וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיחה על חשבונכם

12.5.2010 / 14:16

ממושא ללעג בפי אוהדי פולהאם, בובי זאמורה הפך העונה למכונת שערים שמובילה את הלונדונית הקטנה לגמר אירופי בלתי נתפס

רגע אחרי שכבש את השער היחיד של פולהאם נגד סנדרלנד בתחילת דצמבר האחרון, עשה בובי זאמורה את כל הדרך מצידו האחד של הקרייבן קוטג' ועד לצידו השני, שם שוכן יציע ה-Hammersmith end ושאג שוב ושוב: 'Shut your fucking mouths'. במקום לחגוג את חבריו את הכיבוש שהעניק לקבוצה שלוש נקודות, החלוץ העדיף לסגור חשבון על כ-100 אוהדים שמציקים לו בצורה קבועה.

זאמורה בן ה-29 הוא מאותם שחקנים שלאורך מרבית הקריירה הכדורגלנית שלהם שומעים קללות והערות מזלזלות בצורה קבועה, שאם יגלשו באתרי האוהדים של קבוצתם, יגלו כמעט תמיד שלמרות המאמץ שהם משקיעים מדי שבוע, הם לא מעלים הרבה יותר מגיחוך ובדיחות עוקצניות.

את השיר

When the ball hits your head
and your sat in row z,
it's Zamora!
(או בתרגום חופשי ביותר: "אם אתה יושב במרומי היציע והכדור פגע לך בראש, סימן שזאמורה בעט אותו"),

שרו לו אוהדי טוטנהאם, במדיה הוא שיחק, כבר ב-2004. השיר הזה וכמוהו אחרים, מלווים את מרבית הקריירה של החלוץ הלא הכי חד בקלמר, אבל העונה הוא עונה לכולם.

עם 19 שערים בכל המסגרות והופעות מרשימות בעיקר בזירה האירופאית, בובי זאמורה הפך העונה לאחד מהחלוצים הבולטים בכדורגל האנגלי. הוא כובש נגיחות, בבעיטות מתוך הרחבה, בכדורים חופשיים והוא גרר את פאביו קאפלו מספר פעמים לקרייבן קוטג' הכדי לעקוב אחריו לקראת מונדיאל 2010. כן, אותו בובי זאמורה מוגבל, שכולם אהבו לצחוק עליו, הוזכר ברצינות כמועמד ללבוש את מדי נבחרת אנגליה בגביע העולמי.

שהם יתנצלו

כילד שיחק בובי זאמורה ביחד עם בני גילו, לדלי קינג, ג'ון טרי ופול קונצ'סקי בקבוצת הילדים סנראב במזרח לונדון. אלא שבניגוד לחלק מחבריו, הקריירה שלו התקשתה לתפוס תאוצה ואחרי ששוחרר ממחלקת הנוער של ווסטהאם, חתם בבריסטול רוברס, הושאל לבאת' סיטי הפצפונת ולבסוף נחת בברייטון אנד הוב אלביון. בדרום אנגליה החל החלוץ החסון להפציץ וב-2003 נרכש על ידי גלן הודל וטוטנהאם תמורת סכום שהוערך בכ-1.5 מיליון ליש"ט.

אחרי שחזר ללונדון, נדמה היה שהקריירה של זאמורה עולה על המסלול הנכון, אבל בוויט הארט ליין הבינו במהרה שהחלוץ שהם רכשו תואם את הציפיות ואחרי שער בודד בגביע הליגה, הוא נשלח מזרחה, לווסטהאם, הקבוצה אותה אהד. למרות שכבש ארבעה שערים בפלייאוף, כולל את זה שהעלה אותה בחזרה לפרמיירליג (0:1 על פרסטון בגמר הפלייאוף) בתום עונת 2004/5, גם באפטון פארק הוא לא הצליח להפוך לשחקן מוביל לאורך תקופה ארוכה והלגלוגים מעולם לא פסקו, גם לא אחרי שב-2008 נדד לעוד תחנה לונדונית, פולהאם.

אחרי אותה התפרצות בעקבות השער נגד סנדרלנד מוקדם יותר העונה, לזאמורה הוצע להתנצל, אבל בראיון לאיימי לורנס מ"גרדיאן" הוא פסל את האפשרות מכל וכל. "האנשים האלו מוגנים מדי ביציע", הוא אמר, "אם הם ילכו ברחוב וידברו כמו שהם מדברים לאנשים, הם יחטפו סטירה. אם אתה אוהד, תתמוך בקבוצה שלך. אתה יכול לצפות לקללות והערות בוטות במשחקי חוץ, אבל כשזה מגיע מהקהל של הקבוצה שלך זה קצת מוזר".

Bobby for England

בעונה שעברה ובתחילת זו הנוכחית, אחרי השערים הלא רבים שזאמורה כבש, נהגו חלק מאוהדי פולהאם לשיר לאוהדים היריבים במעין גיחוך עליהם ועל החלוץ:

Zamora just scored
Zamora just scooooored
how shit must you be
Zamora just scored
(כמה אתם מחורבנים אם זאמורה כבש נגדכם)

היום הם כבר שרים בכל הזדמנות:
“Bobby for England!
Bobby for England!.
(בובי לנבחרת,
בובי לנבחרת).

"בובי זאמורה לנבחרת אנגליה? לפני כמה חודשים זו הייתה נשמעת כמו בדיחה של הראשון באפריל...אבל אם הוא יוזמן או לא, הסיפור שלו הוא אחד מהסיפורים המפתיעים ביותר של העונה", כתב השבוע בלוגר באינטרנט והביע את התחושות באנגליה עוד לפני שפאביו קאפלו פירסם את הסגל הרחב ולא כלל בו את חלוץ פולהאם.

ממחמיצן סדרתי, משחקן שלעתים נראה כאילו הכדור הוא אויבו הגדול, זאמורה הפך לחלוץ מצטיין. כחודש אחרי שהגיע לפולהאם בקיץ שעבר, רכש המאמן, רוי הודג'סון, את אנדי ג'ונסון מאברטון תמורת כ-10.5 מיליון ליש"ט והצהיר מי יהיה החלוץ המוביל של הקבוצה. בדיעבד, הפציעה את ג'ונסון העונה עשתה את שלה עבור זאמורה ואולי גם עבור הקבוצה ואחרי שהאחרון נפצע לא מזמן, המאמן אף הצהיר ש"בלי בובי לא נוכל לעלות לגמר הליגה האירופית".

"בובי לא רק כובש שערים", הוסיף המאמן, "הוא עושה את זה נגד קבוצות ברמה הבינלאומית. אחרי שהוא שיחק מצוין נגד קבוצות כמו וולפסבורג, רומא, יובנטוס, שחטאר דונייצק ובאזל, זה פשוט לא הוגן מצידם של אנשים להגיד שאין לו את היכולת להתקדם".

עם הצהרות כאלו או כמו של דני מרפי הוותיק ("בובי הוא שחקן העונה שלנו ללא צל של ספק"), בובי זאמורה חווה את העונה הטובה בקריירה שלו, בה הוא העלה את פולהאם לגמר של מפעל אירופאי ואולי אפילו לזכייה בו. בינתיים מינון ההקנטות ירד, העלבונות כמעט פסקו והבדיחה היא על חשבונם של האוהדים. לפחות עד העונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully