וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד זכתה בליגה האירופית

צמד שערים יפהפיים של פלקאו בדקות 7 ו-34 ואחד נוסף של דייגו בדקה ה-85, העניקו לקולצ'ונרוס 0:3 על אתלטיק בילבאו בגמר בבוקרשט. זכייה שנייה בשלוש שנים לאתלטי, שמסיימת עונה שהתחילה בצורה קשה, עם טעם מתוק

10 ימים לפני גמר ליגת האלופות, נערך כעת (רביעי) בבוקרשט גמר המפעל השני בחשיבותו לקבוצות: גמר הליגה האירופית. השנה נקבל דרבי ספרדי בין אתלטיקו מדריד לאתלטיק בילבאו וזהו יהיה הדרבי הראשון מאז גמר גביע אופ"א ב-2006/7, כשגם אז אלו היו שתי קבוצות ספרדיות, אז ניצחה סביליה את אספניול 1:3 לאחר דו קרב פנדלים.

שחקני אתלטיקו מדריד, רדאמל פלקאו עם אנטוניו לופס (שמאל) חוגגים זכייה בליגה האירופית. רויטרס
כמה שהוא אוהב את הליגה האירופית. פלקאו מימין/רויטרס

המשחק התנהל בקצב נהדר ואתלטיקו שנראתה חדה יותר בדקות הראשונות, הגיעה להזדמנות ראשונה אחרי פחות משתי דקות וכבשה כבר בדקה השביעית מרגלי פלקאו. השער הזה כמובן האיץ את הקצב ובדקות הבאות שתי הקבוצות הציגו כדורגל איכותי, מהיר ואגרסיבי. בילבאו שאפה להשוות, אבל התקשתה להגיע להזדמנויות ולאתלטיקו הספיק חצי מצב של פלקאו בדקה ה-34 כדי לקבוע 0:2.

החלוץ הקולומביאני, שבשנה שעברה היה מלך השערים של המפעל וזכה בו עם פורטו, כל כך אוהב את הליגה האירופית והנה הוא עושה זאת שוב. עוד גביע ושוב כמלך השערים של הטורניר, הפעם עם 12 כיבושים. פלקאו הוא הראשון לסיים כמלך השערים של המפעל פעמיים ברציפות והמאמן שלו, דייגו סימואנה הוא הוא המאמן השלישי שזוכה במפעל גם כשחקן 0עם אינטר) וגם כמאמן. קדמו לו הוב סטיבנס ודינו זוף.

המחצית השנייה התנהלה תחת שליטה בכדור של בילבאו, אבל הנעת הכדור שלה לא נשאה פרי. פרננדו יורנטה שותק על ידי מירנדה ודייגו גודין, איקר מוניאין התקשה לסכן את השער ולמרות שהכניסה של איבאי גומס ואיניגו פרס יצרה בילבאו יותר דינמית, ההזדמנויות שלה הגיעו מאוחר במשחק וגם הן הוחמצו. חמש דקות לסיום דייגו חתם את התוצאה. 0:3 גם בסיום. בילבאו תנסה להפתיע בגמר הבא שלה: גמר הגביע הספרדי נגד ברצלונה ב-25 במאי.

ב-2007 נפגשו בגמר שתי נציגות אחרות של ספרד: סביליה ואספניול ואז האנדלוסים נזקקו לפנדלים כדי לנצח. לפני שנתיים אתלטיקו עבדה קשה בדרך ל-1:2 על פולהאם בתום הארכה. הערב שתי הברקות של פלקאו הספיקו לקולצ'ונרוס בשביל לנצח אחרי 90 דקות ולהניף עוד גביע.

מאמן אתלטיק בילבאו מרסלו ביילסה. רויטרס
לא מצא תשובות. ביילסה/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: השופט וולפגנג שטרק הוציא את ההתמודדות בבוקרשט לדרך.

דקה 2: טוראן פרץ בצד שמאל והעלה כדור לרחבה, אדריאן הגיע בתזמון טוב, אבל נגח בצורה לא מדוייקת.

דקה 7: גול! פלקאו קיבל את הכדור מול אמורבייטה, הטעה אותו בקלות ובעט ברגל שמאל כדור חזק ומסובב, מכ-12 מטר לחיבור הרחוק של איראיסוס. שער נפלא ו-0:1 לאתלטיקו. שער 11 של פלקאו במפעל והקולומביאני עובר את קלאס יאן הונטלאר והופך למלך השערים של הליגה האירופית העונה.

דקה 19: אנדר הררה העלה כדור טוב לרחבה מימין, אבל הבעיטה של יורנטה מהאוויר הייתה לא מדויקת והלכה החוצה.

דקה 24: חואנפראן מסר לא טוב, מוניאין השתלט ובעט כדור שטוח וחזק מחוץ לרחבה, אבל קורטואה ירד היטב ובלם.

דקה 34: גול! טוראן ניצל איבוד כדור של ההגנה הירוקה כדי למצוא את פלקאו בתוך הרחבה, הקולומביאני הטעה של אורטנצ'ה שמצא את עצמו על הדשא ומקרוב הפציץ את השני. עוד שער יפהפה ו-0:2 לאתלטיקו.

דקה 45: אתלטיקו יצאה למתפרצת, הכדור שוב הגיע לפלקאו, אבל הפעם הבעיטה שלו חלפה מעל המשקוף.

מחצית שנייה

דקה 46: מוניאין העביר כדור רוחב מצד ימין, מירנדה הרחיק לקרן לפני שיורנטה כובש.

דקה 59: איניגו פרס המחליף העלה כדור חופשי ארוך לכיוון השער, קורטואה לא לקח סיכונים והדף לקרן.

דקה 63: ביילסה עם חילוף שלישי. אחרי איבאי גומס ואיניגו פרס, עכשיו הוא שלח למגרש את החלוץ גאיסקה טוקרו במקום הקשר אנדר הררה. המאמן הארגנטינאי מהמר על כל הקופה.

דקה 69: עדכון סטטיסטי מהאתר הרשמי של אופ"א: בעיטות לכיוון השער: אתלטיקו מדריד 10, אתלטיק בילבאו 8. אחוזי החזקה בכדור: אתלטיקו מדריד 40, אתלטיק בילבאו 60.

דקה 71: הגנת אתלטיקו התקשתה להרחיק את הכדור, גומס קיבל כדור שחזר ממירנדה, אבל הפציץ מהאוויר מעל המשקוף.

דקה 73: טעות נדירה בהגנה של אתלטיקו סייעה לאיבאי גומס לסחוט הדיפה מקורטואה ובעיטת ההמשך של דה מרקוס טסה מעל המשקוף.

דקה 79: מצור של אתלטיק על השער של קורטואה הסתיים עם בעיטה של סוסאטה לגופו של השוער הבלגי מטווח קרוב. החמצה גדולה של הקשר הכשרוני.

דקה 80: אתלטיקו יצאה למתפרצת, פלקאו התגבר בקלות על חאבי מרטינס, עבר שחקן נוסף וסיים עם בעיטה שטוחה לקורה. איזה שחקן.

דקה 85: גול! דייגו קיבל את הכדור 40 מטר והחל להתקדם. הוא חלף על פני טוקרו, נכנס לרחבה, התגבר על אמורבייטה הכבד ובעט כדור שטוח ברגל שמאל, לפינה הרחוקה ופנימה. 0:3 לאתלטיקו מדריד והגביע נוסע לבירה.

דקה 90+3: איבאי התקדם במרכז המגרש ושלח פצצה מ-25 מטרים למשקוף והחוצה. אלתטיק לא תמצא כאן גם שער ניחומים.

אוהדי אתלטיקו מדריד. רויטרס
איזו שנה לעיר מדריד. אוהדי אתלטיקו/רויטרס

הרכבים

אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, דייגו גודין, מירנדה, פליפה, גאבי, מריו סוארס, דייגו (קוקה, 90), ארדה טוראן (אלברו דומינגס, 90+3), אדריאן (אדוארדו סאלביו, 88), פלקאו.

אתלטיק בילבאו: גורקה איראיסוס, אנדוני איראולה, חאבי מרטינס, פרננדו אמורבייטה, ג'ון אורטנצ'ה (איבאי גומס, 46), אנדר איטוראספה (איניגו פרס, 46), אנדר הררה (גאיסקה טוקרו, 63), אוסקר דה מרקוס, מרקל סוסאטה, איקר מוניאין, פרננדו יורנטה.

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully