וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאן גיגס: "השער השני הוציא מצ'לסי את כל האוויר"

הגיבור של יונייטד חגג את העליה לחצי הגמר. פרגוסון: "אנחנו בכושר, אין ספק". גווארדיולה: "השחקנים שלי פשוט מדהימים"

אימג'בנק GettyImages

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

שחקנים באים, אחרים הולכים, אבל רק אחד נשאר תמיד: ריאן גיגס. הקשר הוולשי בן ה-37 בישל הערב (שלישי) שני שערים, הוביל את מנצ'סטר יונייטד ל-1:2 על צ'לסי ו-1:3 בסיכום שני המפגשים, וסידר לה כרטיס לחצי גמר ליגת האלופות. השדים האדומים יפגשו בחצי הגמר את המנצחת בין שאלקה לאינטר, כשככל הנראה זו תהיה הקבוצה הגרמנית, שניצחה 2:5 בסן סירו. אלופת ספרד, ברצלונה, עשתה את העבודה שלה עם 0:1, שהשלים 1:6 בסיכום שני המפגשים מול שחטאר דונייצק וגם היא בחצי גמר ליגת האלופות, שם תפגוש כנראה את ריאל מדריד.

פרגוסון: "זו תהיה טעות לפטר את אנצ'לוטי"

"ההחלטה ללכת על הרכב דינמי הייתה נכונה והיה משחק פנטסטי", אמר מנג'ר השדים האדומים אלכס פרגוסון עם תום המשחק. "אין ספק שנכנסו לכושר, ראו את זה במחצית השניה מול ווסטהאם, וכמובן שגם היום. ההחזקה בכדור במרכז המגרש הייתה חיונית ואני מאוד מרוצה מהתפקוד של השחקנים. למזלנו, כבשנו מיד אחרי השער של צ'לסי. קרלו אנצ'לוטי? תהיה טעות לשלוח אותו הביתה".

יריבת יונייטד בחצי הגמר תגיע מגלזנקירשן, וככל הנראה תהיה שאלקה, שתנסה לשמור מחר על יתרון 2:5 מהמשחק הראשון. "אני מתכוון להיות במשחק מחר", אמר פרגוסון. "יהיה מעניין. עם הנסיון של אינטר אי אפשר להספיד אותם אף פעם, אבל שאלקה צריכה לעבור".

אלא שעם כל הכבוד לפרגוסון, אין ספק כי גיבור הערב של מנצ'סטר יונייטד היה ריאן גיגס המופלא, שבגיל 37 הראה כי הוא חד מתמיד עם שני בישולים נהדרים. בסיום היה הוולשי האלמותי צנוע, כהרגלו, ופרגן לצמד הכובשים. "כשאתה משחק עם שחקנים כמו ג'י סונג פארק, נאני ואנטוניו ולנסיה זה קל, אז אני נהנה כאן. יש לנו הרבה ביטחון. אנחנו מקבלים שחקנים בחזרה, וזה בדיוק מה שצריך לקראת סיום העונה".

"צ'לסי נתנה משחק מצוין, אבל זה תמיד משמח לעלות לחצי הגמר", הוסיף הקשר הנהדר. "ידענו שהם יגיעו וינסו להבקיע, אבל השער השני שלנו הגיע בדיוק בזמן. הם הבקיעו, כך שהגול השני שלנו הוציאו מהם את כל האוויר. אני חושב שהגיע לנו לעלות, היתה לנו תכנית משחק טובה ונצמדנו אליה".

פטריס אברה הוסיף: "צ'לסי שיחקה טוב יותר ב-10 שחקנים מאשר ב-11, אבל שיחקנו בביטחון כי אנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים. השער של פארק? זה אולד טראפורד, זה הקסם של תיאטרון החלומות". המגן נשאל האם המטרה היא זכייה בטרב וענה: "אלכס פרגוסון מדבר על זה וברור שזו המטרה, אבל אנחנו השחקנים חושבים רק על לנצח כל משחק".

מנגד, הודה קרלו אנצ'לוטי כי לקבוצתו לא הגיע לעלות לחצי הגמר. "שיחקנו היטב במחצית הראשונה, אבל סבלנו מחוסר מזל וחוסר דיוק", אמר המנג'ר האיטלקי. "חזרנו למשחק ב-10 שחקנים, אבל זה לא הספיק. המשחק היה מאוזן עד סופו. ההופעה שלנו לא הייתה רעה, אבל מנצ'סטר יונייטד הייתה ראויה לניצחון".

אנצ'לוטי ניסה גם לגונן על ההחלטה לפתוח עם פרננדו טורס בהרכב על פני דרוגבה, שכבש בסופו של דבר את השער לבלוז, ואמר: "שיבצתי את פרננדו להרכב בשל היכולות שלו, מה שיכול להיות טוב עבורנו. חשבתי הרבה על הנושא הזה, אבל דידייה שיחק טוב מאוד במחצית השנייה. רציתי להפעיל יותר לחץ בחלק ההתקפי מכיוון שהיינו צריכים להבקיע ואני חושב שדידייה היה רענן, כך שהוא יכול היה להשתמש בכוח שלו בהתקפה".

בוסקטס: "עכשיו אפשר להתרכז בקלאסיקו"

לברצלונה הכל הלך קל יותר, בזכות ה-1:5 המוחץ במשחק הראשון כמובן. הערב זה נגמר ב-0:1 "בלבד" לאלופת ספרד על שחטאר דונייצק. "אני שמח שהצלחנו לשלוט במשחק", אמר פפ גווארדיולה בסיום. "ידענו שיהיה משחק קשה מול יריבה קשוחה והיינו צריכים לשלוט מהדקות הראשונות. הם שיחקו חזק מההתחלה כי לא היה להם מה להפסיד".

על ההעפלה לחצי הגמר אמר גווארדיולה: "זו מתנה לעלות לחצי הגמר עונה שלישית ברציפות. השחקנים שלי פשוט מדהימים. זו לא שנה אחת, אלא שלוש ברציפות, בהן חלקם זכו בתארים גם עם הנבחרת וזה לא ייגמר כאן".

ויקטור ואלדס אמר בסיום: "הגענו הנה עם יתרון גדול מאוד, אבל זה מקום שמאוד קשה לשחק בו. שחטאר היא קבוצה חזקה מאוד, שנלחמה עד הסוף. אני חושב שברצלונה משחקת הרבה יותר טוב מאשר בשנים הקודמות ואנחנו מקווים שנוכל לתרגם את זה לתארים".

השוער של בארסה, שהיה מצוין הערב, התייחס גם לקרבות הצפויים מול ריאל מדריד: "נתמודד עם המשחקים האלה מול ריאל מדריד עם אותה התשוקה אותה הבאנו לכל משחק. זה הולך להיות אינטנסיבי מאוד, אבל גם מהנה מאוד. לזכות בטרבל נוסף (ברצלונה זכתה גם ב-2009) זו משימה קשה במיוחד, אבל לא בלתי אפשרית ונילחם על זה".

סרחיו בוסקטס נשמע מאוד מרוצה גם כן, והחל להביט קדימה: "הם התחילו טוב מאוד, אבל אחרי 15 דקות השתלטנו. עכשיו אנחנו יכולים להתחיל על הקלאסיקו. יהיה משחק קשה, אבל אם ננצח זה עשוי להכריע את הלה ליגה".

סגן הנשיא של המועדון קרלס וילרובי הבהיר כי עם כל הכבוד לריאל מדריד והקלאסיקו, ליגת האלופות היא המפעל החשוב ביותר: "הניצחון היום חשוב מכל מיני בחינות שונות. ראשית בגלל שליגת האלופות זה הטורניר הכי חשוב עבורנו. להגיע ארבע שנים רצופות למעמד חצי הגמר זה מראה שאנחנו נמצאים ברמה הגבוהה ביותר של הכדורגל האירופי".

שחקנה של שחטאר, הנריק מחיטריאן, סיכם: "למרות שהפסדנו 5:1 בחוץ, רצינו לנצח הלילה כדי לשמח את האוהדים שלנו מכיוון שקבוצות גדולות לא משחקות פה לעיתים קרובות. ניסינו לנצח והייתה לנו תשוקה, אבל פספסנו את ההזדמנויות ולא הצלחנו לתקן את הסיטואציה. יש לנו קבוצה צעירה, ואנחנו רוצים להשתפר. כולם רוצים ללמוד ולהשיג יותר ממה שיש לנו. ברצלונה הייתה מהירה יותר וזו הסיבה שהיא קבוצה טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully