וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולה עם הלב

7.3.2010 / 13:47

לפני המשחק החשוב של ראשל"צ נגד חולון, מאיר טפירו מדבר על הירידה ביכולת, האפשרות האירופית שפספס, הפרישה הכואבת מהנבחרת והחוק הרוסי המזיק. ראיון

שבוע לפני תחילת ההכנות של נבחרת ישראל לאליפות אירופה, ספג הסגל של המאמן צביקה שרף זעזוע כבד. אחרי שבועות של התייעצויות וחוסר וודאות כינס הקפטן מאיר טפירו מסיבת עיתונאים בו הודיע על פרישה מהנבחרת. מה שעמד מאחורי הפרישה של טפירו היה הרצון להתכונן כמו שצריך לעונה הנוכחית, אחרי שבעונתו האחרונה בבני השרון הרגיש את העומס בעונה שלמה שלוותה בקיץ אינטנסיבי במדים הלאומיים. טפירו, בן 35 החודש, יודע שהוא חייב לשמור על הגוף כדי לשמור על הקריירה. בכך, פינה טפירו את המקום בנבחרת לגל מקל ויותם הלפרין, שלא הצליחו להובילה מעבר לשלב הבתים הראשון של אליפות אירופה.

הציפייה של טפירו הייתה לחזור לכושר מלא אחרי פגרת הקיץ, ולחזור להיות מאיר טפירו המוביל, זה שהפך שם נרדף לווינריות בליגת העל. בפועל, טפירו התקשה למצוא קבוצה, ורק סמוך לפתיחת העונה חתם במכבי ראשון לציון, שם חזר לשתף לפעולה עם אפי בירנבוים. על אף העובדה שהוא מוביל את טבלת האסיסטים בליגת העל עם 6.6 למשחק, כמות המשתווה לשנייה בקריירה שלו, רושם טפירו העונה רק 9.3 נקודות למשחק, כשלראשונה מאז שנת 2002 הוא יורד ממוצע של 10 נקודות למשחק. גם אחוזי הקליעה מהשדה ירדו. אחרי 15 משחקים, מוצא עצמו טפירו נאבק עם ראשון לציון על המקום בפלייאוף העליון, מקומות אותם הספיק לשכוח במרוץ הקריירה שלו, ובעיקר מוצא עצמו מתקשה לחזור ליכולת מהעבר, למרות המנוחה בקיץ. טפירו הוא שחקן ישראלי מוביל וחשוב, אבל כבר לא השחקן הישראלי הכי מוביל וחשוב.

שחקן מכבי ראשון לציון, מאיר טפירו. יותם רונן
שחקן ישראלי מוביל וחשוב, אבל כבר לא השחקן הישראלי הכי מוביל וחשוב. טפירו/יותם רונן

"מצטער שלא יצאתי לקחתי הצעות מצרפת וטורקיה"

החתימה של טפירו בראשון לציון הייתה מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שבתחילת הקיץ שמו עלה בהקשר של מכבי תל אביב, ומספר קבוצות באירופה הגישו לו הצעות אטרקטיביות. טפירו לא נשמע מאוכזב מדי ממצבו הנוכחי, אך יודע כי העונה יכלה להתפתח אחרת. "הדבר שאני אולי קצת מצטער עליו זה שהיו לי שתי הצעות בתחילת הקיץ, איך שנגמרה העונה מצרפת וטורקיה", הוא אומר, "לא לקחתי אותם מהסיבות שלי, ואז כל הקיץ שלי התחיל להסתרבל. אם היית מחזיר אותי אחורה, סביר להניח שהייתי לוקח את אחת משתי ההצעות האלה. אמא שלי אומרת תמיד, 'הכל מלמעלה ואלוהים מכוון הכל'. אני מקבל בראשון את כל התנאים, ושמח על זה. אני מקווה שעד סוף העונה אני אדע להחזיר להם".

בראשון לציון ציפו כי השנה הקבוצה תהיה אחת החזקות בליגה. בקבוצה רכשו זרים עם ניסיון בליגה כמו ארון מגי ורוד גריזארד, יצרו סגל עמוק בכל העמדות ונהנו ממספר ישראלים חדורי מוטיבציה. טפירו היה אמור לחבר את הכל, להיות זה שניסיונו וכישרונו מושכים את הקבוצה למעלה. כיום טפירו וראשון לציון במקום השמיני בלבד, והציגו העונה יכולת לא טובה.

"מצד אחד המילה הראשונה שעולה בראש זה 'אכזבה', עד עכשיו, מצד שני יש לנו נסיבות מקלות", מנסה טפירו להסביר בראיון לוואלה! ספורט את הסיבות לחוסר ההצלחה של הכתומים, "אנחנו עוד לא איפה שרצינו להיות ואני מקווה שמעכשיו ועד סוף העונה נדע להגיע למטרות שלנו. אם מתחילת העונה היינו בריאים כמו במשחקי אימון, אז גם לי היה יותר קל לבוא לידי ביטוי. אם לא היו הפציעות של לארי אובאנון ודלרון ג'ונסון עכשיו אז כולם, כולל אני, היינו נראים יותר טוב".

"שיניתי דברים בראש, ולאו דווקא לטובה"

"אני חושב שאני מרגיש שינוי ביציבות שלי", הוא מנסה להסביר מה לא עובד במשחק שלו לעומת שנים קודמות, "מתחילת העונה לא הצלחתי לגלות יציבות לאורך הרבה זמן. אמנם היו לי כמה משחקים טובים, אבל מנגד גם היו לי לא מעט משחקים פחות טובים, זה משהו שאני לא רגיל אליו. אני מקווה שעכשיו כשהקבוצה תתייצב אז גם אני באופן אישי אתייצב. לי מאוד קשה עם כל השינויים שהקבוצה עברה מתחילת השנה. אני לא חושב שהגוף שלי זה הבעיה".

- מה מניע אותך לשחק גם בגיל 35, אתה מרגיש ששינית את המשחק שלך, אולי עם הגוף המתבגר?

"שיניתי דברים בראש, ולאו דווקא לטובה. אני מוותר מעצמי לפעמים יותר מדי, ואז אני לא מצליח להביא את מה שאני מביא בדרך כלל לקבוצות. בקטע הזה אני מפספס, אבל אני עובד על זה שאני אביא את כל מה שאני יודע כדי לשפר את הקבוצה הזאת. הרצון לנצח מניע אותי בסופו של דבר. זה הדבר שאני הכי אוהב, אנחנו עובדים כל השבוע בשביל המשחק ביום ראשון ולנצח אותו. זה הדבר שעומד מאחוריי בשנים האחרונות".

אחת התמונות היותר זכורות מאליפות אירופה האחרונה לחברי המשלחת הישראלית הייתה ערב המשחק הראשון מול קרואטיה. חצי שעה לפני סיום האימון ניצב מאיר טפירו, על תקן פרשן הרדיו של רשת ב', לצידו של טל בורשטיין קפטן הנבחרת, ושוחח איתו ארוכות, מה שמוכיח שלמרות פרישתו, טפירו עדיין היה חלק מהנבחרת "אני לא אשקר, כשהייתי באליפות אירופה בתור פרשן ברדיו אז דגדג לי מאוד לעלות לשחק, בייחוד במשחק מול מקדוניה ובמיוחד אחרי המשחק מול קרואטיה, שאותה ניצחנו באליפות אירופה הקודמת. אין ספק - כשאתה נמצא מסביב לנבחרת, אתה תמיד רוצה לשחק. בשבילי זאת הייתה ההזדמנות לתת להרבה שחקנים צעירים חדשים לבוא ולהתבלט ולקחת את המושכות. נבחרת ישראל זה לא משהו שהיה לי פשוט לוותר עליו".

- אתה רואה את עצמך חוזר לנבחרת אם אריק שיבק מזמין אותך מחדש?

"אני לא יודע מה הייתי אומר לשיבק. כשויתרתי היו לי הרבה שיחות עם צביקה, שיחות של הרבה חששות. נבחרת זה מעבר לכדורסל. אני מקווה שאריק לא יעמיד אותי במצב הזה, יש מספיק שחקנים מוכשרים שיכולים להוביל את הנבחרת. אני מקווה שנעמוד במטרה שלנו שזה לעלות לאליפות אירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"החוק הרוסי הוא לא טוב"

למרות הקריירה הנפלאה של טפירו, שכללה זכייה בגביע המדינה עם הפועל ירושלים וזכייה בגביע האסים הצרפתי עם נאנסי, תואר אחד חסר בארון התארים של הגארד המוכשר מהקריות – אליפות, "אני אגיד את האמת, בגלל שמדברים על זה כל כך הרבה וכולם שואלים את השאלה הזאת, אז באיזשהו מקום אני אומר שאני רוצה תואר אליפות", הוא מתוודה אך מסייג, "אבל אם אני לוקח בשיקול קר את כל הקריירה, ואת הרגעים השמחים שחוויתי, ואת כל מה שעברתי מסביב לכדורסל, אז אני מאוד מרוצה. עברתי, חוויתי, הכרתי אנשים חדשים, חברים חדשים, קבוצות מנהלים ומאמנים. אליפות בשבילי זה הדובדבן שבקצפת וזה קצת חסר".

- לאחרונה עלה סיפור משחק האליפות המפורסם שלך במדי הפועל ירושלים, כשפרשת סמי בכר התפוצצה, מה זה גרם לך להרגיש?

"אני לא רוצה להתייחס לנושא סמי בכר, אני לא מעוניין להתייחס בכלל".

כאחד מזקני השבט של הכדורסל הישראלי, מסתכל טפירו קצת מהצד על המצב בענף בתקופה האחרונה, ומביע דעה נחרצת על החוק הרוסי, שימשיך גם בעונה הבאה, "החוק הרוסי הוא לא טוב – צריך לחזור לשניים או שלושה זרים, לא יותר", קובע טפירו, "מעבר לשלושה זרים זה יותר מדי. יש בישראל שחקנים מעולים, וכל פעם שאנחנו רואים שהשחקנים יורדים לליגה שנייה כדי לקבל הזדמנויות, הם צומחים ונהיים טובים יותר. אם אנחנו רוצים לראות חמישה זרים בכל קבוצה, אז אני מעדיף לראות את ה-NBA ואת כספי ברמה הכי גבוהה, ולא לראות את הכדורסלן הישראלי לא משחק. אם יהיו פה חמישה או שישה זרים אז למה יש לי לבוא ולראות את הכדורסל. אם אני רוצה לראות אמריקאים טובים משחקים, אז אני אראה את ה-NBA, כי בטוח שהשחקנים שם יותר איכותיים".

"בסופו של דבר, כמו שאני גדלתי על שחקנים ישראלים כמו גיא גודס ושחקנים אחרים שבאו מהקריות, אז שחקנים אחרים צריכים שהשאיפה שלהם להיות שחקן ישראלי כזה או אחר ויותר מדי זרים מפריעים לזה. אנחנו לא צריכים לחקות דברים לא טובים ממקומות אחרים".

נשאר על הפרקט

הערב (ראשון) יתייצב טפירו עם מכבי ראשון לציון לאחד המשחקים החשובים ביותר של הקבוצה העונה, כשיפגוש את הפועל חולון. הפסד של הקבוצה עלול לגרור אותה למאבק על הירידה, אך ניצחון ישלח גם העונה את טפירו לרגעים האחרונים עם סיכוי להגיע לפיינל פור.

"חולון קבוצה שונה לגמרי ממה שהם פתחו את העונה. הם התחזקו בהרבה עמדות, בראש ובראשונה בעמדת המאמן ועוזר המאמן טובים מאוד. גם עמיר עוזי עשה שם עבודה מצוינת, אבל היה לו כלים פחות טובים. ברגע שהם הביאו שחקנים טובים, אז הם עשו ניצחונות גדולים על חיפה וירושלים, הם קבוצה טובה ועמוקה. מי שתדע לעמוד בלחץ הזה ולהשתחרר מזה ראשון תנצח את המשחק. אני מאוד מקווה שזה יהיו אנחנו".

- אתה חושב שהמקום שהצבתם לעצמכם כמטרה – 1-8, הוא עוד ריאלי?

"אני לא חושב ששום דבר מאוחר. איך שהשיטה בנויה - אנחנו צריכים להשתלב בשמינייה הראשונה, ומשם הכל פתוח. אם נצליח לקלוט מהר את שני השחקנים החדשים שהגיעו לקבוצה הקיימת, ונרים את ההגנה שלנו, אז כל קבוצה תפחד להיפגש איתנו, כי אני חושב שבהתקפה יש לנו את הכלים ואנחנו יודעים לעשות הרבה דברים. בשביל זה אנחנו צריכים לחבר את שני השחקנים החדשים (דארל טאקר ואוגונה אוניקווה, א.ש), לתפוס מקום בפלייאוף, ולבוא לשם מאוחדים. עם הגנה טובה אפשר להגיע לכל דבר".

- בסוף העונה הנוכחית אתה מתכוון לעזוב את הענף, אולי לעבור לתחום האימון?

"מאיר טפירו בטוח ישחק כדורסל בעונה הבאה, אין שום סיכוי אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully