וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב עלתה לליגת האלופות

האדומים סיימו בתיקו 1:1 מול זלצבורג ו-3:4 בסיכום המפגשים והפכו למועדון הישראלי השלישי בהיסטוריה שעולה למפעל היוקרתי

זה הלך קשה, מאוד קשה, זה גם לא היה אלגנטי במיוחד או אטרקטיבי, אבל למי אכפת? הפועל תל אביב הצליחה הערב (שלישי) להעפיל לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות, ועשתה היסטוריה. האדומים סיימו הערב בתיקו 1:1 מול רד בול זלצבורג בבלומפילד, אבל עברו את האוסטרים בזכות הניצחון 2:3 בשבוע שעבר ו-3:4 בסיכום שני המפגשים. שער עצמי של דאגלס דה סילבה בדקה ה-42 העניק לאוסטרים יתרון 0:1 והעלה את מד הלחץ על הספסל של הפועל, אבל ערן זהבי, הג'וקר האדום למשימות מיוחדות, השווה בדקה ה-92 והקפיץ את בלומפילד (על אף שגם הפסד 1:0 היה שולח את האדומים לשלב הבא).

הפועל תל אביב הפכה לקבוצה השלישית שעולה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אחרי מכבי חיפה שעשתה זאת פעמיים - ב-2002/3 ובעונה שעברה, בעוד היריבה העירונית, מכבי תל אביב, עשתה זאת פעם אחת בעונת 2004/5. עכשיו, לאדומים נותרו יומיים בלבד - עד יום חמישי בשעה 19:00 - כדי לדעת אילו אימפריות יגיעו להתארח בישראל. ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ארסנל ובאיירן מינכן הם רק חלק מהשמות הנוצצים שהפועל עשויה לפגוש בשלב הבתים. אומנם היכולת של היום לא תספיק לאדומים בשלבי ההכרעה, אבל עכשיו זה הזמן לחגוג, וממחר אלי גוטמן ישנס מותניים ויחל בעבודה.

אביחי ידין (ימין), דדי בן דיין, שחקני הפועל תל אביב עם מאמן הקבוצה אלי גוטמן. קובי אליהו
חגיגה גדולה הלילה. ידין, בן דיין וגוטמן על גג העולם/קובי אליהו

הפועל תל אביב נפלה כבר מהפתיחה מול האויב הכי גדול שלה: הראש. האדומים נראו כחבורת שחקנים שמודעים ליתרון בו הם מחזיקים מהמשחק הראשון ובעיקר משתדלים לשמור על רשת נקייה. הפועל שיחקה בצורה הססנית ולא איימה בכלל על שער האורחת, שנטלה באופן ברור את השליטה במרכז השדה בזכות הקישור שלה, ובמיוחד מנדס דה סילבה, שלא שיחק בשבוע שעבר וב-45 הדקות הראשונות היה מהטובים במגרש.

בהפועל אפשר לציין מהמחצית הראשונה רק את בן סהר, שניסה לאיים על שערו של טרמל. האוסטרים היו הראשונים שהגיעו להזדמנות אמיתית במשחק, כשדה סילבה שיגר כדור עומק לזראטה, ומעשרה מטר בעט טיל מעל השער. הפועל המשיכה במשחק הסטטי שלה ושילמה על כך ביוקר בדקה ה-42, כשמסירת רוחב של מהופ נהדפה מאניימה ישר על גופו של דה סילבה ומשם פנימה. שער יתרון מוצדק לאוסטרים.

אם במחצית הראשונה הפועל עוד קצת ניסו, בשנייה האדומים פשוט נעלמו לחלוטין, נראו היסטריים לחלוטין והשאירו את השליטה במגרש לזלצבורג. האוסטרים הגיעו לכמה הזדמנויות מסוכנות, אך אניימה ודה סילבה הצליחו לסכל את כל הניסיונות. גם כשגוטמן כבר רצה לבצע חילוף ולרענן את השורות, לא היו לא יותר מדי אלטרנטיבות התקפיות על הספסל, בטח כששכטר ולאלה מחוץ לסגל. שני השחקנים שנשלפו מהספסל היו פרנסמן ואבוטבול. בדקה ה-92 הגיע השער כשבישול של אביחי ידין לזהבי הסתיים עם בעיטה מזווית קשה וניצול העובדה שטרמל סגר לא טוב את הפינה. אבל את מי זה מעניין? הפועל תל אביב השוותה ל-1:1 ו-3:4 בסיכום שני המפגשים ועלתה ליגת האלופות.

תקרית די מביכה נרשמה לפני פתיחת המשחק, כשהפועל הודיעה בהתחלה ששכטר עבר את מבחו הכשירות ויפתח בהרכב, אך בהמשך שינתה את דעתה והחליטה להשאירו על הספסל. מאחר שחוקי אופ"א אוסרים על שינוי פתאומי כזה בהרכב, שכטר הוצא מחוץ לסגל, והנהלת הפועל נאלצה לקרוא לרועי גורדנה מתא הכבוד ולצרף אותו לסגל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מחצית ראשונה

דקה 1: המנון ליגת האלופות נוגן בבלומפילד, ושופט המשחק פינק הוציא את המשחק לדרך.

דקה 4: ורמוט הכניס כדור עומק למרעי, שפרץ מאגף ימין ומסר לרוחב, אך המסירה לא הייתה מדויקת מספיק והגנת זלצבורג ניקתה את הסכנה.

דקה 20: בן דיין הגביה משמאל, סהר נגח חזק, אך מעל השער.

דקה 26: זראטה קיבל מסירת רוחב ושיגר טיל שטוח מ-25 מטר, שחלף סמוך לקורת השער של אניימה.

דקה 29: מנדס דה סילבה הכניס כדור עומק לזראטה, שנשאר לבד לגמרי מול אניימה ומעשרה מטר בעט טיל מעל השער. החמצה של שער בטוח.

דקה 37: ידין הכניס כדור עומק על 40 מטר לזהבי, שהיה לבד ברחבה האוסטרית, זינק קדימה, אך פיספס את הכדור בכמה סנטימטרים.

דקה 40: קנדה פרץ מימין והגביה למרכז, זהבי הוריד בנגיחה, אך אף אחד לא היה במרכז כדי לסיים את זה.

דקה 42: גול! מהופ הגביה מאגף ימין, אניימה הדף את זה, אבל רק על גופו של דה סילבה והכדור ניתז בחזרה פנימה. 0:1 לזלצבורג ו-3:3 בסיכום שני המשחקים, אבל במצב הנוכחי הפועל עדיין עולה.

דקה 45: הפועל לא הורידה את הראש. זהבי בעט מ-16 מטר, הכדור ניתז מרגלו של המגן לקרן.

דקה 45: פינק שורק למחצית ושולח את שתי הקבוצות אל חדרי ההלבשה. הפועל תל אביב תהיה חייבת לשחק הרבה יותר טוב ב-45 הדקות הבאות אם ברצונה לעלות לשלב הבתים.

מחצית שנייה

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, שני המאמנים לא ביצעו חילופים.

דקה 53: מרעי פרץ קדימה, אך איבד את הכדור. הכדור הגיע לסהר שבעט חזק מ-25 מטר, אך טרמל קלט בקלות.

דקה 59: זראטה פרץ לרחבה וניצב מול אניימה, אלא שדה סילבה הגיע מאחורה, גלש וחילץ את הכדור בצורה נקייה.

דקה 64: קנדה מסר לורמוט, שהשתחרר מהשומר שלו ובעט ברגל שמאל לקורה של זלצבורג. הזדמנות ממשית ראשונה להפועל תל אביב במשחק.

דקה 68: לייטגב הגביה קרן, דה סילבה מהפועל נגח לראשו של שחקן זלצבורג ואניימה קלט את הכדור.

דקה 74: אלן בעט, דה סילבה מהפועל הדף. הכדור הגיע לפרנסמן שבלי שום לחץ החזיר אחורה לאניימה, כדור שכמעט יורט על ידי חלוץ זלצבורג.

דקה 80: ורמוט חדר לתוך הרחבה האוסטרית ושיחרר בעיטה מוזרה וחלשה החוצה.

דקה 82: זהבי הגביה כדור יפה לסהר, שבעט מהאוויר, אך הבעיטה לא הייתה מספיק חזקה וטרמל הצליח להדוף ולהשתלט על הכדור החוזר.

דקה 87: ורמוט פרץ משמאל למרכז ובעט משמונה מטר וכשהוא מכוסה על ידי שני אוסטרים חלש לידיו של טרמל.

דקה 90: גול! ידין מסר בנפילה לזהבי, שבעט מזווית קשה פנימה וניצל את העובדה שטרמל לא סגר את הפינה הקרובה כדי להעלות את הפועל תל אביב לליגת האלופות. 1:1 במשחק ו-3:4 בסיכום שני המפגשים.

דקה 90: השופט שרק לסיום ושלח אצטדיון שלם ו-15 אלף צופים לחגוג ערב היסטורי בבלומפילד.

הרכב הפועל ת"א: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, רומן רוקי (שי אבוטבול, 74), גילי ורמוט, ערן זהבי, ויקטור מרעי (ביוואן פרנסמן, 65), בן סהר (גל שיש, 90).

הרכב זלצבורג: גרהארד טרמל, כריסטיאן שווגלר, רביו אפולאבי, איברהים סקאגיה, דושאן שבנטו, ניקולה פוקריבאץ', דויד מנדס דה סילבה, כריסטוף לייטגב, לואי נ'גואט-מהופ (אלאן, 65), גונזאלו זראטה, רומן ואלנר (חואקין בוגוסיאן, 74).

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
שער ניצחון ענק כמו במחזור האחרון בטדי. זהבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully