וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתוני ספרד: "הכישלון קבר את קבוצת החלומות"

ספרד בהלם אחרי ההתרסקות של ברצלונה: "זהו סוף עידן בברצלונה, באיירן הוכיחה עליונות מוחלטת ונראתה כמו הוריקן"

"הכישלון קבר את קבוצת החלומות", נכתב הבוקר (רביעי) ב"מארקה" הספרדי, "התבוסה לבאיירן מינכן משאירה את ברצלונה עם רגל וחצי מחוץ לליגת האלופות, הקבוצה של טיטו וילאנובה הופתעה, ובאיירן לא ריחמה. כמעט 20 שנה עברו מאז בארסה חטפה תבוסה כזאת, אז זאת הייתה קבוצת החלומות שהושפלה בגמר על ידי מילאן 4:0 ב-18 במאי 1994. "הדרך לסקנדל" הייתה הכותרת של "מארקה" למשחק, "באיירן הוכיחה את עליונותה המוחלטת על ברצלונה עם ניצחון ענק באליאנס ארינה".

גם ב"אס" הספרדי התחילו לסכם עם הכותרת "ברצלונה, סוף עידן". העיתון הספרדי הצדיע לבאיירן על תצוגת כדורגל מצוינת וקבע כי "הגרמנים היו מעל ברצלונה טקטית ופיזית", וטען כי השיפוט היה בעייתי לאחר שהשופט התעלם משני פנדלים לחובת ברצלונה ואישר שערים לא חוקיים של באיירן. "כל קבוצה גדולה נידונה להתרסק בתבוסה גדולה", סיכם העיתון, "באיירן נראתה כמו סופת הוריקן בדרך לוומבלי".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מאוכזב. GettyImages
מסי מעכל את ההשפלה/GettyImages

ובגרמניה, חגיגה. "מגה-באיירן" הייתה הבוקר הכותרת של "בילד" הגרמני, "זהו זה, יש גמר". אחרי קונצרט של כדורגל באליאנס ארינה אמש, הכותרת הזו די ממצה את מה שראה עולם הכדורגל. באיירן מינכן השפילה את ברצלונה 0:4, ורק סנסציה עם הרבה מזל תוכל אולי למנוע מהבווארים עלייה לגמר ליגת האלופות זו שנה שנייה ברציפות.

בדקות הסיום אמש שרו אוהדי באיירן ביציעים "פינאלה, פינאלה", וליוו כל מסירה של קבוצתם הפנטסטית בקריאות "אולה", כששחקני ברצלונה האומללים מנסים להימנע משער חמישי. "משחק הגומלין ביום רביעי הוא לפרוטוקול, ב-25 במאי, וומבלי יתמלא בבווארים", נכתב ב"בילד", והעיתון אף ביקש, "דורטמונד, בבקשה תשחזרי את ההצגה הזו נגד ריאל".

"זה לילה שהרבה זמן לא חוויתי", אמר יו"ר באיירן קרל-היינץ רומיניגה, "0:4 על מי שנחשבת לקבוצה הטובה בעולם זה חלום". ב"בילד" ציינו כי באיירן סגרה מעגל ונקמה על ה-4:0 שהנחילה לה ברצלונה ב-8 באפריל 2009 בשלב רבע גמר הטורניר. העיתון "The Munich Eye", היוצא לאור בשפה האנגלית בבירת בוואריה, העניק להצגה את הכותרת "מסי וברצונה נרמסו על ידי מולר המפחיד", והתפייט כי "ההיסטוריה מעניקה אופי לערים, והניצחון הזה היה רגע היסטורי שנתן דחיפה למינכן וגישר בין האוהדים לציפיות".

תקשורת הספורט בעולם שפעה מחמאות לגרמנים, שהציגו יכולת פנטסטית. "מישהו יכול על ברצלונה? כן, באיירן מינכן", נכתב ב"אולה" הארגנטינאי, "מסי, כמו כל חבריו, לא הגיע. הקבוצה הגרמנית היא כמו פרח יפה, הבווארים רקדו באליאנס ארינה ומחקו את באיירן. מסי הראה שהוא אנושי ויכול להיכשל".

"א בולה" הפורטוגלי כתב: "ההשפלה הגדולה של ברצלונה. באיירן עשתה צעד ענק לקראת זכייה בליגת האלופות". גם "גארדיאן" הבריטי החמיא לגרמנים: "ברצלונה קיבלה את התשובה מבאיירן מינכן. שנייים מארבעת השערים של הגרמנים היו מעוררי מחלוקת אבל אין מחלוקת לגבי מי הייתה הקבוצה הטובה יותר".

"פראנס פוטובול" יצא בכותרת "באיירן היא בית ספר. הגרמנים תקעו יתד בגמר, כשמסי נעלם הקטאלנים נעלמים מהמגרש". יומון הספורט הצרפתי "ל'אקיפ": "באיירן סטרה לבארסה. זאת לא סתם באיירן אלא באיירן הגדולה בכל הזמנים כמו שאמר יופ היינקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully