וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל זכתה באליפות עם 77:90 על מכבי ת"א

גלבוע/גליל לא נבהלה מגודל המעמד, הדהימה את מכבי ת"א בגמר הפיינל פור עם 77:90 וזכתה באליפות השניה בתולדותיה

אף אחד לא נתן להם סיכוי, אף אחד לא ספר אותם, אבל הפועל גלבוע/גליל עליון הרעידה אמש (חמישי) את עולם הספורט הישראלי. קבוצתו של עודד קטש שהדהימה את מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור של ליגת ווינר, ניצחה אותה 77:90 ביד אליהו, וזכתה באליפות סנסציונית, השניה בתולדותיה. החבורה האמיצה מהגליל לא נבהלה ממכבי תל אביב הגדולה, גם כשהיא נפלה לפיגור, וקיבלה ערב ענק של דיון דאוול, ג'רמי פארגו ואלישי כדיר, שהותירו את ההיכל בהלם מוחלט. האדומים לא ידעו את נפשם מרוב אושר וחגגו על הפרקט, בעוד גרשון ושחקניו נותרו להביט מהצד. גלבוע/גליל האלופה לשנת 2009/10. כמה שלא תגידו את זה, זה עדיין לא ישקע.

גל מקל שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון מניף את צלחת האליפות. ברני ארדוב
גל מקל מניף את צלחת האליפות/ברני ארדוב

אין מספיק מילים לתאר את העונה שעברה על גלבוע/גליל. הקבוצה של קטש פתחה טוב את העונה, ואז בחרה להחזיר אליה את גל מקל, אותו מקל שסבל מחוסר דקות במכבי תל אביב והחליט לעזוב. העניינים חרקו, מקל ופארגו לא הסתדרו יחד על הפרקט ונראה היה שההחלטה היתה שגויה. אלא שאז דברים החלו להתחבר, והגליל חזרה להיראות כמו קבוצת פלייאוף. בפלייאוף עצמו המכונה של קטש כבר עבדה בשיא הקצב, כשהיא דורסת את עירוני אשקלון ברבע הגמר, ובחצי העיפה את ירושלים של גיא גודס, שהגיעה כפייבוריטית. הערב, עם מקל בעמדת הרכז, המשימה הושלמה בצורה הטובה ביותר, המתוקה ביותר, ושלחה מסר לשאר קבוצות הליגה: אליפות בארץ היא לא בשמיים. רק צריך להאמין.

כבר במחצית הראשונה עשתה גלבוע/גליל קולות של הפתעה אפשרית, כשתפסה פיקוד על המשחק ברבע הראשון והחזיקה ביתרון. מכבי החלה להתחמם, הלכה פנימה, וניצלה יום רע של שחקני הגליל מהעונשין כדי לפתוח פער של 8 במחצית. האלופה היוצאת סימנה את אלישי כדיר והחלה לתקוף אותו, כשהיא מסבכת אותו בבעיית עבירות, ומוציאה אותו מאיזון, אבל יציאתו של כדיר הכניסה לעניינים את ג'רמי פארגו, שחזר להציג את היכולת הנהדרת שמצויה בו, ובמו ידיו הטיס את האדומים ל-9:21 ברבע השלישי, והעלה אותה ליתרון 4, בפתיחת 10 הדקות האחרונות של העונה.

כפי שקרה לא אחת העונה, המכבי של העונה נלחצה מאוד ולא הצליחה למצוא את המנהיג שלה על המגרש. בלות'נטל, איידסון ופניני לא הצליחו לאתר נקודות, בעוד החבורה של קטש שמרה על יציבות, עלתה ליתרון 10, ונאבקה בכל כוחה לשמור עליו בדקות הסיום. החלטות שגויות של יזרעאלי ופארגו איפשרו לצהובים לחזור לתמונה, ואנדרסון עם שלשה מלאת קור רוח כבר צימק ל-4, אבל קליעות עונשין מדויקות במאני טיים של כדיר וסוואן הרחיקו את גליל עד יתרון 9. הצהובים עוד ניסו נואשות לחזור, אבל זה פשוט לא הגיע להם. לא הערב. הערב הזה כל כולו של גלבוע/גליל, הקבוצה המדהימה של עודד קטש, שעשתה היסטוריה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, גיא פניני, צ'אק איידסון, דייויד בלות'נטל וד'אור פישר. הפועל גלבוע/גליל פתחה עם דיון דאוול, גל מקל, ג'רמי פארגו, אלישי כדיר ובריאן רנדל.

כבר מפתיחת המשחק היה ברור שהוא הולך להיות פיזי מאוד, כשכדיר חפר בצבע, וסל ועבירה על רנדל העלה את גלבוע/גליל ליתרון מוקדם. ויזנייבסקי ופניני העלו את הצהובים על הלוח, אבל שחקניו של קטש עלו ל-4:9. הצהובים הגיבו היטב עם כניסתו של גרין במקום פישר שירד בגלל עבירות, ואיידסון העלה אותם ליתרון 11:14. פרקינס גם הוא נכנס לעניינים, אבל שלשה גדולה של יבזורי בתנועה קבעה שיוויון. מכבי הלכה אל פניני, אבל שלשה גדולה של גורדון שוב שמרה את האדומים קרוב. עבירה על פרקינס, רגע לפני סיום הרבע הראשון, הורידה את הצהובים ביתרון 20:21.

איידסון המשיך לקחת את השומרים שלו פנימה, והפעם הוציא סל ועבירה מגורדון, שהעלה את קבוצתו ל-24:28. סוואן התעורר עם שתי שלשות גדולות, ששמרו את קבוצתו של קטש צמוד צמוד. דאוול הצטרף למטווח, אבל פניני בשלשה משלו מהפינה הקפיץ את מכבי ליתרון 35:41. הצהובים היו יכולים לברוח בדקות הללו, אבל נתקעו במשך יותר מ-3 דקות ללא סל שדה. למזלו של גרשון היה לו שוב את איידסון, שבמו ידיו הוריד את הצהובים ביתרון 8, 42:50 במחצית.

שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא נקודות בפתיחת הרבע השלישי, אבל עבירה רביעית של אלישי כדיר שסחט איידסון חיממה את המשחק, וסיבכה מאוד את קטש, אבל שלשה של פארגו קירבה את האדומים עד כדי פיגור 3. פניני שבר בצורת צהובה של 5 דקות ללא נקודות עם שלשה גדולה, אבל אחת של פארגו החזירה את היתרון לגליל, 53:54. פארגו המשיך ללהוט מחוץ לקשת, והטיס את גליל ליתרון 6 כשמכבי נראית זוועה בהתקפה. פרקינס הוציא את קבוצתו מעט מהבור, אבל סל ועבירה לשלוש על גוני יזרעאלי עם הבאזר הוריד את גליל ביתרון 59:63 לקראת הרבע האחרון.

איידסון פתח את הרבע האחרון עם שלשה ענקית, אבל רנדל ופארגו שמרו את קבוצתם מלפנים, ושלשה עצומה של דאוול קבעה 64:70. בלות'נטל החזיר מעט צבע לפניהם של אוהדי מכבי עם שלשה רחוקה על הבאזר של שעון 24 השניות, אבל גליל לא ויתרה, דאוול לא החטיא, והיתרון המדהים צמח ל-10. בלות'נטל צימק בכל הכוח, פרקינס ופניני ספגו עבירה חמישית כל אחד, אבל האדומים המשיכו להחטיא מהעונשין, ואנדרסון בשלשה עצומה הוריד ל-78:74, דקה ו-20 לסיום. אלא שאז כדיר, האיש אותו סימנה מכבי וניסתה להוציא מהמשחק קבר שתיים מהקו, סוואן עשה כמוהו, ומנגד הצהובים נשברו, וגליל חגגה אליפות מדהימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רנדל 19 (8 מ-13 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ג'רמי פארגו (7 ריבאונדים) ודיון דאוול (3 מ-4 לשלוש) 15 נקודות כל אחד, אלישי כדיר 11 ו-6 ריבאונדים, אייזיה סוואן 10, גל מקל 8 ו-3 אסיסטים, גוני יזרעאלי 6 ו-6 אסיסטים, אבישי גורדון ודגן יבזורי 3 כל אחד, אריק דניאלס ומרכוס קאזין שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 18, דורון פרקינס 14 ו-7 אסיסטים, צ'אק איידסון 12, 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, דייויד בלות'נטל (4 מ-18 מהשדה) 11 ו-7 ריבאונדים, אלן אנדרסון (1 מ-4 מהשדה) 9, דיאור פישר ויניב גרין 4 כל אחד, דרק שארפ 3, אנדרו ויז'נייבסקי 2.

עדכון ראשון: 23:06

אוהדי גלבוע/גליל עליון. ברני ארדוב
חגיגה אדומה. הקהל של גלבוע/גליל מציף את היציעים בשמחה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully