וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מעשית, באיירן מינכן אלופה

הבווארים ניצחו 1:3 את בוכום, נהנו מהפסד של שאלקה 2:0 לברמן ומוליכים ב-3 נק' וב-17 שערים כשנותר מחזור לסיום

את החלק הראשון בדרך לטרבל באיירן מינכן כבר השלימה. אחרי שבעונה שעברה הייתה זו וולפסבורג שחגגה תואר היסטורי, הפעם צלחת האליפות של הבונדסליגה תחזור לאימפריה הבווארית, עבורה זוהי האליפות ה-22 בתולדותיה. אמנם נותר מחזור אחד לסיום העונה והפער הוא שלוש נקודות, אך לבאיירן הפרש שערים טוב יותר משל יריבתה ב-17 שערים - פער בלתי מחיק. החבורה של לואיס ואן חאל, שעוד תשחק בגמר הגביע הגרמני וכמובן בגמר ליגת האלופות, עשתה את העבודה עם 1:3 ביתי על בוכום וקיבלה בשורות טובות מגלזנקירשן, שם שאלקה הפסידה במגרשה 2:0 לשלישית ורדר ברמן, היריבה של באיירן בגמר הגביע. לברקוזן הרביעית (1:1 עם הרטה) ודורטמונד החמישית (1:1 עם וולפסבורג) תייחלנה להפסד של ברמן מול המבורג במחזור הסיום כדי להשיג בכל זאת את הכרטיס לצ'מפיונס.

בתחתית, הרטה ברלין ירדה באופן רשמי אחרי 13 שנים בבונדסליגה, בעקבות 1:1 בלברקוזן. פרייבורג (32 נקודות) הבטיחה את מקומה עם 2:2 מול קלן, כאשר בוכום (28), נירנברג (28) והאנובר (30) תיאבקנה במחזור האחרון כדי להימנע מירידה ישירה ומהמקום ה-16 המוליך למבחנים. רק אחת מהן תצליח להינצל לגמרי, כשבוכום תארח את האנובר לקרב ישיר ונירנברג תפגוש את קלן.

באיירן מינכן - בוכום 1:3

בזמן ששחקניו חגגו את הניצחון הגדול בליון והעלייה לגמר ליגת האלופות, ללואיס ואן חאל היה רק דבר אחד בראש - בוכום. המאמן ההולנדי הצליח ליצור את רמת המוכנות הדרושה לקראת המשחק, ובניגוד ל-1:1 עם בורוסיה מנשנגלאדבך בשבת שעברה, קבוצתו אספה את הנקודות בקלות ולמעשה הבטיחה את זכייתה באליפות כשהיא עם יתרון שלוש נקודות על פני שאלקה וגם 17 שערים יותר. את סיבוב האליפות והטקס הרשמי תעשה באיירן דווקא בברלין, בקרב קצוות אצל הרטה שירדה ליגה.

בוכום נפרדה השבוע ממאמנה הייקו הרליך ומי שמונה כדי למנוע ירידת ליגה הוא דריוש ווש. 18 דקות הספיקו לשחקן העבר כדי לקבל את העצבים על הספסל, אחרי שתומאס מולר המשיך עם החזה הגבהה של פיליפ לאהם מצד ימין. שתי דקות לאחר מכן שוב היה זה המגן הימני שהרים לרחבה, פרנק ריברי המשיך מהאוויר ומולר נגח פנימה את השני. הכוכב העולה של הכדורגל הגרמני המשיך להיות במוקד העניינים גם במחצית השנייה, אחרי שהגיעו הידיעות המשמחות על השערים שספגה שאלקה, כשהשלים שלושער בדקה ה-69. למרות השער המצמק שהבקיע בבעיטה חופשית כריסטיאן פוכס, באיירן מינכן מסמנת וי ראשון, אולי בדרך לשניים נוספים שיכתירו את העונה כגדולה בתולדות המועדון.

שאלקה - ורדר ברמן 2:0

פליקס מגאת' טען ביום חמישי כי באיירן מינכן לא תצליח לנצח את שני המשחקים האחרונים שלה בליגה, אבל מה עם הקבוצה שלו? שאלקה הגיעה מעודדת משער הניצחון של הייקו ווסטרמן בברלין, אלא שהיא פגשה קבוצה חזקה שנלחמת על מקומה בליגת האלופות ולא התכוונה להשאיר את הנקודות בגלזנקירשן. החלומות של שאלקה על אליפות ראשונה מאז 1958 ספגו מהלומה מוחצת, כשלמעשה אפסו סיכוייה לזכות בתואר והיא תיאלץ להסתפק בסגנות.

ורדר ברמן, שההגנה החלשה הפכה לשם נרדף שלה בשנתיים האחרונות, דווקא הציגה הפעם עורף עמיד שמנע משאלקה לכבוש והגביל את קווין קוראני למצבים בודדים. בדקה ה-55 היה זה דווקא מסוט אוזיל שהעניש את חבריו לשעבר בשאלקה, כשהיתל בשלושה שחקני הגנה ושלח בשמאל לפינה של מנואל נוייר. ההלם על פניהם של אנשי שאלקה ניכר בדקות הבאות, והוגו אלמיידה רק העצים זאת עם שער קל בדקה ה-64 אחרי בישול של אוזיל, כוכב המשחק. כפי שהבטיח טורסטן פרינגס לפני המשחק - ברמן סידרה לבאיירן את התואר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לברקוזן - הרטה ברלין 1:1

שתי קבוצות שהתחילו את העונה עם רצון זהה - כרטיס לליגת האלופות - נפגשו לקרב קצוות בסיומו האורחת נשרה לליגה השנייה אחרי 13 עונות רצופות בבונדסליגה. לברקוזן הוליכה את הליגה עד פגרת החורף, אך בחציה השני של העונה סבלה מירידה חדה ביכולת וכעת רק המקום השלישי הוא בגדר חלום. כבר בדקה החמישית תאופניס גקאס בעט לקורה ושבע דקות לאחר מכן הוא בישל לרפאל את שער היתרון. לברקוזן הגבירה את הלחץ על שערו של ירוסלאב דרובני, אך שחקני ההתקפה שלה לא היו מספיק מדויקים. כשההתקפה לא מבצעת, נעזרים בהגנה. בדקה ה-59 מנואל פרידריך עלה לעזרת ההתקפה ונגח לרשת קרן שהגביה הצעיר בוראק קפלן. הרטה אומרת שלום, לברקוזן תסתפק כנראה בליגה האירופית.

דורטמונד - וולפסבורג 1:1

המאבק על המקום השלישי והכרטיס לליגת האלופות רק הגביר את הטירוף בקרב אוהדי דורטמונד שגם כך ממלאים את האצטדיון הביתי דרך קבע. השחקנים בצהוב-שחור הפעילו לחץ מאסיבי מהפתיחה על שערה של האלופה היוצאת, אך לא הפסיקו להחמיץ מול דייגו בנאליו ובסופו של דבר נבהלו מהשערים שהבקיעה ברמן לרשת היריבה המרה שלהם, שאלקה, וזה ככל הנראה עלה להם במקום בליגת האלופות.

בדקה ה-35 קיבלה דורטמונד צ'אנס משמעותי לעלות ליתרון, אבל הפנדל של הטורקי נורי סאהין נעצר גם הוא אצל השוער השוויצרי. הדיווחים שהגיעו ממשחקה של ברמן הוציאו את הרוח מהמפרשים של שחקני דורטמונד, האורחים השתלטו על המשחק ומי אם לא אדין דז'קו כבש בדקה ה-69 את ה-21 שלו העונה. המחליף מרקו סטיפרמן הבקיע את שער הבכורה שלו בדקה ה-81 והשווה כדי לשמור את דורטמונד עם סיכוי קלוש לקראת מחזור הסיום.

האנובר - בורוסיה מנשנגלאדבך 1:6

אחרי שהפגינה הגינות ספורטיבית וכפתה 1:1 על באיירן מינכן במחזור הקודם, בורוסיה מנשנגלאדבך קיבלה הזדמנות להשפיע הפעם על קרבות התחתית כשהתארחה אצל האנובר הלפני אחרונה. הפעם, מה לעשות, היא השאירה את הכבוד בבית. קארים חאגי נגח לרשת בדקה ה-16, סרג'יו פינטו הפציץ לחיבורים בדקה ה-23, דידייה יא קונאן הצטרף לחגיגה בדקה ה-27 ומיק הנקה השלים את הבליץ של המחצית הראשונה בדקה ה-38. סופיאן צ'אהד (53) וארנולד ברוחינק (74) חתמו את ההשפלה במחצית השנייה, והאנובר כעת עם 30 נקודות ובמקום ה-15 המיוחל לפני המפגש הגדול עם בוכום. רוברטו קולאוטי ישב 90 דקות על הספסל של גלאדבך, שהשיגה שער מצמק מרגלי פטריק הרמן בדקה ה-69.

משחקים נוספים:

שטוטגרט - מיינץ 2:2
לשטוטגרט: צ'יפריאן מאריקה (73 ו-75). למיינץ: מאליק פתחי (52), אנדרה שרל (63)

המבורג - נירנברג 0:4
להמבורג: ג'ונתן פיטרויפה (9), מלאדן פטריץ' (19 ו-25), רוד ואן ניסטלרוי (73)

קלן - פרייבורג 2:2
לקלן: זוראן טוסיץ' (9), סבסטיאן פרייס (84). לפרייבורג: מוהמדו אידריסו (31 ו-57)

פרנקפורט - הופנהיים 2:1
לפרנקפורט: פירמין שווגלר (20). להופנהיים: פרינס טאגו (80 ו-88)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully