וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: אינטר וברצלונה נפרדו ב-0:0

אינטר וברצלונה איכזבו עם 0:0 בסן סירו, ארסנל עשתה מהפך אדיר בדרך ל-2:3 על סטנדרד ליאז', ניצחונות גם לליברפול וליון

אחרי ערב ראשון בו התרגלנו לעובדה שליגת האלופות חזרה, מפעל הקבוצות היוקרתי בעולם צבר הערב (רביעי) תאוצה והגיע למהירות שיא, כשבמוקד עמד בית ו' ובו המשחק שהפגיש את אינטר וברצלונה. ההתמודדות הייתה מאוד טעונה, הרבה בגלל ההחלפה של סמואל אטו וזלאטן איברהימוביץ', אבל כמאמר הקלישאה השחוקה - "ההר הוליד עכבר" - כך הוא נגמר. המשחק אמנם לא היה רע, ושתי הקבוצות כן הצליחו למספר מצבים קורצים, אבל שערים אין, הרשתות לא זזו, האוהדים לא זינקו, וכל אחת מהקבוצות לקחה נקודה אחת לחיקה.

במשחק השני בבית ו' התעמתו דינמו קייב ורובין קאזאן. האורחים הטטארים עלו ליתרון די מפתיע, אבל דינמו קייב עם אנדריי שבצ'נקו עשתה מהפך גדול וניצחה 1:3 בדרך למקום הראשון בבית לאור התיקו של אינטר וברצלונה.

בבית ה', ליברפול אירחה את אחת מההפתעות של ליגת האלופות, דברצן ההונגרית. האדומים של רפא בניטז לא ממש חוו חיים קלים, אבל הם כן הצליחו ליטול את שלוש הנקודות מהמשחק, לאחר שניצחו 0:1 משער דחיקה של דירק קויט. במשחק המקביל בבית שנערך בצרפת, שם אירחה ליון את פיורנטינה בסטאד דה ז'רלן, נגמר בתוצאה זהה, 0:1 לקבוצה הביתית. ליברפול וליון השתלטו על צמרת הבית לעת עתה.

בבית ז' סביליה אירחה את הקבוצה הרומנית בעל השם הקשה, אוניראה אורזיצ'ני. הקבוצה מאנדלוסיה כבשה צמד, ניצחה 0:2 והיא חגגה שלוש נקודות ראשונות בבית, שעל פניו נראה כהכי קל במפעל. במשחק נוסף שנערך בבית, שטוטגרט הייתה קרובה לשלוש נקודות ביתיות, אבל גלזגו ריינג'רס לא אפשרה לה זאת, כאשר סיימה איתה ב-1:1.

דרמה ענקית התרחשה בבית ח', עת ארסנל יצאה למשחק חוץ בבלגיה ללא שני שועריה הראשונים למשחק נגד סטנדרד ליאז'. המקומיים כבשו צמד תוך דקה (3 ו-4), אבל ארסנל, עם המון נחישות ואמביציה, הצליחה לקראת הסיום ממש להפוך את התוצאה, לנצח 2:3 ולצאת מבלגיה עם שלוש נקודות בכיס. במשחק נוסף בבית גברה ביוון אולימפיאקוס על אלקמאר 0:1.

בית ה'

ליברפול - דברצן 0:1

האדומים של רפא בניטז ניסו בעונה שעברה ללכת על הליגה ולזכות באליפות אנגליה אחרי 19 שנים ללא אחת כזו, ופחות התרכזו באירופה (הודחו ברבע הגמר). זה לא ממש הצליח להם, כשמנצ'סטר יונייטד שוב זכתה באליפות, אז אולי השנה בניטז והחבורה שלו שוב ינסו להתמקד בצ'מפיונס ולהגיע רחוק. ליברפול קיבלה יריבה נוחה כבר בפתיחת המפעל - הקבוצה ההונגרית היא אחת מהסינדרלות שהגיעו לשלב הבתים, והיא הייתה לקבוצה ההונגרית הראשונה שעושה זאת מאז 1995/6.

לאחר השלושער בליגה נגד בארנלי באנפילד, קיבל שוב יוסי בניון את הקרדיט בהרכב הראשון של בניטז. הוא הוחלף בדקה ה-88. ליברפול שלטה במשחק, אבל לא הצליחה לייצר מספיק הזדמנויות ליד השער של ההונגרים. האדומים ראו שזה לא קל לכבוש, אבל הצליחו להשחיל אחד ממש על סף סיומה של המחצית הראשונה. דקתיים קודם לכן החמיץ סטיבן ג'רארד ממצב טוב, אבל לפני השריקה העביר בניון כדור יפה לפרננדו טורס, האחרון הסתובב ובעט, השוער הדף, דירק קויט עט על הריבאונד ושלח פנימה.

ליון - פיורנטינה 0:1

שתי הקבוצות נפגשו אשתקד בשלב הבתים, וגם השנה הן עושות זאת. אלא שהפעם, הקבוצה הצרפתית לא עושה זאת מעמדה של אלופה. אחרי שמונה שנים, ליון לא הצליחה לזכות באליפות בצרפת, והפסידה אותה לבורדו. יהיה מעניין לראות העונה במה קלוד פואל ושחקניו יתמקדו. הקבוצה מפירנצה התקשתה לעלות לשלב הבתים ועשתה זאת בזכות שערי חוץ בתום מפגש כפול עם ספורטינג ליסבון.

נראה שאחרי 45 דקות ללא שער לחלוץ הוויולה אלברטו ג'ילארדינו נמאס והוא קיבל כרטיס אדום, כדי להשאיר את חבריו לקבוצה ל-45 הדקות הבאות ב-10 שחקנים. בדקה ה-76 הלחץ של ליון על הקבוצה מפירנצה נשא פרי. סידני גובו הכניס כדור לקים קאלסטרום, סבסטיאן פריי, שוער פיורנטינה, הדף את הכדור, ומיראלם פיאניץ' היה במקום כדי לשלוח פנימה מארבעה מטרים.

בית ו'

אינטר - ברצלונה 0:0

שתי הקבוצות התנצחו לא מעט בקיץ החולף לגבי שני השחקנים, זלאטן איברהימוביץ' וסמואל אטו, כאשר לבסוף, לאחר אינספור שמועות ודיונים, השניים החליפו מדים. רצה הגורל והוא זימן לנו כבר במחזור הראשון מפגש מסקרן בין שתי הקבוצות ושני השחקנים, הפעם כל אחד מצידו השני של המתרס.

גווארדיולה פתח בקישור עם צ'אבי, סיידו קייטה ויא יא טורה, בעוד שלישיית החוד שלו כללה את לאו מסי, תיירי הנרי, וכמובן את זלאטן איברהימוביץ'. בארסה שלטה בדקות הראשונות, כשזלאטן הגיע למצב קורץ לאחר שבע דקות אך החמיץ. אינטר אט-אט חזרה לעצמה והחלה להשתלט על מרכז השדה, דייגו מיליטו ניסה את מזלו בבעיטה, אבל ויקטור ואלדס קלט טוב. לקראת סיומה של המחצית הראשונה, בארסה שוב חזרה לתקוף, אבל עדיין לא הצליחה למצוא את שער היריבה, והקבוצות ירדו להפסקה ללא כיבושים.

המחצית השנייה נפתחה בקצב טוב, כשהתקפה רדפה התקפה מצד שתי הקבוצות. לאינטר הייתה הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון בדקה ה-65, כאשר מיליטו סבסב שלושה מגנים של בארסה, הכדור ניתז אחורה, וסטנאקוביץ', שבא בריצה, שלח טיל ששרק קצת מעל המשקוף. נראה שלקראת הסיום החליטו שתי הקבוצות להשאיר את התוצאה בעינה ולהסתפק בתיקו. עכשיו הם יצטרכו לרדוף אחרי דינמו קייב.

דינמו קייב - רובין קאזאן 1:3

הקבוצה מבירת אוקראינה אירחה את הקבוצה הטטארית. הקבוצה הביתית של ואלרי גזאייב מציגה את אחת מחוליות החוד המסקרנות ביותר בכדורגל העולמי עם אנדריי שבצ'נקו ו"יורשו" ארטם מילבסקי. מן העבר השני התייצבה קאזאן, שקרובה לשחזר את האליפות בה זכתה ברוסיה בעונה שעברה, למרות שלא הרבה אנשים ניבאו כי היא תעמוד במשימה זו.

גם לקאזאן יש חולייה קדמית מצוינת שכוללת את אלחנדרו דומינגז ואלכסנדר בוחארוב שכבשו 13 שערי ליגה כל אחד. לאחר 25 דקות דומינגז לא הכזיב, כשהוא שלח כדור חופשי יפהפה מכ-25 מטרים לפינת שערו של אלכסנדר שובקובסקי. דינמו ניסתה לחזור למשחק, ובדקה ה-70 היא הצליחה להשיג את השוויון. כדור קרן שהורם לפינה הקרובה ננגח לאחור, ואילייה יוסוף נגח את כדור ההמשך לחיבור ופנימה.

השליטה במשחק עברה לגמרי לידיה של דינמו, ואחרי תשע דקות נוספות משער השוויון, היא הצליחה להפוך את התוצאה. גרסון מגראו שלח פצצה פנימה לפינה העליונה של סרגיי ריז'יקוב. המחליף אולג גוסב נעץ כדור נוסף ברשת בדקה ה-85.

בית ז'

סביליה - אוניראה אורזיצ'ני 0:2

מיד אחרי היוודע תוצאות ההגרלה של שלב הבתים הצהיר מאמן סביליה מנולו חימנז שקבוצתו תשים על הכוונת רק את המקום הראשון בבית ז'.

אלא שחימנז למד שצריך לעשות ופחות לדבר, וראה שגם מול קבוצה שעל הנייר נחשבת כחלשה אסור לזלזל. הקבוצה מאנדלוסיה התקשתה במשך 45 הדקות הראשונות של המחצית, אבל למזלה היו שני דברים שבאו לקראתה - תוספת זמן ולואיס פביאנו. החלוץ הברזילאי, שלא מפסיק להפציץ בכל מסגרת ומסגרת, כבש את השער הראשון לסביליה העונה במפעל. פביאנו קיבל רוחב וממפתן הרחבה שלח את הכדור לפינת השער הרומני כדי להרים את כל הראמון סאנצ'ז פיחואן, לפחות מי שלא עמד, על הרגליים.

בדקה ה-70 הגיע השני של הקבוצה המקומית. כדור קרן הורם, ואחרי נגיחת המשך אחת, רנאטו, שעמד בסמוך מאוד לקו השער של היריבה הרומנית, המשיך פנימה כדי לעלות את סביליה ליתרון מבטיח, בתוצאה שנשמרה עד סיום המשחק.

שטוטגרט - ריינג'רס 1:1

הקבוצה הגרמנית של מרכוס באבל ידעה שהיא לא יכולה לפשל בבית נגד אלופת סקוטלנד. לאחר 19 דקות של משחק קקאו דהר בצד ימין, הוציא רוחב מצוין, החלוץ הרוסי פאבל פוגרבניאק, שהגיע אל גרמניה הקיץ מזניט סנט פטרסבורג, לא יכול היה להתבלבל ושלח פנימה. בדקה ה-77 וולטר סמית וכל אוהדי ריינג'רס, שעשו את הדרך הארוכה עד גרמניה, נשמו לרווחה. הבלם מדהייד בוגהרה עשה דאבל פס מצוין, חדר לרחבה ושלח טיל פנימה. שטוטגרט וריינג'רס מתחלקות בנקודות, ונראה שהן יילחמו על המקום השני בבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בית ח'

סטנדרד ליאז' - ארסנל 3:2

לארסן ונגר הייתה רשימת פצועים ארוכה כאורך הגלות, כאשר הבעיה העיקרית שלו הייתה בין הקורות, כשהוא חסר את שני שועריו הראשונים, מנואל אלמוניה ולוקאש פביאנסקי. המנג'ר הצרפתי הציב את ויטו מנונה, וזה עלה לו ביוקר כבר בדקה השלישית, כאשר מנגלה שלח מכ-20 מטרים לפינה. חלפה דקה אחת בלבד, וגאלאס הכשיל את מנגלה ברחבה. הסרבי מילאן יובאנוביץ' שלח את הפנדל בקלילות פנימה, 0:2 מהמם לסנטדרד תוך דקה.

ארסנל התעשתה והחלה לתקוף, כאשר השער המצמק הגיע בדקת הסיום של המחצית הראשונה. אבו דיאבי הכניס כדור עומק נהדר לניקלאס בנדטנר, והחלוץ הדני התמיר שלח פנימה מזווית לא קלה, ארסנל ירדה לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי ועם הרבה תקוות למחצית השנייה.

בדקה ה-78, לאחר לא מעט ניסיונות, התותחנים השיגו את השוויון. תומאס ורמאלן, שהגיע הקיץ לקבוצה, השווה לאחר שדחק מקרוב את הכדור פנימה. שלוש דקות אחר כך הגיע המהפך הענק של החבורה האנגלית. אדוארדו לא התקשה להכניע את שוער סטנדרד סינן בולט כדי לקבוע מהפך ענק.

אולימפיאקוס - אלקמאר 0:1

הקבוצה היוונית מכירה כבר היטב את מפעל האלופות. אלא שבפיראוס כמו בפיראוס אוהבים בלאגן, ולא היו יכולים לחכות עם הדחתו של המאמן הקבוצה, טימורי קצבאייה שפוטר יום לפני המשחק. ההולנדים הגיעו למשחק ביוון וניסו לנצל את המהומה במועדון האדום, אבל שתי הקבוצות לא הצליחו להכריע אחת את השנייה במהלך 45 הדקות הראשונות של המשחק. בדקה ה-79 ואסיליס טורוסידיס שבר את הקרח, ואיפשר לאלפי היוונים ביציעים לחגוג לאחר ששלח כדור מחמישה מטרים לרשת ההולנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully