וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליהנות מהחוויה או לחייך בדרך לשלב הבא?

הפועל תל אביב מסוגלת להשתחל אל המקום השני בבית. בקרית שמונה, כל דבר חוץ מהמקום הרביעי ייחשב להישג

אלופת המדינה עירוני קרית שמונה ומחזיקת הגביע הפועל תל אביב הוגרלו היום (שישי) לשלב הבתים של הליגה האירופית. הקבוצה הצפונית, שדורגה בדרג ד', הוגרלה לבית ט' קיבלה בהגרלה את מחזיקת הגביע הצרפתי ליון, אתלטיק בילבאו וספרטה פראג, בעוד האדומים הוגרלו לבית ב' עם האלופה המכהנת של המפעל אתלטיקו מדריד, ויקטוריה פלזן הצ'כית ואקדמיקה הפורטוגלית. הנה היכרות קצרה עם כל אחת מהיריבות הצפויות.

שחקני אתלטיקו מדריד, רדאמל פלקאו עם אנטוניו לופס (שמאל) חוגגים זכייה בליגה האירופית. רויטרס
כדי לשחזר את הרגע הזה, הם יצטרכו לעבור בבלומפילד. פלקאו והחברים/רויטרס

בית ב' - הפועל תל אביב

אתלטיקו מדריד

מאמן: דייגו סימאונה. כוכב העבר של הקבוצה, ששיחק בה בשתי קדנציות שונות ב-1994-1997 וב-2003-2005, הגיע על מנת להציל את הקבוצה בתחילת העונה שעברה אחרי שגרגוריו מנסאנו שלא הצליח, פוטר. מאז, הארגנטינאי עשה עבודה טובה בקולצ'ונרוס וזכה איתם גם בליגה האירופית.

הכוכב: אין ספק שהכוכב הגדול ביותר של הקבוצה הוא החלוץ הקולומביאני רדאמל פלקאו בן ה-26, שכבש בעונה שעברה 24 שערי ליגה והיה הגורם המרכזי בזכייה של הקבוצה בליגה האירופית. את העונה הנוכחית, הוא פתח עם שלושער ענק ב-0:4 על בילבאו במחזור השני. גם אדריאן בן ה-24 הוא חלוץ מסוכן מאוד, כשכמובן אסור לשכוח את צמד הקשרים הטורקים ארדה טוראן ואמרה בלזוגלו.

הישגים בולטים: אתלטי זכתה בעבר פעמיים בליגה האירופית, ב-2009/10 ו-2011/12 ופעם אחת בגביע המחזיקות ב-1961/2. בעונת 1973/4 הגיעה לגמר גביע האלופות. בספרד, זכתה בתשע אליפויות, האחרונה בהן הייתה הדאבל הקסום ב-1995/6, ובתשעה גביעים.

אצטדיון ביתי: ויסנטה קלדרון, 55 אלף מקומות

מקום בליגה בעונה שעברה: מקום חמישי

איך פתחה את העונה: עם ארבע נקודות מתוך שש אפשריות בליגה, אחרי 1:1 בחוץ עם לבנטה ו-0:4 ענק על אתלטיק בילבאו בבית.

שחקני ויקטוריה פילזן חוגגים. רויטרס
יריבה קשה. שחקני פילזן/רויטרס

ויקטוריה פלזן:

מאמן: פאבל ורבה. הצ'כי בן ה-48 פתח הקיץ את העונה החמישית שלו בוויקטוריה פלזן ונבחר ב-2010 למאמן העונה.ורבה ידוע כמי שדוגל בשיטה התקפית מאוד ועבד בעבר גם כעוזר מאמן נבחרת סלובקיה בין 2006-2008.

הכוכב: דניאל קולארז'. הקשר הצ'כי בן ה-26 היה בהרכב הנבחרת שלו ביורו האחרון, בו היא הגיעה עד לרבע הגמר שם הפסידה לפורטוגל. בשנת 2006 זכה קולארז' בתואר השחקן הצ'כי של השנה כששיחק בספרטה פראג עדיין. שחקנים בולטים נוספים הם מגן נבחרת צ'כיה דויד לימברסקי בן ה-28, הקפטן הוותיק פאבל הורבאט והחלוץ מארק באקוש הסלובקי, שכבש 18 שערים בעונה שעברה. בסך הכל, מדובר בסגל צ'כי לחלוטין, פרט לארבעה זרים סלובקים.

הישגים בולטים: את הפריצה הגדולה שלה לתודעה עשתה ויקטוריה פלזן בשנים האחרונות כשזכתה באליפות צ'כיה ב-2010/11 ובגביע עונה לפני כן. בעונת 2004/5 היא בסך הכל עלתה מליגת המשנה ובעונה שעברה היא כבר שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, סיימה במקום השלישי בבית שלה והודחה על ידי שאלקה בליגה האירופית.

אצטדיון ביתי: שטרונקובי סאדי, 12,500 מקומו.

מקום בליגה בעונה שעברה: מקום שלישי.

איך פתחה את העונה: ויקטוריה פלזן עם 10 נקודות אחרי חמישה מחזורים במקום השני בליגה אחרי ספרטה פראג.

פדרו עמנואל מאמן אקדמיקה (אמצע). Francisco Seco, AP
הוביל את הקבוצה להישג היסטורי. פדרו עמנואל באמצע/AP, Francisco Seco

אקדמיקה

מאמן: פדרו עמנואל בן ה-37. הפורטוגלי, ששיחק שבע שנים בפורטו עד שפרש ב-2009, התחיל את קריירת האימון שלו כעוזר המאמן אצל הדרקונים מיד לאחר פרישתו. לפני העונה שעברה מונה למאמנה של אקדמיקה.

הכוכב: אדיניו. החלוץ הפורטוגלי בן ה-30 מנוסה מאוד ולמעשה שייך למלאגה ומושאל ממנה. יש לו עבר גם באא"ק אתונה, פאוק סלוניקי ועוד. את העונה הנוכחית הוא פתח עם שלושה שערים בשני משחקים. בנוסף, באקדמיקה משחקים זרים רבים, ביניהם שבעה ברזילאים, שוער צרפתי, חלוץ סנגלי וקמרוני.

הישגים בולטים: בסך הכל מדובר בקבוצה צנועה מאוד, אפילו במונחים של הליגה הפורטוגלית. אקדמיקה הצליחה לזכות אשתקד בגביע אחרי שהדהימה את פורטו עם 0:3 ענק וניצחה בגמר 0:1 את ספורטינג ליסבון החזקה. בכך, הצליחה אקדמיקה לזכות בגביע השני בתולדותיה בסך הכל וראשון מאז 1938/9.

אצטדיון ביתי: אסטאדיו סידאדה דה קומברה, 30 אלף מקומות.

מקום בליגה בעונה שעברה: 13.

איך פתחה את העונה: אקדמיקה פתחה את העונה עם שתי תוצאות תיקו בשני משחקים והיא במקום השמיני בליגה עד כה. במשחק הראשון היא סיימה ב-3:3 בחוץ מול ביירה מאר כשאדיניו כובש צמד וסלים סיסה משלים, המשחק השני הסתיים ב-1:1 ביתי מול אלוננסה.

בפטימבי גומיס שחקן ליון מול פבריס סקאלה שחקן טרוייה. רויטרס
חוזר לישראל. גומיס מימין/רויטרס

בית ט' - עירוני קרית שמונה

ליון

מאמן: רמי גארד. המאמן בן ה-46, שגדל בקבוצה והחל בה את הקריירה שלו כשחקן, עובד בליון מאז תחילת העונה שעברה ואחרי פיטוריו של קלוד פואל. גארד פרש מכדורגל כבר בגיל 33 בעקבות פציעה שתקפה אותו כששיחק בארסנל.

הכוכב: קצת קשה לשים את האצבע על כוכב אחד בולט מעל הרשימה המפוארת של ליון, אבל אם בכל זאת צריך אז אין ספק שהחלוצים בפטימבי גומיס וליסנדרו לופס והקשר מישל באסטוס הם שלושת השמות הכי בולטים בקבוצה. אפשר לומר דבר דומה על השוער הנהדר הוגו לוריס, אך הוא צפוי לעזוב את ליון עד תום מועד ההעברות. בקבוצה של גארד משחקים עוד הרבה כוכבים כמו הבלם כריס, יואן גורקוף, אלכסנדרה לקאזט, דיאן לוברן, בקארי קונה, ג'ימי בריאן וסטיד מלבראנק.

הישגים בולטים: אין ספק שתור הזהב של המועדון הזה, שמיצב אותו כאחד ממועדוני הפאר של צרפת הגיע בתחילת שנות ה-2000. ליון זכתה בשבע אליפויות ברציפות בין 2001-2008 והפכה לשליטה הבלעדית של ליג1 בשנים הללו. הישג השיא של ליון באירופה היה ההגעה לחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2009/10, אז הפסידה לבאיירן מינכן שנוצחה בגמר על ידי אינטר.

אצטדיון ביתי: סטאד דה ג'רלאן, 40,500 מקומות.

מקום בליגה בעונה שעברה: ליון סיימה את 2011/12 במקום הרביעי וזכתה בגביע הצרפתי.

איך פתחה את העונה הנוכחית: הקבוצה של גארד הצליחה להתאושש מהעונה הלא פשוטה שעברה עליה אשתקד ופתחה עם שני ניצחונות, 0:1 בחוץ על ראן ו-1:4 על טרואה, ותיקו 1:1 בחוץ מול אביאן במחזור האחרון. מלך שערי הקבוצה בינתיים הוא בפטימבי גומיס עם שני שערים עד כה.

מאמן אתלטיק בילבאו, מרסלו ביילסה. רויטרס
מחכה לקרב מול קרית שמונה. ביילסה/רויטרס

אתלטיק בילבאו

מאמן: מרסלו ביילסה. הארגנטינאי בן ה-57, שאימן בעבר את הנבחרת הלאומית של המדינה שלו ואת צ'ילה, מונה בפתיחת העונה שעברה לבילבאו והוביל אותה לעונה מוצלחת במיוחד באירופה עם הגעה לגמר הליגה האירופית ולגמר הגביע.

הכוכב: עד לפני כמה ימים היינו ודאי בוחרים בקשר האחורי חאבי מרטינס או בחלוץ פרננדו יורנטה, אבל הראשון כבר חתם ועבר לבאיירן מינכן והשני אמור לנטוש עד סגירת חלון ההעברות. גם בלי שני השחקנים הנהדרים הללו, יש לבילבאו הרבה שחקנים איכותיים כשהבולט בהם הוא כמובן היהלום הצעיר איקר מוניאין, שנחשב לאחד הכישרונות הגדולים באירופה. בנוסף, גם אנדוני איראולה, אנדר הררה, מרקסל סוסאטה ואריץ אדוריץ', שהגיע מוולנסיה בקיץ, נחשבים לשחקנים מוכשרים מאוד. בבילבאו משחקים רק שחקנים ממוצא בסקי.

הישגים בולטים: ימי הזוהר של בילבאו היו אי שם בשנות ה-30 של המאה הקודמת, אז זכתה בארבע אליפויות ושני גביעים. בזירה האירופית, יש כמובן את ההגעה לגמר הליגה האירופית אשתקד, אך זה לא היה הגמר היחיד בתולדות בילבאו, שהגיע לגמר המפעל ב-1976/7.

אצטדיון ביתי: סאן מאמס, 40 אלף מקומות.

מקום בליגה בעונה שעברה: מקום 10.

איך פתחה את העונה הנוכחית: בילבאו, אולי בהשפעת שני כוכבי הענק שעזבו, פתחה את העונה בצורה קטסטרופלית. את הליגה פתחו הבאסקים עם הפסד ביתי מביך 5:3 לבטיס ותבוסה 4:0 מול אתלטיקו מדריד. במוקדמות הליגה האירופית היא הרשימה יותר כשהביסה 0:6 את הלסינקי בבית וסיימה ב-3:3 בחוץ. ספק עד כמה זה מנחם מישהו במועדון, שכרגע נמצא במקום ה-20 והאחרון בלה ליגה.

שחקן נבחרת צ'כיה מארק מטיובסקי. פטר דויד יוסק, AP
סגר מעגל בספרטה פראג. מטיובסקי/AP, פטר דויד יוסק

ספרטה פראג

מאמן: ויטסלאב לאביצ'קה. המאמן הצ'כי בן ה-49 חזר לספרטה פראג בקיץ אחרי שלוש עונות בקבוצת פ.צ. סידני האוסטרלית. לאביצ'קה אימן את ספרטה פראג כבר ב-2008, אך התפטר כבר אחרי ארבעה חודשים ובעקבות הפסד 4:1 משפיל בבית מול היריבה העירונית סלביה פראג. באוסטרליה הוא הצליח לזכות באליפות בעונת 2009/10. אימן בעבר גם את סלובן ליברץ ואפילו נבחרת למאמן העונה בצ'כיה.

הכוכב: מארק מטיובסקי. הקשר בן ה-30 נחשב בעברו לכישרון גדול מאוד ואפילו עבר בינואר 2008 לרדינג האנגלית, ששיחקה אז בפרמיירליג ושילמה עליו 1.42 מיליון ליש"ט. ב-2010 נרכש על ידי ספרטה פראג ונבחר לקפטן הקבוצה במקום תומאש רפקה, הוותיק שעזב מאז. שחקן נוסף מסוכן הוא החלוץ הקמרוני לאונרד קוויקה, שכבש בעונה שעברה 11 שערי ליגה. גם ייז'י יארושיק הצ'כי הוותיק, ששיחק בעבר בצ'לסי, בירמינגהאם, סלטיק וסראגוסה, הוא שחקן איכותי מאוד.

הישגים בולטים: בליגה הצ'כית, הצליחה ספרטה פראג לזכות ב-11 אליפויות מאז 1993, כשבנוסף היא זוכה גם בחמישה גביעים. בליגה הצ'כוסלובקית, שקדמה לצ'כית, זכתה ספרטה ב-24 אליפויות ו-12 גביעים. באירופה, היא הצליחה לשחק חמש פעמים בשלב הבתים של ליגת האלופות.

אצטדיון ביתי: ג'נראלי ארינה, 21 אלף מקומות.

מקום בליגה בעונה שעברה: מקום שני.

איך פתחה את העונה הנוכחית: ספרטה פראג פתחה את העונה הנוכחית בצורה מצוינת ויש לה 13 נקודות בחמשת המשחקים הראשונים בליגה. הקבוצה, שמובילה את הליגה הצ'כית, נהנית מהיכולת של קוויקה המצוין שכבש כבר שלושה שערים העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully