וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך שובך, ליגת האלופות

12.9.2006 / 23:45

חזרה סוערת לצ'מפיונס: 2:4 לולנסיה ביוון על אולימפיאקוס. 0:5 לברצלונה על לבסקי, ספורטינג - אינטר 0:1, צ'לסי - ברמן 0:2

כמה שהתגעגענו. ליגת האלופות חזרה היום (שלישי), והחצי הראשון של המחזור הראשון הצליח לעמוד בציפיות. הגיבור הראשי של הערב היה פרננדו מוריינטס, שאחרי תקופה לא קלה בליברפול חזר לולנסיה, וכבש שלושער נפלא בניצחון 4:2 על אולימפיאקוס ביוון. אלופת אירופה לא התקשתה והביסה 0:5 את לבסקי סופיה האומללה, יריבתה צ'לסי גברה על מוקש לא פשוט בדמותה של ורדר ברמן, וניצחה 0:2 בסטמפורד ברידג'. ההפתעה הגיעה מפורטוגל, כשאלופת איטליה אינטר הפסידה לספורטינג ליסבון 1:0.

הערב היה אמור להיות חגיגה של הקבוצות המזרח אירופאיות שהעפילו למפעל בהמוניהן, אלא שהן ירצו לשכוח את הערב הזה. לבסקי סופיה חטפה חמישייה מברצלונה בהופעת הבכורה שלה, ספרטק מוסקבה הובסה 4:0 על ידי באיירן מינכן, ושחטאר דונייצק הפסידה בתוצאה זהה לרומא.

בית א': האימפריות חוגגות

צ'לסי-ורדר ברמן 0:2

ז'וזה מוריניו יכול לחייך. האלופה האנגלית צ'לסי פתחה ברגל ימין את הופעותיה בליגת האלופות, במשחק לא קל מול ברמן הגרמנית. אחרי ההדחה המוקדמת על ידי ברצלונה בשלב הנוק אאוט הראשון בשנה שעברה, מוריניו ידע שמקרה דומה השנה כבר יהיה בלתי נסלח. מיכאל באלאק ואנדריי שבצ'נקו הובאו מבאיירן מינכן ומילאן כדי לדאוג שהמיליונרים יגיעו השנה הכי גבוה שאפשר. הפתיחה לא הייתה קלה, אבל אחרי דקות ארוכות של גישושים, טעות חמורה בהגנה הגרמנית השאירה את אסיין לבד מול השוער, והגנאי לא התבלבל וכבש, 0:1 לצ'לסי. קלוסה עוד הגיע לכמה מצבים וכמעט השווה לזכות הגרמנים, אבל אז באלאק כבש את הראשון שלו באנגליה, כשבעט חזק פנדל בדקה ה-68, 0:2 לצ'לסי. מוריניו נושם לרווחה.

ברצלונה-לבסקי סופיה 0:5

הבולגרים ציינו היסטוריה, כאשר בפעם הראשונה קבוצה שלהם שיחקה בשלב הבתים בליגת האלופות. לצערם, זו הייתה היסטוריה רעה ועצובה. אלופת אירופה ברצלונה עלתה בהרכב ניסיוני ומפתיע, ולימדה אותם שיעור בכדורגל. חוץ מזה שבפעם הראשונה בתולדותיה הופיעה "פרסומת" על החולצה (של יוניצף), תוראם פתח במקום מארקז, אינייסטה במקום אדמילסון, ז'יולי במקום מסי ובלטי במקום זמברוטה. זה עבד. הקטלאנים פתחו בסערה, וכבר אחרי 6 דקות עלו ליתרון משער של אנדרס אינייסטה, שכבש בבעיטה מחוץ לרחבה אחרי הכנה יפה מאטו. ז'ולי כבש את השני בדקה ה-39, ולמעשה סגר את המשחק. אפילו קרלוס פויול (49) הצטרף לחגיגה, אחרי שדחק השמטה של השוער הבולגרי, וסמואל אטו הפך את זה לתבוסה בדקה ה-58. רונאלדיניו כבש את החמישי דקה לסיום אחרי מבצע נפלא, והוכיח שגם השנה בבארסה הולכים חזק על כל הקופה.

בית ב': אינטר אכלה קש

ספורטינג ליסבון-אינטר 0:1

הקבוצה הפורטוגלית חזרה לליגת האלופות בפעם הראשונה אחרי שש שנים בניסיון להוכיח שהיא שייכת לשם. מולה התייצבה "אלופת איטליה" הרשמית, שידעה שמדובר במשחק חוץ קשה מאוד. החששות התממשו. ספורטינג עלתה ליתרון בדקה ה-64, כשטונל שלח כדור ארוך, מרקו קניירה הוריד בחזה ובעט מחוץ לרחבה כדור אדיר מהאוויר פנימה, 0:1 לפורטוגלים משער יפהפה, שגם הפך לשער הניצחון. פטריק ויירה מאינטר הורחק, ובסיום ניצחון מפתיע וחשוב לפורטוגלים.

באיירן מינכן-ספרטק מוסקבה 0:4

האלופה הגרמנית, שנפרדה מהסמל מיכאל באלאק, רצתה להוכיח ליבשת שהיא ראויה להשתלב ברמות הגבוהות ביותר. אחרי מחצית בינונית, בדקה ה-48 קלאודיו פיזארו העלה אותה על המפה, כשפרץ דרך אגף שמאל, עבר את מרטין שטראנצל והעניק יתרון 0:1 לגרמנים. בדקה ה-51 רוקה סנטה קרוז הכפיל את התוצאה, בבעיטה מתוך הרחבה לפינה העליונה הנגדית. שוויינשטייגר בדקה ה-71 קבע 0:3 בבעיטה חדה, וחסן סליהאמידז'יץ' סגר את הסיפור בדקה ה-84. פתיחה חלקה לגרמנים.

בית ג': בית הדיכאון

איינדהובן - ליברפול 0:0

אחרי שעברה את מכבי חיפה, האלופה לשעבר ליברפול פתחה עונה נוספת בליגת האלופות, ואפשר להגיד שהיא זכתה לבית מאוד נוח, יחסית לכמה מהקבוצות הגדולות האחרות. התיקו בהולנד הוא תוצאה טובה מבחינת האנגלים, למרות שבאנפילד מתחילים לחשוש שאם ליברפול תמשיך להיות שותפה למשחקים נטולי שערים, היא תהפוך רשמית לקבוצה המשעממת באירופה. ליברפול לא הייתה רחוקה מכיבוש, אבל בעיטות של דירק קויט וסטיבן ג'רארד, שנכנס כמחליף, פגשו את הקורה. מצד שני הגיע ארונה קונה, חלוצה הבינלאומי של חוף השנהב, להזדמנות טובה עבור ההולנדים, אבל החמיץ מול פפה ריינה כשבעט למשקוף בדקה השמינית.

גלאטסראיי - בורדו 0:0

שתי הקבוצות חזרו לליגה אחרי היעדרות וכל אחת מהן יודעת שלפחות על הנייר, יש להן סיכוי טוב לסיים במקום השני בבית, שכולל גם את ליברפול ואיינדהובן. אולי זו הסיבה ששתי הקבוצות פחדו מהפסד. גלאטסראיי המארחת בניצוחו של חסאן סאש לחצה במחצית הראשונה את הצרפתים, אך הייתה חסרה רגל מסיימת. רק לקראת סיום המחצית הראשונה החלו הצרפתים לפתח התקפות לכיוון השער הטורקי.

המחצית השנייה הייתה מרובת עבירות ולקראת סיומו ניסו הטורקים לפצח את הגנת בורדו ולנצח. החמצות של נקאטי ואינמוטו השאירו את הטורקים מאוכזבים עם נקודה ביתית בלבד ואת הצרפתים מרוצים מנקודת החוץ.

בית ד': החגיגה של מוריינטס

אולימפיאקוס - ולנסיה 4:2

מאמנה הנורבגי של אולימפיאקוס טרונד סוליד, האמין שהמגרש הביתי שלו ישחק תפקיד ויפחיד מאוד את העטלפים. יש לו סיבות טובות לחשוב כך, בסך הכל הקבוצה שלו פתחה את הליגה היוונית מצוין וכבר הוכיחה את עצמה בעבר במפעל הזה. הפעם זה לא הספיק. בדקה ה-27 החלוץ הקפריסאי מיכאליס קונסטנטינו הדליק את היציעים באתונה, כשהעלה את אולימפיאקוס ל-0:1 אחרי שעצר יפה על החזה והכניע את קאניזארס. מוריינטס השווה אחרי חמש דקות ל-1:1 בסיומו של מבצע יפה של דויד וייה. מוריינטס השלים מהפך בדקה ה-36 כשהעלה את הספרדים ל-1:2. קסטיז'ו השווה ליוונים בדקה ה-64, אבל אלביול (84) קבע 2:3, ומוריינטס השלים שלושער מדהים, כשקבע 2:4 דקה לסיום. פתיחה טובה לחלוץ הבינלאומי לשעבר, שיקווה לחזור לכושר השיא מלפני כמה שנים.

רומא - שחטיור דונייצק 0:4

אחרי עונה בגביע אופ"א, פרנצ'סקו טוטי והרומאים חוזרים למקומם הראוי בליגת האלופות. בסגל המחודש של המאמן לוצ'יאנו ספאלטי מופיעים הרכש החדש מאינטר דויד פיזארו וסימונה פרוטה הבינלאומי שחתם בקבוצה עד 2010. בינתיים זה נראה טוב. בדקה ה-67 טוטי החמיץ ממצב נוח, אבל הברזילאי טדאי המשיך את הריבאונד בבעיטה חדה לרשת הקבוצה האוקריאינית, 0:1 לרומא. בדקה ה-76 טוטי כבש את השני כשהמשיך בנגיעה לפינה העליונה, בדקה ה-79 דה-רוסי נגח בחוזקה פנימה ל-0:3, ובדקה ה-89 האיטלקים קינחו בשער רביעי, עם שער של המחליף, דויד פיזארו הצ'יליאני, שהגיע לקבוצה רק לפני כשבועיים. יופי רומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully