וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפי: "זאת לא הייתה איטליה האמיתית"

אלופת העולם הודחה מהקונפדרציות, התקשורת קטלה והמאמן הגן על דרכו: "עלינו להישאר רגועים, וללמוד מהניסיון, השינוי צריך להתבצע לאט"

המסקנה העיקרית של איטליה מהשתתפותה בגביע הפדרציות היא שהנבחרת איבדה כיוון ודרך. מעולם לא הציגה ה"סקוואדרה אזורה" יכולת כל כך חלשה, נרפית ואדישה, ושחקניה נראו כה אטיים, חסרי ברק ומוטיבציה. גם בתקופות פחות טובות של האזורי, , ואלה היו נדירות, נבחרתם הייתה מקור לגאווה, בלתי ניתנת להכנעה ומרתיעה כל יריבה, אולם הטורניר בדרום אפריקה חשף חולשות רבות הנוגעות בסגל האיטלקי.

אחרי ההפסד המפתיע למצרים, האיטלקים נוצחו אתמול (ראשון) 3:0 על ידי ברזיל, שפשוט רקדה על המגרש במחצית הראשונה וסגרה את הסיפור די מהר. במחצית השנייה אלופת העולם השתלטה על המגרש והייתה זקוקה לשער אחד בלבד כדי להעפיל לחצי גמר הטורניר, אך חוסר דיוק מצד החלוצים ויכולת טובה של ג'וליו סזאר מנעה מאיטליה לכבוש. עובדה זו רק הדגישה את אנמיות הסגל הנוכחי.

זאת הפעם הראשונה מזה 52 שנה שאיטליה סופגת שלושה שערים במחצית אחת, ובארץ המגף מתקשים לזכור מתי הנבחרת ספגה שערים במשך שלושה משחקים רצופים. ההגנה האיטלקית הפכה ברבות השנים למושג המציין איכות, סוג של תו תקן בכדורגל העולמי, ובטורניר הזה גם נקודת הכוח המסורתית של האזורי הייתה כלא הייתה.

בארץ המגף דיברו על רענון הנבחרת ושילוב הכוכבים הצעירים, אך בטורניר הזה ליפי שינה הרכבים ושיטות מדי משחק, כשהוא נסמך על הדור הוותיק והעייף, הסובל מירידה בולטת בכושרו. ליפי, טקטיקן גדול, הציג נבחרת כבדה, חסרת דמיון ונטולת יכולת למצות את כישרונה. יש לשועל הוותיק שנה בדיוק כדי לתקן את הקיים ולבצע שידוד מערכות, כדי להגן על התואר.

אחרי הופעה כה כושלת באיטליה ציפו שליפי יחוש דחיפות לבצע שינויים, אך המאמן הלאומי הפתיע לאחר ההפסד לברזיל, ולמרות שהיה מאוכזב, לא הראה נכונות לחשוב מחדש על הדרך בה הוביל את האזורי. "איזה צעירים?", תהה המאמן במסיבת העיתונאים, "אי אפשר לזרוק שבעה-שמונה שחקנים להרכב בבת אחת, צריך לשלב אותם, שינויים צריכים להתבצע לאט. ההרכב שהעלתי הוא הכי טוב שיכולתי לבחור. אם אני מתחרט על משהו זה שהעולם ראה תמונה לא נכונה של הנבחרת. אני יודע שהיכולת שהצגנו הייתה מאכזבת, זאת לא הייתה איטליה האמיתית הערב".

"חבל שהודחנו מהטורניר, אבל זה לא בגלל שברזיל חזקה מאיתנו", הוסיף ליפי והתייחס ליכולת שחקניו, "ברזיל תמיד נבחרת חזקה ואחת הטובות בעולם". ליפי ידע שהתקשורת האיטלקית תחשוף את שיניה והצהיר: "עלינו להישאר רגועים ולזכור שהכי חשוב הוא ללמוד מהניסיון של המשחקים האלה. ג'וזפה רוסי שיחק שלושה משחקים. התכנית שלי לא תשתנה, אני ממשיך עם הדרך שלי. אני עצוב בדיוק כמו השחקנים, כי לא הצלחנו להציג נכון את איטליה, אני יודע שאנחנו מסוגלים להרבה יותר".

בופון: "לא היינו תחרותיים בטורניר"

איטליה הייתה הנבחרת המבוגרת בטורניר עם ממוצע גיל של 28 שנה, והקפטן הוותיק פאביו קנבארו בן ה-35 רשם הופעה 126 במדים הלאומיים. בכך השווה קנבארו את שיאו של פאולו מאלדיני, אבל זו הייתה חגיגה חסרת טעם מבחינתו. "זה מאכזב מאוד לחזור הביתה עם ניצחון אחד ושני הפסדים, זה כואב מאוד. באנו לדרום אפריקה כדי לנסות כמה דברים ולתת לכמה שחקנים קצת ניסיון. זה לא עבד, אבל זה רק גביע הקונפדרציות. אסור לנו לשכוח שהמטרה העיקרית שלנו היא העפלה לגביע העולם. ברזיל חזקה, ויש לה שחקנים חדשים נהדרים, אנחנו צריכים להתמקד בשחקנים שלנו ולהשתפר".

בניגוד לקנבארו, בופון לא הפחית מחשיבותו של הטורניר, וטען כי איטליה הייתה תלויה בעצמה מתחילת הדרך, אך לא עמדה במשימות שהציבה לעצמה. "לא היינו תחרותיים בטורניר", הודה השוער באומץ בראיון ל"קוריירה דלו ספורט", "כשאנחנו משחקים את הכדורגל שלנו יחד עם נשמה גדולה, אנחנו נבחרת ענקית, אבל בלי אלה היינו חלשים. אני מקווה שהדור הצעיר ישתפר בשנה הקרובה ובגדול, כדי לעזור לנו במונדיאל". כשנדרש בופון להרחיב בנושא אמר: "סאנטון? הוא צריך להתחזק פיזית. באלוטלי? מוכשר, אבל עדיין בלי האופי הנכון".

את ברזיל הצרות של האיטלקים לא עניינו, והם ניצחו בזכות יכולת מבריקה של קאקה ולואיס פביאנו במחצית הראשונה. בחצי הגמר הם יתמודדו נגד המארחת דרום אפריקה, והם יכולים להיות גאים על היכולת שהפגינו לפחות בחצי הראשון נגד אלופת העולם. "היינו מאוד מוכנים למשחק ואנו מלאים ביטחון לקראת חצי הגמר", אמר פביאנו, "יש לי חלום לשחק בגביע העולם בשנה הבאה". המאמן דונגה, שניצח את איטליה במשחק ידידות בפברואר (0:2) היה מאוד מרוצה. "שיחקנו נהדר. אנחנו יחד הרבה זמן וזה רק מגבש אותנו".

"איטליה נראית כמו סיוט"

כצפוי, התקשורת האיטלקית לא התייחסה בסלחנות למופע האימים של אלופת העולם בדרום אפריקה. ליפי מציג חזות רגועה, אך מי שהיה יקיר האומה בדיוק לפני שלוש שנים, עשוי למצוא את עצמו תחת ביקורת קשה בתקופה הקרובה. בחודש פברואר ברזיל ניצחה את איטליה במשחק ידידות וקטעה רצף של 31 משחקים ללא הפסד של איטליה תחת ליפי. מאז, האזורי גמגמו במוקדמות גביע העולם והגיעו לשפל בקונפדרציה. עיתון "לה רפובליקה" לא בזבז זמן וכתב "המציאות הוא שהתואר 'אלופת העולם' שלנו יהפוך בקרוב לזיכרון מתוק. הנבחרת זקנה וחסרה שחקנים עם ניצוצות כמו של דל פיירו וטוטי, גם הנחישות המפורסמת אבדה".

"זו לא איטליה", הכריזה כותרת "טוטוספורט", שפתח פורום באתר שלו, בו האיטלקים יוכלו לפרוק את זעמם. נשיא ההתאחדות האיטלקית, ג'אנקרלו אבטה הגיב להפסד ואמר לעיתון: "ליפי צריך למצוא את האיזון, להפוך את השלילי לחיובי, יש בעיה בנבחרת".

"איטליה נראית כמו סיוט, ברזיל נראית בסדר", התנוססה הכותרת ב"לה סטמפה", שלא חסך ביקורת מהשחקנים והעניק לכולם, מלבד לשוער ג'יג'י בופון, ציונים נמוכים. "זה היה מביך", כתב פרשן העיתון רוברטו בקאנטיני, "שעון החול התהפך, אוויר הפסגות מתכלה, הגיבורים מגרמניה 2006 נראים כמו הצל של עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully