וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א זכתה באליפות אחרי 72:85 על מכבי חיפה

מכבי ת"א החזירה לעצמה את צלחת האליפות אחרי ניצחון 72:85 על מכבי חיפה בגמר הפיינל פור, משחק בו השופטים גנבו את ההצגה ושלחו את הקבוצות 74 פעמים לקו העונשין. הצהובים נהנו מהעומק שלהם וזכו בתואר ראשון בשתי העונות האחרונות

כדורסל גדול לא היה הערב (חמישי) ביד אליהו. הרבה פיזור, הרבה עצבים, המון עבירות, אבל גם לא מעט לחימה ומתח בריא כן היו שם. משחק גמר טיפוסי שבישר על אלופה חדשה-ישנה בכדורסל הישראלי, מכבי תל אביב שגברה בגמר 72:85 על מכבי חיפה.

מכבי תל אביב אמנם הגיעה כפייבוריטית, אבל מכבי חיפה באה עם רצונות וכוונות משלה והראתה מה הם והן מהג'אמפ הראשון. הירוקים היו הראשונים שהצליחו להכנס למומנטום חיובי, והם עשו זאת בתחילת הרבע השני וכבר עלו לפער דו ספרתי 14 דקות מהפתיחה. הקבוצה של אבי אשכנזי הסתמכה על ההגנה החזקה שאיפיינה אותה במהלך כל השנה ונשענה על הורסטיליות של דבון ג'פרסון בהתקפה כדי לעלות לפלוס 12.

בדיוק בשלב הזה חיפה נכנסה למוד של קבוצת אנדרדוג ולא מהכיוון החיובי. דורון פרקינס, שחקן העונה, התחיל להשתולל עם זריקות רעות ועבירה שלישית עוד לפני המחצית, קוז'יקרו עשה פעולות רעות משלו ופתאום על המגרש הייתה רק קבוצה אחת, צהובה ומנצחת שרצה קדימה והשלימה מהפך, כשמה שעוצר אותה זה רק הבאזר ששלח את הקבוצות למחצית.

מכבי תל אביב פתחה את המחצית השנייה בקצב טוב מבחינתה וניצלה באותן דקות את העובדה שקולו של דבון ג'פרסון נדם בחלק ההתקפי, אבל אחרי שכבר עלתה ליתרון של תשע נקודות, התקשתה לרוץ לפער מבטיח ונכנעה לנקודות של דורון פרקינס, שחזר לעצמו, כש-10 דקות לסיום כל אחת מהקבוצות עדיין יכלה לזכות באליפות.

מעבר לכך מי שגנבו הערב את ההצגה היו השופטים. ששרקו שוב ושוב לעבירות, לא נתנו למשחק לזרום ושלחו שחקנים משתי הקבוצות לקו פעם אחר פעם במחצית השנייה. 74 זריקות עונשין ראינו היום ביד אליהו, וגם 61 שריקות לעבירות.

בשלב הזה הספסל הירוק התחיל להתקצר. קוז'יקרו יצא בחמש עבירות, ג'פרסון אחריו ומכבי תל אביב השתמשה בעומק שלה כדי לפתוח פער דו ספרתי בתחילת הרבע האחרון, להגדיל אותו לקראת ההמשך ולבסוף לנצח.

מהלך המשחק

רבע ראשון

המשחק נפתח עם הרבה התרגשות של שתי הקבוצו, שבשתי הדקות הראשונות הציגו משחק מפוזר והחטאות. מי שהתעורר ראשון היה דבון ג'פרסון, שקלע 6 נקודות מבחוץ ומבפנים והעלה את הירוקים ל-8:12 באמצע הרבע הראשון ול-10:15, לפני שהצהובים הורידו את המינוס. המשחק המשיך להיות צמוד כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לייצר מומנטום ארוך ובסיום הרבע 16:19 לחיפה.

רבע שני

הרבע הבא התחיל בצבע ירוק. ברוק סיילס ייצר נקודות בצד אחד והוא והחברים שלו עשו עצירות חשובות בצד השני כדי לעלות ל-16:23, כשצהובים לא קולעים למעלה מ-4 דקות. גם כשפישר הצליח לעשות מהלך של 3 נקודות, פרקינס החזיר באחד משלו בצד השני וחיפה רצה ל-20:32. בשלב הזה הירוקים התחילו להתבלבל, דורון פרקינס קיבל כמה החלטות לא טובות ומכבי תל אביב רצה ל-5:22 ובסיום המחצית ל-39:43.

רבע שלישי

5 נקודות מהירות של כספי ו-2 נוספות של אליהו העלו את מכבי תל אביב ל-41:50 מהיר עם פתיחת המחצית השנייה, אבל חיפה שמה לא ברקס עם 5 נקודות רצופות וחזרה למשחק, כששלה של משה מזרחי מורידה את חיפה לפיגור 53:50 אחרי 5 דקות משחק במחצית השנייה. בדקות הבאות החל דו קרב של קליעות מהקו, כשהופטים שורקים לעוד ועוד עבירות ובסוים הרבע 58:65 למכבי תל אביב.

רבע רביעי

שלשה של טל בורשטיין ומהלך של 3 נקודות של קרלוס ארויו הבריחו את מכבי תל אביב ל-60:71 מבטיח דקה וחצי מתחילת הרבע האחרון ואחר כך ל-64:81 פחות מ-4 דקות לסיום. בדקות שעברו חיפה כבר נשברה. ג'פרסון וקוזי'קרו יצאו בחמש עבירות, החברים שלהם הפסיקו לתפקד ומכבי שייטה לניצחון ולצלחת.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קרלוס ארויו 22 נקודות (10 מ-11 מהקו) ו-6 אסיסטים, דיאור פישר 19 נקודות ו-11 ריבאונדים, עומרי כספי 15, ליאור אליהו 9, די בראון ודרק שארפ 7 כ"א, טל בורשטיין 6.

למכבי חיפה: דורון פרקינס 25 (18 מ-24 מהקו), דבון ג'פרסון 16 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 חסימות, ברוק סיילס (8 ריבאונדים) ומשה מזרחי 8 כ"א, מאליק דיקסון 7, עמית בן דוד 6, עידו קוז'יקרו 2.

סטטיסטיקה קבוצתית:

קליעות ל-2: מכבי תל אביב 21 מ-51 (41%), מכבי חיפה 16 מ-39 (41%)

קליעות ל-3: מכבי תל אביב 7 מ-12 (58%), מכבי חיפה 4 מ-15 (27%)

קליעות עונשין: מכבי תל אביב 22 מ-33 (66%), מכבי חיפה 28 מ-41 (68%)

ריבאונדים: מכבי תל אביב 41, מכבי חיפה 36
אסיסטים: מכבי תל אביב 14, מכבי חיפה 7
איבודים: מכבי תל אביב 6, מכבי חיפה 13
עבירות: מכבי תל אביב 29, מכבי חיפה 32

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully