וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ארסנל ניצחה בדקה ה-90, מנצ'סטר יונייטד הפסידה

ראמזי השלים את המהפך של התותחנים בדרך ל-1:2 על פאלאס. סוונסי הדהימה את חאן חאל עם 1:2, ווסטהאם-טוטנהאם 0:1

שחקן סוונסי גילפי סיגורדסון חוגג. GettyImages
מי היה מאמין? גילפי סיגורדסון חוגג ניצחון על יונייטד/GettyImages

אחרי שבועות ארוכים של ציפייה, אחרי שהנציגות שלה שוב שפכו עשרות מיליוני ליש"ט על רכש מאסיבי, עונת 2014-15 בפרמיירליג האנגלית יצאה היום (שבת) לדרך עם הפתעה גדולה, כשסוונסי הדהימה את מנצ'סטר יונייטד עם 1:2 באולד טראפורד בבכורה של לואי ואן חאל. ארסנל ניצחה באותה תוצאה את קריסטל פאלאס הודות לשער ניצחון של ארון ראמזי, בעוד לונדונית אחרת, טוטנהאם, חיכתה עד הדקה ה-93 עד שניצחה את ווסטהאם. ביום ראשון ליברפול תארח את סאות'המפטון והאלופה מנצ'סטר סיטי תצא לניוקאסל. המחזור יושלם ביום שני, אז צ'לסי תתארח אצל ברנלי.

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לואי ואן חאל לצד עוזרו ריאן גיגס. GettyImages
יש להם עוד הרבה, הרבה עבודה. ואן חאל וגיגס/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד - סוונסי 2:1

לא לבכורה הזו פילל לואי ואן חאל. אחרי משחקי הכנה מרשימים ועונה נוספת שנפתחה עם תקוות גדולות, הציגו השדים האדומים יכולת מאכזבת למדי בביתם, וברור לגמרי כי אם המנג'ר ההולנדי המרתק ירצה לרוץ לאליפות, הוא יהיה חייב לשפר את הסגל. אחרי הכל, מדובר בפעם הראשונה שיונייטד מפסידה משחק פתיחת עונה בביתה מזה 42 שנה (עונת 1972/73).

חאבייר הרננדס תפס את מקומו של רובין ואן פרסי הפצוע לצד ויין רוני, כשאשלי יאנג, חואן מאטה וג'סי לינגארד הצעיר השלימו את חוליית ההתקפה. כמו לינגארד, העניק ואן חאל הופעת בכורה לצעיר נוסף - טיילר בראקט בן ה-20, שפתח בהגנה, כשגם אנדר הררה הבאסקי רשם ספתח בפרמיירליג. אחרי פתיחה בינונית של השדים האדומים, נפצע בדקה ה-24 לינגארד והוחלף על ידי עדנאן ינוזאי. בדקה ה-28, אולד טראפורד קפא: התקפה מסודרת של סוונסי הסתיימה במסירה של ניית'ן דייר לקי יונג סונג, שמ-15 מטר בעט בנגיעה אחת כדור שטוח לפינה של דה חאה, וקבע 0:1 לאורחת.

ואן חאל ביצע שינוי מערך במחצית כשהכניס את נאני במקום צ'יצ'ריטו ובא על שכרו בדקה ה-53: כדור קרן עבר את הגנת סוונסי והגיע לוויין רוני, שהמשיך במספרת מצוינת משלושה מטרים הישר אל הרשת של לוקאש פביאנסקי. 1:1. בדקה ה-65 כמעט השלים רוני מהפך, אך הבעיטה החופשית המצוינת שלו ננעצה בקורה. ואן חאל ניצל את החילוף השלישי שלו כדי להכניס את מרואן פלאיני במקום אנדר הררה, וראה מתפרצת של האורחת מסתיימת בבעיטה של הרכש מטוטנהאם גילפי סיגורדסון, שנותר לבד לגמרי ברחבה בדקה ה-72 והעניש בגדול. יונייטד יצאה קדימה בחיפושה אחר השוויון המיוחל, אך אפילו לא איימה על שערו של פביאנסקי. את הנקודות הראשונות שלה העונה היא תחפש בשבוע הבא, בחוץ, מול סנדרלנד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מנצ'סטר יונייטד ויין רוני מבקיע במספרת מול סוונסי. GettyImages
ביצוע יפה שלא הספיק. רוני משווה זמנית במספרת/GettyImages

ארסנל - קריסטל פאלאס 1:2

אחרי ה-0:3 במגן הקהילה, המשיכו התותחנים במומנטום אבל זה הלך כל כך, כל כך קשה, עם שער ניצחון בדקה הראשונה של תוספת הזמן. על אף הניצחון, הקבוצה של ארסן ונגר תהיה חייבת להיראות טוב יותר אם ברצונה להתגבר על בשיקטאש במוקדמות ליגת האלופות ביום שלישי.

המנג'ר הצרפתי חסר את תיאו וולקוט, פר מרטסאקר, מסוט אוזיל ולוקאס פודולסקי, והעלה בהרכב את שחקני הרכש אלכסיס סאנצ'ס, מתיו דבושי וקאלום צ'יימברס. יאיא סאנוגו שוב קיבל את חולצת ההרכב בחוד על חשבון אוליבייה ז'ירו, והיה חלש גם כן. אחרי פתיחה די מנומנמת של שני הצדדים סיפק ג'ק ווילשר מבצע אישי יפה שהסתיים בבעיטה שנהדפה בדקה ה-30. חמש דקות חלפו, והאורחת עלתה ליתרון מפתיע: כדור קרן של ג'ייסון פונצ'ן ננגח נהדר על ידי ברדה הנגלאנד ומצא עצמו בפינה של וויצ'ק שצ'סני. 0:1 לפאלאס.

בתוספת הזמן של המחצית מצאו התותחנים את השוויון, כשכדור חופשי של אלכסיס סאנצ'ס מצא את ראשו של לורן קסייליני, שנגח מדויק פנימה וקבע 1:1 עם הירידה לחדרי ההלבשה. המחצית השניה היתה חלשה גם כן. ונגר העלה מהספסל את ז'ירו ואלכס אוקסלייד צ'מברליין, ולאחר שאותו פונצ'ן הורחק בכרטיס צהוב שני (89), כבש הווינר הגדול ארון ראמזי את שער הניצחון. כדור רוחב של צ'מברליין הגיע לקוסיילני וממנו לז'ירו ולדבושי, שנעצרו פעם אחת על ידי ג'וליאן ספרוני, אך הוולשי הנפלא היה ראשון לריבאונד ומקרוב דחק פנימה.

שחקן ארסנל ארון ראמזי. רויטרס
איזה ווינר. ראמזי/רויטרס

ווסטהאם - טוטנהאם 1:0

הדרבי הלונדוני הבטיח הרבה והביא איתו דרמה גדולה. בדקה ה-27 נגע קייל נוטון ביד ברחבה, הורחק בכרטיס אדום וסידר לפטישים פנדל, אולם הבעיטה החלשה של מארק נובל התגלגלה ליד הקורה של הוגו לוריס. ווסטהאם המשיכה להיות יותר מסוכנת אך לא מספיק מדויקת, ובדקה ה-63 גם היא נותרה בעשרה שחקנים, כשג'יימס קולינס הורחק בכרטיס צהוב שני. ואז, בדקה ה-93, הגיע הרגע הגדול של אריק דייר, שהגיע בקיץ מספורטינג ליסבון. שחקן ההגנה בן ה-20 שרשם הופעת בכורה רשמית בשורות התרנגולים שבר את מלכודת הנבדל של ווסטהאם, הגיע ראשון למסירה של הארי קיין, ומול אדריאן לא התבלבל ובעט פנימה.

שחקני טוטנהאם חוגגים עם אריק דייר. GettyImages
איזו דרמה. התרנגולים חוגגים עם אריק דייר/GettyImages

לסטר סיטי - אברטון 2:2
(הבקיעו ללסטר: חוסה אוז'ואה, 22, כריס וודס, 86, לאברטון: איידן מגידי, 20, סטיבן נייסמית', 45)

ק.פ.ר - האל סיטי 1:0
(להאל: ג'יימס צ'סטר, 52)

סטוק סיטי - אסטון וילה 1:0
(לאסטון וילה: אנדראס וויימן, 50)

ווסט ברומיץ' - סנדרלנד 2:2
(לווסט ברומיץ': סאידו בראינו, 42, 74, לסנדרלנד: לי קטרמול, 5, סבסטיאן לארסון, 85)

שחקן קווינס פארק ריינג'רס ריו פרדיננד. רויטרס
לא הבכורה לה פילל. ריו פרדינדד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully