וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקו מדריד זכתה באליפות ספרד

שער נגיחה של דייגו גודין (49) קבע 1:1 בקאמפ נואו והעניק לקבוצה של דייגו סימאונה את התואר במחזור הסיום לראשונה מאז 1996. אלכסיס סאנצ'ס הפציץ לחיבורים (34), אבל בארסה מסיימת עונה כושלת ללא תואר

שחקני אתלטיקו מדריד מניפים את דייגו סימאונה. Alex Livesey, GettyImages
לא ייאמן! סימאונה מונף על ידי שחקניו/GettyImages, Alex Livesey

18 שנים היא חיכתה לזה והערב (שבת) זה קרה בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות: אתלטיקו מדריד זכתה באליפות ספרד אחרי 1:1 בקאמפ נואו מול ברצלונה בקרב ישיר על האליפות. עונה שלמה התנקזה למחזור הסיום. אתלטיקו הגיעה למשחק הזה בידיעה שתיקו יבטיח לה את התואר בפעם העשירית אבל ספגה מכה אחרי מכה במחצית הראשונה. דייגו קוסטה (17), וארדה טוראן (23) נפצעו והוחלפו ואלכסיס סאנצ'ס העניש עם שער מדהים בדקה ה-34 עם בעיטה לחיבורים. אתלטיקו הייתה נראית גמורה ברגעים האלו, אבל כפי שעשתה כל כך הרבה פעמים העונה, הקבוצה של דייגו סימאונה הצליחה להתעלות ובדקה ה-49 הגיע הרגע שאוהדי אתלטיקו ינצרו עד יומם האחרון. גבי הרים כדור קרן מצד ימין ודייגו גודין נגח את שער האליפות, כל השאר היסטוריה.

החדשות הרעות מבחינת אתלטיקו מדריד: דייגו קוסטה בספק לגמר האלופות

צעד אחר צעד: כך זכתה אתלטיקו מדריד באליפות היסטורית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי היה מאמין? אתלטיקו חוגגת בחדר ההלבשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתלטיקו זוכה בתואר המיוחל לראשונה מאז עונת הדאבל החלומית ב-1996. באותה עונה דייגו סימאונה היה קשר אחורי קשוח בקבוצה של רדומיר אנטיץ'. העונה, סימאונה הצליח לזכות בתואר עם קבוצה בצלמו ובדמותו - אגרסיבית, נחושה ושלא מוותרת עד הרגע האחרון וגם היום היא לא ויתרה, אוי כמה שהיא לא ויתרה. בעוד שבוע בדיוק תתייצב אתלטיקו למשחק גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד ותוכל להשלים תואר כפול בעונה שלא משנה איך תסתיים, היא תיחשב ללא ספק לאחת הגדולות בתולדות המועדון הנפלא הזה. ומה עם ברצלונה? הקבוצה של טאטה מרטינו מסיים עונה כושלת ללא אף תואר, אבל שריקת הסיום של מאתיו לאהוס חשפה את הצד היפה של אוהדי בארסה - 80 אלף אוהדים קטלאנים עמדו על רגליהם ומחאו כפיים לקבוצה שללא ספק ראויה לתואר הזה. וכל מילה מיותרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה. AP
שוב נפצע והוא בספק למונדיאל. דייגו קוסטה/AP

מחצית ראשונה

דקה 1: מאתיו לאהוס הוציא את המשחק לדרך לעיני 98 אלף אוהדי ברצלונה שמילאו כל פינה ביציעים.

דקה 6: אדריאנו המגן השמאלי עלה להתקפה ושחרר בעיטה מטווח של 20 מטרים בימין, אבל הכדור היה חלש וקורטואה קלט.

דקה 14: רגע אכזרי לאתלטיקו מדריד. דייגו קוסטה, מלך השערים של הקולצ'ונרוס שעבר מבחן כשירות ברגע האחרון, הרגיש שוב מתיחה בשריר הירך האחורי ולא הצליח להמשיך. קוסטה הוחלף על ידי אדריאן ומירר בבכי על הספסל.

שחקן אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה פצוע. David Ramos, GettyImages
הרגע העצוב של המשחק. דייגו קוסטה פצוע/GettyImages, David Ramos

דקה 23: לא להאמין. פחות מעשר דקות אחרי הפציעה של דייגו קוסטה אתלטיקו מאבדת גם את ארדה טוראן שנפצע והוחלף על ידי ראול גרסיה. דייגו סימאונה מאבד שחקני שחקני מפתח במשחק האליפות ושבוע לפני גמר ליגת האלופות.

דקה 27: מצב מצוין לברצלונה. דני אלבס פרץ בצד ימין והרים כדור מדויק לפדרו שנגח מקרוב אבל החוצה.

דקה 34: גול! איזה שער מדהים לברצלונה. ססק פברגאס שלח כדור עומק לליאו מסי. הארגנטינאי הוריד עם החזה לאלכסיס סאנצ'ס שהגיע מאחור ושלח פצצה אדירה מזווית קשה לחיבורי הקורות של קורטואה. 0:1 לברצלונה שבשלב הזה היא האלופה.

* זו הפעם הראשונה העונה שברצלונה מובילה מול אתלטיקו מדריד בשישה מפגשים בין השתיים. השער של אלכסיס הוא השלישי בלבד שבארסה כובשת מול אתלטיקו, שני הקודמים היו שייכים לניימאר.

אלכסיס סאנצ'ס שחקן ברצלונה מבקיע. Alex Livesey, GettyImages
שער האליפות? אלכסיס כובש/GettyImages, Alex Livesey

מחצית שנייה

דקה 46: קורה לאתלטיקו מדריד (!). דויד וייה קיבל כדור מקוקה ומקרוב בעט לעמוד של פינטו. מזל גדול לברצלונה.

דקה 49: גול! אתלטיקו משווה אחרי לחץ כבד. גבי הרים כדור קרן שמצא את ראשו של דייגו גודין שמתוך הרחבה נגח בעוצמה לפינה ולא הותיר סיכוי לפינטו. 1:1 בקאמפ נואו וכעת אתלטיקו היא האלופה.

* זה היה השער התשיעי שברצלונה סופגת ממצב נייח העונה. יותר מכל קבוצה אחרת.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים עם דייגו גודין. AP
נגח עם כל הלב. גודין/AP

דקה 57: חילוף כפוי שלישי במשחק, הפעם בצד של ברצלונה. סרחיו בוסקטס נפצע אחרי התנגשות עם טיאגו והוחלף על ידי אלכס סונג.

דקה 64: שער של מסי נפסל בטענת נבדל. דני אלבס הרים מצד ימין, ססק פברגאס הכניס למסי שבעט מהאוויר לרשת אבל הארגנטינאי היה מעבר לקו ההגנה.

דקה 79: ברצלונה ישבה על אתלטיקו בניסיון לכבוש את שער האליפות. דני אלבס ניסה לבעוט תחת הצפיפות כדור חזק וגבוה שנהדף על ידי קורטואה לקרן.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מול שחקן אתלטיקו מדריד דייגו גודין. AP
חיים קשים. מסי מוקף בגודין ופליפה לואיס/AP

הרכבים

ברצלונה: פינטו, דני אלבס, חאבייר מסצ'ראנו, ג'רארד פיקה, אדריאנו, סרחיו בוסקטס (אלכס סונג, 57), אנדרס אינייסטה, אלכסיס סאנצ'ס, ססק פברגאס (צ'אבי, 80), פדרו (ניימאר, 61), ליאונל מסי.

אתלטיקו מדריד: טיבו קורטואה, חואנפראן, דייגו גודין, מירנדה, פיליפה לואיס, טיאגו, גבי, קוקה, ארדה טוראן (ראול גרסיה, 23), דויד וייה, דייגו קוסטה (אדריאן, 15, חוסה סוסה, 72).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully