וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה את ריאל מדריד 1:3

בנזמה כבש אחרי 21 שניות, אלא שסאנצ'ס (30), מארסלו (53, עצמי) ופברגאס (66) השלימו מהפך עצום, ושוב הקטלאנים חוגגים בקלאסיקו

בשנים האחרונות נדמה כאילו בכל פעם שריאל מדריד וברצלונה נפגשו למשחק הקלאסיקו התורן, הייתה קבוצה הקטלאנית פייבוריטית מובהקת. עם זאת, כששתי הקבוצות הגדולות ביותר של הכדורגל הספרדי עלו הערב (שבת) לכר הדשא בסנטיאגו ברנבאו, יחסי הכוחות אמורים היו להיות שונים. ובכן, בתום 90 דקות נפלאות של כדורגל שוב הופרכו כל אותן תיאוריות מוקדמות, והתוצאה הסופית היא שוב אותה תוצאה: ברצלונה ניצחה 1:3, גווארדיולה שוב גבר על מוריניו, מסי התעלה על רונאלדו, וכל אותן רוחות של מהפכה לפתע מרגישות קצת מוקדמות. הקבוצה הטובה בספרד בשנים האחרונות לא ממהרת לוותר על הכתר כל כך מהר. קרים בנזמה כבש ראשון (1) כבר אחרי 22 שניות, אבל אלכסיס סאנצ'ס (30), צ’אבי (53) וססק פברגאס (66) הפכו את התוצאה עם שלושה שערים מצוינים.

שחקני ברצלונה חוגגים שער מול ריאל מדריד. רויטרס
מהפכה? את החבר'ה האלה לא מעניין שום דבר. שחקני ברצלונה חוגגים ניצחון ענק/רויטרס

שניות ספורות לפני שריקת הפתיחה, ידעו שתי הקבוצות כי המשחק של הערב הוא לא עוד קלאסיקו. אמת, כבוד ויוקרה תמיד משחקים תפקיד מרכזי כששתי הענקיות הללו נפגשות, אלא שגם משמעות פרקטית הייתה להתמודדות הערב, ועוד איך הייתה. ערב המחזור ה-16 עמד הפער בין הקבוצות על שלוש נקודות לזכות ריאל מדריד, שהחזיקה במשחק חסר על יריבתה הנצחית. ניצחון של הבלאנקוס הערב היה יכול לפתוח באופן מעשי פער של תשע נקודות (!) בין הצדדים, ומשם לכל קבוצה שהיא היה קשה לחזור. אלא ששוב אנחנו עוסקים בתיאוריות, בעוד התוצאה הסופית היא אחרת לגמרי. ברצלונה השתוותה הערב לריאל במקום הראשון של הטבלה הספרדית, וכן, למוריניו ושחקניו יש את אותו משחק חסר, אבל אין עוררין באשר לקבוצה הטובה יותר בשלב זה של העונה.

הפתיחה הייתה היסטורית, ותיכנס היישר לספרים. 21 שניות בלבד לקחו לקרים בנזמה לכבוש את השער המהיר בתולדות הקלאסיקו, וכל יושבי הסנטיאגו ברנבאו בוודאי רעדו מהתרגשות, אלא שההמשך ידוע וכך נקטע גם רצף הנצחונות המפואר של הבלאנקוס, ונעצר על 15 (בכל המסגרות) - אחד לפני שיא המועדון. ברצלונה לא איבדה עשתונות, החלה לשחק את הכדורגל שלה לאט-לאט, והתוצאות לא איחרו להגיע.

זה התחיל עם בישול גדול של מסי לאלכסיס סאנצ'ס, שקיבל את חולצת ההרכב על חשבון דויד וייה, וסיים כמו גדול מול קסיאס. זה היה בדקה ה-30, ומאותו רגע השתלטה לגמרי האלופה על מרכז השדה, ועשתה ככל העולה על רוחה. צ'אבי השלים מהפך בדקה ה-53 (הרבה בזכות מארסלו, שההסטה שלו הטעתה את קסיאס), פברגאס נגח נהדר בשער שהיווה את הדובדבן על הקצפת המתוקה הזאת בדקה ה-66, ועד הסיום עוד פספסה בארסה כמה וכמה הזדמנויות להגדיל את יתרונה. יש לציין כי גם מהצד השני, יכולת גדולה של ויקטור ואלדס מנעה מכריסטיאנו רונאלדו החלש וחבריו למצוא את הרשת, ובסיום, מה אתם יודעים, ברצלונה שוב מנצחת את ריאל מדריד, והבלאנקוס ממשיכים לספור: 12 מפגשים שלמים עברו מאז ניצחו בפעם האחרונה את היריבה המרה בליגה, זו שכמעט יצאה מתמונת האליפות, ולפתע חזרה אליה - ובגדול. המפגש הבא: ב-22 באפריל.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב. רויטרס
הפרצוף אומר הכל. רונאלדו שוב מתפרק מול ברצלונה/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1 - גול! שער ראשון כבר אחרי 22 שניות, לא ייאמן! טעות איומה של ויקטור ואלדס, שמסר הישר לרגליו של אוזיל, הגיעה אחרי הדיפה של בוסקטס אל קארים בנזמה, שנותר לבדו מול השוער הקטלאני ובעט מהאוויר פנימה. 0:1 ענק לריאל מדריד! מיותר לציין כי זהו השער המהיר ביותר בתולדות הקלאסיקו.

דקה 3 - והרי לכם סטטיסטיקה מסקרנת במיוחד: בכל 72 משחקי הליגה האחרונים בה עלתה ליתרון ראשונה, ריאל מדריד ניצחה.

דקה 6 - ברוך הבא ליאונל מסי: הגאון הקטן חטף מסרחיו ראמוס, נכנס לרחבה, הטעה את פפה ומתוך הרחבה סחט הצלה מקסיאס, שהדף לקרן.

דקה 15 - מתי בפעם האחרונה ראינו קבוצה שמחזיקה בכדור יותר מברצלונה?

דקה 19 - כריסטיאנו רונאלדו פרץ ממרכז המגרש ו-20 מטרים בעט כדור חזק למרכז השער, ואלדס הדף היטב.

דקה 23 - בעיטה חופשית יפה של צ'אבי סחטה הדיפה של קסיאס לקרן.

דקה 25 - בנזמה חטף את הכדור מהגנת ברצלונה ושלח כדור מופלא לרונאלדו, שבעט בנגיעה אחת מ-16 מטרים ופספס את המסגרת בסנטימרים.

דקה 30 - גול! פריצה גדולה של מסי הסתיימה בכדור עומק מצוין לאלכסיס סאנצ'ס, שנכנס לרחבה עם הרבה כוח, בעט שטוח לפינה ולא הותיר לקסיאס סיכוי. 1:1.

דקה 35 - ברצלונה שוב נראית כמו ברצלונה, ובדקות הללו, לראשונה במשחק, היא שולטת לגמרי במרכז השדה.

דקה 45 - מחצית ראשונה טובה מגיעה לסיומה בברנבאו. הנה כמה מספרים מ-45 הדקות הראשונות:

בעיטות: ריאל מדריד 9 (3 למסגרת). ברצלונה 4 (3 למסגרת)
שליטה בכדור: ריאל מדריד 40%, ברצלונה 60%
עבירות: ריאל מדריד 9, ברצלונה 4
כרטיסים צהובים: ליאונל מסי, אלכסיס סאנצ'ס, צ'אבי אלונסו

מחצית שניה

דקה 45 - בכל ארבעת הפעמים שברצלונה לא הוליכה עם הירידה לחדרי ההלבשה העונה, היא לא ניצחה גם בסיום.

דקה 46 - שני המאמנים עלו עם אותם הרכבים בדיוק למחצית השניה. רק נזכיר שעל הספסל של ריאל נמצאים קאקה, גונזאלו היגואין, חוסה קחלון, סמי חדירה, אנטוניו אדן, אלברו ארבלואה וראול אלביול, בעוד מנגד ממתינים בסבלנות פדרו, דויד וייה, טיאגו אלקנטרה, מקסוול, חאבייר מסצ'ראנו, סיידו קייטה וחוסה פינטו.

דקה 50 - כריסטיאנו רונאלדו עבר את החומה עם כדור חופשי מ-20 מטרים, אך ואלדס היה במקום וקלט.

דקה 53 - גול! גבירותי ורבותי, מהפך: התקפה גדולה של ברצלונה הסתיימה בבעיטה חזקה של צ'אבי שפגעה במארסלו, שינתה לגמרי כיוון, הטעתה את קסיאס ונשקה לרשת. 1:2 לברצלונה.

דקה 58 - חילוף ראשון במשחק: אוזיל החלש בחוץ, קאקה בפנים.

דקה 62 - מסי הכניס כדור נפלא לסאנצ'ס, ומזווית קשה החלוץ המצוין סחט הדיפה טובה של קסיאס.

דקה 63 - מסי הימר על בעיטה חופשית מכ-25 מטרים, הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 65 - איזו החמצה של רונאלדו! צ'אבי אלונסו הגביה כדור גדול לפורטוגלי, שנותר לבדו לגמרי, 5 מטרים מהשער, אך נגח ליד הקורה של ואלדס.

דקה 66 - גול! יכול להיות שזה גמור? מתפרצת מופלאה של ברצלונה הלכה לאגף הימני, כשדני אלבס הגביה לרחבה וססק פברגאס, במשחק בינוני עד אותו רגע, הצטרף נפלא לרחבה ונגח נהדר פנימה. 1:3 ענק לברצלונה!

דקה 75 - בנזמה קיבל כדור באגף שמאל, היתל בפויול, נכנס לרחבה וספק בעט-ספק מסר. היגואין המחליף שפשף את הכדור, שחלף סנטימרים ליד הקורה של ואלדס.

דקה 84 - איבוד כדור של צ'אבי אפשר לבלאנקוס לצאת למתפרצת, בסיומה בעט קאקה חזק ושטוח מתוך הרחבה, אך ואלדס המצוין שוב הדף.

דקה 86 - הפעם המתפרצת הקטלנית היא של ברצלונה: שיתוף פעולה גדול בין דויד וייה המחליף ואינייסטה הסתיים ברגלי הקשר, שמצא עצמו לבד מול קסיאס ויכול היה לגמור את המשחק באופן סופי, אך סחט הדיפה ענקית משוער הנבחרת.

דקה 90+4 - השופט דויד פרננדס בורבלאן מכניס את המשרוקית לפה, ושורק לסיום. עשרות אלפי האוהדים בסטניאגו ברנבאו מנסים לעכל.

סטטיסטיקה:

בעיטות: ריאל מדריד 17 (5 למסגרת), ברצלונה 12 (7)
שליטה בכדור: ריאל מדריד 38%, ברצלונה 62%
עבירות: ריאל מדריד 22, ברצלונה 13
כרטיסים צהובים: ריאל מדריד 4, ברצלונה 3

הרכבים

ריאל מדריד: איקר קסיאס, לסאנה דיארה (סמי חדירה, 63), פפה, סרחיו ראמוס, מרסלו, צ'אבי אלונסו, מסוט אוזיל (קאקה, 58), פאביו קואנטראו, אנחל די מריה (גונזאלו היגואין, 68), כריסטיאנו רונאלדו, קרים בנזמה.

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, אריק אבידל, סרג'יו בוקסטס, צ'אבי, ססק פברגאס (סיידו קייטה, 79), אנדרס אינייסטה (פדרו, 89), ליאונל מסי, אלכסיס סאנצ'ס (דויד וייה, 84).

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

שחקני ברצלונה חוגגים, ליאונל מסי ססק פברגאס. רויטרס
כמה שזה מתוק. פברגאס חוגג עם החברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully