וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו: "גמרתי את העבודה שלי באינטר"

לאחר הניצחון הגדול בגמר האלופות ואחרי שהשלים טרבל היסטורי, ז’וזה מוריניו מאשר שיעבור לריאל מדריד: ”אמצא לי אתגר במועדון גדול אחר, לדוגמא לשחק נגד ברצלונה בספרד”. מיליטו, כובש הצמד: ”זהו אושר בלתי ייאמן”. זאנטי: "נפרדים ממאמן ואדם גדול"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

היא לא עשתה זאת בצורה היפה ביותר, היא חטפה לא מעט אש במהלך הדרך, אבל הערב (שבת) השלימה אינטר של ז'וז'ה מוריניו את הזכייה בליגת האלופות, אחרי שניצחה את באיירן מינכן 0:2 בגמר, תודות לצמד של דייגו מיליטו. אחרי שהדיחו את צ'לסי ברבע הגמר ואת ברצלונה בשלב חצי הגמר, הוכיחו האיטלקים שהם הראויים ביותר להניף את הגביע, ולא איפשרו לגרמנים להגיע אל השער שלהם. הפעם האחרונה בה זכתה אינטר בתואר דומה היתה בשנת 1965, והזכייה הערב מצטרפת לשני התארים שהשיגה הקבוצה בשבועות האחרונים (אליפות וגביע איטלקי) ומעניקה לחבורה של מוריניו טרבל היסטורי, לעונה היסטורית.

מי שכמובן, כמו תמיד כמעט, גנב את ההצגה הוא מאמן אינטר ז'וזה מוריניו. חרף ההצגה של דייגו מיליטו, הרי שדבריו של המיוחד, שחיכה אולי לכך במידה שיזכה, הם שגנבו את הכותרות: "אני עוזב את אינטר", אמר מוריניו לאחר הניצחון וההנפה. "השלמתי את העבודה שלי כאן. עשיתי היסטוריה עם המועדון הזה. אני אמצא לעצמי מוטיבציה במועדון גדול אחר. לשחק נגד ברצלונה בספרד? זה יהיה אתגר גדול.

"הייתה לי תקופה נהדרת באינטר", הוסיף מוריניו, "אך לא בעולם הכדורגל האיטלקי בגלל שאני לא אוהב את כל ההערות של הנשיאים, המאמנים והעיתונים במדינה. אבל אני תמיד אוהב ואשמור מקום בלב לאינטר. אני רוצה להודות לכדורגל האיטלקי בגלל שהוא הפך אותי למאמן טוב יותר. כעת זה זמן בשבילי לקחת יום אחד או שניים למחשבה לחשוב על המקום הבא שלי.

"נתתי את כל כולי לאינטר", הוסיף המיוחד, "ואני מרגיש שאני חופשי להחליט על העתיד שלי לבד. אני רוצה להיות המאמן הראשון שזוכה עם שלוש קבוצות שונות בליגת האלופות, אבל עדיין לא חתמתי על חוזה בשום קבוצה". עם זאת, כאשר נשאל מוריניו האם הוא יצטרף לריאל מדריד בעונה הבאה, לשאלת כתב SAT1 של הטלוויזיה הגרמנית, הוא ענה בפשטות: "כן".

כידוע, בשבועות האחרונים התגברו השמועות והידיעות על כך שמוריניו יחליף את פלגריני כמאמנה של ריאל מדריד. מוריניו, שמשלים זכייה בתואר אירופי שני עם שתי קבוצות שונות, יעבור, אלא אם יקרה דבר בלתי צפוי לריאל, על מנת להוליך את קבוצת הפאר מעיר הבירה הספרדית להתחרות בברצלונה ובאירופה.

מוראטי לא מחזיר את המדליה

"זהו אושר בלתי ייאמן", אמר כוכב המשחק, דייגו מיליטו, לאחר שהניף יחד עם חבריו את הגביע. "אני שמח כל כך עבור אינטר. כיוונו כל הזמן לזכייה בגביע הזה". על היכולת האישית שלו, שפחות או יותר הביאה את הגביע לאיטליה, אמר מיליטו: "אני פשוט מאושר. תמיד ניסיתי לתת את המיטב שלי. הגיע לנו לזכות. הגיע לכולנו". על האפשרות שיעזוב את הקבוצה, אמר השחקן: "לעזוב? אני עוד לא יודע. יש לי הצעות גדולות". על העזיבה הצפויה של מנג'ר אינטר, ז'וז'ה מוריניו, אמר מיליטו: "אני לא יודע. בכדורגל הכל אפשרי, ונראה בעונה הבאה".

גוראן פאנדב הנרגש אמר לאחר הגביע: "זה חלום. אני ממש שמח ואני חייב להודות לכולם. אחרי כל כך הרבה שנים אינטר שוב זוכה בליגת האלופות, וזה פשוט חולם". על השינוי המשמעותי בקריירה, אמר פאנדב: "לא האמנתי שאני אהיה פה אחרי מה שקרה בלאציו. בתוך כמה חודשים זכיתי בטרבל, ואני פשוט מאושר מכך". עוד לפני ההודעה של מוריניו על עזיבתו את הקבוצה אמר השחקן על המאמן שלו: "אני מקווה שמוריניו יישאר. יש לנו קבוצה חזקה מאוד. יהיה קשה לחזור על ההישג, אבל אנחנו חייבים לנסות, כי אנחנו אינטר".

נשיא המועדון, מאסימו מוראטי נשאל כיצד קיבל מאמן הקבוצה, ז'וז'ה מוריניו את הזכייה בתואר: "הוא בכה הרבה", אמר מוראטי. "מוריניו מאוד שמח, וכמובן שגם אני מאוד שמח הלילה. הגיע לשחקנים לזכות בגביע הזה, כי הם היו נפלאים היום. שיחקנו נהדר במפעל הזה ועכשיו אנחנו צריכים להנות ולחגוג את הזכייה". על המדליה שסביב צווארו אמר מוראטי: "הצלחתי לקבל מדליה למרות שנשיאים לא אמורים לקבל. אני לא מחזיר אותה!, הוא אמר בחיוך.

זאנטי לא כועס על מראדונה גם לאחר הזכייה

"זו הרגשה מיוחדת", אמר בסיום קפטן הקבוצה חאבייר זאנטי, שזכה להניף את הגביע הנכסף. "אחרי עונה גדולה, הדבר היחיד שהיה חסר לנו זה לזכות בליגת האלופות. היו לי הרבה מחשבות אחרי שריקת הסיום של המשחק. על המשפחה שלי, על אשתי, על הנשיא מוראטי, וכמובן על אוהדי אינטר.

"שנה אחרי שנה הצלחתי להשתפר ולהתבגר", הוסיף על עצמו המגן הבלתי נלאה של אינטר, שלא הוזמן כזכור, ביחד עם עוד אלוף אסטבן קמביאסו, לנבחרת ארגנטינה לקראת המונדיאל. "אחרי שסבלנו בעבר אנחנו נמצאים כרגע על פסגת העולם של הכדורגל האירופי. זו תחושת סיפוק אדירה". זאנטי התייחס כמובן אחר כך לאי זימונו לנבחרת ואמר: "אני לא יכול להרגיש תחושת אכזבה אחרי עונה שכזו. מראדונה עשה את ההחלטה שלו, ועבורי המונדיאל זה משהו שקשור לעבר".

לגבי העזיבה של מאמנו מוריניו, אמר זאנטי: "אני מאוד עצוב על כך שהוא החליט לעזוב, אולם זוהי ההחלטה שלו, ואנחנו חייבים לכבד אותה. לצערנו הרב, אנחנו אומרים 'שלום' למאמן גדול ולאדם גדול".

אסטבן קמביאסו, אחד נוסף שכאמור לא הוזמן לנבחרת ארגנטינה, הקדיש את הניצחון לאוהדי הקבוצה: "אני חושב שגם אלו שלא נמצאים איתנו היום, שמחים על ההישג הכביר שלנו. האמונה של אינטר עמדה 45 שנים וזה רגע גדול עבור המועדון הזה. כדורגל עשוי ממחזוריות.

"לקחתי החלטה בשנה שעברה להתחייב למועדון הזה", הוסיף הקשר האחורי הנהדר, "למשך תקופה נוספת של חמש שנים ואני לא מתחרט לרגע על ההחלטה שלי. ננסה לחזור בשנה הבאה אחרי העונה ההיסטורית שעשינו, במטרה לזכות גם בעתיד כי עדיין נשארנו רעבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully