וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלגריני: "זו היתה אשליה שנשחק פה את הגמר"

מאמן ריאל לא מתאושש מההדחה מליגת האלופות. ולדאנו: "פלגריני יהיה המאמן בעונה הבאה". פואל: "זה הישג ענק"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

לזה סביר להניח שכמעט איש לא ציפה: למרות שהיא עלתה עם פיגור של 1:0 מהמשחק הקודם, ולמרות שכל הלחץ עליה, כולם האמינו שריאל מדריד תתעשת, תחזור לעצמה ותגבור על ליון בסנטיאגו ברנבאו, בדרך אל רבע הגמר באותו האיצטדיון. כולם חשבו כך, חוץ משחקני ליון. הם עלו עם המון ביטחון, לא התפרקו למרות שספגו שער מהיר מרונאלדו, והצליחו להדוף אינספור מצבים של הבלאנקוס, לפני שהבקיעו את שער השוויון (שהיה למעשה שער ניצחון), מרגלי פיאניץ' בדקה ה-75. הצרפתים מדיחים את הקבוצה של פלגריני, שנבנתה בכסף רב מתוך כוונה לזכות בליגת האלופות במגרש הביתי, ועתה, במקום זאת, ייאלצו לצפות במשחק בטלוויזיה.

מאמן ליון, קלוד פואל היה נרגש מאוד לאחר התיקו הסנסציוני בברנבאו, ואמר בסיום: "אפשר בהחלט להגיד שזה הישג ענק. ברחנו מהתרחיש הגרוע ביותר במחצית הראשונה". על שחקניו, אמר המאמן הצרפתי: "אני מוריד את הכובע לכל השחקנים שנתנו את כל מה שהיה להם הערב. שיחקנו נהדר במחצית השניה, ואני חושב שזה הגיע לנו".

בספרד חגגו מיד לאחר המשחק עם הכותרות ששיקפו את מעמדו המעורער של פלגריני, שלא עמד במטרות שהציבו בפניו בתחילת העונה. הגדיל לתאר זאת 'מארקה' שנפרד כבר מהמאמן וציין בכותרת שלו "אדיוס (להתראות) צ'מפיונס, אדיוס פלגריני", כשתמונתו של המאמן מעטרת את הכותרת הראשית. 'אס' תיאר את מצבה של ריאל כשכתב 'אונה נואבה קטסטרופה' (קטסטרופה חדשה), כשתמונתו של רונאלדו שם את ידיו על הראש כלא מאמין להדחה משקפת את רגע הסיום.

מאמן ריאל מדריד, מנואל פלגריני, אמר בסיום: "היתה לנו מחצית ראשונה נהדרת בה יכולנו להבטיח את הניצחון ואת העלייה, אבל לא הצלחנו". על הסיבות שבגללן הודחו, אמר פלגריני: "לכל אחד יש את הדעה שלו. במחצית השניה נפלנו במאבקים האישיים. נתנו מחצית טובה, אבל אבל הם הבקיעו ראשונים. זו היתה אשליה שנשחק פה את הגמר". על המשך דרכו בקבוצה, אמר המאמן: "העתיד שלי תלוי במנהלים. זה הפסד כואב מאוד, אבל אנחנו חייבים להמשיך ולהילחם".

יושב ראש ריאל מדריד, חורחה ולדאנו גיבה לאחר ההדחה את פלגריני, וכשנשאל האם יהיה המאמן בקבוצה גם בעונה הבאה, ענה: "כן, יש לו חוזה, ולכן התוכניות של המועדון הן שהוא יהיה המאמן של ריאל מדריד". למרות זאת, ברור מהטון של ולדאנו כי זה לא גיבוי מכל הלב: "פלגריני הוא המאמן של ריאל מדריד. אנחנו מכבדים אותו, ויש לנו ביטחון בעבודה שלו. עדיין יש עוד הרבה עבודה לעשות. "זהו לילה עצוב מאוד עבורנו", המשיך ולדאנו, "כי זו היינו מאוד נרגשים לקראת ליגת האלופות, אבל לא צריך להוציא הכל מפרופורציה על בסיס של משחק אחד.

גם קשר ריאל, גוטי כאב מאוד את ההדחה של קבוצתו, וטען כי הסיבה לכך היא האנוכיות של חבריו: "אנחנו צריכים לשחק יותר כמו קבוצה, ולא כמו חבורה של אינדבידואליסטים. לא הגענו ותפקדנו כמו שהיינו צריכים. זה חבל, ועכשיו אנחנו חייבים לחשוב על הליגה, שהיא כל מה שנשאר לנו". על העובדה כי ריאל הודחה בכל פעם בשנים האחרונות בשלב הזה, אמר גוטי: "כל השנים הללו היו כואבות, אבל זאת כואבת עוד יותר".

מי שבעיקר דיבר על הגעה לגמר הוא השוער איקר קסיאס, אצלו ניכר כי האכזבה הייתה גדולה מאוד. "זה קשה לעכל את ההדחה מכיוון שזה מפעל שהיו לנו ציפיות גבוהות בו, במיוחד עבור אלו שנמצאים כאן שנים. זו מכה לריאל מדריד, אבל אנחנו חייבים להתגבר עליה. המחשבה על הגמר השפיעה עלינו אפילו יותר. יש בנו הרבה כעס ובחדר ההלבשה כולנו היינו מרוגזים".

בדקה ה-77 למשחק החליט פלגריני להיפרד מקאקה והכניס במקומו את ראול, כאשר הקהל שאג בוז, כשחלק מזה מתייחס גם ליכולתו של הברזילאי, שנענע את ראשו בחוסר הסכמה. "לא אהבתי את הסיטואציה במשחק", ניסה קאקה להסביר בסיום. "לא כעסתי על החילוף, אלא על התוצאה. הוחלפתי על ידי ראול, שיש לו ניסיון רב בהבקעה".

"זו מכה לריאל מדריד", סיכם הברזילאי את הסיטואציה. "הדבר היחיד שאנחנו יכולים לבקש מהאוהדים זה סליחה. כולנו רצינו לשחק בגמר בברנבאו, ולא הצלחנו להשיג את זה. התגברתי על הרבה רגעים קשים בקריירה שלי ואנחנו הולכים לעבור את זה יחד". על המשחק עצמו אמר: "יצרנו הרבה הזדמנויות להבקיע, אבל לא ניצלנו אותן. בליגת האלופות, אתה משלם על זה". "מארקה" מדווח כי קאקה למאמן פלגריני יש משבר רציני, ושסוכנו של הברזילאי מקפיד לתאר את המאמן בטוויטר כ"בדיחה גדולה".

"כשאנחנו משחקים בקצב הזה, קשה לשחק נגדנו"

המשחק המקביל לזה של ריאל היה סיפור אחר לגמרי: מנצ'סטר יונייטד אמנם הגיעה עם יתרון גדול מהמשחק הראשון (2:3) באיטליה, אבל זו לא סיבה להופעה כה עלובה של האיטלקים במשחק באולד טראפורד. האיטלקים פשוט איפשרו לאנגלים לעשות ככל העולה על רוחם, ורוני סחף את חבריו לניצחון ענק, 0:4 שהטיס את יונייטד אל רבע הגמר, בסטייל.

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אלכס פרגוסון אמר לאחר הניצחון: "קיבלנו את ההזדמנות שלנו עם השער המהיר במחצית השניה ואחרי זה שיחקנו נהדר". פרגוסון המשיך ואמר: "כשאנחנו משחקים בקצב הזה קשה מאוד לשחק נגדנו". פרגוסון לא ממש דאג לגבי היריבה הבאה שתגיע בשלב רבע הגמר, ואמר: "עם הקבוצה שיש לי, לא משנה מול מי נשחק בשלב הבא".

ווין רוני, שכבש את שני השערים הראשונים שהוציאו לגמרי את העוקץ מהמשחק, אמר בסיום: "אני חושב שאני משחק את הכדורגל הכי טוב שלי בקריירה. יש לנו הרבה ניסיון בקבוצה. אנחנו מרוצים מהניצחון ומצפים להגרלה כעת". על התגובות החיוביות שבקהאם קיבל מאוהדי יונייטד, הוא אמר: "בקהאם קיבל קבלת פנים נהדרת ואני חושב שזה מגיע לו. הייתה פה אווירה שלא תיאמן".

מן העבר השני, במילאן כאבו מאוד את ההפסד. היחיד שאולי יכול היה להתנחם בערב שונה במקצת הוא דייויד בקהאם, אקס מנצ'סטר יונייטד, שזכה לקבלת פנים מרגשת מהאוהדים המקומיים. בקהאם, שנכנס בדקה ה-64 אמר בקצרה אחרי המשחק: "זה ערב מאוד מאכזב כי הפסדנו, אבל לחזור לכאן זה תמיד דבר מיוחד. זכיתי לקבלת פנים נהדרת מהאוהדים של יונייטד ואני חייב להודות להם".

מאמן מילאן, לאונרדו, התייחס לאספקט הפסיכולוגי בו הוא תלה את ההפסד: "ידענו שנצטרך לתת הצגה כדי להפוך את התוצאה מהמשחק הראשון, אבל מנצ'סטר יונייטד פתחה חזק וכבשה שער מוקדם. המשחק הושפע רבות מהגישה הפסיכולוגית של שתי הקבוצות למשחק. אני לא חושב שלהדחה תהיה השפעה על היכולת שלנו בסריה A. הקבוצה שלנו בוגרת ונשוחח על כך בינינו".

עם פתיחת המחצית השנייה העלה המאמן הברזילאי את קלרנס סיידורף במקומו של הבלם דניאלה בונרה והסיט את הקשר מאסימו אמברוסיני למרכז ההגנה. התוצאה הייתה חורי ענק בחולייה האחורית וספיגת שלושה שערים נוספים. "היינו בפיגור 1:0 והיינו חייבים לכבוש שלושה שערים", ניסה לאונרדו להגן על ניהול המשחק שלו, "סיידורף לא יכול היה לשחק 90 דקות ובונרה נפצע במהלך המשחק כך שהייתי חייב לעשות חילוף כזה כדי לא לאבד חילופים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully