וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בקליפ הפרידה שארגנה סנטוס לניימאר

ליהלום נותר עוד משחק אחד בברזיל, אך קבוצתו כבר איגדה חלק מרגעיו המשעשעים. וגם: פרשני ספרד מנתחים את המעבר

השמועות היו באוויר כבר זמן רב, והיום (ראשון) זה הפך לרשמי: ניימאר יחתום בברצלונה וילבש את מדי הבלאוגרנה בחמש העונות הקרובות. האלופה הספרדית אישרה את דבר חתימתו של היהלום בן ה-21 מסנטוס ובהודעה הרשמית מטעמה נכתב כי "ברצלונה וסנטוס הגיעו לסיכום על העברתו של ניימאר". אחרי שהעדיף את הצעתה של ברצלונה על פי זו של יריבתה המושבעת ריאל מדריד, ניימאר אמור לחתום רשמית בברצלונה ביום שני הקרוב, יממה לאחר שירשום את משחקו האחרון במדי סנטוס מול פלמנגו.

בספרד כבר מנתחים את הרכש הנוצץ של ברצלונה, שיגיע לאירופה לראשונה וינסה לעמוד בציפיות העצומות שכבר תולים בו בקטאלוניה. ההשוואה הבלתי נמנעת לרונאלדיניו - עוד פנטזיסט ברזילאי שהגיע לברצלונה והפך עימה לאחד השחקנים הטובים בעולם - כבר החלה. "ניימאר כל הזמן ידע שהוא רוצה להגיע לברצלונה, כך שאפילו הצעות של מיליונים רבים מריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי לא שינו את התוכניות שלו", כתב סנטי נולה, פרשן 'אל מונדו דפורטיבו' הקטלאני. "ניימאר חיפש מקום שיתאים לסגנון המשחק שלו, שיאפשר לו להמשיך לעשות את מה שהוא הכי אוהב - להיות עם הכדור. הוא יזדקק לתקופה של התרגלות, וזה די הגיוני. הרי הליגה הספרדית אינה הליגה הברזילאית. כדמויות, לניימאר ורונאלדיניו יש הרבה במשותף, אך הסיטואציה בה כל אחד מהם הגיע הייתה שונה לגמרי. רונאלדיניו הגיע כדי לשנות את פני המועדון, ואילו ניימאר רק מצטרף לקבוצה הטובה בעולם. למרות זאת, לשניהם יש כריזמה שמספיקה כדי להפוך לסיפור הצלחה".

"ניימאר מסוג השחקנים שמתאימים מצוין לסגנון המשחק של ברצלונה", כתב ג'וסף מריה קסנובאס ב'ספורט' הקטלאני. "יש לו את כל שנדרש כדי להצליח לצד מסי, אותו הוא תימד כיבד וראה בו ככדורגלן מספר אחת".

שחקן ברצלונה רונאלדיניו מניף את גביע אירופה לאלופות. Matt Dunham, AP
ניימאר יפרח בקאמפ נואו כמו שעשה רונאלדיניו לפניו? רונאלדיניו במדי ברצלונה/AP, Matt Dunham

קסנובאס אף שיבח את נשיא ברצלונה סנדרו רוסל על שהצליח להנחית את היהלום הצעיר: "הוא החליט על אסטרטגיה מסוימת שהעניקה ביטחוון לשחקן ולאבא שלו. למרות כל ההצעות הגבוהות שהגיעו לסנטוס בנוגע לניימאר, הוא עמד על שלו ולא נבהל גם מפלורנטינו פרס. עכשיו רוסל צריך גם לדאוג לכך שהשילוב בין מסי לניימאר אכן יהיה כמו שמצפים. דבר אחד ברור - הקבוצה תקופ ותיפול על ההיררכיה בין השחקנין. לניימאר יש אופי טוב יותר ממה שנהוג לחשוב. הוא חבר טוב לקבוצה, בחור פשוט. הוא יודע שהוא מגיע לברצלונה כדי לגדול כשחקן, והוא נחוש להצליח בקבוצה גדולה כמו ברצלונה".

ומה אומרים במדריד? ובכן, נראה כי גם שם הפרשנים תמימי דעים בנוגע למעבר המתוקשר, שלדידם עשוי להתברר כמוצלח. "הדבר הטוב ביותר היה ללכת לבארסה", כתב תומאס רונצ'רו, פרשן 'אס'. "כל שחקן שריאל מדריד מנסה להחתים גורם לעניין רב אצל האוהדים של הקבוצה. במקרה של ניימאר, ההתלהבות הייתה עוד יותר גדולה. כולם רצו לראות את ניימאר מגיע לריאל במקום ברצלונה, אבל עכשיו יש גם כאלה שרק מחכים לראות את הבעיות שהוא יגרום בתוך חדר ההלבשה. יש מי שמשוכנע שמסי לא יקבל את הנוכחות שלו בהבנה, וגם כך צריך שני כדורים כדי להשאיר את שניהם מרוצים. ניימאר שחקן מצוין עם ניצוץ של גאון, אבל הוא מסוג השחקנים שמעולם לא הצליחו בברנבאו. אם גארת' בייל יגיע, זה עדיף. ואם החוזה של כריסטיאנו רונאלדו יוארך, זה כבר יהיה נהדר".

ניימאר, נבחרת ברזיל, מול מסי, נבחרת ארגנטינה. 146166814, GettyImages
איך זה ייראה כששניהם ישתפו פעולה? מסי וניימאר/GettyImages, 146166814

על פי פרנססק תומאס, פרשן רשת ESPN, השאלה המכריעה תהיה כיצד ישתלב ניימאר עם מסי ויתר כוכבי ברצלונה. "כולם ציפו שניימאר יצטרף לסוללת הכוכבים שכבר נמצאת בברצלונה. אין ספק שהוספה של כישרון כמו ניימאר תעניק נופך נוסף להתקפה של הקבוצה, ותעניק לטיטו וילאנובה הזדמנות לפתח ולשפר עוד קצת את הסגנון הנוכחי. צריך להזהיר ולומר שניימאר יצטרך זמן להסתגל ולהתאים את עצמו לסגנון המשחק באירופה. סבלנות תהיה מילת המפתח בתוך בליל הציפיות המטורפות ממנו. בברצלונה ההתקפה עוברת בעיקר דרך ליאונל מסי. לא מפתיע שכמה שונאים כבר הכריזו שמסי לא מוכן לוותר על שיאי ההבקעות הרגילים שלי, ושלאחרונה הוא הפל לדיקטטור קטן. ובכן, אלו שטויות. שניהם כבר החמיאו אחד לשני בתקשורת ונראים מוכנים לשיתוף הפעולה הזה".

צפו בניימאר מצהיר בגיל 13: "חולם לשחק בברצלונה או בריאל"

ניימאר במספרים

* ניימאר, שחגג את יום הולדתו ה-21 בפברואר האחרון, יערוך מול פלמנגו את הופעתו ה-225 בקבוצת הבוגרים של סנטוס, והמאזן שלו כרגע עומד על 136 שערים.

* בנבחרת ברזיל הוא הספיק לכבוש 20 שערים ב-32 הופעות מאז זומן לראשונה בקיץ 2010.

* בארון התארים הקבוצתיים שלו ניתן למצוא שלוש אליפויות פאוליסטה (2010, 2011, 2012), גביע מקומי אחד (2010), גביע ליברטדורס (2011), וגביע סודאמריקנה (2012). עם הנבחרת הוא היה שותף לזכייה במדליית הכסף באולימפיאדת לונדון 2012.

* הסופרסטאר הברזילאי זוכה למעקב של 6,296,293 איש בטוויטר, ובעמוד הפייסבוק שלו יש לא פחות מ-8,700,000 חברים.

* מאז הגעתו של פאוסטו דוס סנטוס לברצלונה ב-1931, שיחקו במועדון 28 ברזילאים, מכוכבי על כמו אבריסטו, רומאריו, ריבאלדו ורונאלדיניו ועד כישלונות כמו רוברטו וג'ובאני.

שחקן סנטוס ניימאר (ראשון משמאל) חוגג עם חבריו. רויטרס
חולם מגיל צעיר על ברצלונה. ניימאר חוגג במדי סנטוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully