הודיע רשם עמותות, עורך הדין אלון בכר, כי ההחלטה אינה מקובלת עליו.

בכר הוציא הנחיה הקובעת כי על האיגוד לקיים את הבחירות הבאות באסיפה הקרובה, בבחירות חשאיות ולא באמצעות ייפוי כוח שניתן לאנשים חיצוניים, בעלי עניין שאינם מייצגים בהכרח את האינטרסים של הקבוצות והאגודות. בדרך זו יהיה ניתן לקיים בחירות על פי אמות המידה המקיימות בחירות אישיות של נציגי האגודות ובכך לצמצם את כוחם של "מרכזי ספורט" בבחירות להנהלות איגודי הספורט בישראל.

בסיעת עוז היו מרוצים מההחלטה, וקראו לחברי הנהלת האיגוד וראשי הקבוצות בארץ לקבל את עמדתו של רשם העמותות ולקיים בחירות חשאיות. כמו כן, יצאו בתגובה חריפה כנגד התבטאויותיו של היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל שאמר: "לא כל החוכמה נמצאת אצל עו"ד אלון בכר (רשם העמותות, א"ש)".

מועמד הסיעה לתפקיד יו"ר האיגוד, צביקה שרף, אמר בתגובה: "ההתנהלות וההתפתלות של עו"ד וינברג מדאיגה אותי, ההתבטאויות שלו כלפי רשם העמותות הינן חסרות אחריות, מה עוד שעו"ד בכר הביע את עמדת הרשם במסמך ארוך ומפורט שמגובה גם בתקדימים משפטיים. צריך להיות ברור לכל שאי מילוי הוראות הרשם, יגרור את ענף הספורט הפופולארי בישראל למצב לא נעים בו האיגוד לא יוכל להתנהל".

בדיקה של רשם העמותות העלתה כי איגוד הכדורסל הגדיל את מספר חברי ההנהלה ל-39, ובכך הגדיל את כוחם בהצבעה. שינוי זה בתקנון לא אושר על ידי הרשם לצד שינויים נוספים בתקנון שלא אושרו. עוד התברר כי למרות הוראות אחרות של הרשם בעניין, איפשר האיגוד בחירות באמצעות ייפויי כוח כלליים לגורמים שלא היו נציגי האגודות, כגון מרכזי הספורט אשר החזיקו באמצעות נציגיהם ביפויי הכוח של מרבית האגודות . חמור מכך, האיגוד איפשר גם לחברי ההנהלה להיות מיופי כוח מטעם האגודות, אותן האגודות האמורות לבחור אותם לתפקידם. התנהלות זו איפשרה למרכזי הספורט ולחברי הנהלת האיגוד לשלוט בפועל על תוצאות ההצבעות, על כל המשתמע מכך.

בהחלטתו מהיום, קבע ראש רשות התאגידים ורשם העמותות, עו"ד אלון בכר, כי הדרך היחידה להבטחת חופש הצבעה של אגודות הספורט ולכך כי הליך הבחירות ישקף את רצונם, צרכיהם ושיקול דעתם העצמאי, היא באמצעות קיום של הליך בחירות אישי וחשאי, בהצבעה של נציג פנימי של האגודה עצמה ולא של מיופה כוח חיצוני.

באיגוד הכדורסל אמרו בעבר כי יפעלו לפי הנחיות רשם העמותות, וייתכן כי יבקשו לדחות את הבחירות לתאריך אחר על מנת להתכונן לבחירות שלא באמצעות ייפוי כוח. כמו כן ההערכות מדברות כי בחירות מסוג זה תאפשרנה לסיעת עוז, בראשות שאול אייזנברג, צביקה שרף ואורנה אוסטפלד, לצבור כוח רב יותר, מה שיקשה על ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל לתפקד כיו"ר בקדנציה שתחל לאחר הבחירות.

ראשי איגוד הכדורסל אבנר קופל, שמעון מזרחי ומוטי אמסלם נפגשו היום ובתאום עם היועצים המשפטיים של האיגוד החליטו לאמץ את חוות דעתו של רשם העמותות. ראשי האיגוד ימליצו בפני נשיאות והנהלת האיגוד לקבל את ההחלטה ולקיים את הבחירות ב-11/7 על פי החלטת בית הדין העליון של האיגוד ועל פי תקנון האיגוד.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully