וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן חאל מאמן מנצ'סטר יונייטד, ריאן גיגס פרש רשמית

מאמן נבחרת הולנד חתם לשלוש שנים: ”גאה לאמן את המועדון הגדול בעולם”. גיגס הוותיק תלה את הנעליים ויהיה עוזרו

לואיס ואן חאל מאמן באיירן מינכן. GettyImages
יצטרך לשקם את האימפריה. לואי ואן חאל/GettyImages

זה היה באוויר במשך השבועות האחרונים, והיום (שני) הפך רשמי: לואי ואן חאל הוא מאמנה החדש של מנצ'סטר יונייטד. מאמן נבחרת הולנד, שיעזוב את תפקידו בתום המונדיאל, חתם על חוזה לשלוש שנים במועדון הפאר האנגלי ויחליף את ריאן גיגס, ששימש כמאמן הזמני לאחר פיטוריו של דייויד מויס ויישאר בצוות המקצועי כעוזר המאמן. כחצי השעה אחרי ההודעה הרשמית, הגיע הודעה נוספת ממנצ'סטר יונייטד על פרישתו הסופית של גיגס ממשחק פעיל.

ואן חאל הוא המאמן הראשון של מנצ'סטר יונייטד המגיע מחוץ לאי הבריטי (בריטניה, אירלנד). כעת הוא ינסה לעשות מה שעשה רק מאמן אחד לפניו: להוסיף לאליפות ספרד גם את אליפות אנגליה. היחיד, אגב, הוא ז'וזה מוריניו, שיהיה אחד ממתחריו בעונה הבאה בצ'לסי.

ואן חאל, 62, החל את קריירת האימון כעוזר מאמן שחקן באלקמאר ובהמשך הדריך את אייאקס, ברצלונה (שתי קדנציות), נבחרת הולנד, אלקמאר ובאיירן מינכן. ב-2012 קיבל בפעם השנייה את המושכות בנבחרת הולנד והעפיל עמה למונדיאל. כמאמן הוא זכה בארבע אליפויות הולנד, שתי אליפויות ספרד ואליפות גרמניה. עם אייאקס זכה בגביע אופ"א (1992) וליגת האלופות (1995) ובסופרקאפ האירופי, תואר בו זכה גם כמאמן ברצלונה.

לאחר מינויו אמר ואן חאל: "אני מאוד גאה לאמן את המועדון הגדול בעולם. אימנתי במשחקים באולד טראפורד ואני יודע שמדובר באצטדיון אדיר והאוהדים שם מלאי תשוקה וידע. למועדון הזה יש שאיפות גדולות, לי יש שאיפות גדולות ויחד נעשה היסטוריה".

ריאן גיגס מנג'ר זמני של מנצ'סטר יונייטד. AP
הודיע על פרישה באופן רשמי. ריאן גיגס/AP

כבר בהודעתו הראשונה רמז גיגס שיפרוש, כשהודיע: "אני נרגש לקבל את ההזדמנות לשרת כעוזר מאמן. ואן חאל הוא מאמן מהטופ העולמי ואני יודע שאוכל ללמוד ממנו המון. מנצ'סטר יונייטד הייתה חלק גדול מחייו ואני מאושר שאוכל להמשיך את הקשר עם המועדון בתפקיד כה משמעותי".

לאחר מכן הוסיף: "היום זה יום פנטסטי למנצ'סטר יונייטד... אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודיע רשמית על פרישתי מכדורגל מקצועני ולקראת פרק חדש ומרגש בחיי, כעוזר מאמן מנצ'סטר יונייטד. אני גאה והתמזל מזלי לייצג את המועדון הגדול ביותר 963 פעמים ואת נבחרת ויילס 64 פעמים. החלום שלי תמיד היה לשחק עבור מנצ'סטר יונייטד, ולמרות שזה עצוב שלא אלבש עוד את החולצה של יונייטד כשחקן, התמזל מזלי לשחק לצד כמה מהשחקנים הטובים בעולם, לעבוד תחת מנג'ר יוצא דופן כמו אלכס פרגוסון והכי חשוב: לשחק עבור האוהדים הכי נפלאים בעולם. תמיד הרגשתי מוערך ואני מודה על התמיכה שלכם".

גיגס, שערך למעשה את הופעתו האחרונה בניצחון 1:3 על האל סיטי לפני כשבועיים, החל את הקריירה במנצ'סטר יונייטד לפני 23 שנה. את דקות הבכורה שלו קיבל מפרגוסון כמחליף מול אברטון במרץ 1991, ומאז כאמור הגיע ל-963 משחקים ו-168 שערים. הוא היה שותף לכל הרגעים הגדולים של השדים האדומים. הוולשי זכה ב-35 תארים עם מנצ'סטר יונייטד, כולל 13 אליפויות ופעמיים בליגת האלופות (עונת הטרבל ב-1999, וכן 2008). כמו כן, הוא נבחר לשחקן השנה באנגליה שש פעמים, זכה בשלל תארים אישיים וניפץ שיאים רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריאן גיגס, מנצ'סטר יונייטד. AP
הסמל הכי גדול של מנצ'סטר יונייטד אומר שלום. ריאן גיגס/AP

פרט לגיגס, יעבדו עם ואן חאל פרנס הוק, מאמן השוערים של נבחרת הולנד, וכן מרסל בוט שעבד איתו בבאיירן מינכן כאנליסט וסקאוט. הצוות הזה ינסה לשקם את יונייטד, אחרי עונה עגומה בה סיימה רק במקום השביעי בליגה (הגרוע ביותר שלה זה מאז 1990), לא זכתה בתואר פרט למגן הקהילה ונותרה מחוץ לאירופה לראשונה זה 32 שנה.

המנכ"ל אד וודוורד הודיע: "עם מינוי ואן חאל הבטחנו את שירותיו של אחד המאמנים הטובים ביותר בכדורגל כיום. הוא השיג כל כך הרבה דברים בקריירה שלו, ובאולד טראפורד נספק לו במה ראויה לרשום פרק חדש בסיפור של מנצ'סטר יונייטד".

כעת תתפנה מנצ'סטר יונייטד להתעסק בחיזוק הקבוצה, כאשר על פי דיווחים לוואן חאל הובטח תקציב קניות של 160 מיליון ליש"ט. לוק שואו, המגן השמאלי הצעיר והמוכשר של סאות'המפטון ונבחרת אנגליה, הוא השם הראשון שעלה כבר בשבועות הקודמים. גם בקארי סאניה שמסיים חוזה בארסנל מועמד להגנה, וכמוהו הבלם מאטס הומלס מדורטמונד. בקישור, המבוקש ביותר הוא ססק פברגאס מברצלונה, ובנוסף אליו רוצה ואן חאל את מרקו רויס, כוכבה של דורטמונד.

ססק פברגאס שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
חלק ממסע הרכש של ואן חאל? ססק פברגאס/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully