וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ליברפול ו-ולנסיה עלו לשמינית הגמר

ליברפול ניצחה 1:3 את אוניראה ועלתה לשמינית הגמר, יובנטוס עברה את אייאקס עם 0:0, ולנסיה עברה את ברוז' אחרי הארכה

משחקי הגומלין של שלב הנוקאאוט הראשון בהיסטוריה של הליגה האירופית נמשכו הערב (חמישי) עם ליברפול שהצליחה להעפיל לשמינית הגמר די בקלילות עם 1:3. ההפתעה הגדולה של הערב הגיעה מהאולימפיקו ברומא, כשפנאתינייקוס פירקה את רומא עם 1:3 כבר במחצית הראשונה, תוצאה שנשמרה עד לסיום, והדיחה את הקבוצה הלוהטת של קלאודיו ראניירי. המבורג הפסידה 3:2 לפ.ס.וו איינדהובן, אבל עלתה לשמינית הגמר בזכות שערי החוץ.

אתלטיקו מדריד הצליחה לנצח 1:2 בעלי סמי ין את גלאטסראיי בזכות שער של דייגו פורלאן בדקה ה-90 ועלתה לשלב הבא. מארסיי טיילה ל-1:3 קליל מול פ.צ קופנהאגן ו-2:6 במצטבר, אנדרלכט דרסה 0:4 את אתלטיקו בילבאו ופולהאם סיימה בתיקו 1:1 שכולו ניצחון והדיחה את מחזיקת הגביע שחטאר דונייצק.

במוקד המשחקים המאוחרים עמדה יובנטוס, שחלפה על פני אייאקס עם 0:0 ביתי. ולנסיה הזיעה בהארכה לפני שניפנפה את קלאב ברוז' הטורדנית עם 0:3 ביתי, וולפסבורג חגגה עם 1:4 על ויאריאל, ו-ורדר ברמן הצטרפה עם 1:4 משלה על טוונטה. אברטון הודחה בפורטוגל עם הפסד 3:0 לספורטינג ליסבון, וליל ניצלה ברגע האחרון עם 1:1 דרמטי על פנרבחצ'ה שהעלה אותה לשמינית הגמר.

משחקי שמינית הגמר:

בנפיקה - מארסיי
המבורג - אנדרלכט
רובין קאזאן - וולפסבורג
אתלטיקו מדריד - ספורטינג ליסבון
פנאתינייקוס - סטנדרד ליאז'
ליל - ליברפול
יובנטוס - פולהאם
ולנסיה - ורדר ברמן

אוניראה אורזיצ'ני - ליברפול 3:1 (סיכום כללי: 4:1)

ליברפול אמנם מתקשה בליגה האנגלית, אבל בליגה האירופית היא לא התקשתה לנצח את אוניראה אורזיצ'ני. הקבוצה של רוני לוי עלתה ל-0:1 ואיזנה את התוצאה הכללית בדקה ה-19 מנגיחה של ברונו פרננדס, שנהנה מקרן מדויקת של ראזבן פאדורטו. בדקה ה-30 איזנה ליברפול את התוצאה ועשתה צעד חשוב לקראת שמינית הגמר, כשחאבייר מסצ'ראנו בעט בעוצמה וברגל ימין מ-25 מטר לפינה אחרי ערבובייה ברחבה.

בדקה ה-41 סגרה ליברפול את הסיפור באופן מעשי כשעלתה ל-1:2 משער ראיין באבל. בדקה ה-58 עלתה ליברפול ל-1:3 משער של סטיבן ג'רארד אחרי בישול של יוסי בניון.

פ.ס.וו - המבורג 2:3 (3:3, המבורג עלתה בזכות שערי חוץ)

משחק רב תהפוכות התקיים באצטדיון פיליפס ובסיומו הצליחה המבורג, שתארח את גמר גביע אירופה באצטדיון הביתי שלה העונה, לעלות לשמינית הגמר. המארחת איזנה את המאזן הכולל כבר בדקה ה-2 משער של אולה טויבונן. ההולנדים עלו ליתרון 0:2 בדקה ה-41 מפצצה ברגל שמאל של באלאש דזודזאק. הגרמנים, שיארחו את גמר הליגה האירופית העונה, חזרו למשחק בדקה ה-47 משער של מלאדן פטריץ' שקבע 1:2 ובעיקר נתן להמבורג שער חוץ חשוב. דזודזאק מפ.ס.וו הורחק בדקה ה-57 אחרי שספג כרטיס צהוב שני.

אנדרלכט - אתלטיק בילבאו 0:4 (1:5)

אז כנראה שצריך לתת הרבה יותר כבוד לליגה הבלגית מאשר אנחנו נותנים. אנדרלכט הדהימה בקלות בה הצליחה להביס את אתלטיק בילבאו, שנמצאת במקום השביעי בספרד. הקבוצה המקומית עלתה ליתרון כבר בדקה ה-4 משער של רומלו לוקאקו. בדקה ה-26 הכפילו הבלגים את התוצאה משער עצמי אומלל של מיקל סאן חוזה. בדקה ה-49 עלתה אנדרלכט ל-0:3 משער של רולאנד זוהאס. בדקה ה-68 קבע ג'ונתן לוגיר את תוצאת המשחק עם שער מדהים לחיבורים. 0:4 קליל לבלגים בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גלאטסראיי - אתלטיקו מדריד 2:1 (3:2)

השיפור של אתלטיקו מדריד, שהתחיל כשעלתה מהמקום האחרון בליגה למקום ה-13 לאחרונה, הגיע גם לליגה האירופית. הקולוצ'נרוס ניצחו בעלי סמי יין הקשה 1:2 משער דרמטי של דייגו פורלאן בדקה ה-90. אתלטיקו מדריד עלתה ל-0:1 משער של סימאו סברוסה בדקה ה-63, אחרי בישול של אנטוניו לופז. היתרון החזיק מעמד שלוש דקות בלבד עד שהטורקים איזנו משער של אבדולקאדר קייטה. בדקה ה-90, כשהיה נראה שהמשחק הולך להארכה, הצליח פורלאן לכבוש מתוך הרחבה בבעיטה יפה לפינה ולשלוח את אתלטיקו מדריד לשמינית הגמר.

מארסיי - פ.צ. קופנהגן 1:3 (2:6)

מארסיי לא התקשתה במיוחד מול פ.צ קופנהאגן ושיכפלה למעשה כמעט באופן מושלם את המשחק הקודם. הצרפתים עלו ליתרון שגמר למעשה את הסיפור בדקה ה-42 משער של חאטם בן ארפה מזווית קשה, שהעלה את מארסיי ל-1:4 במאזן המצטבר. הטיול של מארסיי המשיך בדקה ה-62 כשבקארי קונה כבש מול שער ריק. קונה כבש שער נוסף בדקה ה-78 והגדיל את התוצאה ל-0:3. בדקה ה-87 הצליחה קופנהאגן להקטין את ההשפלה כשאייטון חוזה אלמיידה כבש.

רומא - פנאתינייקוס 3:2 (6:4)

חמש דקות של פנאתינייקוס הדהימו את אירופה כשהיוונים כבשו שלושה שערים, עלו ל-1:3 והכריעו את גורל ההתמודדות מול אחת הקבוצות הלוהטות ביותר באירופה. ההזדמנות הראשונה במשחק הגיעה בדקה ה-9 כשמירקו ווצ'יניץ' בעט כדור חזק מחוץ לרחבה, אלכסנדרוס צובראס הדף. בדקה ה-11 עלתה רומא ליתרון מבעיטה חופשית נפלאה של ג'ון ארנה ריסה, שהלכה לקורה ופנימה.

בדקה ה-40 התחילו חמש הדקות המדהימות של פנאתינייקוס שזכתה תחילה בפנדל מפוקפק, אלא שאת ג'יבריל סיסה זה לא עניין והוא איזן ל-1:1. בדקה ה-43 השלימה פנאתינייקוס את המהפך משער של סוטיריס ניניס. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כבש סיסה שער נוסף מזווית קשה, השלים צמד ומהפך ענק וקירב את היוונים לשמינית הגמר. דניאל דה רוסי הספיק עוד לצמצם ל-3:2 בדקה ה-57, אך לא יותר מזה.

שחטאר דונייצק - פולהאם 1:1 (3:2)

מי היה מאמין שבסוף הערב דווקא ברד האנגלאנד יהיה הגיבור של פולהאם? הבלם הנורבגי גם כבש וגם נתן משחק הגנה מצוין בתיקו החוץ של האנגלים שהעלה אותם לשלב הבא. פולהאם עלתה ליתרון חוץ בדקה ה-33 מנגיחה של ברדה הנגלאנד, אחרי הרמה מדויקת של דמיאן דאף. ג'אדסון משחטאר דונייצק איזן בדקה ה-69 והכניס תקוות בקבוצה האוקראינית, אלא שהיא לחצה אבל לא הצליחה לכבוש שער נוסף והודחה בסיום.

וולפסבורג - ויאריאל 1:4 (3:6)

שתיים מהקבוצות היותר מאכזבות העונה בנו על הצלחה יבשתית כדי לפצות את אוהדיהן על הצגות לא משכנעות בליגה, אבל רק האלופה הגרמית עמדה במטרה, ואחרי 2:2 בספרד השלימה את העבודה עם ניצחון ביתי מוחץ.

הזאבים, שחגגו השבוע ניצחון מול מאמנם לשעבר פליקס מגאת' בליגה, הפציצו גם את הרשת של הצוללת הצהובה כשאדין זדקו פתח את החגיגה בדקה התשיעית, וכעבור חמש דקות כבש אנחל לופז שער עצמי שהכפיל את התוצאה. חואן קאפדווילה העניק תקווה לאורחים עם שער מצמק בדקה ה-30, אבל כריסטיאן גנטנר כבש את השלישי בדקה ה-41, וגראפיט קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-64.

ולנסיה - קלאב ברוז' 0:3 (1:2)

הלוס צ'ה אמנם הופתעו במשחק הראשון בבלגיה, אבל לא האמינו שגם בגומלין הם יתקשו כל כך לפני שיבטיחו את העלייה לשמינית הגמר, שם מחכה להם מפגש מרתק מול ורדר ברמן. הפתיחה לא בישרה על הבאות כשחואן מאטה קיבל כדור רוחב ובעט חזק פנימה כבר בדקה הראשונה, בשער שביטל מיידית את הניצחון של הבלגים במשחק הראשון (0:1), אבל עד שריקת הסיום לא הצליחה ולנסיה לכבוש פעם נוספת, והמשחק נכנס להארכה.

ברוז', המדורגת שנייה בליגה הבלגית, כבר חלמה על הפתעה ענקית במסטאייה, אבל שער של פאבלו בדקה ה-97 הוציא לה את האוויר מהמפרשים, ואחרי עוד עשרים דקות של חרדה ביציעים הוסיף הקשר הנהדר את השני שלו ששלח סופית את העטלפים לשלב הבא.

ורדר ברמן - טוונטה 1:4 (2:4)

פיינליסטית השנה שעברה לא התרשמה מהיומרות של סטיב מקלארן ושחקניו, שהשיגו ניצחון ביתי נאה 0:1 במשחק הראשון, ודרסו את קבוצת הצמרת מהולנד מהפתיחה. קלאודיו פיזארו המצוין דאג להשקיט את תקוות האורחים בצמד בזק בדקות 15 ו-20, ונאלדו נעץ את השלישי כעבור שבע דקות והפך את שארית המשחק לגארבג' טיים.

לוק דה יונג עוד צימק לטוונטה בדקה ה-33, אבל המילה האחרונה הייתה של פיזארו, כשהחלוץ הפרואני השלים שלושער בדקה ה-58 וקבע את תוצאת המשחק.

זלצבורג - סטנדרד ליאז' 0:0 (3:2)

המשחק הדרמטי של השבוע שעבר היה בבלגיה, שם זלצבורג איבדה את המאזן המושלם שלה במפעל אחרי שהחזיקה ביתרון כפול ולבסוף ירדה מנוצחת, 3:2. הערב קיוו האוסטרים להפוך את הקערה על פיה במגרשם הביתי, אבל לא היו תכליתיים מספיק למרות שליטתם במשחק, והבלגים העיקשים, ששוב חיפו על הכישלון המתמשך שלהם בליגה עם הישג אירופי נהדר, יצאו עם תוצאה נהדרת מבחינתם מעירו של מוצרט, כשגם רמי גרשון זכה להשתתף בחוויה כשנכלל בסגל של ליאז' למשחק, אך נותר על הספסל במשך כל 90 הדקות.

יובנטוס - אייאקס 0:0 (1:2)

אחרי שהשיגה ניצחון חוץ מבטיח באמסטרדם ארנה (2:1), לא הייתה צריכה יובנטוס להתאמץ יותר מדי כדי לחלוף על פני ההולנדים, שהיו זקוקים לשני שערי חוץ בטורינו כדי לחולל סנסציה. גם ללא לואיס סוארז הפצוע הפגינו שחקניו של מרטין יול רוח לחימה ראויה לציון ותקפו לא מעט את שערו של אלכס מאנינגר, שהחליף את ג'יאנלואיג'י בופון הפצוע שייעדר כחודש, אך לא מצאו את הרשת.

הגברת הזקנה, שתנסה להציל את העונה אחרי הכישלון של צ'ירו פרארה בליגת האלופות ובליגה האיטלקית, שוב לא הרשימה גם תחת אלברטו זאקרוני, אך לפחות נחלצה בשלום מהסכנה ההולנדית, בדרך למפגש לא קל נוסף בשלב הבא, מול פולהאם.

ספורטינג ליסבון - אברטון 0:3 (2:4)

הטופיז הגיעו לליסבון אחרי שהפילו ברשתם את צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, אבל בליגה האירופית היה מדובר בסיפור שונה, והשער המאוחר אותו ספגו בגודיסון פארק במשחק הקודם (1:2) עלה להם ביוקר. אחרי שעמדו בפרץ במשחק יותר משעה, ספגו שחקניו של דייויד מויס מרגליו של מיגל ולוסו בדקה ה-64.

אברטון יצאה למתקפה כדי להשיג את שער החוץ המיוחל, אך ספגה את השני בדקה ה-77 מבעיטה חזקה מרחוק של פדרו מנדז, ומתיאס פרננדז סגר את הסיפור והשלים שבוע מוצלח לצ'יליאנים ברחבי היבשת עם השלישי בתוספת הזמן, והעמיק את הטראומה הפורטוגלית של הכחולים, שכבר הוכו בשלב הבתים פעמיים על ידי בנפיקה (5:0 ו-2:0).

פנרבחצ'ה - ליל 1:1 (3:2)

כשעל כף המאזניים מונח מפגש יוקרתי מול ליברפול בשלב הבא, יצאה ליל המוכשרת, המדורגת במקום השלישי בליגה הצרפתית, לגוב האריות באיסטנבול עם האמונה שהניצחון הביתי 1:2 במשחק הקודם יספיק לה, אבל הסיפור היה קשה מהצפוי.

הקבוצה הלחוצה של כריסטוף דאום, שהפסידה השבוע בליגה לבורסאספור, איימה לשלוח את הצרפתים הביתה כשאמרה בלוזגלו כבש בדקה ה-34, אבל חמש דקות לפני הגונג עלה אדיל ראמי היטב לכדור גובה ודחק מקרוב פנימה את השוויון, שסידר לליל ביקור באנפילד בשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully