וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייאקס - אינטר: חיים על העבר

21.2.2006 / 16:01

אינטר נמצאים במהלכה של עוד עונה מאכזבת, אבל האיטלקים אמורים למחוץ את אייאקס, שמתרפקת על ימיה הגדולים ומתקשה לשחזר אותם

מבחן כושר

אייאקס: אייאקס נמצאת באחת מתקופות השפל של המועדון. הקבוצה מדורגת במקום החמישי, 20 נקודות מהמקום הראשון. הפסד לפני שבועיים ליריבה המושבעת, פיינורד, התקבל כהפסד צפוי, ובסך הכל נוצחה העונה אייאקס שמונה פעמים בליגה. חוסר היציבות בולט, ושום תוצאה של הקבוצה כבר לא תפתיע אף אחד העונה ב"ארינה". למרות התוצאות הגרועות, ממשיך מאמן הקבוצה, דני בלינד, קפטן קבוצת החלומות של אמצע שנות ה-90, לקבל קרדיט לא מובן.

אינטר: זו אותה אינטר כבר 17 שנה. הנראזורי רצים תמיד בצמרת, מדי פעם מאיימים על האליפות, אבל לא זכו בה מאז עונת 1989. באינטר תמיד מאשימים את השופטים, אבל הם לא יכולים לברוח מאחריות. העובדות מספרות שבשנים האחרונות, בכל פעם שהקבוצה מגיעה למשחק מכריע, היא מפסידה. העונה דווקא מציגה הקבוצה של רוברטו מנצ'יני יכולת לא רעה. אחרי שנראה היה שהפער בצמרת האיטלקית הולך ומצטמצם, הזכירה אינטר לכולם מיהי והפסידה בבית ליובנטוס המוליכה. מובן שבסיום המשחק הופנו מירב הטענות לשופט. ההפסד הצורב הזה היה השני ברציפות, אחרי ששבוע קודם לכן הפסידו המילאנזים במשחק צמרת לפיורנטינה. אם לא די בכך, סיימה אינטר בתיקו 0:0 עם ליבורנו במחזור סוף השבוע, ונראה שהיא עדיין לא בשלה להתמודדות על תארים.

שיעור מסורת

אייאקס: מעצמת עבר. אייאקס זכתה בגביע אירןפה לאלופות/ ליגת האלופות ארבע פעמים, האחרונה ב-1995. בנוסף היא מתהדרת בגביע אופ"א אחד, גביע אירפה למחזיקות גביע אחד, שני גביעים ביניבשתיים, ושלושה סופר קאפס אירופאיים. הקבוצה ההולנדית חברה כמעט קבועה בליגת האלופות.

אינטר: גם לאיטלקים עבר מפואר. הקבוצה הייתה בצמרת האירופאית בשנות ה-60, וזכתה בגביע אירופה לאלופות פעמיים בשנים אלו. בנוסף, הגיעה לגמר פעמיים נוספות והפסידה. ברקורד הכחול-שחור גם שלושה גביעי אופ"א, כולם בשנות ה-90, ושני גביעים ביניבשתיים. אינטר חולמת לשחזר את הימים היפים של לפני ארבעה עשורים, אבל תצטרך לחזור לימיה היפים בליגה לפני שתעשה זאת באירופה.

שחקני מפתח

אייאקס: ווסלי שניידר. הקשר הצעיר לוקח על כתפיו את משחקה של הקבוצה ההולנדית. היעדרותו מהמשחק הראשון עשויה להיות לרועץ לאייאקס. שניידר, שדיבורים בדבר עזיבתו לאחת מהליגות הגדולות כבר הפכו עניין שבשגרה, הוא זה שאמור לנהל את משחקה של אייאקס וגם לאיים על השער בעזרת בעיטה מצוינת מרחוק. יכולת המסירה שלו בשתי הרגליים עשויה להפתיע את אינטר ולעקוץ את ההגנה האיטלקית, אם יצליח למצוא את מרקוס רוזנברג או את יאן האנטלר המצויין. שניידר הוא אחד השחקנים הותיקים בקבוצה, ומדובר, להזכירכם, בצעיר שעשה את הבכורה שלו ב-2002. המנהיגות שלו במרכז המגרש אמורה לחפות, גם אם במעט, על החסרונות הכל כך גדולים של אייאקס מול האיטלקים.

אינטר: אדריאנו. עם כל הכבוד לקמביאסו הנהדר ולפיגו הבלתי נגמר, מול קבוצה רכה כמו אייאקס, יצטרך אדריאנו להסיר את החלודה ואת קורי השינה, ולהתחיל להפציץ. אינטר חייבת את "הענק העדין" בשיא כושרו דווקא בתקופה הזו של העונה. האליפות נראית אבודה, אבל ליגת האלופות יכולה להיות פיצוי מצויין בעבור מאסימו מוראטי, נשיא הקבוצה. בשביל זה אדריאנו צריך לכבוש עוד ועוד. המערכים של אינטר עובדים מצויין. ההגנה טובה, הקישור נפלא, אבל כשאדריאנו לא בכושר ההתקפה לא עובדת והשערים לא מגיעים. אינטר חייבת לדחוף אל החלוץ הנהדר כדורים רבים, ולהזכיר לו שפגרת החורף נגמרה. כדאי להזכיר לאדריאנו גם שפריחה עכשיו פירושה שיפור עמדות בקרב הקשה על מקום בהתקפה של נבחרת ברזיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הימורים

כל האתרים מציבים את אינטר כפייבוריטית ברורה. באחד מהם היחס על ניצחון של אינטר הוא 1:1.28 בלבד, בעוד היחס על עלייה של אייאקס הוא 1:3.5. אם במחצית הראשונה של המשחק הראשון יובקעו יותר שערים מאשר בשניה, ותהמרו על כך, תקבלו 3.25 יורו. הימור על מחצית שנייה פורה יותר יעניק רק 2 יורו בעבור כל אחד ששמתם.

והרי התחזית

רציתי להגיד שאולי, רק אולי, נתעורר בבוקר אחד ונגלה שאייאקס בגמר הצ'מפיונס ליג. נלמד שדור חדש של שחקנים צמח לו מבלי ששמנו לב. לפתע מאורו רוסאלס, אורבי עמנואלסון, יאן האנטלר, ורייאן באבל יהיו שמות שגורים בפי כל ילד, והאימפריה תכה חמישית. אלא שפשוט לא מגיע להם כלום העונה. אינטר תנצח לא רק משום שהיא יותר מאומנת, יותר טובה בכל עמדה, ופשוט רוצה יותר, פשוט מפני שליריבה לא מגיע. ההימור של וואלה! ספורט: אינטר בקלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully