וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "ההפסד באשמתנו". מסי ייעדר 3-2 שבועות

כוכב ריאל אחרי ההפסד לאתלטיקו: "לא צריך לעשות דרמה". סימאונה: "רצינו לנצח". סופית: מסי ייעדר שבועיים עד שלושה

14 שנים אתלטיקו מדריד חיכתה לזה, 14 שנים של כוכבים שבאו עם ציפיות ועזבו מאוכזבים, 14 שנים של תקוות שהתנפצו שוב ושוב, 14 שנים של תסכול ואכזבה. אבל אמש (שבת) באצטדיון סנטיאגו ברנבאו אתלטיקו מדריד סוף סוף עשתה זאת וניצחה את ריאל בדרבי של בירת ספרדת בתוצאה 0:1, והנחילה לבלאנקוס הפסד ביתי ראשון אחרי 34 משחקי ליגה רצופים. הקולצ'ונרוס, עם שבעה ניצחונות משבעה משחקים, רושמים את פתיחת העונה הטובה בתולדותיהם, ורומזים שאולי העונה הלה ליגה תהיה ליגה של שלוש קבוצות המתחרות על תואר האליפות.

אתלטיקו הפכה אתמול יקירת חבל קטאלוניה, והעיתונים היללו את ניצחונה וחגגו את הפסדה של ריאל. "0:1 ענק לאתלטיקו בברנבאו", נכתב ב"אל מונדו דפורטיבו", שהדגיש את תסכול אוהדי ריאל, "הברנבאו התפוצץ מזעם: 'אין לכם בושה'". ב"ספורט" הקטאלני נכתב, "אתלטיקו שטפה את ריאל. הקולצ'ונרוס התעלו על יריביהם, והשאירו תזכורת לאנצ'לוטי. דייגו קוסטה לקח את הפוקוס מרונאלדו ובייל".

הגמגום של ריאל מדריד בניצחון הדחוק והשנוי במחלוקת על אלצ'ה, הפך למבוכה גדולה אחרי ההפסד בדרבי, וכריסטיאנו רונאלדו לקח אחריות. "לא הגיע לנו לנצח", אמר רונאלדו בסיום המשחק והתנצל בפני מאמנו קרלו אנצ'לוטי, "יש לנו מאמן ענק, זאת לא אשמתו, ההפסד באשמת השחקנים. לא צריך לעשות מההפסד הזה דרמה, אלא להרים את הראש ולהמשיך הלאה".

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
אתלטיקו הורידה אותו ואת ריאל על הברכיים. רונאלדו/רויטרס

הפתיחה של אתלטיקו מדריד הייתה פשוטה מדהימה כשכבר אחרי 11 דקות של משחק הקולצ'ונרוס עלו ליתרון משער של דייגו קוסטה, וידעו לשמור עליו עד לסיום. רונאלדו התייחס למשחק ההתקפה של ריאל, שלא הצליח להבקיע את הגנת אתלטיקו. "אי אפשר כל הזמן לשחק מצוין, אבל אין תירוצים. אתלטיקו שיחקה טוב, הייתה יותר אגרסיבית ורצה יותר. אני לא חושב ששיחקנו רע, אולי צריך לשנות כמה דברים, יש שחקנים חדשים ושיטה חדשה, אבל אנצ'לוטי עושה עבודה פנומנלית, הוא אדם גדול ומאמן גדול והאחריות היא רק עלינו, השחקנים".

אנצ'לוטי היה מאופק אחרי ההפסד ואמר: "אני לא חושב שהייתה לנו בעיה כמו במשחקים הקודמים. אנחנו מניעים כדור בסבלנות וכשהוא מגיע להתקפה אין מספיק מרחב כשמשחקים מול קבוצה עם הגנה מאורגנת, וכשמשחקים לאט זה קשה יותר. פתחנו טוב את העונה אבל היו לנו שני משחקים לא טובים, יש לנו שיטה אבל צריך לשנות את הגישה, אנחנו צריכים לתקן את הבעיות שלנו במהירות, חמש נקודות אחרי ברצלונה ואתלטיקו זה פער, אבל הליגה ארוכה ויש מספיק זמן להתאושש ולהדביק את הפער, אנחנו חייבים לשפר את המשחק שלנו וזאת הבעיה הכי דחופה. אנחנו צריכים לשחק יותר מהר, לרוץ יותר בלי הכדור, הקצב והמהירות חייבים שיפור".

מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Denis Doyle, GettyImages
יודע מה הבעיה הכי דחופה. אנצ'לוטי/GettyImages, Denis Doyle

"כולנו ידענו שיש רק אופציה אחת והיא ניצחון", אמר מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה, "השחקנים עשו עבודה יוצאת מן הכלל ונתנו את הלב. הם הגיבו היטב והתעלו במשחק חשוב, הם הוכיחו נאמנות למועדון".

על המשחק עצמו אמר המאמן המאושר: "ידענו שנוכל לחדור בין הקווים שלהם, עשינו עבודה טקטית מצוינת, הגענו למצבים טובים, כל השחקנים בסגל מהראשון עד האחרון ידעו שחובה לנצח. מה שחשוב בכדורגל זה במחר, הליגה עוד ארוכה, אנחנו נצטרך לנצח במשחק הבא את פורטו, צריך להירגע כי המסע ארוך. הדבר הכי חשוב וקשה הוא לשחק ביחד, כקבוצה".

על המרחק של אתלטיקו מריאל והמועמדות לאליפות אמר סימאונה: "אני לא מתכוון לומר דבר על הפער בטבלה, זאת תהיה דמגוגיה לומר שיש הגמוניה חדשה, אנחנו ננסה בכל משחק להשתמש בכלים שלנו".

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים עם דייגו קוסטה (משמאל). רויטרס
"צריך להירגע כי המסע ארוך". שחקני אתלטיקו חוגגים בברנבאו/רויטרס

בינתיים, בברצלונה לא ממש יודעים במה לעסוק קודם. הקבוצה של טאטה מרטינו השלימה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה עם ניצחון שביעי בשבעה משחקים, 0:2 קל באלמריה. ליאונל מסי, שכבש את השער הראשון, אפילו השתווה לססאר, מלך שערי הקבוצה בליגה בכל הזמנים, עם 223 שערים וכעת הוא רחוק 28 בלבד ממלך שערי הליגה הספרדית בכלל, טלמו סארה, שכבש 251 פעמים.

אלא שכבר בדקה ה-28 מסי נפצע והוחלף על ידי צ'אבי, מה שבוודאי הדאיג מאוד את אנשי הקבוצה הקטאלנית. במועדון חששו כי מספר 10 ייעדר לתקופה ארוכה, אולם לאחר בדיקה שעבר נודע באופן רשמי כי מסי סובל מפציעה יחסית קלה בשריר הירך האחורי של רגל ימין, והוא צפוי להיעדר בין שבועיים לשלושה. מסי ייעדר משני משחקיה הבאים של ברצלונה מול סלטיק בליגת האלופות וממשחק הליגה נגד ויאדוליד.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
מדאיג את כולם. מסי/רויטרס

המאמן מרטינו אמר: "יש לו בעיה בשריר ברגל הימנית, הפציעה אירעה לו ברגע בו הוא כבש את השער ונלמד את תוצאות הבדיקות". על המשחק אמר מרטינו: "במחצית הראשונה לא שלטנו במשחק כמו שאנחנו צריכים לעשות. איפשרנו לאלמריה לצאת למתפרצות, אבל המחצית השנייה הייתה בשליטה מלאה שלנו והשער השני גמר את המשחק. אנחנו רוצים להיות בשליטה לכל אורך 90 הדקות".

דני אלבס הוסיף: "בכל שנה אנחנו רוצים לעשות את הדברים טוב יותר מאשר בשנה הקודמת. אפשר לראות שאנחנו משתפרים. חבל שמסי נפצע, אנחנו לא אוהבים שבעיות פיזיות מפריעות לנו לשחק. אנחנו מקווים שלא מדובר במשהו רציני". הבלם מארק ברטרה, ששוב הפגין יכולת חיובית, אמר: "ניצחונות במשחקים כאלה עוזרים לך לזכות באליפות בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully