וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני השרון הדהימה את מכבי ת"א 79:89

הקבוצה של דן שמיר השיגה ניצחון אדיר בנוקיה בפתיחת הפלייאוף. נצחונות גם לירושלים (על ראשל"צ) ונתניה (בחיפה)

גבירותי ורבותי, ברוכים הבאים לפלייאוף. אמת, עונת הכדורסל הישראלי 2009/2010 לא תיזכר לעד כאחת המוצלחות בענף, אלא שאם אפשר לשפוט את הפלייאוף המתקרב על פי פתיחתו הערב (ראשון), הרי שמחכים לנו שבועות נפלאים של כדורסל. את ההפתעה הגדולה מכולן קיבלנו מהמקום הכי בלתי צפוי: היכל נוקיה. בני השרון של דן שמיר, שבקושי נכנסה לפלייאוף העליון, הגיעה לתל אביב למפגש עם האלופה, הובילה לכל אורך המשחק, ויצאה עם 79:89 מדהים, שמעניק לה 0:1 בסדרה.

הפתעה נוספת קיבלנו גם ברוממה, שם המשיכה ברק נתניה הנפלאה את העונה המצוינת שלה, עם 76:88 על מכבי חיפה, וגניבת יתרון הביתיות. הפועל ירושלים אמנם נתקלה בקשייים רבים, אך הצליחה בסופו של דבר לגבור על מכבי ראשון לציון 69:73, בעוד במשחק היחיד בפלייאוף התחתון גברה עירוני רמת גן 71:75 על הפועל עפולה. אכן, כדורסל פלייאוף.

מכבי תל אביב – בני השרון 89:79

לדבר כזה, אף אחד מאנשי מכבי תל אביב לא ציפה. אמת, בני השרון העניקה לאלופה הצהובה פייט מספר פעמים השנה, אבל מכאן ועד הפסד במשחק הראשון של סדרת הפלייאוף? זה כבר מוגזם. אחרי הכל, בני השרון העפילה לפלייאוף העליון ממש ברגע האחרון, ומכבי תל אביב הפסידה העונה רק פעם אחת בליגה. אבל בפלייאוף, כך מתברר, דברים משוגעים יכולים לקרות. השרונים עולים ל-0:1 מדהים בסדרה, גונבים את יתרון הביתיות, והופכים את הסדרה שהיתה צפויה, לכאורה, על הנייר - למרתקת.

רון סטיל פתח את המשחק עם ידית מחוממת למדי עבור השרונים, ושתי שלשות שלו העלו את בני השרון ל-4:12 אחרי ארבע דקות. גיא פניני, שנמצא בכושר מצוין, הצליח להחזיר את הצהובים לתמונה, אלא שאורי יצחקי הגיב היטב, ושלשה נוספת של סטיל האדיר קבעה 14:27 גדול לשרונים. הצהובים ניסו להדק את ההגנה עם פתיחת הרבע השני, אלא שסם קלנסי חפר בצבע, ועם סל ועבירה קבע 25:38 לבני השרון. סטיל הפנטסטי המשיך לשלוט במשחק ביד רמה, וחמש דקות לסיום המחצית הובילו המארחים 30:43. נסיון הקאמבק הצהוב המשיך להיתקל בקבוצה הנלהבת מהשרון, פעם אחר פעם, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה קבוצתו של דן שמיר 42:52.

לאזמה התחיל את הרבע השלישי עם ארבע נקודות רצופות וקלות, אלא שמנגד התעורר סוף סוף פי ג'יי טאקר, שהיה חלש במחצית הראשונה, ובני השרון עלתה ל-46:59. אלא שדווקא בשלב הזה נתקעה קבוצתו של דן שמיר, פניני ואיידסון דייקו מבחוץ, ודורון פרקינס צימק בג'אמפ ל-63:60 בלבד. ההתקפה של בני השרון שוב נתקעה עם פתיחת הרבע האחרון, ושלשה של דורון פרקינס העלתה את מכבי תל אביב ליתרון ראשון מזה דקות רבות, 69:70. בשלב הזה התקשחו ההגנות, ושלשה גדולה של ארז כץ העלתה בחזרה את האורחת ליתרון - 71:76, שש דקות לסיום. ואז קרה משהו בלתי מוסבר. המחסור של הצהובים בגו-טו-גאי בדקות האחרונות ניכר, כאשר האלופה נתקעה בלי סל למעלה מארבע דקות, ונקודות מהקו של אורי יצחקי קבעו 73:83 מדהים, שתי דקות לסיום. בלות'נטאל צימק עם שלשה, אלא ששם זה נגמר. בני השרון משיגה ניצחון יוצא דופן ועולה ל-0:1 מדהים בסדרה.

קלעו לבני השרון: רון סטיל 24 (7 מ-12 מהשדה) ו-5 אסיסטים, סם קלנסי 18 ו-12 ריבאונדים, אורי יצחקי 12 ו-6 ריבאונדים, בן רייס ופי ג'יי טאקר (7 ריבאונדים) 11 כל אחד, שון ג'יימס 6 ו-7 ריבאונדים, ארז כץ 3, אייזק רוזנפלט וקוקי בלצ'ר 2 כל אחד.

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק איידסון 19 ו-5 אסיסטים, דייויד בלות'נטאל 15 ו-6 ריבאונדים, סטפון לאזמה וגיא פניני 14 נקודות כל אחד, דורון פרקינס ואלן אנדרסון 7 כל אחד, דיאור פישר 3.

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון 69:73

מהרגע שבו תפסה הפועל ירושלים את המקום השני בליגה, ובעקבותיו את יתרון הביתיות, היו שאמרו בחיוך כי לא ברור האם זה אכן יתרון. אחרי הכל, שחקניו של גודס רשמו מאזן מאוד לא מחמיא עד כה בבית, וגם הערב במשך דקות רבות נראה היה שמלחה יותר מלחיצה את האדומים, מאשר תומכת בהם. ראשון הגיעה עם כל הכוונות לנצח, אבל התקשתה מאוד עם תצוגת תכלית של פו ג'טר ברבע האחרון, ותחזור הביתה כשהיא יודעת שהסדרה הזו עוד רחוקה מלהיות גמורה.

ירושלים פתחה נהדר את המשחק, לחצה היטב על האורחים, ודיז'ון תומפסון הקפיץ את האוהדים המקומיים עם שלשה גדולה, והאדומים עלו ל-2:7 מוקדם. איתי לב שעלה בחמישייה של ראשון הכניס הרבה אנרגיה, והאורחים הצליחו להשוות, אבל שלשה של ג'טר ונקודות של קוקיה קבעו יתרון 5 של ירושלים. שחקניו של גודס ניסו לברוח, אבל גג גדול של אוניקווה שמר את ראשון קרובה, והוריד אותה בפיגור 21:20 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני נפתח עם הרבה אנרגיה עבור המארחים, ודאנק גדול של ברנדון האנטר העלה את ירושלים ליתרון 6. טפירו עלה אל הפרקט ובעזרתו הצליחה ראשון להוריד שוב לנקודה, עד 30:29, אבל שלשה של אוחיון וסל ועבירה של האנטר הוריד את המארחים ביתרון 34:40 במחצית.

שחקניו של גודס התקשו מאוד למצוא את הטבעת בפתיחת המחצית, ולא הצליחו למצוא נקודה בשלוש וחצי הדקות הראשונות, מה שאיפשר לאורחים לצמק עד נקודה. ירושלים מצאה שלשה של ליונס, אבל ראשון המשיכה לחפור, תפרה שלשה משלה וסל ועבירה של דארל טאקר העלתה את שחקניו של בירנבוים ליתרון 49:50. סימונס עלה עם הרבה התלהבות ויחד עם פו ג'טר שצלף פעמיים, החלו לרוץ וברחו עד 52:60. אוניקווה קבר שלשה מן העבר השני, אבל זה לא עצר את המארחים, ובעיקר את ג'טר שהמשיך לחמם את היד וצלף עוד אחת מחוץ לקשת, בדרך ליתרון 57:68.

דווקא אז צלפו בן שימול ויהוא אורלנד שתי שלשות קריטיות, ירושלים קפאה, וראשון הדהימה את מלחה כשחזרה עד פיגור 68:67. ג'טר, מי אם לא, תפר שתיים, אבל ראשון הורידה שוב לנקודה עם אחת של אובאנון. בפיגור 2, 5.6 שניות לסיום קלע אובאנון אחת והחטיא את השניה בכוונה, ועבירה בלתי ספורטיבית של בן שימול סגרה את המשחק.

קלעו לירושלים: פו ג'טר 23 נקודות, ברנדון האנטר 11 (12 ריבאונדים), דיז'ון תומפסון 11, ליאו ליונס 9, יובל נעימי 8, יוגב אוחיון 7, אורי קוקיה 4.

קלעו לראשון לציון: מאוגונה אוניקווה 20 (8 ריבאונדים), לארי אובאנון 18, אבי בן שימול 8, מאיר טפירו 8 (7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), יהוא אורלנד 6, ארון מגי 4, דארל טאקר 3, איתי לב 2.

מכבי חיפה – ברק נתניה 88:76

אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל על סוגיית מי היא הקבוצה המפתיעה של העונה- אין ויכוח. ברק נתניה של אריק אלפסי סיימה עונה חלומית עבורה, עם שלל ניצחונות על הגדולות (כולל מכבי תל אביב), והערב היא שלחה מסר ברור: זה לא מספיק לנו. נתניה הגיעה לרוממה, השפילה את חיפה שסיימה שלישית, ואלמלא היו מורידים את הרגל מהגז זה היה נגמר הרבה יותר גרוע עבור החבורה של אשכנזי. פינוק המשיך להראות שהוא נכס, ועתה יצטרכו הירוקים להיאבק על חלומות הפיינל פור באולם הקשה והמלחיץ של נתניה. יהיה חם.

ריץ' וחג'ג' הריצו משחק מהיר עבור הירוקים בפתיחה, אבל נתניה הלכה שוב ושב ולדנילו פינוק, שהעניש ללא רחמים את הגנת המארחים, בדרך ליתרון 12:15. שחקניו של אשכנזי החלו להיתקע בהתקפה, פינוק צלף שלשה, וביחד עם טוני וושהאם העלה את הצהובים ל-14:21. או אז התעורר דבון ג'פרסון בחיפה, ובכוחות עצמו החזיר את קבוצתו עד פיגור 23:22 בסיום הרבע הראשון. נתניה לא נתנה לזה להפריע לזה, ופתחה בריצת 4:10 בפתיחת הרבע השני, בהובלתו של וושהאם. ריץ' המשיך להיות האיש של הירוקים בצד ההתקפי, אבל ההגנה המקומית לא הסתדרה עם פינוק, ושלשה מטורפת של וושהאם עם הקרש, רגע לפני המחצית הורידה את נתניה ביתרון שיא, 35:48 במחצית.

המומנטום המטורף של הנתנייתים המשיך גם בפתיחת הרבע השלישי, כשפינוק, וושהאם ובעיקר קילינגסוורת' שהתעורר, הקפיצו את האורחים ליתרון מדהים של 20 נקודות, 42:62. וושהאם כבר קבע יתרון 24, וגם נקודות של מזרחי ושלשה של ריץ' לא עזרו, כשהאורחים ירדו ביתרון 49:71 בסיום שלושה רבעים. חיפה פתחה את הרבע האחרון עם ריצת 2:12 והחלה לעשות לא מעט דפיקות לב לאורחים, כשהפער צנח ל-12 בלבד. דווקא אז סחט יאנגר עבירה במתכוון, עשה את העבודה מהקו, ונתניה חזרה ליתרון 15. 4 נקודות רצופות של פלוט רוסה כבר הביאו את החיפאים עד פיגור 10 בלבד, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, וטוני וושהאם וחבריו הצליחו להחזיק מעמד ולגנוב את המשחק הראשון.

קלעו לברק נתניה: דנילו פינוק 30 (8 מ-8 ל-2), 10 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, טוני וושהאם 26 (9 מ-18 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, מרקו קילינגסוורת' 13 ו-6 ריבאונדים, טוני יאנגר 9, אלירן גואטה 6, שמוליק ברנר (6 אסיסטים) ורוברט רות'בארט 2 נקודות כל אחד.

קלעו למכבי חיפה: ג'ייסון ריץ' 17 (7 מ-17 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, ג'סי פלוט רוסה 14, ממאדו אנג'איי 10, דבון ג'פרסון (3 מ-10 מהשדה) ומשה מזרחי 8 נקודות כל אחד, עמית בן דוד 7, דרור חג'ג' 5 ו-5 אסיסטים, בן סטרונג 3, עידו קוז'יקרו וריצ'ארד רובי 2 נקודות כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפועל עפולה – עירוני רמת גן 75:71

מהרגע שהסדרה הזו נקבעה היה ברור כי מדובר בשתי קבוצות שוות בכוחן, שייאבקו בכל כוחן במטרה להישאר גם בעונה הבאה בליגת העל. עפולה נהנתה מיתרון הביתיות, אבל אחרי הניצחון הגדול של עירוני רמת גן במחזור האחרון, והניצחון הגדול עוד יותר שלהם הערב, בעפולה, ברור כי עתה החבורה של בורגר לא הולכת לוותר על מקומה בליגה הבכירה בקלות. בשבוע הבא תנסה עפולה להחזיר לעצמה את הביתיות, עם ניצחון בזיסמן.

דיונטה כריסמס פתח היטב עבור הקבוצה הביתית על מנת להעלות את עפולה ל-4:9. מנגד דאג ג'וליאן קאזו שקבוצתו לא תיקלע לפיגור גדול מדי, אך שתי עבירות מהירות שלו אילצו את יניב בורגר לבצע חילוף, ואחרי חמש דקות הובילה עפולה 8:13. ג'ייסון תומאס דייק עם זריקה מוצלחת מבחוץ, ונקודות נוספות של ג'ייקוב ג'אקס וכריס ווטסון הפכו את התוצאה, והעבירו את היתרון לצד הרמת גני, אלא שבסופו של דבר בתום עשר הדקות הראשונות הובילה עפולה 15:16. הצמד המצוין כריסמס-את-דנטמון המשיך לתת את הטון בשורות העפולאים גם בדקות הבאות, שהתאפיינו בהחטאות רבות ואיבודי כדור, אלא שמנגד, שלשה של חן זיגדון הצעיר קבעה 22:23 לרמת גן. נדנדת הסלים נמשכה, ולחדרי ההלבשה ירדה האורחת ביתרון מינימלי, 31:33.

הקצב האיטי נמשך גם ברבע השלישי, בו החל לתת גארי פורבס המצוין את היכולת הרגילה שלו, וחמש דקות לתום הרבע הראה לוח התוצאות 36:36. דנטמון עוד ניסה להחזיק את עפולה בתמונה, אלא שלמבדו השחקנים המשלימים של הקבוצה מהעמק לא הצליחו לתת תפוקה, ועם העליה לרבע המכריע הובילו הרמת גנים 46:47. המשחק הצמוד נמשך כשהפעם עפולה משתלטת על היתרון, ועולה ל-60:65, 2 וחצי דקות לסיום, אבל משחק גדול של גארי פורבס נמשך עם סל גדול שהעלה את רמת גן ליתרון, 40 שניות לסיום. דנטמון השווה מהקו, אבל יואינג החזיר ל-2 לזכותה של רמת גן, 19 שניות על השעון. כריסמס לקח אחריות, חדר באגרסיביות אל הסל אבל לא הצליח לקלוע או לסחוט עבירה, ורמת גן השלימה את המשימה מהקו בדרך לניצחון.

קלעו לעפולה: ג'סטין דנטמון 20 נקודות (10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), סטפן ברדפורד 15, דיונטה כריסמס 15, גור פורת 7, ניר כהן 7, ג'ייקוב ג'אקס 3, ג'רמיין הול 2.

קלעו לרמת גן: גרי פורבס 24 נקודות, ברנדון יואינג 13 (6 אסיסטים), איציק אוחנון 8, אנטון קזרנובסקי 7, ג'וליאן קאזו 7, כריס ווטסון 6, ג'ייסון תומאס 5, אור ברנר 3, ג'ון שארפר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully