וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ גווארדיולה עוזב את ברצלונה, וילאנובה יחליפו

צפו במסיבת העיתונאים הדרמטית, בה אמר המאמן היוצא: "הזמן שוחק הכל, החלטתי בדצמבר" והנשיא הפתיע כשמינה את עוזרו

פפ גווארדיולה יעזוב את ברצלונה בתום העונה. אחרי התלבטויות, שיחות ומגעים, המאמן החליט לא להמשיך והיום (שישי) הודיע על כך לשחקנים באימון הצהריים של הקבוצה.

בתקשורת הקטאלנית דיווחו הבוקר שהשחקנים קיבלו בהלם את הדיווחים על העזיבה העתידית של המאמן למרות שדובר רבות על האפשרות הזו בחודשים האחרונים.

אחרי אובדן הסיכוי לזכות באליפות ובליגת האלופות, לגווארדיולה נותרה משימה אחת מרכזית: זכייה בגביע הספרדי. ברצלונה תפגוש את אתלטיק בילבאו למשחק על התואר ב-25 במאי וניצחון יהווה פרידה נאותה מהמאמן המצליח.

בקבוצה הזכירו שמות של מועמדים בכירים רבים כמו מרסלו ביילסה, טיטו וילאנובה, לואיס אנריקה, יוגי לב, לורן בלאן, ארנסטו ואלוורדה ואנדרה וילאש בואש, אבל בסופו של דבר הפור נפל על טיטו וילאנובה, עוזרו של גווארדיולה שקיבל את המינוי משום מקום, בדיוק כמו גווארדיולה עצמו לפני ארבע שנים.

וילאנובה בן ה-42 גדל במחלקת הנוער של ברצלונה כשחקן צעיר, אבל לאחר שלא זכה למקום קבוע בקבוצה הראשונה הוא יצא לנדודים ושיחק עד גיל 34 בשלל קבוצות. לאחר הפרישה, הוא חבר לראשונה לגווארדיולה על הקווים, כעוזר מאמן ברצלונה ב', אותה אימן פפ בליגה הרביעית ויחד השניים העלו את הקבוצה ליגה. מיד לאחר אותה עונה, הם התמנו לאותם תפקידים בקבוצה הבכירה של המועדון. וילאנובה היווה חלק אינטגרלי בהתפתחות של ברצלונה בארבע העונות עם גווארדיולה כמאמן ראשי, אולם הוא גם זכור מהתקרית במשחק הסופרקאפ הספרדי, בה לאחר עימות עם מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו, האחרון דחף אצבע לעינו של עוזר המאמן.

גווארדיולה: "כבר בדצמבר הודעתי לנשיא על כוונתי"

בשעות הצהריים קיים גווארדיולה מסיבת עיתונאים עם הנשיא סנדרו רוסל, בה ישבו השניים מרוחקים מעט וגווארדיולה נראה רגוע, אך מהורהר. יחד עם זאת, רוסל הודה לגווארדיולה ואמר: "אנחנו מכנסים את מסיבת העיתונאים הזו כדי להודיע באופן רשמי שגווארדיולה לא ימשיך כמאמן בעונה הבאה. לפני שאני מעביר לו את רשות הדיבור, רציתי להגיד שאנחנו מכבדים לחלוטין את ההחלטה שלו". בשלב זה, פנה רוסל למאמן באופן אישי ואמר: "תודה פפ, על כל מה שנתת לברסה. על מודל של כדורגל, שאי אפשר לפקפק בו, על שהגנת על ערכי המועדון שלנו. ברצלונה תודה לך לנצח, למאמן הטוב בתולדות המועדון שלנו".

כאן נטל גווארדיולה את רשות הדיבור: "זו לא סיטואציה קלה עבורי. אני מתנצל שהדברים נראים כך, זו טעות שעשיתי, אבל הלחץ על המאמן גדול מאוד ולכן רציתי לחדש את החוזה כל פעם לשנה אחת בלבד. כבר בתחילת דצמבר הודעתי לנשיא על הכוונת שלי, אבל לא יכולתי לספר לשחקנים, כי זה היה פוגע בחדר ההלבשה. הזמן שוחק הכל וגם אותי, זו הסיבה המרכזית לעזיבה".

"ארבע שנים הן נצח כמאמן ברצלונה", המשיך גווארדיולה. "המחליף שלי יתן דברים שאני כבר לא יכול. לא כי אני לא מסוגל, אלא כי הדרישות גבוהות והמאמן צריך להיות חזק ועם אנרגיות, כדי להעביר את זה לשחקנים. אני צריך להחזיר לעצמי את האנרגיה הזו, אני רוצה להתרחק, להירגע".

גווארדיולה המשיך ודיבר על השחקנים: "אני רוצה להודות להם. היה לי הכבוד להיות איתם, הם גרמו לי ליהנות מהעבודה שלי. זה כיף לדמיין משחק ושהשחקנים, פעם אחר פעם, יוציאו את זה לפועל. יכולתי להמשיך, אבל לא הייתי ראוי לאמן את ברסה במצב הזה. אני הולך בהרגשה שעשיתי את הטוב ביותר. זה מועדון גדול, עם המון עוצמה. תודה לכולם".

בנקודה זו הטיל רוסל את הפצצה הגדולה: "לפי הצעתו של אנדוני זוביזארטה, המאמן הבא של ברצלונה יהיה טיטו וילאנובה". זוביזארטה המשיך: "זו מסיבת העיתונאים שלא רציתי לקיים אף פעם. פפ עשה דברים גדולים ואנחנו ננסה להמשיך את זה. כשפפ אמר שהוא רוצה ללכת, התחלנו לחפש מחליף. יום אחד אמרתי לו 'טיטו' ומשם התחלנו לעבוד. הוא מייצג את המשחק שלנו, את הרעיונות. הוא עובד בלי הפסקה, במחויבות. אין ספק שהוא שונה מפפ. תמיד הסתכלנו על מי שיש אצלנו ובמקרה הזה של טיטו. זו הייתה החלטה קלה". גווארדיולה הוסיף: "לטיטו יש את כל ההערכה ממני, בשל הדרך בה הוא עזר לי. השחקנים מכירים אותו. הוא יתן לשחקנים מה שאני כבר לא יכולתי לתת".

המאמן המעוטר בהיסטוריה של ברצלונה

גווארדיולה, ששיחק בברצלונה בשנים 1990-2001 ונחשב לאחד מהסמלים הגדולים שלה בשנות ה-90, אימן את הקבוצה בארבע העונות האחרונות, בהן הוא הנחיל בה את הטיקי-טקה המפורסמת, שיטת המשחק שהפכה לסמל המסחרי של בארסה הגדולה שלו.

גווארדיולה זכה עם ברצלונה בשלוש אליפויות ספרד, שני גביעי ליגת האלופות, גביע ספרדי אחד, שלושה גביעי סופר קופה ספרדיים, שני גביעי סופר קאפ אירופאים ושתי אליפויות העולם לקבוצות. הוא נבחר בשנים האחרונות למאמן השנה מספר פעמים על ידי אינספור כלי תקשורת וגופים שונים.

גווארדיולה עוזב את ברצלונה כמאמן הכי מעוטר בהיסטוריה שלה וכל זאת בארבע שנים בלבד. תחתיו ברצלונה השוותה את שיא הניצחונות לעונה (31) בעונת 2009/10 ושברה את שיא הניצחונות הרצופים (16) בעונת 2010/11.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully