וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את גליל/גלבוע 70:89

26.10.2008 / 21:48

ללא רודני ווייט, מכבי תל אביב ניצחה בקלילות 70:89 את גליל/גלבוע במחזור הראשון של ליגת העל. קריית אתא הדהימה את ראשל”צ 91:93. מכבי ר”ג - מכבי חיפה 89:72. מכבי גבעת שמואל - עירוני נהריה 96:90

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

אחרי שליגת ווינר נפתחה עם ניצחונה של הפועל ירושלים באשקלון, נערכו היום (ראשון) ארבעה משחקים נוספים במחזור הראשון. במוקד עמד המפגש המחודש בין עודד קטש, מאמן גליל/גלבוע, למכבי תל אביב, שהגיעה כשסיר הלחץ בהיכל נוקיה על סף התפרצות. הצהובים עלו שוב ללא רודני ווייט, אבל בניגוד למפגש בין השתיים בגביע ווינר, הפעם לא התקשתה מכבי תל אביב בכלל לנצח את הצפוניים מהגליל 70:89.

את הסיפור של המחזור גנבה העולה החדשה, עירוני קריית אתא, שניצחה בביתה את מכבי ראשון לציון 92:93 בסיומו של מותחן גדול. מכבי חיפה, אולי הקבוצה המרעננת של הקיץ, יצאה לרמת גן, בתקווה להראות סימנים ראשונים מההבטחה הגדולה של העונה הקרובה, ועשתה בדיוק את זה עם ניצחון קליל 72:89. גבעת שמואל אירחה את עירוני נהריה, ולמרות שהצליחה להישאר קרובה רוב המשחק, נכנעה בסופו של דבר 96:90.

מכבי תל אביב - הפועל גליל עליון/גלבוע 70:89

סביר שגליל/גלבוע קיוותה למשחק בכורה מוצלח יותר בליגת העל, אבל עבור מכבי תל אביב זה לא היה משחק רווי סנטימנטים. רודני ווייט שוב נשאר מחוץ לסגל, אך הצהובים לא התקשו להביס את קבוצתו המאוחדת של עודד קטש, כשבמהלך המשחק מוצא אפי בירנבוים זמן כדי לשתף את מרכוס בראון, שתרם לו 11 נקודות, ואף להכניס את טריי סימונס חזרה לעניינים.

מכבי עלתה ל-0:4 מהיר, אך ריצת 0:7 של גליל/גלבוע בראשותו של אלישי כדיר החזירה את הצפוניים למשחק. שתי שלשות של כספי העלו את הצהובים ליתרון, ובסיומה של נדנדת סלים משני הצדדים התוצאה הראתה 16:22 לזכות מכבי תל אביב בסיומו של רבע ראשון מעט מבולבל.

ברבע השני עלה טריי סימונס בחמישיה, ושלשה שלו העלתה את מכבי ליתרונה הגדול במשחק עד אותו רגע - 22:31, כשמנגד ההתקפה של הגליל נתקעת שוב ושוב. בשלב הזה השתלט על העניינים גל מקל, ודקות טובות שלו הצליחו לצמק את הפער הצהוב ל-4 בלבד. קרלוס ארויו קלע את הנקודות הראשונות שלו לקראת סיום המחצית, אליה ירדה המארחת ביתרון 34:42.

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השלישי בריצת 2:10, כדי לברוח לפער דו-ספרתי, ופסק זמן של עודד קטש עצר ריצה נוספת של הצהובים, שעלו ל-36:55. אלא שהגליל לא הצליחה לשוב למשחק, בעיקר לאור אחוזים נוראיים מבחוץ, ואל עשר הדקות המכריעות עלתה בפיגור 62:45.

הרבע האחרון נפתח באותה מגמה, כשקרלוס ארויו ומרכוס בראון הרשימו בשורות הצהובים, והריצו אותם ליתרון 55:75. ההמשך היה גארבג' טיים אחד ארוך, ואת הדקות האחרונות ניצל אפי בירנבוים כדי לשתף את הספסל, בעיקר את טריי סימונס, יניב גרין ואפילו דרק שארפ בדקות מסוימות. מכבי פותחת עונה מקומית עם ניצחון לא מאוד קשה, אך ספק אם היכולת הזאת תספיק ביום חמישי, במשחק נגד אבלינו ביורוליג.

קלעו למכבי ת"א: עומרי כספי 18, ליאור אליהו 15 ו-8 ריבאונדים, קרלוס ארויו 14, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, מרקוס בראון 11, טריי סימונס 8, יניב גרין 7, טל בורשטיין 5, דאור פישר (8 ריבאונדים) וג'ייסון וויליאמס 4 כ"א, דרק שארפ 3.

לגליל/גלבוע: בריאן רנדל 15, בריאן רוברטס 13, לוקאס טישר 11, גל מקל 7, גוני יזרעאלי 5, ארון ניקסון, ניר כהן ודגן יבזורי 3 כ"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עירוני רמת גן - מכבי חיפה 89:72

לפני הגרלת המשחקים אמר רובי בלינקו, מאמן ר"ג, כי ירצה לקבל את חיפה במחזור הראשון, ואחרי שקיבל אותה היה מאושר מההגרלה. אלא שבסיום המשחק, סביר להניח שבלינקו מעט התחרט. החיפאים הציגו את שלל הזרים החדשים והמרעננים שלהם, ועושה רושם שההתלהבות סביבה בהחלט מוצדקת.

רמת גן פתחה בצורה מצוינת, כשג'ונתן ג'ונס מוליך את הקבוצה המקומית ל-11:21. החיפאים החטיאו מספר זריקות נוחות מתחת לסל ואחרי 10 דקות 15:22 לרמת גן. הרבע השני עמד בסימן דבון ג'פרסון, שבסדרת הטבעות מרשימה החזיר את חיפה למשחק ומנגד היה זה ג'וש גומז ששמר את הקבוצה של בלינקו בתמונה, כשבסיום 33:36 לחיפה במחצית.

הרבע השלישי כבר היה שייך לאורחים, כשארבעה מהזרים שלה מסיימים אותו כשלזכותם כבר 10 נקודות ומעלה ועידו קוז'יקרו עוזר עם 8 נקודות ו-10 ריבאונדים עד לאותו שלב. חיפה רצה ל-18:27 ונכנסה לרבע האחרון עם יתרון מבטיח 51:63. הרבע האחרון נמשך באותה מגמה, כשחיפה כבר עולה ליתרון של 16 נקודות (62:78) ומתקדמת בבטחה לעבר הניצחון ובסיום 72:89 בנקודות, שהושגו לא מעט תודות ל-23:44 בריבאונד.

קלעו לרמת גן: ג'וש גומז 27, ג'ונתן ג'ונס 13, כרמלו לי 11, שמוליק ברנר 8, ליאור חכמון 7, אנתוני מיילס 6.

לחיפה: בי ג'יי מקי 18, דבון ג'פרסון 17, דורון פרקינס 16 ו-8 אסיסטים, עידו קוז'יקרו 15 ו-12 ריבאונדים, ברוק סיילס 12 ו-9 ריבאונדים, גור פורת 5, עמית בן דוד ומשה מזרחי 3 כ"א.

מאמן מכבי חיפה, אבי אשכנזי: "קבוצות לא יכולות לזרום מהמשחק הראשון. הראינו אופי וחזרנו מפיגור 9. שמנו את כרמלו לי כמטרה ועצרנו אותו. בסך הכל אני מרוצה למעט הרבע הראשון. כל משחק יתפתח בצורה אחרת, ככה שמוקדם להגיד אם קיצרתי את הרוטציה או לא".

מאמן הקבוצה המפסידה, עירוני רמת גן, רובי בלינקו: "חלק מהסיבות שהפסדנו קשורות ליריבה המצויינת שעמדה מולנו. אני לא מרוצה. אני חושב שחלק גדול מהמחצית הראשונה עשינו את מה שרצינו לעשות. חששנו מאוד מחיפה, בעיקר מהריבאונדים שלהם, וזה יתן להם בעתיד עוד הרבה ניצחונות".

מ.כ גבעת שמואל - עירוני נהריה 96:90

אחרי שנה של הפסקה חזרה מ.כ גבעת שמואל לליגת העל, ומקווה לא לחזור במהרה ללאומית. המאמן אורן אהרוני בנה סגל מאוזן מאוד, שהחלק האחרון בפאזל הקבוצתי, הפורוורד סטפון ברדפורד, ערך בסך הכל שני אימונים, והיה נראה מצוין במשחק הבכורה שלו. לרוע המזל, זה לא הספיק. נהריה הובילה במשך כל המשחק, לעתים בפער דו-ספרתי, ואחרי שגבעת שמואל הצליחה לחזור למשחק, 3 דקות לסיום, הציגה נהריה ווינריות לא אופיינית, ובסדרת החלטות טובות הצליחה לנצח את המשחק.

נהריה פתחה היטב, כשגרג ברונר שהגיע בקיץ קלע שבע נקודות כבר הפתיחה, כדי להעלות את נהריה ל-6:14 מהיר. רביב לימונד וארון מגי דאגו לשמור על היתרון הנהרייני בחיים, והורידו את האורחים לסיום הרבע ביתרון די מבטיח, 14:25. נקודות של ברדפורד סטפון ואיתי גרינבוים הוליכו ריצת 0:9 של גבעת שמואל בתחילת הרבע השני, אבל במצב של 30:31 בלבד לזכותה, נהריה התעוררה מעט ועד סיום המחצית דאג רון לואיס, עם 4 הנקודות הבודדות שלו במחצית הראשונה, להוביל מיני ריצה בדרך ל-33:40.

רונלד רוס השתלט לחלוטין על הרבע השלישי, ולא נתן לנהריה לברוח. נהריה, למרות משחק קבוצתי לא רעה, רעה איך הפער שלה הופך מצטמק לנקודה בלבד, ובסיום הרבע, הודות לשלשה של סקוור, רק 58:62 לצפוניים. הרבע האחרון נפתח צמוד, כשרונלד רוס וג'רמיין הול מצד אחד החזיקו את גבעת שמואל בצד אחד, אל מול דקות מצוינות של רביב לימונד וארון מגי מהצד השני. שלוש דקות לסיום, 79:80 לעירוני נהריה. אלא שאז השתלטה לחלוטין נהריה, וסוף סוף לא פישלה ברגעים החשובים. לואיס, אוחיון ומגי קלעו מספר נקודות חשובות, והבטיחו לנהריה את הניצחון.

קלעו לגבעת שמואל: רונלד רוס 33, סטפון ברדפורד 18 ו-9 ריבאונדים, קורי קאר 15, ג'רמיין הול 14, רועי ברקוביץ' 4, יחזקאל סקוורר ואיתי גרינבוים 3 כ"א.

לנהריה: גרג ברונר 21, רביב לימונד 20 ו-7 אסיסטים, ארון מגי 18, יוגב אוחיון וטוני וושהאם (9 ריבאונדים) 13 כ"א, רון לואיס 11.

יעקב ג'ינו, שחזר לישראל אחרי שאימן בבלגיה, אמר אחרי המשחק: "אני מאוד מרוצה, מאוד שמח. זו חזרה כיפית. אני גאה בשחקנים שלי כי זה משחק לא פשוט וגבעת שמואל היא קבוצה טובה. גם כשמקבלים 90 נקודות זה נדיר לומר שעשית הגנה טובה, אבל נתנו הגנה טובה היום. הליגה שוויונית השנה ו-7-8 קבוצות מועמדות לפיינל פור".

מאמן גבעת שמואל, אורן אהרוני: "מאכזב מאוד. אני חושב שהפסדנו בדברים הקטנים. היה לנו ערב נורא מבחוץ. רונלד רוס וסטפון ברדפורד היו טובים, הקבוצה עמדה בסך הכל טוב על המגרש".

עירוני קרית אתא - מכבי ראשון לציון 91:93

מאיר קמינסקי נמצא בעמדה הטובה ביותר למאמן בליגת העל העונה. כמעט ואין ציפיות מהקבוצה הקטנה של קרית אתא, שבנויה מישראלים צעירים וחסרי ניסיון וזרים אלמוניים שינסו למשוך את העגלה מהבוץ של הירידה שכמעט וכל התחזיות שלחו את קבוצתו של קמינסקי אליה. ייתכן וגם ראשון לציון מעט זלזלה בעולה החדשה מקריית אתא, וזו השיבה לה בניצחון מפתיע ביותר, בסיום 40 דקות מופלאות של לחימה. ראשון, קבוצה עם יומרות לצמרת הגבוהה, חייבת להשתפר - במיוחד בהגנה - אם ברצונה להגיע לשם.

מכבי ראשון פתחה היטב ונקודות של רוברט קונולי העלו אותה ל-4:9, אבל ירמישין וברנדון מקנייט השאירו את אתא בתמונה. עד סיום הרבה התפתח קרב בין מקנייט לקונולי, הראשון קלע 7, השני 10 וראשון ירדה עם יתרון 18:23. הרבע השני היה שייך לגילי מוסינזון, ובצוותא עם דקות טובות של עודד שעשוע שמרו הכתומים על היתרון שלהם, כשמנגד ניסו זרי הקריה לנגוס בו. משחק קבוצתי נאה של העולה החדשה עזר לה להקטין את הפער, וסל של רוברט קונלי בשניה האחרונה הוריד את ראשון לחדרי ההלבשה ביתרון מינימאלי - 40:41.

ברבע השלישי עלה דריילון ברנס כמו מלוע של תותח, וביחד עם טרנס רוברטס הצליחה להשלים קרית אתא את המהפך, ולפתוח פער נאה, תוך הגנה מצוינת על רוברט קונלי, ובסיום הרבע 64:72 מפתיע לעולה החדשה. אתא כבר עלתה ליתרון 70:79, אבל שלשות של מוסינזון וטוט הוליכו את ראשון לצמק עד ל-79:78 קצת יותר מחמש דקות לסיום המשחק. מכאן התפתחה נדנדת סלים ו-11 שניות לסיום יצאה ראשון להתקפה במצב של 91:91. קונולי החליט לקחת את הדברים לידיים שלו, אבל איבד לקוחנסקי, שרץ עד לקשת בצד השני ותפר סל ניצחון גדול. שעשוע עוד ניסה לנצח מרחוק, אבל לא הצליח ואתא ירדה עם ניצחון נהדר 91:93.

קלעו לקרית אתא: דריילון ברנס 26, ברנדון מקנייט 15 ו-8 אסיסטים, טרנס רוברטס 14, ארז קוחנסקי וניב ברקוביץ' 10 כ"א, אלעד אליהו 8, מילגן דאנטה 6, ולאדי ירמישין 4.

לראשל"צ: גילי מוסינזון 26, רוברט קונולי 18 ו-7 חטיפות, קן טוט 17, עודד שעשוע 8, אבי סוכר 7, ג'יימס יוז וג'יימס לאנג 6 כ"א, אופיר פרחי 3.

המאמן המנצח, מאיר קמינסקי, אמר: "ניצחנו בעיקר בזכות מלחמה והרבה מוטביציה של כולנו. רצינו להראות שאנחנו ראויים לליגה הזו וזה מה שהביא לנו את הניצחון".

ארז קוחנסקי, שקלע את סל הניצחון מול קבוצתו לשעבר, סיפר על המהלך האחרון: "עשינו הגנה מדהימה בפוזשן האחרון שלהם, אחרי שחטפתי הסתכלתי על השעון, ראיתי שאני לבד וזרקתי".

גילי מוסינזון, שקלע 26 נקודות והפסיד, אמר: "זה נורא להפסיד ככה, אבל זאת רק ההתחלה. צריך לתת קרדיט לקרית אתא שידעו לצאת שידם על העליונה ובמיוחד לארז קוחנסקי. היינו ביום קליעה לא טוב כקבוצה, בסך הכל באנו מוכנים, זה קורה שלא קולעים טוב. עוד קצת עבודה בהגנה והיינו יכולים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully