וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "אני רוצה גביע אלופות שלישי"

מאמן ריאל מדריד לקראת ליון (21:45, ספ' 5 ו-HD): "ניצחון, והאוהדים יוכלו לחלום על דברים גדולים". צ'לסי מול קופנהאגן

AP

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

ביום שישי תיערך הגרלת רבע גמר ליגת האלופות, והערב (רביעי) תצטרפנה לרשימת שמונה הגדולות עוד שתי קבוצות. צ'לסי, שניצחה 0:2 את קופנהאגן בדנמרק, לא צפויה לאבד את היתרון הכפול ממשחק החוץ וככל הנראה תהיה שם. השאלה אם גם ריאל מדריד תצטרף אליה. הבלאנקוס, שמאז 2004 נכשלים כל הזמן בשמינית הגמר, יארחו את ליון שהדיחה אותם בשלב זה בעונה שעברה, ויקוו שהקסם של ז'וזה מוריניו יסיר את המנחוס הישן.

ריאל מדריד - ליון (1:1 במשחק הראשון, 21:45, ספורט 5 ו-HD)

בעונה שעברה הגיעו הצרפתים לסנטיאגו ברנבאו עם יתרון 0:1, השיגו תיקו נהדר מבחינתם ושוב סיימו את חלום ה'דסימה' (זכייה עשירית בליגת האלופות) של ריאל כבר בשלב שמינית הגמר. הפעם ליון מגיעה למדריד ללא יתרון, אחרי 1:1 בסטאד דה ז'רלאן, אבל הקבוצה שמעולם לא הפסידה לבלאנקוס (שלושה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו) מאמינה כי תוכל להדהים שוב את אירופה. מנגד, ז'וזה מוריניו הובא לריאל בדיוק כדי למנוע מבוכה שכזו ולהעפיל עם הקבוצה לרבע הגמר, לראשונה מאז 2004, בדרך להפוך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות עם שלוש קבוצות שונות.

המאמן הפורטוגלי לא הפסיד משחק ביתי כבר תשע שנים (מאז ה-23 בפברואר 2002, אז אימן את פורטו), כך שבפני ליון עומדת משימה כמעט בלתי אפשרית, במיוחד כשבשש הפעמים שסיימה את המשחק הביתי הראשון בתיקו, הודחה בגומלין על ידי יריבותיה. "ליון היא קבוצה עם מסורת בליגת האלופות, נצטרך להגיע בכושר אופטימלי", אמר מוריניו במסיבת העיתונאים לקראת הגומלין, אחרי שקיבל דחיפה מוראלית גדולה מהתמיכה שהביע הנשיא פלורנטינו פרז. "מה שקרה בעבר לא רלוונטי. יש לנו יתרון קל ואני מאוד רוצה גביע שלישי. אם נעבור, האוהדים יוכלו לחלום על דברים גדולים יותר. זה רגע האמת שלנו ואני בטוח שהאוהדים יהיו לצידנו".

ריאל מדריד כבר עלתה לגמר גביע המלך ונלחמת עדיין על האליפות (פיגור חמש נקודות מברצלונה המוליכה), אבל ליגת האלופות היא מעל הכל עבור הבלאנקוס, שניצחו את כל 21 משחקיהם הביתיים העונה. מי שמוכן ומזומן לליון הוא קארים בנזמה, שכבש את שער החוץ היקר לרשת האקסית במשחק הראשון ונמצא בכושר הבקעה פנטסטי. "הוא טוב מתמיד והופך את בחירת ההרכב לקשה עבורי", אמר מוריניו, שיחסר את הפצועים פרננדו גאגו, קאקה וגונזאלו היגואין, אבל מקבל בחזרה את כריסטיאנו רונאלדו הנפלא. "אני עדיין לא בטוח שכריסטיאנו ישחק", הבהיר המאמן. "אני מחכה לתשובת הצוות הרפואי, הבדיקה האחרונה תכריע".

בזמן שבנזמה פורח סוף כל סוף במדריד, האיש שנכנס לנעליו בהצלחה יתרה בליון, ליסנדרו לופז חזר מעוד פציעה כמו גדול והבקיע ארבעה שערים בשני המשחקים האחרונים. מישל באסטוס המוצהב יחסר בשורות ליון וגם המריא לברזיל כדי לעבור ניתוח, אבל עלי סיסוקו ויוהאן גורקוף התאוששו מהפציעות וצפויים לחזור להרכב של סגנית האלופה הצרפתית, שנמצאת במקום השלישי בליגה (פיגור ארבע נקודות מהפסגה). "כולנו נחושים ומאמינים, אפשר לשחזר את מה שעשינו אשתקד", אמר ז'רמי טולאלן.

הרכב משוער ריאל מדריד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ריקרדו קרבאליו, פפה, אלברו ארבלואה, סמי חדירה, צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל, אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה.

הרכב משוער ליון: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, כריס, דיאן לוברן, עלי סיסוקו (טימותי קולודזייצ'אק), ז'רמי טולאלן, קים קלסטרום, ג'ימי בריאן, יוהאן גורקוף, סזאר דלגאדו, ליסנדרו לופז.

צ'לסי - קופנהאגן (21:45, ספורט 5+)

עם יתרון מבטיח מהמשחק הראשון וכשהיא ביכולת משופרת אחרי שני ניצחונות בליגה, נראה שצ'לסי כבר יכולה להתכונן להגרלת רבע הגמר שתיערך ביום שישי. בשנה שעברה צ'לסי הפסידה במגרשה לאינטר ונפרדה מליגת האלופות בשמינית הגמר, אך הפעם היא פוגשת יריבה נחותה בהרבה, כזו שתאפשר לקרלו אנצ'לוטי להעניק מנוחה לכמה שחקנים ואולי תאפשר גם לפרננדו טורס להבקיע לראשונה במדי האלופה האנגלית.

מאז עבר החלוץ הספרדי לסטמפורד ברידג' בעסקה של 50 מיליון ליש"ט, הוא שיחק חמישה משחקים וטרם מצא את הרשת. "לדעתי הוא שיחק טוב עד עכשיו ועשה את מה שביקשתי ממנו", הגן אנצ'לוטי על החלוץ שלו. "ברור שזה חשוב עבור חלוצים להבקיע שערים, אבל הוא שחקן חדש שעוד זקוק לזמן כדי להבין טוב יותר את צורת המשחק שלנו".

גם ברניסלב איבנוביץ' גיבה את טורס במסיבת העיתונאים: "הוא שחקן ברמה עולמית עם איכויות רבות ועוד יתרום הרבה לצ'לסי. כולנו בוטחים בו ויודעים עד כמה הוא חשוב לקבוצה. זכייה בליגת האלופות? זו ההצלחה הכי גדולה שיש בכדורגל. נצטרך להילחם על התואר הזה בכל הכוח". משורות צ'לסי ימשיך להיעדר כמובן יוסי בניון, עליו אמר אנצ'לוטי כי יחזור להתאמן בצורה מלאה עם הקבוצה בסוף השבוע. הבלם אלכס ישוב במשחק הליגה הבא.

היריבה הדנית קופנהאגן מוליכה את הליגה בארצה עם תשע נקודות יתרון, ומגיעה ללונדון כשאין לה מה להפסיד. בשלב הבתים ניצחה קופנהאגן 0:2 את פנאתינייקוס ביוון, אבל הפעם מדובר במשוכה קצת יותר גבוהה. "אם נבקיע הם יתחילו להיות בלחץ", אמר המאמן סטולה סולבאקן. "המפתח במשחק הוא לכבוש את השער הראשון. אם נצליח לבצע קאמבק זה יהיה הנס הכי גדול שראיתי במהלך הקריירה". סולבאקן יחסר במשחק את זדנק פוספץ' המורחק, כשמיקאל אנטונסון ואוסקר וונדט בספק.

הרכב משוער צ'לסי: פטר צ'ך, ז'וזה בוסינגווה, ברניסלב איבנוביץ', ג'ון טרי, אשלי קול, ראמירס, מייקל אסיין, פרנק למפארד, פלורן מאלודה, פרננדו טורס, ניקולא אנלקה.

הרכב משוער קופנהאגן: יוהאן ווילאנד, פייר בנגטסון, מיקאל אנטונסון (יוס הויבלד), מתיאס זנקה יורגנסן, אוסקר וונדט, כריסטיאן בולאניוס, וויליאם קביסט, קלאודמיר, מרטין וינגארד, יספר גרונקיאר, דאמה נ'דוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully