וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קל בלעדיך: הספסול של רונאלדיניו עושה טוב למילאן

17.12.2010 / 20:00

אחרי שניסו אותו בהתקפה ובקישור, בימין ושמאל, במילאן הבינו מה העמדה הטובה ביותר עבור רונאלדיניו: הספסל. עכשיו הם בדרך לאליפות לראשונה מאז 2004

שלושה ימים לפני משחק הליגה נגד ברשיה בתחילת דצמבר התקשר נשיא מילאן סילביו ברלוסקוני למאמן הקבוצה, מסימיליאנו אלגרי. מתוקף תפקידו כראש ממשלת איטליה, ברלוסקוני שהה באותו זמן בקזחסטן, אבל מצא את הזמן להביע עניין עמוק במועדון הכדורגל שלו ולמרות שאלגרי עצמו הכחיש מאוחר יותר, בארץ המגף היו מי שטענו בעקשנות שהנשיא התקשר למאמן כדי לברר על התכניות שלו לרונאלדיניו לקראת המשחק.

יום למחרת, באימון המסכם, החליטו העיתונאים לשאול את המאמן בעצמם על עתידו של רונאלדיניו בקבוצה. זה ענה להם "בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים", כפי שהגדירו זאת ב"קוריירה דלו ספורט", ש"אנחנו רוצים שחקנים שרוצים להיות במילאן". יממה נוספת עברה ומילאן עלתה למשחק שביעי ברציפות ללא הברזילאי בהרכב. ה-0:3 הקליל בסיום היה הניצחון השישי של הרוסונרי בשבעת המשחקים הללו.

שחקן מילאן, רונאלדיניו. GettyImages
יום למחרת, באימון המסכם, החליטו העיתונאים לשאול את המאמן בעצמם על עתידו של רונאלדיניו בקבוצה. זה ענה להם "בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים" כפי שהגדירו זאת ב"קוריירה דלו ספורט", ש"אנחנו רוצים שחקנים שרוצים להיות במילאן/GettyImages

המאמן דווקא ניסה

רונאלדיניו נחשב לחביבו של ברלוסקוני. "ביצת הזהב בקן של הנשיא", הגדיר אותו הבלוגר ריקרדו רוסי. דיבורים על דרישה של הבוס להעלות את הברזילאי בהרכב נשמעו דרך קבע, אבל לאחרונה ידעו לציין חלק מכלי התקשורת שאלגרי הצליח להביא את ברלוסקוני לידי הבנה שרונאלדיניו בתפקיד מרכזי זה לא טוב למילאן.

אלגרי דווקא רצה, או לפחות ניסה. מילאן פתחה את העונה במערך 4:3:3, כשרונאלדיניו משחק בשלישייה הקדמית, אבל התוצאות והיכולת של הקבוצה היו בינוניות ושל הברזילאי אפילו פחות מכך. הטקטיקן שהגיע מקליארי החליף ל-4:3:1:2 והציב את הברזילאי בין מרכז הקישור להתקפה, אבל ההחזקה ארוכת הזמן שלו בכדור והאיבודים התכופים ששלחו את סיידורף, אמברוסיני ושות' למלחמות מיותרות על הכדור, הדגישו שמדובר בבעיה.

יכול להיות שברלוסקוני לא אהב את הפתרון של שליחת רונאלדיניו לספסל, אבל אחרי שהוא בוודאי צפה בהפסד לריאל מדריד בבירת ספרד, אולי גם הוא הבין ששווה לנסות. עם תצוגות של קלארנס סיידורף וקווין פרינס בואטנג במרכז הקישור, מילאן נהנתה ממימד נוסף של פיזיות ותכליתיות והיא התחילה לנצח.

"תרימו את היד אם אתם לא חשבתם שאלגרי יעשה מה שברלוסקוני יגיד לו. מאמן מילאן לא רק הראה שהוא לא מקבל הוראות מקצועיות, הוא הושיב את רונאלדיניו פעם נוספת על הספסל", כתב העיתונאי גאטאנו דה סטפנו ב"גאזטה דלו ספורט", אחרי עוד ניצחון. "אצל הרוסונרי של השבועות האחרונים לכל אחד יש תפקיד והוא מבצע אותו בצורה מושלמת. זו יצירת אומנות אפילו בלי רונאלדיניו". לאחראי המרכזי ליצירה עליה כתב דה סטפנו קוראים זלאטן איברהימוביץ' ולסיבה המרכזית לספסול של הברזילאי יש שם זהה.

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. Thierry Charlier AP, AP
דיבורים על דרישה של הבוס להעלות את הברזילאי בהרכב נשמעו דרך קבע, אבל לאחרונה ידעו לציין חלק מכלי התקשורת שאלגרי הצליח להביא את ברלוסקוני לידי הבנה שרונאלדיניו בתפקיד מרכזי זה פשוט לא טוב למילאן/AP, Thierry Charlier AP

לשלישייה הזו בואטיניוביץ'

כשזלאטן חזר למילאנו, הפעם לצד האדום-שחור, הוא מיד שפע מחמאות לשלישייה הברזילאית רונאלדיניו-פאטו-רוביניו. אבל אחרי כמה חוויות משותפות על הדשא, הוא וגם אלגרי הבינו שהחבורה הזו ורונאלדיניו בראשה, מגבילה אותו. "אני מרגיש יותר חופשי כשאני משתף פעולה עם פיליפו אינזאגי. כשאני משחק עם הברזילאים אני נאלץ לשחק יותר בתוך הרחבה", לא התבייש השבדי לומר וההבנה החלה לחלחל.

חשוב להדגיש: לא מדובר במאבקי אגו, אלא ברצון העז של זלאטן לנצח ולהצליח. השבדי הוא קבלן האליפויות הכי גדול של הכדורגל עולמי במאה ה-21 ובתשע השנים האחרונות הוא זכה בשמונה כאלו (כולל אלו שהופשטו מיובנטוס). הוא הגיע למילאן - כפי שהגיע לכל מקום - חדור אמונה שברגע שהוא יקבל את התנאים האופטימליים, הוא יצעיד את מילאן לסקודטו. בדיעבד אחד מאותם תנאים היה הורדתו של רונאלדיניו לספסל.

זלאטן לא דרש את זה, אבל לכולם היה ברור שלמען זכייה בסקודטו לראשונה מאז 2004 מילאן חייבת לעשות הכל כדי להביא את זלאטן לשיאו. ההורדה של הברזילאי לספסל העניקה לשבדי מרחבים בחלק הקדמי, פינתה לו זמן איכות עם הכדור ונתנה לו את החופש היצירתי שבלעדיו הוא רק עוד חלוץ טוב מאוד. ברצלונה לא התקשתה לדלג לאליפות כשאיברהימוביץ' מנגן כינור רביעי, חמישי או עשירי לאינייסטה, צ'אבי, מסי ושות', אבל מילאן לא יכולה להרשות לעצמה שלא להסתמך עליו.

בשני המחזורים האחרונים זלאטן הדגים כמה החופש לו הוא זוכה כעת, חשוב לקבוצה. אלו לא היו שני השערים שהבקיע נגד ברשיה ובולוניה, אלא דווקא שני הבישולים לקווין פרינס בואטנג, שניהם אחרי שנטש את הרחבה, להטט באגף השמאלי, פינה מקום לגנאי-גרמני והזין אותו בכדורים שסיימו את דרכם ברשת. רוביניו, שעשה דרך הפוכה מבן ארצו ומתקדם ביחד עם העונה, כבש גם הוא בשני המשחקים הללו ובאיטליה כבר קוראים לשלישייה הזו בואטיניוביץ'. לרונאלדיניו אין שם מקום.

שחקני מילאן, רונאלדיניו עם זלאטן איברהימוביץ'. AP
חשוב להדגיש: לא מדובר במאבקי אגו. זלאטן הגיע למילאן - כפי שהגיע לכל מקום - חדור אמונה שברגע שהוא יקבל את התנאים האופטימליים, הוא יצעיד את מילאן לסקודטו. בדיעבד אחד מאותם תנאים היה הורדתו של רונאלדיניו לספסל/AP

לא בטוח שיקבל חוזה חדש

הדיווחים מאיטליה מספרים על יחסים לא טובים בין רונאלדיניו למאמן אלגרי, שעושה רושם של מי שמשוכנע שהכוכב לא ממש מנסה להוכיח שמקומו על המגרש. הברזילאי לא שותף כלל בניצחונות על בארי, פאלרמו, אינטר ובולוניה, נכנס בדקה ה-85 נגד פיורנטינה ואוקזר ובדקה ה-90 נגד סמפדוריה, מה שהביא לדיבורים על כך שהיחס של המאמן כלפיו גובל בהשפלה.

אלגרי שידר לאחרונה מסרים מרגיעים ("רונאלדיניו נשאר לפחות עד הקיץ. הזמן שלו יגיע") והשחקן עצמו מסתפק בינתיים בדיפלומטיה בנוסח "אני מסתכל על הטבלה ואני שמח. יש לנו את מה שדרוש כדי לזכות בסקודטו. אין לי כוונה לעזוב", אבל לכולם ברור שהמצב הזה לא יכול להמשך עוד הרבה זמן וכעת עולות כמעט מדי יום שמועות על קבוצות שונות שישמחו לקלוט אותו.

חוזהו של רונאלדיניו במילאן יסתיים בסוף העונה הנוכחית. לא מזמן הגיעו מהכיוון שלו מסרים על כך שהוא לא יסכים לחתום על חוזה חדש במסגרתו ירוויח פחות משבעה מיליון היורו לשנה שהוא מרוויח היום, כעת במילאן שוקלים אם בכלל להציע לו חוזה כלשהו.

בעונה הראשונה שלו באדום-שחור, השחקן הטוב בעולם בדימוס חסה בצילו של קאקה ועדיין היה עסוק בלאסוף את שברי העזיבה את ברצלונה. העזיבות של חברו לנבחרת ברזיל ושל קרלו אנצ'לוטי הפכו אותו לשחקן המרכזי בקבוצה והוא סיפק מספרים נאים של 15 שערים ו-15 בישולים בכל המסגרות, אבל מילאן לא נאבקה על האליפות, נדרסה על ידי אינטר ונסחפה לבינוניות של מי שמוליך אותה. היום יש לרוסונרי נשק קטלני בהרבה וגם שאיפות גדולות והמשוואה לא כוללת את רונאלדיניו.

מאמן מילאן מסימיליאנו אלגרי. Valerio Pennicino, GettyImages
הברזילאי לא שותף כלל בניצחונות על בארי, פאלרמו, אינטר ובולוניה, נכנס בדקה ה-85 נגד פיורנטינה ואוקזר ובדקה ה-90 נגד סמפדוריה, מה שהביא לדיבורים על כך שהיחס של אלגרי כלפיו גובל בהשפלה/GettyImages, Valerio Pennicino

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully