וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת מאיימים: "לשביתה יהיו השלכות קשות מאוד"

4.4.2011 / 18:40

הגוף המנהל את הכדורסל הגיב לסכסוך העבודה של ההסתדרות: "הסכסוך הוא לא חוקי וניסיון בוטה להפעיל לחץ"

מנהלת ליגת העל השיבה היום (שני) לסכסוך העבודה בליגה שהכריזה ההסתדרות בדיוק לפני שבוע בשל המשא ומתן המתנהל בין ארגון השחקנים לבין מנהלת הליגה בנושא מכסת השחקנים הזרים בעונות הבאות. כזכור, מזה כחמש שנים קוים ההסכם בין ארגון שחקני הכדורסל בישראל לבין מנהלת ליגת העל, באשר ל"חוק הרוסי", הקובע, שבזמן משחק יהיו בכל רגע נתון שני שחקנים ישראלים על המגרש בכל חמישייה. תוקף ההסכם עומד לפוג בסוף העונה.

בין היתר, מאיימים במנהלת כי: "היה וב-14 באפריל אכן תפרוץ שביתה, עשויות להיות לכך השלכות קשות מאוד על הענף, פגיעה בקבוצות, וכמובן גם פגיעה בשחקנים. הן מבחינה ספורטיבית והן בכך שלא יקבלו את שכרם. כדאי שארגון השחקנים ייקח זאת בחשבון".

על פי ההודעה שהעבירה לגופי התקשורת, טוענת המנהלת: "הסכסוך שהוכרז על ידי ההסתדרות הוא בלתי חוקי, שעניינו ניסיון בוטה להפעיל לחץ על מנת להתערב בענייני ניהולה של הליגה. אין מערכת יחסים קיבוצית בענף הכדורסל משום סוג שהוא: המנהלת איננה ארגון מעבידים, השחקנים מועסקים כל אחד בקבוצתו, בהתאם לתנאי הסכם עבודה אישי, אין ולא היה הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העבודה".

המנהלת המשיכה וכתבה: "אין ולא התנהל מו"מ קיבוצי משום סוג. שיחות שהתנהלו בינינו, התנהלו על רקע רצון של המנהלת לשתף את הגורמים המעורבים בענף, ובכלל זאת את ארגון השחקנים, אולם אין לכך כל קשר למו"מ קיבוצי. כיום קיים סטטוס קוו בענייני החוק הרוסי. דירקטוריון המנהלת עדיין לא החליט כל החלטה שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully