וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 1:5 לברצלונה על סוסיאדד, רק תיקו לריאל

הבכורה של טיטו וילאנובה הסתיימה עם ניצחון מרשים. צמד למסי, וייה חזר וכבש. הבלאנקוס סיימו ב-1:1 ביתי מול ולנסיה

קיץ שלם המתנתם להן, וריאל מדריד וברצלונה סוף סוף מתחילות רשמית את עונת 2012/13. ההצגה הכי טובה בעיר נפתחה בעצלתיים, כאשר ריאל מדריד אכזבה את אוהדיה עם 1:1 ביתי מול ולנסיה, שלוקחת נקודה בברנבאו שנה שנייה ברציפות. לעומתה, ברצלונה פתחה בסטייל עם 1:5 מלהיב לרשת ריאל סוסיאדד בבכורה הרשמית של טיטו וילאנובה, כולל צמד של ליאונל מסי ושער של דויד וייה שהשלים את הקאמבק שלו לאחר תקופת היעדרות ארוכה. בטיס ניצחה בחוץ 3:5 את אתלטיק בילבאו בחגיגת שערים, ואילו אתלטיקו מדריד הסתפקה ב-1:1 במגרשה של לבנטה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
התחיל את הספירה מחדש. ליאונל מסי/רויטרס

ברצלונה - סוסיאדד 1:5

כמו בשלוש השנים הקודמות, ברצלונה המשיכה את רצף ההצלחות שלה במחזורי הפתיחה ועשתה זאת עם חמישייה לרשת ריאל סוסיאדד, אחרי החמישייה לרשת ויאריאל במחזור הראשון אשתקד. הקטלאנים שמעו כי ריאל מדריד איבדה שתי נקודות, ויצרו לעצמם יתרון על היריבה המושבעת כבר אחרי משחק אחד. ליאונל מסי התחיל את הספירה שלו מחדש עם צמד מצוין (11 ו-16), כשקרלס פויול פתח את מסכת השערים (4) ופדרו חתם מחצית מופלאה (41). צ'ורי קסטרו האורוגוואי העניק לריאל סוסיאדד שוויון (9) שהחזיק מעמד שתי דקות בלבד. הרגע המרגש של המשחק הגיע רבע שעה לסיום, כשדויד וייה עלה לדקות ראשונות מאז השבר ברגל בדצמבר 2011 באליפות העולם לקבוצות, והקפיץ את האוהדים בקאמפ נואו עם שער בדקה ה-84.

אם לריאל לקח 10 דקות כדי לפתוח את החשבון העונתי שלה, ברצלונה עשתה זאת תוך ארבע דקות. צ'אבי הגביה כדור קרן מדוד לרחבה והקפטן פויול התרומם נהדר ונגח חזק אל הרשת של קלאודיו בראבו ההמום. הקהל המקומי כבר החל לפנטז על חגיגה, אלא שבדקה התשיעית יצאה סוסיאדד למתפרצת, אסייר איארמנדי זיהה את החור של דני אלבס והסיט את הכדור לעבר צ'ורי קסטרו שירה פנימה. שער נהדר לרכש ממאיורקה בהופעת הבכורה, אך הבאסקים לא הספיקו ליהנות ומיד ראו את מסי מקבל כדור מפדרו, משתחרר משני שומרים ובעזרת הסטה קלה מוצא את הרשת עם הראשון שלו העונה בדקה ה-11.

עוד חמש דקות עברו ומסי כבר השלים צמד והשתווה לתומר חמד. הפנומן הארגנטינאי כשל בניסון הראשון בימין, אבל קיבל כדור נוסף מטייו הצעיר ובשמאל קבע 1:3 לברצלונה. מסי יכול היה להשלים שלושער בדקה ה-36, אבל הפעם בראבו עצר אותו אחרי דאבל פס עם ססק פברגאס. מנגד, ניסה גורקה אלוסטונדו להפתיע את ויקטור ואלדס מחצי מגרש, אך השוער חזר בזמן לשער והדף לקרן. בארסה הבינה שעליה לחזור לתקוף, ובדקה ה-41 מהלך קבוצתי מבריק של טיקי-טאקה הסתיים בבישול של טייו המצוין לפדרו שנעץ את הרביעי.

חמש דקות בתוך פתיחת המחצית השנייה החליף ג'רארד פיקה את פויול שחזר בצורה מוצלחת מהפציעה, ומסי שוב פספס הזדמנות לחגוג שלושער עם בעיטה לרשת החיצונית דקה לאחר מכן. אנדרס אינייסטה הצטרף גם הוא כמחליף בדקה ה-58 כדי לעורר את ברצלונה שחזרה מההפסקה מעט מנומנמת, וצ'אבי סחט עצירה טובה מהשוער האורח בחלוף חמש דקות. בדקה ה-75 הגיע הרגע לו חיכו אוהדי ברצלונה, כשדויד וייה נכנס לדקות רשמיות ראשונות מאז הפציעה הקשה בסוף 2011. מלך שערי נבחרת ספרד בכל הזמנים המתין תשע דקות, לפני שקיבל מסירת פז מאינייסטה ושלח לפינה הרחוקה. 1:5 לברצלונה והתרגשות גדולה אצל וייה.

ריאל מדריד - ולנסיה 1:1

בעונה שעברה הגיעה ולנסיה לסנטיאגו ברנבאו וחילצה 0:0 בזכות הופעה הירואית בין הקורות של ויסנטה גואיטה. הפעם דייגו אלבס תפס את מקומו של גואיטה וסידר לקבוצתו תיקו מחמיא נוסף, כשהציג יכולת נהדרת בין הקורות ב-1:1 מול ריאל מדריד המתוסכלת. כריסטיאנו רונאלדו לא הורגש, איקר קסיאס זייף והבלאנקוס החלודים שמטו שתי נקודות כבר במחזור הפתיחה. גונסאלו היגואין המשיך את רצף ההצלחות שלו מול ולנסיה עם שער בדקה ה-10, אבל יציאה רעה של קסיאס הסתיימה בהתנגשות עם פפה ושער שוויון של ז'ונאס בדקה ה-41. כל הניסיונות של ז'וזה מוריניו ושחקניו להכריע את המשחק עלו בתוהו, כשהגנת ולנסיה החזיקה מעמד בזכות כמה הצלות של אלבס והעניקה למאוריסיו פלגרינו נקודת בכורה כמאמן ראשי.

כבר אחרי 10 דקות עלתה ריאל ליתרון, כשגונסאלו היגואין נעצר פעמיים אצל דייגו אלבס אחרי כדור עומק של אנחל די מריה, אבל הפציץ אל הרשת בניסיון השלישי וחגג את שערו התשיעי נגד ולנסיה ב-10 המפגשים האחרונים בין השתיים בכל המסגרות. היה ספק לנבדל קטן של הארגנטינאי, אבל השער אושר. ריאל המשיכה לשלוט בקצב וצ'אבי אלונסו סובב כדור נהדר שחלף בסמוך לקורה בדקה ה-25. גם פאביו קואנטראו הגיע להזדמנות טובה 10 דקות לאחר מכן, אבל התמהמה בתוך הרחבה ונבלם לקרן. הבלאנקוס שילמו את המחיר בדקה ה-41, כשאיקר קסיאס יצא רע לכדור חופשי של טינו קוסטה, התנגש בפפה וראה את ז'ונאס נוגח מעליו את שער השוויון. השוער והבלם קיבלו טיפול שנמשך כמה דקות וחזרו לשחק.

פפה, כך מסתבר, נפגע קשה יותר בהתנגשות הראשים עם הקפטן שלו והוחלף בידי ראול אלביול לאחר ההפסקה. בדקה ה-54 די מריה היה חייב להחזיר את ריאל ליתרון, אך החמיץ ברשלנות במצב של אחד על אחד מול אלבס. בצד השני, טינו קוסטה שלח כדור עומק נהדר לרוברטו סולדאדו שכבר עבר את קסיאס וכבש, אך השופט עצר את המהלך בטענת נבדל שלא היה. למוריניו נמאס, ובחילוף התקפי הוא הכניס את קארים בנזמה במקום דיארה. ריאל בהחלט התעוררה בעקבות החילוף והיגואין נגח למשקוף מקרוב, כשבדקה ה-68 אלבס הדף בעיטה של מסוט אוזיל. השוער הברזילאי הפגין את כישוריו פעם נוספת, כשהדף טיל של בנזמה בדקה ה-83 וקלט גם נגיחה של אלביול כדי להשאיר את התוצאה בעינה. מוריניו כבר לא חייך בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ז'ונאס שחקן ולנסיה חוגג שער. רויטרס
הדהים את האוהדים בברנבאו. ז'ונאס/רויטרס

משחקים נוספים

אתלטיק בילבאו - בטיס 5:3

חגיגת שערים ומהפכים בסן מאמס. מרסלו ביילסה השאיר מחוץ לסגל את הכוכבים חאבי מרטינס ופרננדו יורנטה שצפויים לעזוב, וחטף בראש מבטיס וקשרה בניאט, שעשוי להצטרף לאתלטיק בילבאו בקרוב. הפתיחה הייתה כל כולה של בטיס, שהוליכה 0:3 אחרי חצי שעה. בניאט בישל לרובן קסטרו בדקה השביעית וכבש בעצמו בדקה ה-31, כשבתווך הבקיע גם חורחה מולינה במתפרצת. בילבאו הצליחה לבצע קאמבק מזהיר עם שער של אוסקר דה מרקוס (47) ושתי נגיחות של הבלם מיקל סן חוסה (67 ו-76), אבל המחליף אלחנדרו פוסואלו החזיר את היתרון לבטיס בדקה ה-80 ומולינה חתם עם השני שלו בדקה ה-86.

לבנטה - אתלטיק מדריד 1:1

אלופת הליגה האירופית הציגה בהרכבה את שחקני הרכש קאטה דיאס וכריסטיאן רודריגס, אך לא הצליחה לנצח במחזור הפתיחה. לבנטה עלתה ליתרון כבר בדקה החמישית משער נהדר של נאביל אל זהאר (הראשון שלו בליגה הספרדית) אלא שארדה טוראן הטורקי איזן בדקה ה-22 עם פצצה מ-20 מטרים לחיבורים של גוסטבו מונואה. המארחים היו קרובים יותר להכריע את המשחק, אבל החמיצו עד לסיום, כולל כדור אדיר של ויסנטה איבורה למשקוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully