וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה 74:77 את עירוני אשקלון

אורי קוקיה שוב הצטיין, וירושלים ניצחה 74:77 באשקלון. מכבי תל אביב גברה על בני השרון, גלבוע/גליל ניצחה בנהריה

המחזור התשיעי בליגת העל, האחרון לפני היציאה למשחקי הגביע ופגרת החורף, שהחל אתמול עם ניצחונה של מכבי חיפה על הפועל עפולה, נמשך הערב (ראשון) עם לא מעט דרמה, כשבמוקד עמד המפגש בין הפועל ירושלים לעירוני אשקלון. לאחר מאבק עקוב מדם, ניצחה לבסוף ירושלים 74:77, כשאורי קוקיה שוב מציג משחק נהדר, בדרך לניצחון.

מכבי תל אביב, שעדיין לא הפסידה בשמונת המחזורים הראשונים של העונה, כמעט ומעדה מול בני השרון, שהפכה במהלך השנים לכבשה השחורה של האלופה, אבל ריכוז בשניות הסיום הביא את הניצחון לקבוצתו של פיני גרשון 76:79. הפועל גלבוע/גליל התקשתה שלושה רבעים, אבל אז מצאה את הקצב שלה, והשיגה ניצחון נוסף, הפעם בחוץ על נהריה 67:77. מכבי ראשון לציון המשיכה את ההתעללות של הליגה ברמת גן, כשניצחה אותה 70:79, והותירה אותה עדיין ללא ניצחון.

בני השרון – מכבי תל אביב 79:76

מכבי תל אביב פתחה רע עם שני איבודים מהירים של צ'אק איידסון, אבל בני השרון לא ידעה לנצל את הבלבול, כשפרט לסם קלנסי היעיל אף שחקן של דן שמיר לא נכנס טוב למשחק. מנגד הריצו דווקא רביב לימונד ויניב גרין, שפתחו בחמישייה הודות לחוק הרוסי, את הצהובים לבריחה לקראת סוף הרבע הראשון, ואחרי שגם איידסון התעשת ואיפס את היד מכבי תל אביב סגרה את הרבע הראשון ביתרון 14:21.

המקומיים נשארו קרובים יחסית גם בפתיחת הרבע השני כשרון סטיל קם מהספסל ונתן תוצרת מיידית, אבל אז קמו אלן אנדרסון ודורון פרקינס מהספסל והפער צמח ל-20:31. סטיל המשיך לשחק לבד כשקוקי בלצ'ר ואורי יצחקי מרבים להחטיא, ומנגד הוסיף דיאור פישר מחץ התקפי למשחק של הצהובים שירדו להפסקה ביתרון 34:40.

אם פיני גרשון ושחקניו הניחו שברבע השלישי תגיע הבריחה המתבקשת שלהם, לשון ג'יימס היו תכניות אחרות, והסנטר המוכשר של בני השרון תפס בעלות על הצבע וקירב את קבוצתו עד למרחק נקודה בלבד, אלא שאז צלף אנדרו ויז'נייבסקי שתי שלשות והקפיץ את הפער בחזרה ל-46:56. גרשון שלח את סטפון לאזמה לבלום את ג'יימס, ושלף גם את דייויד בלות'נטאל שמיד קבר שלשה אופיינית ועזר לצהובים להוליך בבטחה 52:67 בסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון קבר גיא פניני סוף סוף את השלשה הראשונה שלו וקבע 59:74, לפני שסטיל וג'יימס נתנו פוש נוסף וצימקו ל-68:74. ווז'נייבסקי ניסה לענות מהעבר השני, אבל כשגם דורי אסף נכנס לקצב הפער הצטמק ל-75:77. חצי דקה לסיום יצאה בני השרון להתקפה גורלית, שהסתיימה בניסיון אלי-הופ יומרני של בלצ'ר לעברו של ג'יימס, שנחטף בקלות על ידי הצהובים. בני השרון נאלצה לשלוח את פרקינס לקו עשר שניות לסיום, והגארד עמד בלחץ וקלע את שתיהן. מהעבר השני קלע ג'יימס מהקו פעם אחת והחטיא את השנייה בכוונה 2.4 שניות לסיום, אבל פניני קלט את הריבאונד והמשחק הסתיים בתוצאה 76:79 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו ויז'נייבסקי 18 נקודות (5 אסיסטים, 4 איבודים), צ'אק איידסון 11 (6 ריבאונדים), גיא פניני 10 (9 ריבאונדים), דורון פרקינס 9, דיאור פישר ויניב גרין (7 ריבאונדים) 7 כל אחד, דייויד בלות'נטאל 6, אלן אנדרסון 5 (10 דקות), רביב לימונד 4, סטפון לאזמה 2.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 20 נקודות (8 ריבאונדים), רון סטיל 16, דורי אסף 14, קוקי בלצ'ר 10, סם קלנסי 8, ארז כץ 3 (7 ריבאונדים), אוגונה אוניקווה 3, אורי יצחקי 2.

עירוני אשקלון – הפועל ירושלים 77:74

ירושלים פתחה נהדר את המשחק, ולא איפשרה לקהל להיכנס לתמונה, כשפינקני וקוקיה מעלים את האורחים ליתרון 5:10. אשקלון הגיבה עם עומר סניד ושלשה של ברוק סיילס, כשבקסטר בארבע נקודות רצופות קבע 12:12. סימונס נכנס לתמונה ושוב שם את ירושלים מלפנים, כשאוחיון העלה ליתרון 4 מהקו. אשקלון המשיכה להתקשות מאוד דווקא מול אורי קוקייה, וביחד עם נקודות של פינקני העלה את האורחים ליתרון 11. נקודות ראשונות של בריאן טולברט הורידו את אשקלון בפיגור 23:14 בסיום הרבע הראשון.

קוקיה המשיך בקצב הנהדר שלו, ונותר ללא החטאה גם בפתיחת הרבע השני, עם הסל הרביעי שלו מארבעה ניסיונות, ושלשה של אוחיון העלתה את ירושלים ליתרון 14. אשקלון נראתה נורא באותן דקות, ורק שלשה של דרור דוידי, שעלה מהספסל, החזירה אותם ל-30:19. בית הלחמי לקח פסק זמן וחזר עם תרגיל לסניד, שהגיב בארבע נקודות, ירושלים נרדמה שוב בהגנה, וראתה איך אשקלון עושה מהפך, ומשלימה ריצת 0:11, בעזרתם האדיבה של סיילס וסוכר, בדרך ליתרון 34:35 בסיום המחצית הראשונה.

אשקלון המשיכה את המומנטום גם בפתיחת המחצית השניה, כשסניד מעניש מחוץ לקשת, וסוכר בג'אמפ קבע יתרון 9. גודס לקח פסק זמן, אבל שחקניו לא הצליחו להתאפס, כשרק סימונס מצליח למצוא שלשה, ולהוריד ל-49:43. סניד המשיך להיות האיש של בית הלחמי בחלק ההתקפי, ואשקלון טיפסה ל-45:51. נעימי החליט שהגיע הזמן לחזור למשחק, ועם חדירה גדולה סחט סל ועבירה, שהחזיר את קבוצתו לפיגור נקודה בלבד. ווטסון סוף סוף שבר את השרב בהתקפה, ונקודות שלו קבעו יתרון 53:55 בסיום השלישי.

שתי הקבוצות עלו מהוססות לרבע האחרון, אבל פו ג'טר הוציא את ירושלים מההלם עם שלשה במתפרצת שהובילה לריצת 1:6, בדרך ליתרון אדום, 56:58. היתרון המשיך להחליף ידיים, וירושלים קיבלה את דיז'ון תומפסון שהעביר את היתרון בחזרה אליה, כשפינקני קובע 65:67, שתיים וחצי דקות לסיום. אשקלון לא הצליחה למצוא מנהיג בדקות הסיום, ושלחה את פינקני ואוחיון אל הקו, ואלה העלו את האורחים ליתרון 68:73. אשקלון צימקה, ואז הגיע איבוד כדור נוראי של אוחיון, שלא הצליח להוציא את הכדור, והמארחים קיבלו הזדמנות נוספת, אבל במצב של פיגור 2, החטיא סוכר את הראשונה, ולאחר מכן את השניה בכוונה, וירושלים חגגה ניצחון חוץ קשה.

קלעו לירושלים: אורי קוקיה 16 נקודות (7 מ-7 מהשדה), טרה סימונס 15, קווין פינקני (6 ריבאונדים) ודיז'ון תומפסון 13 כל אחד, יוגב אוחיון 10 (5 אסיסטים, 5 איבודים), יובל נעימי ופו ג'טר 5 כל אחד, ליאו ליונס ושרון ששון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאשקלון: עומאר סניד 26 נקודות (8 ריבאונדים), אבי סוכר 15 (5 חטיפות), ג'ימי בקסטר 10 (7 ריבאונדים), ברוקס סיילס 7 (6 ריבאונדים), מורן רוט 5, קורי קאר 4, דרור דוידי 3, בריאן טולברט וכריס ווטסון 2 כל אחד.

עירוני נהריה – הפועל גלבוע/גליל עליון 77:67

שתי הקבוצות פתחו בקיפאון התקפי, והרבו להחטיא, אבל נהריה התעשתה ראשונה, ובעזרתם של דלייני וטאגרט עלתה ליתרון 2:6. מקל התעורר ובעזרתו של של כדיר החזיר את האורחים למשחק, אבל טאגרט המשיך להעניש את ההגנה של שחקניו של קטש, ונהריה עלתה ליתרון 8:14. האורחים ניסו להזרים כדורים אל דאוול ופארגו, אבל האחרון החטיא את שלוש הזריקות הראשונות שלו, ונהריה בעזרתו של לאמאר גריר החדש עם 5 נקודות ברבע הראשון, ירדה ביתרון 13:20 בסיום הרבע הראשון.

גליל פתחה טוב יותר את הרבע השני, כשרנדל ממשיך להיות האיש היחידי על הפרקט עבור קטש, אבל נהריה הגיבה עם שלשה של אור איתן, ועלתה ליתרון 17:27. קטש העלה את גוני יזרעאלי לפרקט, ומיד קיבל ממנו 4 נקודות והרבה אנרגיה, ושלשה גדולה של אייזיה סוואן החזירה את האורחים עד פיגור 3 בלבד, 30:27. דלייני וטאגרט שמרו את נהריה עם היתרון, ונקודות של כדיר החזירו את האורחים מהגליל עד פיגור נקודה, 37:36 בסיום המחצית הראשונה.

סוואן ורנדל פתחו נהדר את הרבע השלישי, כשסוואן מוצא את השלשה הרביעית שלו ללא החטאה, ונקודות ראשונות במשחק של ג'רמי פארגו העלו את האורחים ליתרון 45:48. ההתעוררות של גליל נמשכה גם לקראת סיום הרבע השלישי, כשדגן יבזורי מצטרף לחגיגה עם שלשה גדול, והאורחים ירדו ביתרון 53:59 לקראת הרבע האחרון. יבזורי המשיך להפציץ מחוץ לקשת, נהריה החלה לאבד את התקווה, וגליל עלתה ליתרון דו ספרתי, אותו לא השמיטה עד לסיום.

קלעו לגלבוע/גליל: אייזיה סואן 15 נקודות, בריאן רנדל 13 (14 ריבאונדים), דגן יבזורי 12 (3 מ-4 לשלוש), אלישי כדיר 11, גל מקל 7 (5 אסיסטים), ג'רמי פארגו (0 מ-4 לשלוש) ודיון דאוול 6 כל אחד, גוני יזרעאלי 5, אבישי גורדון 2.

קלעו לנהריה: שון טאגארט 15 נקודות (12 ריבאונדים), למאר גריר 12 (1 מ-7 לשלוש), פול דילייני 10 (6 אסיסטים), אור איתן ועודד שעשוע 9 כל אחד, דניאל גור אריה 6, ולאדי ירמישין וברק פלג 3

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עירוני רמת גן – מכבי ראשון לציון 79:70

המקומיים פתחו בהפגזה לא מוצלחת מבחוץ בניסיון להיכנס למשחק במהירות, אבל רק אחת מתוך ששת הזריקות הראשונות שלהם מחוץ לקשת צללה פנימה, ומנגד חגג דלרון ג'ונסון מתחת לסלים והעלה את ראשון ליתרון 9:13. דקות טובות של אוחנון החזיקו את רמת גן קרובה, אבל הרבע הראשון הסתיים ב-17:22 לראשון לציון.

ברבע השני נכנס לארי אובאנון לעניינים עם שתי שלשות אופייניות, וכניסתו של ארון מגי לא הפריעה לג'ונסון להמשיך לחפור בהצלחה מול הגבוהים האנמיים של רמת גן והיתרון צמח ל-21:31, לפני שטאג' מקולו מיזער נזקים וצימק ל-32:37, אבל המומנטום התהפך בחזרה לצד הכתום הודות לשלשה של איתי לב, ובמחצית עמדה התוצאה על 35:43 לראשון לציון.

ברבע השלישי נמשך הדו קרב בין אובאנון למקאלו, כשבניגוד לפורוורד של רמת גן הגארד הראשל"צי גם זכה לתמיכה ממגי וגריזארד, שהריצו את האורחים ל-42:57. ברנדון יואינג ניסה להציל את המולדת עבור התכולים אבל לא הפסיק להחטיא, וטפירו סגר את הרבע השלישי על 47:62 לראשון לציון.

ברבע האחרון שלח דני גוט לפרקט את כל מה שיש לו, ודווקא חן זיגדון ובר ראובן היו אלה שהחזירו את קבוצתו לפיגור 66:57 בלבד. מהעבר השני היה זה שוב אובאנון שלקח פיקוד ונתן לקבוצה של אפי בירנבוים יתרון דו ספרתי מחודש של 62:73, ובדקות האחרונות דאג דלרון ג'ונסון לשמור על היתרון עד הבאזר ובסיום ניצחה ראשון לציון 70:79.

קלעו לראשון לציון: לארי אובאנון 26 נקודות, דלרון ג'ונסון 14, ארון מגי 13 (10 ריבאונדים), מאיר טפירו 11 (6 אסיסטים), רוד גריזארד 6, איתי לב 5, ארז מרקוביץ' 4, אבי בן שימול ויהוא אורלנד שיחקו ולא קלעו.

קלעו לרמת גן: טאג' מקאלו 17, ברנדון יואינג 12 (7 אסיסטים), איציק אוחנון 10 (7 ריבאונדים), חן זיגדון 7, בר ראובן 6, אור ברנר 5, אוטיס היל 4, ג'ייסון תומאס 3, אדי בארלו 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully