וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 87:94 את הפועל ירושלים במלחה

הצהובים לא ספרו את השאיפות של הירושלמים. גלבוע/גליל הפסידה 76:73 בר"ג, חיפה נכנעה 73:71 באשקלון

מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) בקרב הקלאסי של הכדורסל הישראלי עם 87:94 על הפועל ירושלים במלחה. האלופה לא הבריקה ונקלעה למשחק צמוד עד אמצע הרבע הרביעי, אבל עשתה את העבודה בדקות האחרונות וסיבכה את ירושלים במאבק על המקום השני. למזלם של הירושלים גם יריבותיהם הפסידו הערב, כששלשת ניצחון של ברנדון יואינג נתנה לרמת גן האחרונה 73:76 דרמטי על הפועל גלבוע/גליל עליון, במשחק שהיה יכול לעזור למכבי חיפה להבטיח את המקום השני כבר הערב, אבל הירוקים הופתעו בעצמם עם הפסד 73:71 באשקלון. עירוני נהריה שמרה על הסיכוי להעפיל בכל זאת לפלייאוף העליון עם 72:78 על הפועל חולון, והפועל עפולה רשמה ניצחון ביתי 77:79 על מכבי ראשון לציון.

הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 94:87

מכבי תל אביב פתחה טוב את המשחק עם יתרון 5:11, בעיקר בזכות שש נקודות רצופות של דיאור פישר. מהצד השני, התקשתה ירושלים לחדור את ההגנה הצהובה והלכה בעיקר לסימונס שסיפק שבע מתוך עשר הנקודות הראשונות של הקבוצה הביתית. הדקות הבאות היו של פניני, ששוב התעורר במשחק מול ירושלים וקלע 12 נקודות, שהעלו את הצהובים ל-19:23, אבל נקודות של תומפסון, ליונס וג'טר הובילו את הקבוצה הביתית ליתרון 23:25 בסיום הרבע הראשון במלחה.

הרבע השני נפתח בצורה שקולה ובקצב קליעה די איטי כששלשות של ג'טר מצד אחד ואיידסון מהצד השני, קבעו את התוצאה על 30:30 אחרי ארבע דקות. שתי הקבוצות המשיכו בקרב הצמוד, עד ששלשה נוספת של פניני וקליעות עונשין מוצלחות של פרקינס נתנו צהובים יתרון 41:46, למרות תרומה צנועה של חמש נקודות בלבד מאנדרסון, איידסון ו-ויז'נייבסקי.

בפתיחת הרבע השלישי חבט תומפסון בפניני וספג עבירה טכנית מוצדקת, אותה ניצלו הצהובים כדי לברוח ל-41:50. ירושלים עוד רצה ל-0:4, אך נקודות קלות של פישר בצבע ושלשה של ויז'נייבסקי קבעו את התוצאה על 48:59. עבירה טכנית של אנדרסון החזירה את הקבוצה הביתית למשחק וזריקות עונשין של ג'טר והאנטר צימקו ל-59:55. שלשה של פרקינס ועוד נקודות של פישר הגדילו את הפער של מכבי, אך ירושלים קיבלה שלשות מג'טר, נעימי ונקודות חשובות מהאנטר וסגרה את הרבע השלישי בניצחון 21:27 ועם יתרון 67:68.

הרבע הרביעי נפתח בצורה צמודה כשהאנטר קלע רק שתי זריקות עונשין מתוך ארבעה ניסיונות ומהצד השני התעורר בלותנטל ועם חמש רצופות ושתיים נוספות של אנדרסון חזרה מכבי להוביל 72:74. שלוש שלשות של אנדרסון ונקודות של בלותנטל הובילו את הצהובים לברוח ל-75:86. ירושלים לא הצליחה לחזור למשחק ופניני המשיך לחגוג מהקו, בדרך ל-23 נקודות אישיות וניצחון חוץ 87:94 קשה במיוחד.

זה היה קרוב, צמוד, אך בסוף הצליחה מכבי תל אביב לנצח 87:94 את הפועל ירושלים במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל. הצופים שהגיעו לאולם מלחה קיבלו הצגה יפה ומשחק חם לאורך כל 40 הדקות, אך בסוף הלכו מאוכזבים הביתה עם הפסד שמרחיק את הקבוצה מהמקום השני. מהצד השני, מכבי ממשיכה לטייל עם ניצחון מספר 20 ב-21 משחקים, אך פיני גרשון צריך להיות מודאג מפני שלקבוצה שלו מחכים כמה קרבות קשים מאוד בפליאוף, בטח בפיינל פור.

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 23 נקודות, אלן אנדרסון 17, דיאור פישר 16 (10 ריבאונדים), דייויד בלותנטל 12 (7 ריבאונדים), דורון פרקינס 11 (7 אסיסטים), רביב לימונד 5, סטפון לאזמה 4, אנדרו ויז'נייבסקי 3, צ'אק איידסון 3.

קלעו לירושלים: פו ג'טר 18 נקודות, ליאו ליונס 17 (6 ריבאונדים), דיז'ון תומפסון 11, ברנדון האנטר 11, שרון ששון 10, טרה סימונס, יוגב אוחיון 6, יובל נעימי 3, אורי קוקיה 2.

עירוני אשקלון - מכבי חיפה 71:73

חיפה פתחה נחושה יותר ודבון ג'פרסון הריץ אותה ל-2:8 מהיר. ג'ימי בקסטר נתן למקומיים זריקת מרץ עם דאנק נאה מהצד השני, אבל ג'פרסון הגיב במהירות עם הטבעה מהסרטים שהחזירה את המומנטום לירוקים שברחו ל-4:16. בריאן טולברט התחמם בהמשך ובלם את המפולת עם סדרת סלים אופיינית, ובסיום הרבע הראשון עמד היתרון של החיפאים על 12:18.

אשקלון המשיכה בתנופה אל תוך הרבע השני וטולברט העלה אותה ליתרון 18:20. ג'פרסון עורר את חיפה עם שני סלים שקבעו 22:24, אבל אבי סוכר ועומאר סניד הגיבו בריצה זריזה של אשקלון בדרך ליתרון 24:29. מנגד היה זה דווקא עידו קוז'יקרו שסחב את חיפה על גבו בחלק ההתקפי בדקות בהן בילה ג'פרסון על הספסל, ואשקלון הוליכה 36:37 בלבד במחצית.

ברבע השלישי המשיכו שתי הקבוצות להחטיא מחוץ לקשת, כשבתוך הרחבות החל ברוקס סיילס לככב מול קבוצתו בעונה שעברה ועזר למקומיים להחזיק בפער הקטן, לפני שריצ'ארד רובי נכנס לקצב והעביר את היתרון לירוקים עם 41:42. קורי קאר קם מהספסל ועזר לאשקלון להישאר בעניינים, אבל הדקות הבאות היו שייכות לג'ייסון ריץ', והרבע השלישי הסתיים ב-50:53 לאשקלון.

ברבע הרביעי המשחק סוף סוף תפס קצב, כשסניד היה ספק הנקודות העיקרי של המקומיים. ג'פרסון נעלם לגמרי אצל הירוקים, שהתקשו לייצר נקודות בהתקפה בלי הכוכב שלהם, ואחרי שרוט נכנס לעניינים בצד השני עבר המומנטום לצד הכחול, ובמשחק הצמוד שהתפתח בסיום הייתה ידו של סניד על העליונה, כשהפוורורד הוותיק קלע 15 שניות לסיום וקבע 71:73 לאשקלון. הניסיון האחרון של חיפה הגיע לפלוט רוסה שחדר אך לא הצליח לשחרר זריקה טובה, ואשקלון חגגה ניצחון דרמטי.

קלעו לאשקלון: עומאר סניד 19 (7 ריבאונדים), מורן רוט 11, בריאן טולברט וקורי קאר 10 כל אחד, ברוקס סיילס (9 ריבאונדים) ואבי סוכר 9 כל אחד, ג'ימי בקסטר 5.

קלעו לחיפה: ריצ'ארד רובי 15, ג'ייסון ריץ' 14, עידו קוז'יקרו 12, דבון ג'פרסון 9 (13 ריבאונדים), ג'סי פלוט רוסה 7, דרור חג'ג' 5, עמית בן דוד 4, משה מזרחי 3, ממאדו אנג'איי 2.

עירוני נהריה - הפועל חולון 72:78

נהריה התנפלה על הפרקט מהרגע הראשון, ושתי שלשות מהירות של סטיבן סמית כבר בפתיחה הריצו אותה ליתרון 1:11 אחרי שלוש דקות בלבד. מיקי דורסמן הזעיק פסק זמן, אבל גם אחריו נמשכה המגמה עם שלשה של למאר גריר שקבעה 3:21. התעוררות של ארז מרקוביץ' הקטינה את המבוכה של החולונים, שצימקו ל-28:12 בסיום הרבע הראשון.

בתחילת הרבע השני קיבלה חולון דחיפה נוספת מכמה עשרות מאוהדיה שהגיעו באיחור לעין שרה, וג'ון תומאס החזיר את הקבוצה של דורסמן לתמונה. נהריה לא הצליחה לשמור על הקצב בו פתחה ואחרי שסמית נעצר ברבע השני הגיעו דקות טובות של טיטיוס אייבורי שצימקו את התוצאה עד ל-37:43 במחצית.

הרבע השלישי סימן את המשך החזרה של החולונים, בראשותו של תומאס שקיבל עזרה גם מסשה בראטיץ' שהיה עד לאותו רגע חלש מאוד. מנגד שוב היה סמית הסקורר העיקרי של יעקב ג'ינו, ונהריה הובילה 54:58 בלבד בסיום הרבע השלישי.

את הרבע האחרון פתחו המקומיים בבליץ של 0:9 בראשותו של פול דילייני, שכיכב מול הקבוצה שחתכה אותו בתחילת העונה. בראטיץ' עוד ניסה להנהיג קאמבק נוסף של החולונים, אבל סמית וגריר לא נתנו להם להתקרב בדרך לניצחון 72:78 שהשאיר את נהריה בקרב על הפלייאוף העליון.

קלעו לנהריה: סטיבן סמית 20, פול דילייני 16, למאר גריר 14, עודד שעשוע 9, ברק פלג 8, ג'רון רוברטס 5, אדם בולינגר 4, ליאור שגב 2, דניאל גור אריה שיחק ולא קלע.

קלעו לחולון: ג'ון תומאס 19 (8 ריבאונדים), טייטוס אייבורי 13 (10 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' וסשה בראטיץ' 12 כל אחד, וייקין קלי וניב ברקוביץ' 5 כל אחד, ליאור ליפשיץ 4, יוני ניר 2, שון דניאל שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עירוני רמת גן - הפועל גלבוע/גליל עליון 73:76

הפתיחה הייתה של גלבוע/גליל שבהנהגת אלישי כדיר היעיל ברחה ליתרון 2:7, אבל גרי פורבס שמר את רמת גן בעניינים, וחמש דקות מהפתיחה הפך כריס ווטסון את התוצאה עם חדירה שקבעה 15:16 למקומיים. כדיר המשיך לצבור נקודות בקצב והגיע עד 12 נקודות ברבע הראשון, שהסתיים עם שלשה של דגן יבזורי כמעט ממחצית המגרש שקבעה 21:21.

ברבע השני שוב לחצה רמת גן על דוושת הגז, ושלשות של ג'ייסון תומאס וג'וליאן קאזו הקפיצו את יתרונה ל-27:38, בעוד שג'רמי פארגו ממשיך להחטיא ללא הרף מהעבר השני. המושיע של עודד קטש היה גוני יזרעאלי שקם מהספסל והנהיג ריצה 0:8 שהחזירה את הצפוניים לפיגור מינימלי של 38:35 בלבד בירידה להפסקה.

ברבע השלישי פארגו ניאות להתעורר, ובמקום להפציץ מבחוץ הוא החל לחדור כמו שהוא יודע. עם השינוי אצל פארגו הגיע גם המהפך בתוצאה, וכשכדיר התחמם מחדש גלבוע/גליל בנתה יתרון של מבטיח. אחרי דקות טובות של ווטסון שמנעו מרמת גן לאבד את המשחק לגמרי, הסתיים הרבע השלישי ביתרון 52:28 לאורחים.

ברבע האחרון הגיח ברנדון יואינג אחרי שלושה רבעים חלשים, והחזיר את המתח למשחק שכבר היה נראה כמונח בכיסו של קטש. פורבס חזר ליכולת שלו מהרבע הראשון והעסק הפך לצמוד. פארגו שוב נעלם בדקות האחרונות, וכדיר נותר לבד במערכה. רמת גן הנחושה נשארה קרובה וקיבלה הזדמנות פז בשניות הסיום במצב של שוויון 73:73 כשהכדור האחרון היה שלה, ויואינג ניצל אותה עד תום עם שלשת קלאץ' אדירה מהפינה סטייל בריאן טולברט, שקבעה 73:76 לרמת גן בסיום.


קלעו לרמת גן: כריס ווטסון 18 (7 ריבאונדים), גרי פורבס 16, ברנדון יואינג 13, ג'ייסון תומאס 8, אנטון קזרנובסקי 6, ג'וליאן קאזו 5, איציק אוחנון 4, אור ברנר וג'ון שארפר 3 כל אחד.

קלעו לגלבוע/גליל: אלישי כדיר 21 (7 ריבאונדים), בריאן רנדל 13 (8 ריבאונדים), ג'רמי פארגו 11 (0 מ- לשלוש), גוני יזרעאלי 7 (5 אסיסטים), דגן יבזורי ואייזיה סוואן 6 כל אחד, דיון דאוול 5, אריק דניאלס וגל מקל (6 דקות) 2 כל אחד.

הפועל עפולה - מכבי ראשון לציון 77:79

עפולה נראתה חדה בפתיחה עם יכולת טובה של ג'סטין דנטמון, והאורחים נכנסו לאט לאט לעניינים בעזרת הדומיננטיות של ארון מגי מתחת לסלים. לארי אובאנון עזר לסנטר שלו והעביר את היתרון לכתומים, לפני שניר כהן הכניס אנרגיות במשחק של המקומיים שסגרו את הרבע הראשון ביתרון 15:16.

ברבע השני לקח דארל טאקר פיקוד בקבוצה של אפי בירנבוים, ובעוד שדיונטה כריסמס מתקשה להיכנס למשחק בעפולה, נשאר דנטמון לבד במערכה, והראשונים בנו לעצמם יתרון קטן, למרות דקות רעות של מאיר טפירו וירדו להפסקה ביתרון 27:32.

סטפון ברדפורד השתלט על הרחבות בפתיחת הרבע השלישי וסייע לדנטמון בצבירת הנקודות, בעוד שכריסמס המשיך להחטיא ללא הרף משלוש. האדומים נשארו קרובים עד שאבי בן שימול פתח מבערים עם שש נקודות רצופות לאורחים, שנתנו להם יתרון 47:53 בסיום הרבע השלישי.

ברבע הרביעי חזרה הנדנדה ביתרון בזכות ההתעוררות המיוחלת של כריסמס, שלפתע מצא את היד שלו מבחוץ ועורר את עפולה לחיים. טאקר ומגי לא הצליחו לשחזר את היכולת מהפתיחה, והותירו את אובאנון לבד בהתקפה. בשניות הסיום עמד ברדפורד בלחץ מהקו עם שתי קליעות מדויקות שקבעו 77:79, ואחרי שניסיון אחרון של רוד גריזארד הלך החוצה השלימה עפולה את הניצחון היקר.

קלעו לעפולה: ג'סטין דנטמון 26, דיונטה כריסמס 23, סטפון ברדפורד 12 (9 ריבאונדים), גור פורת 8, ניר כהן 6, ניצן חנוכי וג'רמיין הול 2 כל אחד.

קלעו לראשון לציון: לארי אובאנון 18, ארון מגי 16, אבי בן שימול (7 אסיסטים) ודארל טאקר 10 כל אחד, מאיר טפירו 8 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אוגונה אוניקווה 7 (7 ריבאונדים), יהוא אורלנד 6, רוד גריזארד 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully