וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייאוף האלופות: סלטיק וכיאל קרובים לשלב הבתים

הקשר הוחלף במחצית, הסקוטים ניצחו 0:2 בהלסינגבורג. דינמו קייב ניצחה 1:3 בחוץ את מנשנגלדבאך. ליל ובאזל הפסידו

שלוש שנים אחרי שהופיע במדי מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות, בירם כיאל קרוב מתמיד לעשות זאת בפעם השנייה, הפעם במדים ירוקים אחרים, של סלטיק. אלופת סקוטלנד ניצחה הערב (שלישי) 0:2 בשבדיה את הלסינגבורג ויצרה לעצמה מקדמה אדירה לקראת גומלין הפלייאוף אותו תארח בשבוע הבא. גם דינמו קייב השיגה ניצחון חוץ עם 1:3 מרשים על בורוסיה מנשנגלדבאך היומרנית אך חסרת הניסיון, וקלוז' עשתה זאת עם 1:2 בבאזל. קופנהאגן ניצחה 0:1 את ליל שתנסה להפוך את התוצאה בגומלין בצרפת, בעוד ספרטק מוסקבה גברה 1:2 בבית על פנרבחצ'ה.

שחקני סלטיק, כריס קומונס, בירם כיאל, תומאס רוגנה, אדם מתיוס. רויטרס
קרובים מתמיד לחזור לשלב הבתים. בירם כיאל, שני מימין, עם החברים/רויטרס

הלסינגבורג - סלטיק 2:0

אלופת אירופה מ-1967 קרובה מאוד להעפלה ראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות מאז עונת 2008/9. בירם כיאל פתח בהרכבה של סלטיק, שידעה להשיג שני שערי חוץ יקרים בשבדיה, שמרה על יתרונה מכל משמר ויצרה לעצמה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בגלזגו בשבוע הבא, בין שתי הקבוצות בהן הפך הנריק לארסון לאליל.

השער הראשון של סלטיק הובקע כבר לאחר שתי דקות. גיורגוס סמאראס הגביה מצד שמאל לקצה השני של הרחבה, ושם כריס קומונס הניף את רגל שמאל ומהאוויר שלח את הכדור אל הרשת. כיאל פינה את מקומו במחצית לג'יימס פורסט, בעוד הלסינגבורג ניסתה לחזור באמצעות תומאס סורום, שכבש ארבעה שערים בארבעת משחקי המוקדמות, אלא שהגנת הירוקים ידעה להתמודד איתו ופרייזר פורסטר שמר על שער נקי. בצד השני, ג'ו לדלי היה קרוב לשער נוסף עם נגיחה לקורה בדקה ה-57, ובדקה ה-75 סמאראס השלים משחק מצוין מבחינתו וקבע 0:2 אחרי קרן של קומונס. סלטיק עם יותר מרגל וחצי בשלב הבתים.

בורוסיה מנשנגלדבאך - דינמו קייב 3:1

הפתעת הבונדסליגה הגיעה עם ציפיות אדירות להחזיר עטרה ליושנה ולהזכיר את הימים הנפלאים של המועדון בצמרת האירופית בשנות ה-70', אבל הניסיון של דינמו קייב שיחק תפקיד מכריע במשחק הראשון בין השתיים בפלייאוף וסתם את הגולל כמעט לחלוטין על סיכויי הגרמנים. האוקראינים ידעו לחזור מפיגור בצורה פנטסטית והרחיקו את בורוסיה מנשנגלדבאך מהופעת בכורה בליגת האלופות במתכונתה הנוכחית.

הפתיחה דווקא הייתה כל כולה של המארחת הנלהבת, כשאלכסנדר רינג הפיני כבש את שער הבכורה שלו במדי הקבוצה בדקה ה-13, לאחר שקיבל כדור מחואן ארנגו, השתחרר מהשמירה ובעט כדור שטוח ומדויק בימין בין השוער לקורה. סגנית אלופת אוקראינה לא נבהלה, ובדקה ה-28 הקפטן טראס מיכאליק ירה ממרחק כדור שפגע בשחקן של גלדבאך וטס אל הרשת של מארק אנדרה טר סטגן. המהפך הושלם בחלוף שמונה דקות, כשאנדריי ירמולנקו קיבל כדור נהדר מדניס גרמאש, חלף על פני אלברו דומינגס והשתיק את הקהל המקומי. גלדבאך חיפשה את השוויון, אבל בדקה ה-81 הרכש ההולנדי לוק דה יונג דחק לשערו הוא כדור חופשי של דינמו קייב, וחתם הופעה מאכזבת של המארחים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קופנהאגן - ליל 0:1

החיים בלי אדן הזאר לא פשוטים כלל וכלל. ליל הגיעה לפארקן בקופנהאגן עם רצון עז להשיג ניצחון חוץ שיקדם אותה לקראת הופעה שישית בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל המארחת שהדיחה את קלאב ברוז' בשלב הקודם, סיפקה תוצאה מפתיעה נוספת.

ליל קיבלה הזדמנות פז להוליך כבר בדקה ה-16 אחרי שסלומון קאלו נפל ברחבה וקיבל פנדל שלא ממש הגיע לו, אבל יוהאן וילאנד עשה צדק והדף מצוין את הפנדל של דימיטרי פאייה. הדנים החלו ליזום יותר ובדקה ה-38 השיגו את שער הניצחון מראשו של סזאר סנטין, שהרשית אחרי הגבהה של המגן הימני לארס יקובסן. קופנהאגן, שסיימה במקום השני בליגה הדנית בעונה שעברה, הצליחה לנצח יריבה צרפתית אחרי שהפסידה בשלושה מארבעת משחקי הבית האחרונים שלה מול קבוצות מליג 1, בעיקר הודות ליכולת של וילאנד, שעמד במבחן מול כל שמונת הכדורים שנבעטו למסגרת.

ספרטק מוסקבה - פנרבחצ'ה 1:2

אחרי שנת הרחקה אחת מהמפעלים האירופיים, פנרבחצ'ה חזרה לפלייאוף ליגת האלופות ועשתה זאת עם הפסד מינימלי במוסקבה שמשאיר אותה בתמונה לקראת הגומלין. ספרטק הייתה עדיפה במחצית הראשונה הודות ליכולת טובה של הקשר הברזילאי רומולו, אך השיגה את היתרון רק לאחר ההפסקה. בדקה ה-59 העביר דמיטרי קומברוב כדור רוחב, ועמנואל אמניקה שהיה שייך לפנר ונמכר בגלל סקנדל הטיות המשחקים עוד לפני שערך הופעת בכורה, סגר חשבון עם הטורקים והמשיך מקרוב פנימה. שש דקות מאוחר יותר השתיק דירק קאוט את האוהדים כשהרשית אחרי בישול עם הראש של מוסא סו, אבל המילה האחרונה והנהדרת הייתה של קומברוב, שירה מהאוויר בעוצמה אל הרשת בדקה ה-69, כדור קרן שהגביה הסקוטי איידן מק'גידי. ספרטק מנצחת, אבל הכל עוד פתוח.

משחק נוסף:

באזל - קלוז 2:1
לבאזל: מרקו שטרלר (44). לקלוז': מודו סוגו (66 ו-71)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully